خانه هایی از تکنولوژی برای حیوانات

خانه هایی از تکنولوژی برای حیوانات

خانه هایی از تکنولوژی برای حیوانات

به زندگی موجودات دیگر بیاندیشیم!

  • جهان در حال گرم شدن است و موج‌های هوای گرم اثرات قابل توجهی بر زندگی حیوانات گذاشته است.
  • سازگاری آب و هوایی برای حیوانات مختلف به منظور جلوگیری از انقراض بسیار حیاتی است. ما برای سازگاری موجودات مختلف با تغییرات آب و هوایی کارهای زیادی می‌توانیم انجام دهیم.
  • خانه‌های (سوراخ‌های) درختی طبیعی برای بسیاری از حیوانات بومی مانند انواع پرنده‌ها و طوطی‌ها بسیار ضروری است.
  • محققان دانشگاه CSU در حال ساخت نوعی از جعبه‌های لانه‌ای پیشرفته هستند که نسبت به جعبه‌های چوبی عملکرد مناسب‌تری در شرایط آب و هوایی شدید دارند.

با افزایش موج‌های هوای گرم در استرالیا شرایط سختی برای حیوانات بومی ایجاد شده و آن‌ها باید برای پیدا کردن مکانی برای زندگی بیشتر تلاش کنند.

بسیاری از حیوانات از شاخه‌های توخالی درختان به عنوان مکان‌هایی امن و خنک برای زندگی استفاده می‌کنند. اما با کمیاب شدن درختان بزرگ، حیات وحش استرالیا با مشکلاتی روبه‌رو شده است.

یک تیم خلاق از دانشگاه CSU از تکنولوژی مدرن برای کمک به حیات وحش استرالیا استفاده کرده و خانه هایی از تکنولوژی برای حیوانات ساخته است.

به گفته میک کالان، دانشجوی کارشناسی دانشگاه CSU، سوراخ‌ها و شاخه‌های توخالی درختان برای حیوانات بسیار مهم است. آن‌ها از این شاخه‌ها به عنوان لانه، محل استراحت و محل ذخیره غذا استفاده می‌کنند. با این حال، قطع کردن درختان باعث از بین رفتن درختان بزرگ و لانه‌های درختی شده است.

در استرالیا، شاخه‌های درختان زیستگاه بیش از 15 درصد حیوانات مهره‌دار و همچنین بسیاری از حشرات و دیگر بی‌مهرگان می‌باشد.

برای ایجاد شاخه‌های توخالی بیش از 80 سال زمان نیاز است. در نتیجه در حال حاضر بسیاری از حیوانات به لانه‌های جعبه‌ای و دیگر ساختارهای مصنوعی احتیاج دارند.

با این حال، اثربخشی جعبه‌های چوبی به عنوان لانه‌های کوتاه مدت برای حیوانات مورد تردید است. این امر به خاطر طول عمر کوتاه، تغییرات زیاد در محیط اطراف، درک محدود از نیازهای حیوانات، طراحی ضعیف و نیاز به نگهداری مداوم از این جعبه‌هاست.

تیم دانشگاه CSU، از دانش موجود درباره گونه‌های بومی مورد نظر مانند طوطی‌های دم قرمز و پاردالوت‌ها (نوعی پرنده کوچک بومی) به منظور توسعه، آزمایش میدانی و تولید انواع شاخه‌های توخالی درختی پلاستیکی استفاده کرده‌ است. برای این کار از فناوری چاپ 3 بعدی استفاده شده است. همچنین این شاخه‌های پلاستیکی برای استفاده در شرایط آب و هوایی استرالیا طراحی شده‌اند.

پروفسور دیوید واتسون، بوم‌شناس و رهبر این گروه، ادعا می‌کند که این شاخه‌های‌ توخالی پلاستیکی دارای خواص حرارتی، طول عمر بالا و ابعاد داخلی مشابه با لانه‌های درختی طبیعی هستند. این لانه‌های پلاستیکی آشیانه‌های مناسب‌تری برای حیوانات بومی خواهند بود.

به گفته پروفسور واتسون، با وجود این که شرایط آب و هوایی در جنوب استرالیا در حال گرم‌تر و خشک‌تر شدن است، بسیاری از مکان‌هایی که قبلا حیوانات در آن‌ها زندگی می‌کردند درآینده غیر قابل سکونت خواهند شد.

این پروژه به چالش تغییرات آب و هوایی به منظور توسعه راه‌های خلاق برای ساخت خانه هایی از تکنولوژی برای حیوانات پاسخ می‌دهد. خانه‌هایی که در شرایط آب و هوایی شدید، از موج‌های هوای گرم در تابستان گرفته تا سرماهای شدید زمستانی، مقاوم باشند.

پروفسرور واتسون بیان کرده است که: «ما با شبیه‌سازی ساختارهای طبیعی و استفاده از فناوری‌های جدید برای ایجاد سازه‌هایی که در مکان‌های مختلف قابل استفاده باشند، می‌توانیم به سازگاری حیوانات استرالیایی با شرایط آب و هوایی کمک کنیم.»

این پروژه یک ساله مبلغ 10.000 دلار از دانشگاه CSU کمک مالی دریافت کرده است.

لینک خبر:

https://news.csu.edu.au/latest-news/science/thinking-outside-the-box

 

می توانید این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Call Now Button