پولسازترین مشاغل غیر پزشکی در استرالیا کدام شغل‌ها هستند؟

پولسازترین مشاغل غیر پزشکی در استرالیا کدام شغل‌ها هستند؟

برای همه‌ی افراد، چه مدیران ارشد و چه فارغ‌التحصیلانی که در حال تعیین اهداف آینده‌ی خود هستند، درآمد یکی از اساسی‌ترین فاکتورها برای شغل آن‌ها به شمار می‌آید. با این که برخی حرفه‌ها و صنایع (از جمله امور مالی و فناوری) همواره در بین پولسازترین مشاغل غیر پزشکی در استرالیا قرار می‏‌گیرند، برخی مشاغل دیگر نیز به طور قابل توجهی درآمدزا هستند. به همین دلیل بسیاری از افراد می‌‏خواهند دریابند که پولسازترین مشاغل غیر پزشکی در استرالیا کدام شغل‏‌ها هستند.

برای بسیاری از مردم، مهاجرت به کشور استرالیا نشانگر تمایل به زندگی کم‌ تحرک‌تر است. به طور کلی این کشور دارای آب و هوای خوب و شارایط مساعدی بوده و همچنین کشور امنی برای زندگی است.

جذابیت‌های استرالیا تنها به سواحل و غذاهای آن ختم نمی‌شود. این کشور همچنین دارای موقعیت‌های شغلی مناسب در صنایع مختلف است و انتخابی عاقلانه برای مهاجران به شمار می‌آید. اگر می‌‏خواهید بدانید که پولسازترین مشاغل غیر پزشکی در استرالیا کدام شغل‏‌ها هستند، این مقاله اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار می‏‌دهد.

متخصص علوم داده

با پیشرفت مشاغل STEM (مشاغل مربوط به علوم، فناوری، مهندسی و ریاضیات) در استرالیا، در سال 2019 مشاغل در زمینه‌ی علوم داده پیشرفت فراوانی داشته است. وظیفه‌ی این افراد جستجو و استخراج حجم زیادی از داده و تبدیل آن‌ها به اطلاعات با ارزش و قابل استفاده است. سازمان‌ها در بخش‌های مختلف در این زمینه به دنبال افرادی لایق و شایسته هستند.

برای تبدیل شدن به یک متخصص داده، شما باید دارای اطلاعات زیادی در مورد زبان‌های برنامه‌نویسی، به خصوص پایتون، و سابقه‌ی تحصیلی در زمینه‌های علوم کامپیوتر و ریاضی باشید. همچنین شما می‌توانید قبل از ورود به یک صنعت خاص، تحصیلات تکمیلی خود را در زمینه‌ی برنامه‌نویسی و داده انجام دهید.

میانگین درآمدی متخصصان علوم داده در استرالیا سالانه 99.510 دلار استرالیا است و این میزان درآمد باعث شده این شغل جزو پولسازترین مشاغل غیر پزشکی در استرالیا به شمار بیاید.

مدیریت سلامت

یکی از معدود مشاغل این فهرست که در دسته‌ی مشاغل STEM قرار نمی‌گیرد، موقعیت شغلی «مدیر سلامت» است که شغلی نوظهور به شمار می‌آید. با توجه بیشتر شرکت‌ها و سازمان‌های مختلف به سلامت جسمی و روحی کارکنان خود و فواید آن در عملکرد و کارآمدی آن‌ها، تعجبی ندارد که چنین موقعیت‌های شغلی بیش از پیش مورد توجه قرار گیرند.

به طور معمول، مدیران سلامت از بخش منابع انسانی هر شرکت انتخاب می‌شوند. با این که ارزیابی مشخصی برای تایید صلاحیت فرد برای این موقعیت شغلی وجود ندارد، اما داشتن دانش به روز در این زمینه و جدیت در کار نقطه‌ی شروع خوبی است. همچنین داشتن مهارت‌های مرتبط و حس خلاقیت نیز می‌تواند در انتخاب فرد بسیار موثر باشد.

این موقعیت شغلی جزو پولسازترین مشاغل غیر‌پزشکی در استرالیا بوده و به طور میانگین 110.520 دلار در سال درآمد دارد.

