تعطیلات رسمی استرالیا

تعطیلات رسمی استرالیا

تعطیلات بخش مهم و جداناپذیری از سالنمای هر کشوری از جمله استرالیا به حساب می‌آیند. برای کسانی که قصد  تحصیل در استرالیا را دارند و یا می‌خواهند پس از مهاجرت به استرالیا، اقامت دائمی در این کشور داشته باشند، اطلاع از تعطیلات رسمی استرالیا بسیار مهم می‌باشد. در ادامه با گروه آریا همراه باشید تا به بررسی تعطیلات ملی و رسمی این کشور بپردازیم.

تعطیلات رسمی استرالیا روزهای غیرکاری هستند و طبق قانون کار این کشور، کارگران و کارمندان در این ایام از مرخصی کامل با حقوق استفاده می‌کنند. همچنین طبق قانون رسمی استرالیا، اگر تعطیلات عمومی استاندارد همزمان با تعطیلات آخر هفته باشد، در اولین روز غیر آخر هفته (که معمولا دوشنبه است) پس از تعطیلات آخر هفته، جایگزین خواهد شد.

علاوه بر این، باید به این نکته اشاره کرد که تعطیلات استرالیا در تمامی شهرها و ایالات یکسان نیست و همه ایالت‌ها علاوه بر تعطیلات رسمی ملی، تعطیلات رسمی خود را دارند و برخی تعدادی روز تعطیل برای روزهای خاص مانند روز جام ملبورن، دارند.

تعطیلات ملی استرالیا که کل کشور تعطیل هستند به صورت زیر است:

  • روز سال نو میلادی در اول ژانویه
  • روز استرالیا در 26 ژانویه
  • جمعه نیک در 15 آوریل
  • دوشنبه عیدپاک در 18 آوریل
  • روز انزاک در 25 آوریل
  • روز کریسمس

تعطیلات رسمی استرالیا در 2022

تعطیلات رسمی استرالیا اعم از ملی و منطقه‌ای در سال 2022 به صورت زیر است

روز تاریخ نام روز نوع تعطیلی منطقه
شنبه اول ژانویه سال نو تعطیلی ملی  
چهارشنبه 26 ژانویه روز استرالیا تعطیلی ملی  
دوشنبه 7 مارس روز کارگر تعطیلی منطقه‌ای WA
دوشنبه دومین دوشنبه مارس جام آدلاید تعطیلی منطقه‌ای فقط در SA
دوشنبه دومین دوشنبه مارس روز کانبرا تعطیلی منطقه‌ای ACT
دوشنبه 14 مارس روز کارگر تعطیلی منطقه‌ای VIC, TAS
جمعه 15 آوریل جمعه نیک تعطیلی ملی  
شنبه 16 آوریل شنبه پاک تعطیلی منطقه‌ای  
یکشنبه 17 آوریل یکشنبه پاک تعطیلی منطقه‌ای ACT, NSW, QLD, VIC, WA
دوشنبه 18 آوریل دوشنبه پاک تعطیلی ملی  
سه‌شنبه 19 آوریل سه‌شنبه پاک تعطیلی دولتی تاسمانیا
دوشنبه 25 آوریل روز انزاک تعطیلی ملی  
دوشنبه دوم می روز کارگر تعطیلی منطقه‌ای QLD, NT
دوشنبه 30 می روز مصالحه تعطیلی منطقه‌ای ACT
دوشنبه 6 ژوئن روز استرالیای غربی تعطیلی منطقه‌ای WA
دوشنبه 13 ژوئن تولد ملکه تعطیلی منطقه‌ای به جز QLD و WA
دوشنبه اول اوت روز پیک نیک تعطیلی منطقه‌ای NT
چهارشنبه 10 اوت روز مردم اکا تعطیلی منطقه‌ای نمایش رویال کوئینزلند
دوشنبه 26 سپتامبر تولد ملکه تعطیلی منطقه‌ای WA
جمعه 30 سپتامبر شب فینال بزرگ تعطیلی منطقه‌ای ویکتوریا
دوشنبه 3 اکتبر روز کارگر تعطیلی منطقه‌ای NSW, ACT, SA
دوشنبه 3 اکتبر تولد ملکه تعطیلی منطقه‌ای QLD
سه‌شنبه اول نوامبر روز جام ملبورن تعطیلی منطقه‌ای VIC
شنبه 24 دسامبر شب کریسمس تعطیلی منطقه‌ای SA, QLD, NT
یکشنبه 25 دسامبر روز کریسمس تعطیلی رسمی  
دوشنبه 26 دسامبر روز باکسینگ تعطیلی منطقه‌ای به جز استرالیای جنوبی
شنبه 31 دسامبر شب سال نو تعطیلی منطقه‌ای SA, NT

 

 

تعطیلات رسمی روز استرالیا

26 ژانویه در تقویم ملی استرالیا به عنوان روز ملی استرالیا ثبت شده است. سابقه این جشن به سال 1808 برمی‌گردد. در سال 1818 فرماندار مک‌کواری اولین جشن رسمی روز استرالیا را برگزار کرد. دلیل انتخاب این روز، تأسیس اولین شهرک بریتانیایی در پورت جکسون توسط کاپیتان آرتور فیلیپ در سال 1788 بوده است.

