10 موردی که هر دانشجوی بین المللی باید در مورد استرالیا بداند

آیا استرالیا توجه شما را به تحصیل بین المللی جلب کرده است؟ خوب، شما یکی از محبوب‌ترین کشورها را به‌عنوان یک دانشجوی بین¬المللی انتخاب کرده‌اید. اما برخی از حقایق کلیدی وجود دارد که باید قبل از رفتن به این کشور بدانید.
استرالیا به دلایل زیادی یک مقصد تحصیلی محبوب به شمار می‌آید از جمله: دانشگاه‌های عالی، شهرت علمی قوی و فرصت‌های شغلی خوبی که در اختیار شهروندان یا مهاجران خود قرار می‌دهد. بااین‌حال، رفتن به آن‌سوی دنیا بدون چالش نخواهد بود؛ بنابراین ما فهرستی از 10 موردی که هر دانشجوی بین المللی everett باید قبل از تحصیل در استرالیا بداند، در این مطلب گردآورده‌ایم.

1. درک درست از فصول سال

فصول دز استرالیا

از آن جایی که استرالیا در نیمکره جنوبی جهان قرار دارد، فصل‌ها را کاملا متفاوت‌تر از اروپا و آمریکای شمالی تجربه خواهید کرد. این بدان معناست که می‌توانید روز کریسمس خود را در ساحل جشن بگیرید، اما ممکن است مجبور شوید تمام ماه جولای را در داخل خانه بگذرانید.

استرالیا به‌عنوان یک کشوری که اغلب آفتابی است در نظر گرفته می‌شود، اما برخی از مناطق آن بسیار سرد هستند، بنابراین بهتر است از قبل، در مورد مقصد موردنظر خود تحقیق کنید.

2. مدیریت امور مالی خود

مدیریت مالی دانشجویان استرالیا

استرالیا می‌تواند کشوری گران باشد. شهرهای ملبورن و سیدنی اغلب به‌عنوان یکی از گران‌ترین شهرهای جهان محسوب می‌شوند. هزینه‌های تحصیل و زندگی در استرالیا متفاوت است. شهریه دوره‌هایی که در کلاس درس برگزار می‌شوند، تقریبا سالیانه 30000 دلار استرالیا است.

گاهی دوره‌های مستقر در آزمایشگاه می‌توانند سالیانه حتی تا 40000 دلار استرالیا دریافت کنند. هزینه‌های دیگر زندگی شامل: سفر، اقامت، قبوض، تجهیزات، معاشرت، غذا و نوشیدنی می‌شوند. اکثر موارد یاد شده، هزینه‌های متفاوتی در استرالیا دارند.

هزینه‌های زندگی در سیدنی در مقایسه با شهر هوبارت که ۲۵ درصد ارزان‌تر از سایر نقاط کشور استرالیا است، می‌تواند بسیار بالا باشد. یکی از راه‌های جبران بعضی از این هزینه‌ها، دریافت بورسیه تحصیلی است. می‌توانید با دانشگاه خود تماس گرفته و در مورد بورسیه‌هایی که ارائه می‌دهند سوال و تحقیق کنید.

دانشجویان خارجی می‌توانند برای تامین هزینه‌های تحصیلات عالی خود، روش‌های مختلفی را با یکدیگر ترکیب کنند که یکی از این موارد برای دانشجویان بین­المللی، گرفتن وام دانشجویی همراه با حمایت از سوی خانواده یا اشتغال به کار است.

3. افتتاح حساب بانکی دانشجو

حساب بانکی در استرالیا

یکی از مراحلی که باید در هنگام ورود به استرالیا در نظر داشته باشید، افتتاح حساب بانکی محلی است. حساب‌های بانکی استرالیا دارای نرخ‌های خوبی هستند و به دانشجویان اجازه می‌دهند تا حداکثر سه ماه قبل از مهاجرت به این کشور حساب خود را باز کنند. به‌علاوه برداشت وجه بدون پرداخت هزینه، مبادله را آسان‌تر می‌کند.

اگر در حین تحصیل، خارج از کشور کار کنید، پرداخت حقوق به ‌حساب محلی نیز برای شما آسان‌تر خواهد بود. استرالیا با داشتن چهار بانک بزرگ، گزینه‌های زیادی در مورد حساب‌های بانکی مخصوص دانشجویان دارد. پس از انتخاب بانک خود، می‌توانید بین یک حساب پس‌انداز یا تراکنش متناسب با نیاز خود یکی را انتخاب کنید.

4. درخواست ویزای دانشجویی

ویزای دانشجویی استرالیا

تمامی دانشجویان بین المللی در صورت تمایل به تحصیل در استرالیا، باید برای ویزای دانشجویی به نام ساب کلاس 500 اقدام کنند. تنها مورد استثنا برای دانشجویان کارشناسی ارشد پژوهش‌محور است. مدت‌زمان اعتبار این ویزا، مطابق با مقطع تحصیلی در دانشگاه تا پنج سال طول می‌کشد و هزینه آن 630 دلار استرالیا می‌شود.

