استفاده از هنر برای مراقبت از افراد مبتلا به دیوانگی و جنون

استفاده از هنر برای مراقبت از افراد مبتلا به دیوانگی و جنون

استفاده از هنر برای مراقبت از افراد مبتلا به دیوانگی و جنون

هدف یکی از تحقیقات دانشگاه چارلز استارت بهبود کیفیت زندگی افراد مبتلا به دیوانگی با آزمایش تجربیات آن‌ها در برنامه‌های هنری و خلاقانه است. این تحقیق در دهمین کنفرانس سالانه بین‌المللی هنر و سلامت توسط پروفسور رایلی داینیگی، محقق و مدرس در چارلز استارت و همکارانش لیزا هارت و دبی سامرز ارائه شد.

*تحقیق دانشگاه چارلز استارت به دنبال بهبود شرایط زندگی افراد مبتلا به دیوانگی است.

* این تحقیق یک رویکرد مشارکتی معتبر شامل «کار کردن» با افراد مبتلا به دیوانگی به عنوان همکار، به جای «مراقبت از آن‌ها» است.

پروفسور داینیگی اظهار داشت که «استفاده از هنرهای مختلف، راهی موثر در تغییر زندگی افراد و بهبود شرایط اجتماعی انسان‌های مبتلا به دیوانگی است».

پروفسور داینیگی بیان کرد که: «من و همکاران محققم قصد داریم با استفاده از دیدگاه‌ها و تجربیات مبتلایان به دیوانگی، خانواده‌های آن‌ها، مراقبت‌کنندگان و اعضای انجمن، شش مطالعه در مورد این نوع از برنامه‌ها انجام دهیم».

او توضیح داد که در برخی زمینه‌های مراقبت‌های بهداشتی، اغلب فرض می‌شود که فردی که نیاز به مراقبت دارد، قادر به تصمیم‌گیری یا مشارکت در مراقبت از خود و یا وضع زندگی خود یا افراد دیگر نیست. این طرز تفکر منجر به محرومیت آن‌ها از تصمیم‌گیری و تقویت بیماری آن‌ها می‌شود.

به گفته این پروفسور، مشارکت‌های موثر یک راه جایگزین و متمرکز برای مراقبت از این افراد است که شامل خود بیماران، خانواده‌های آن‌ها، محققان و انجمن مربوطه در فرآیندهای تصمیم‌گیری می‌باشد. همچنین این کار باعث تشخیص ارزش همکاری در بهبود زندگی افراد درگیر در این شرایط می‌شود.

پروژه ما دارای رویکردی مشارکتی است، چرا که این امر شامل کار کردن با افراد مبتلا به این نوع بیماری است. در این برنامه افراد به جای مراقبت از بیماران، در انجام تحقیقات برای بهبود آن‌ها سهیم هستند. ما یادگیری مشترک و به اشتراک‌گذاری آن، شامل انعکاس و برجسته کردن ظرفیت جمعی برای تغییرات اجتماعی و توانمندسازی شخصی، در زمینه این نوع بیماری‌ها را بسیار موثر می‌دانیم.

این رویکرد تحقیقاتی کیفیتی از ادراکات، خاطرات و امیدهای افراد استفاده می‌کند.

یافته‌های ما شامل صحبت‌ها و مشارکت افراد مبتلا به جنون است که منجر به ایجاد مدلی بر پایه شواهد و دستورالعمل‌هایی برای دیگران که برنامه‌های مشابه را در استرالیا ارائه می‌دهند، می‌شود.

بنابراین، این تحقیق با جمع‌آوری تحقیقات مبتنی بر هنر در زمینه مراقبت از این نوع بیماران، از راه‌های مختلف امکان استفاده از شیوه‌های بالینی بهتر را ایجاد می‌کند. همچنین با شناسایی نقاط قوت این برنامه و استفاده از بهترین تجربه‌های موجود، می‌توان از آن به عنوان ساختاری برای تسهیل تغییر و بهبود وضعیت مراقبتی و درمانی بیماران استفاده کرد.

ارائه این پروژه توسط این گروه اعضای کنفرانس را به چالش کشید و باعث شد که آن‌ها هم به فکر همکاری در چنین رویکردهای مشارکتی بیافتند. همچنین این ارائه افراد را به استفاده از هنرها و ایده‌های خلاقانه در زمینه مراقبت‌های بهداشتی و درمانی تشویق کرد.

لینک خبر:

https://news.csu.edu.au/latest-news/arts-and-culture/using-the-arts-to-create-quality-care-for-people-living-with-dementia

می توانید این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Call Now Button