مدیریت ساخت

به واسطه‌ی وضعیت خوب و سالم ساخت و ساز در استرالیا، امسال سال خوبی برای مدیران این صنعت بوده است. وظیفه‌ی نظارت بر پیمانکاران و سهامداران و همچنین کار با دیگر متخصصان ساخت و ساز (از جمله معماران و نقشه‌برداران)، باعث می‌شود تا مدیران ساخت بتوانند به خوبی کار هر کدام از این اجزا را برنامه‌ریزی کرده و نظم را در پروژه‌ها برقرار سازند.

برای تبدیل شدن به یک مدیر ساخت و ساز خوب، شما باید از تحصیلات مرتبط با این زمینه برخوردار باشید. البته بسیاری از افراد سعی می‌کنند همراه با تحصیلات، تجربه‌ی کار عملی را نیز کسب کنند. در هر صورت برای این شغل شما باید بتوانید به درستی پروژه‌ها را سازماندهی کرده و قادر به مدیریت تیم‌های کاری باشید.

میانگین درآمدی این موقعیت شغلی سالانه حدود 111.300 دلار استرالیا است.

مهندس کلود

مهندسی کلود یکی دیگر از شغل‌های نوظهور است که به سرعت در حال تبدیل شدن به یکی از مشاغل مورد تقاضا در زمینه‌ی فناوری اطلاعات (IT) در صنعت می‌باشد. این حرفه در فناوری‌های مربوط به برنامه‌های تبلیغاتی، ذخیره‌ی اطلاعات و اینترنت کاربرد دارد. مهندسان ماهری که توانایی ساخت، نگهداری و توسعه‌ی چنین سیستم‌هایی را داشته باشند به راحتی می‌توانند در استرالیا کار پیدا کرده و درآمد زیادی کسب کنند.

مهندسان کلود نیاز به پیش زمینه‌ی تحصیلی قوی در رشته‌ی مهندسی کامپیوتر یا IT و همچنین تجربه‌ی کافی در این زمنیه دارند. مجوز حرفه‌ای VMware در مجسم‌سازی مرکز داده و گواهینامه‌های معتبر AWS می‌توانند به افراد در این مشاغل کمک کنند.

میانگین درآمدی این شغل حدود 112.000 دلار در سال است و جزو پولسازترین مشاغل غیر پزشکی در استرالیا به حساب می‏آید.

مدیر تحلیلگر

همانطور که پیش از این نیز اشاره شد، داده و توانایی تغییر و مدیریت آن مهارتی است که به شدت مورد نیاز است، به خصوص برای شرکت‌هایی که با حجم بالایی از داده‌ها سروکار دارند. به نظر می‌رسد در آینده تیم‌های مهندسی در این زمینه به وجود آمده و عملکرد این تیم‌ها به مدیریت آن‌ها بستگی خواهد داشت.

برای شرکت‌ها و کسب و کارهایی که به شدت نیاز به تحلیل داده در حجم بالا دارند، این شغل می‌تواند بسیار مفید و درآمدزا باشد. اکثر مدیران تحلیلگر ابتدا به عنوان تحلیلگر داده مشغول به کار شده و سپس با ترکیب تجربیات کاری و مهارت‌ها و سوابق مدیریتی خود به این مرتبه می‌رسند.

این شغل در استرالیا به طور میانگین 119.000 دلار استرالیا در سال درآمد دارد.

معمار امنیت فناوری اطلاعات (IT)

با وجود زیرساخت‌ها و حجم بالای داده‌هایی که جمع‌آوری، ذخیره و در قلمرو دیجیتال نگهداری می‌شوند، امنیت و حفاظت از آن در برابر مهاجمان مخرب یک اولویت مهم برای سازمان‌ها به حساب می‌آید. کارشناسان امنیت سایبری که بتوانند چنین سیستم‌هایی را ایجاد و به طور مکرر آن‌ها را به روز کنند بسیار با ارزش هستند، به خصوص زمانی که در زمینه‌ی حساسی در دامنه‌ی آنلاین فعالیت داشته باشند.