مدارک موردنیاز برای درخواست ویزای دانشجویی به شرح زیر است:

  • گذرنامه یا مدارک هویتی
  • نامه پذیرش از دانشگاه موردنظر
  • مدارک بیمه درمانی مدت‌دار
  • اثبات صلاحیت
  • اثبات توانایی مالی

علاوه بر موارد بالا، ممکن است لازم به اثبات اینکه می‌توانید تا حدی انگلیسی صحبت کنید، داشته باشید و اگر همراه با دیگران سفر می‌کنید، باید اطلاعات شریک یا همراه خود را ارائه دهید. شما می‌توانید تمام مدارک موردنیاز خود را از طریق چک‌لیست اسناد در وب‌سایت وزارت امور داخلی تایید کنید.

مدت‌زمان اعتبار ویزای دانشجویی تا زمانی است که مشغول به تحصیل در استرالیا هستید و در طول دوره تحصیلی خود، می‌توانید چندین بار به خارج از استرالیا سفرکرده و بازگردید. همچنین ویزای شما تا چند ماه پس از اتمام تحصیلات معتبر باقی خواهد ماند.

پس از فارغ‌التحصیلی می‌توانید بسته به شرایط، تجربه کاری و وضعیت شغلی خود، برای ویزای موقت یا دائم درخواست دهید. رایج‌ترین ویزای انتخاب شده توسط دانشجویان فارغ‌التحصیل، ویزای موقت فارغ‌التحصیل (زیر کلاس 485) است که بسته به اطلاعاتی که ارائه می‌دهید، مدت اقامت شما را در استرالیا از 18 ماه تا چهار سال افزایش می‌دهد.

مطلب ویزای تحصیلی استرالیا را هم بخوانید

5. دسترسی به مراقبت های بهداشتی

بیمه OSHC استرالیا

دانشجویان بین‌المللی قبل از تصمیم برای دریافت ویزای دانشجویی خود، باید بیمه سلامت دانشجویی خارج از کشور (OSHC) را دریافت کنند. این بیمه باید حداقل یک هفته قبل از شروع دوره تحصیلی فعال شده باشد و در تمام مدت اقامت دانشجو در استرالیا فعال بماند.

متقاضی باید نام ارائه‌دهنده بیمه درمانی، تاریخ شروع و پایان بیمه‌نامه و شماره آن را یادداشت کند؛ زیرا احتمال دارد در طول درخواست ویزا یا پذیرش از دانشگاه، این اطلاعات لازم باشد. برخی از کشورها از الزامات OSHC (بیمه درمانی) مستثنی هستند؛ بنابراین قبل از شروع فرایند صدور ویزا، واجد شرایط بودن خود را تایید کنید.

6. کار دانشجویی

کار دانشجویی استرالیا

برای کمک به تامین هزینه‌های زندگی در استرالیا، دانشجویان بین‌المللی با ویزای دانشجویی مجاز هستند در طول ترم تحصیلی در دو هفته تا 40 ساعت کار کنند؛ اما در زمان تعطیلات دانشگاهی، اجازه دارید بدون محدودیت ساعتی کار کنید.

دانش‌آموزان می‌توانند به‌عنوان معلم یا دستیار در دانشگاه کار کنند یا مشاغل زیادی در بخش‌های خرده‌فروشی و گردشگری برای آن‌ها وجود دارد. حداقل دستمزد در استرالیا، در مقایسه با سایر کشورها نسبتا بالا و در حال حاضر 20.33 دلار استرالیا در ساعت است.

پس از تکمیل تحصیلات خود و دریافت ویزای صحیح (ویزای کاری)، می‌توانید به کار تمام‌وقت در استرالیا فکر کنید. دانشگاه‌های این کشور به فارغ‌التحصیلان خود در مراحل پایانی دوره تحصیل، کمک زیادی در جهت تصمیم‌گیری برای مشخص‌کردن گام بعدی می‌کنند.

7. درجه بندی نمرات دانشگاه

نمرات دانشگاه های استرالیا

مؤسسات آموزش عالی در استرالیا از درصدهایی برای نمره‌دهی به دانشجویان استفاده می‌کنند. بااین‌حال، کارنامه‌ای که اعطا می‌شود با نمرات در ایالات متحده و اروپا متفاوت است.