 

تعطیلات رسمی روز کارگر

این روز به پاسداشت دستاوردهای جنبش کارگری استرالیا به عنوان روز تعطیل ثبت شده است. در 21 آوریل 1856، سنگ‌تراشان و کارگران ساختمانی در کارگاه‌های ساختمانی اطراف ملبورن دست از کار کشیدند و پس از تجمع مقابل دانشگاه ملبورن، به سمت مجلس راهپیمایی کردند. خواسته آنها کاهش ساعت کاری به 8 ساعت در روز بود. این جنبش موفقیت آمیز به عنوان اولین جنبش کارگری سازمان‌یافته جهان شناخته می‌شود.

البته تعطیلات رسمی روز کارگر بین ایالت‌ها و مناطق مختلف به طور قابل توجهی متفاوت است. در قلمرو پایتخت مرکزی، ایالت نیوساوت‌ولز و استرالیای جنوبی، اولین دوشنبه ماه اکتبر روز کارگر است در حالی که در استرالیای غربی، اولین دوشنبه ماه مارس و در ایالت ویکتوریا و تاسمانیا، دومین دوشنبه ماه مارس، در قلمرو شمالی و کوئینزلند، اولین دوشنبه ماه می است.

تعطیلات رسمی عید پاک در استرالیا

روز عید پاک همه ساله بسته به روز تعیین شده توسط تقویم مسیحی غربی متفاوت است. روز شنبه قبل از عید پاک به طور سنتی به عنوان شنبه مقدس شناخته می‌شود. که در ایالت‌های مختلف به نام‌های متفاوتی همانند شنبه عید پاک، شنبه قبل از یکشنبه عید پاک شناخته می‌شود.

روز گرامیداشت ارتش مشترک استرالیا و نیوزلند (ANZAC)

به مناسب بزرگداشت کشته شدگان سربازان ارتش مشترک استرالیا و نیوزلند که در طول جنگ جهانی اول در گالیپولی ترکیه، هرساله در روز 25 آوریل با عنوان روز ANZAC مراسم‌ مختلفی در سرتاسر استرالیا برگزار می‌شود. این مراسم شامل راهپیمایی جانبازان در میادین و بناهای یادبودی که شهرهای مختلف به همین نام ساخته شده‌اند می باشد.

تولد ملکه    

در تمامی ایالت‌ها و مناطق به جز کوئینزلند و استرالیای غربی، روز تولد ملکه در دومین دوشنبه ماه ژوئن برگزار می‌شود. از آنجایی که استرالیای غربی، روز استرالیای غربی یا همان روز پایه‌گذاری سابق را در اولین دوشنبه ماه ژوئن جشن می‌گیرد، فرماندار استرالیای غربی بسته به شرایط مدارس و تاریخ برگزاری نمایش رویال پرث، یک روز را به عنوان روز تولد ملکه اعلام می‌کند که اغلب اوقات آخرین دوشنبه سپتامبر یا اولین دوشنبه اکتبر می‌باشد.

روز کریسمس

این روز مصادف با 25 دسامبر به مناسب بزرگداشت تولد عیسی مسیح برگزار می‌شود.

 

تعطیلات روز باکسینگ (Boxing Day)

تاریخچه این روز به حدود 800 سال پیش برمیگردد. روز باکسینگ در سرتاسر استرالیا به جز استرالیای جنوبی مصادف با روز بعد از کریسمس یعنی 26 دسامبر می‌باشد. طبق برخی روایت‌ها در این روز، صاحب‌خانه‌ها جعبه‌ها و هدایای باقی‌مانده زیر درخت کریسمس را به خادمان خود هدیه می‌دادند.  این روز، شروع فصل فروش جدید پس از کریسمس است. همچنین این روز یک روز ورزشی مهم به شمار می‌آید و مسابقه قایقرانی بادبانی بین سیدنی تا هوبارت از این روز آغاز می‌شود.

 

امیدواریم این مقاله که توسط همکاران ما در گروه آریا خدمت شما ارائه شده توجه شما را جلب کرده باشد. در این مقاله تلاش کردیم اطلاعات مربوط به تعطیلات ملی و منطقه‌ای در استرالیا را در اختیار شما قرار دهیم. در انتها خاطرنشان می‌کنیم  مشاورین و وکیلان با تجربه این موسسه آماده راهنمایی شما برای مهاجرت به استرالیا از طرق مختلف می باشند.

 

می توانید این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Call Now Button