  • HD یا امتیاز بالا: امتیاز بالا به دانشجویی تعلق می‌گیرد که 83 درصد نمره یا بالاتر را در امتحانات و کارنامه خود کسب کند که معادل آن مدرک A+ یا درجه یک است.
  • D یا تمایز: این نوع امتیاز به نمره 73 تا 82.99 درصد اعطا می‌شود که معادل آن مدرک A یا درجه‌ای بالاتر است.
  • C یا اعتبار: کسب نمره 63 تا 72.99 درصد و معادل آن یک‌دوم کلاس B یا پایین‌تر است.
  • P یا پاس: نمره 50 تا 62.99 درصد را از کل نمره مدرک را تشکیل می‌دهد و مانند کارنامه C یا کلاس سوم است.
  • F یا شکست: شکست زمانی است که یک دانشجو نمراتی کمتر از 50 درصد کسب کند و مدرک خود را به دست نیاورد.

8. کاوش در کشور

کاوش در شهرهای استرالیا

نکاتی که باید هنگام سفر به استرالیا به‌خاطر بسپارید. هرچه سبک‌تر سفر کنید، ارزان‌تر خواهد بود. اغلب پروازها برای بار اضافی هزینه دریافت می‌کنند. حمل‌ونقل عمومی در سراسر کشور در دسترس بوده و بهتر است از قبل برای سفر خود برنامه‌ریزی کنید.

یکی از بهترین راه‌ها برای یافتن مکان‌هایی در نزدیکی خود، استفاده از وسایل نقلی محلی است. اگر قادر به رانندگی هستید و قصد اجاره یا خرید ماشین در طول اقامت خود در استرالیا را دارید، به یاد داشته باشید که پارکینگ محل اقامت خود را بررسی کنید.

در کشور استرالیا ماشین‌ها در سمت چپ جاده حرکت می‌کنند. بهتر است برای جلوگیری از برخورد با کروکدیل‌ها، از عبور بر روی رودخانه یا نهرها خودداری کنید. در هنگام غروب و سحر، عبور حیوانات بیشتر از جاده‌های شلوغ است و دید در جاده را دشوار می‌کنند؛ بنابراین در این مواقع آهسته‌تر رانندگی کنید.

9. مردم و فرهنگ استرالیا

فرهنگ مردم استرالیا

بسیاری از عبارات عامیانه استرالیایی وجود دارند که احتمالا بخواهید قبل از رفتن به این کشور آن‌ها را یاد بگیرید. مردم اغلب با گفتن “G’day” به یکدیگر سلام می‌کنند و معمولا از کلمات مخفف شده استفاده می‌کنند. حروف “o” یا “y” را در پایان هر کلمه اضافه می‌کنند به‌عنوان‌مثال: “defo” به معنای “قطعا” است.

ملیت‌های زیادی با فرهنگ‌های متفاوت در استرالیا زندگی می‌کنند که می‌توانید در حین تحصیل خود در آنجا به فرهنگ غذایی استرالیا یا فرهنگ غذایی ملت‌های دیگر جهان دسترسی داشته باشید. ژانر کمدی نیز نقش زیادی در فرهنگ استرالیا دارد.

 مردم استرالیا اغلب به یکدیگر و خودشان توهین می‌کنند. طعنه و کمدی سیاه رایج‌ترین راه برای بیان ایده‌ها یا افکار در این کشور هستند.

10. جغرافیای استرالیا

جغرافیای استرالیا

استرالیا دارای وسعتی 7.692 میلیون کیلومترمربع، میزبان چندین فرهنگ مختلف و مکانی فوق‌العاده برای کاوش است. نسبت به مکانی که سفر می‌کنید، می‌توانید مناطق روستایی، شهری، گرمسیری، بیابانی یا یخ‌زده را پیدا کنید.

بسته به رشته و دانشگاهی که قصد تحصیل در آن را دارید، ممکن است مناطقی را بیابید که بهترین مکان نسبت به رشته موردنظر شما است. به‌عنوان‌مثال: کوئینزلند در نزدیکی دیواره مرجانی بزرگ قرار دارد، بنابراین بهترین گزینه برای زیست‌شناسان دریایی خواهد بود یا دانشجویان بازرگانی می‌توانند از منطقه حرفه‌ای در سیدنی بهره‌مند شوند.

در پایان

استرالیا یکی از پرطرفدارترین کشورها برای تحصیل در مقاطع تحصیلی مختلف و همچنین مهاجرت است. امکانات فوق‌العاده‌ این کشور برای زندگی و تحصیل باعث شده همیشه به عنوان گزینه ایی در نظر گرفته شود.
اگر برای تحصیل در استرالیا تصمیم گرفته اید و نیاز به راهنمایی دارید، گروه مهاجرت تحصیلی آریا راهنمای با تجربه ایی برای شماست.

برای دریافت مشاوره تحصیل در استرالیا این فرم را پر کرده تا کارشناسان خبره با شما تماس گرفته و راهنمایی های لازم را به شما ارائه دهند.

می توانید این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Call Now Button