اگرچه در این زمینه شغل‌های فرعی فراوانی (از جمله سرقت‌های کامپیوتری و امنیت اطلاعات) وجود دارد، بسیاری از معماران امنیت اطلاعات دارای پیش زمینه در رشته‌ی کامپیوتر و فناوری اطلاعات هستند. علاوه بر آن، این متخصصان دارای درک قوی در مورد نحوه‌ی عملکرد مجرمان سایبری می‌باشند. کسب گواهینامه‌های شناخته شده در این زمینه می‌تواند در به دست آوردن این موقعیت شغلی برای شما نقش مهمی ایفا کند.

معماران امنیت فناوری اطلاعات در استرالیا سالانه حدود 124.000 دلار درآمد دارند و این شغل جزو پولسازترین مشاغل غیر پزشکی در استرالیا محسوب می‏شود.

مدیر فناوری اطلاعات

میانگین درآمد: 125.660 دلار استرالیا (69.870 یورو / 88.810 دلار ایالات متحده)

با وجود فناوری‌های جدید و توانایی سازمان‌ها برای گسترش و بهبود عملکرد خود از طریق آن‌ها، اهمیت متخصصان IT که می‌توانند شکاف بین تخصص‌های فنی و توسعه‌ی کسب و کارها را پر کنند، بسیار بالا رفته است. به زبان ساده، مدیران پروژه‌ای که بتوانند نیازهای یک سازمان را درک کرده و تشخیص دهند که چگونه فناوری می‌تواند این مشکلات را حل کند، در کشور استرالیا بسیار مورد نیاز هستند.

برای این زمینه‌ی شغلی نیز مانند شغل‌های قبل، شما نیاز به پیش زمینه تحصیلی قوی در رشته‌های کامپیوتر و فناوری اطلاعات و همچنین دانش لازم در مورد نحوه‌ی عملکرد کسب و کارها خواهید داشت. برای به دست آوردن این اطلاعات احتمالا به تحصیلات تکمیلی نیاز پیدا خواهید کرد. یک مدرک تحصیلی معتبر در زمینه‌ی مدیریت پروژه یک مزیت بزرگ برای شما محسوب خواهد شد.

به طور میانگین مدیران فناوری اطلاعات در استرالیا سالانه حدود 126.000 دلار درآمد کسب می‏کنند.

مدیر مهندسی

با این که میزان درآمد شما به رشته مهندسی شما بستگی خواهد داشت، مدیران مهندسی معمولا از درآمدهای بالایی برخوردار خواهند شد. برای مثال، یکی از زمینه‌های پرسود این شغل در حوزه‌ی نفت، گاز و انرژی است. مهندسان شیمی و مهندسان معدن نیز در رده‌های بعدی قرار دارند.

مهندسان قبل از به دست آوردن تجربه‌ی کاری در این زمینه، در دانشگاه به تحصیل می‌پردازند. آن‌ها در مطالعات بعدی (چه در دانشگاه و چه از طریق کارفرمای خود) می‌توانند در مسیر صعود به قله‌های موفقیت، صلاحیت‌های مدیریتی و نظارتی لازم را کسب کنند. بسیاری از مهندسان همچنین صلاحیت‌های اقتصادی و تجاری لازم را نیز کسب کرده و به مشاغل اجرایی و دولتی به عنوان کارشناس موضوع یا سیاست‌گذار در حوزه‌ی مربوطه دست می‌یابند.

میانگین درآمد این موقعیت شغلی در استرالیا سالانه بیش از 132.000 دلار است و این شغل را در رده پولسازترین مشاغل غیر پزشکی در استرالیا قرار داده است.

معمار سیستم‌های فناوری اطلاعات

بالاترین میانگین درآمدی در استرالیا نیز به یک موقعیت شغلی در زمینه‌ی فناوری اطلاعات مربوط است.

معماران سیستم‌ها مسئولیت طراحی، ساخت و آزمایش کلیه‌ی زیرساخت‌های سازمان‌هایی که دارای یک شبکه‌ی داخلی هستند را بر عهده دارند. بسیاری از این پروژه‌ها بسیار حساس و پیچیده هستند و به سطح بالایی از دانش و تجربه نیاز دارند.

معماران سیستم‌ها، با برخورداری از مهارت‌های فنی بالا، می‌توانند درآمدهای بسیار بالایی داشته باشند. البته این افراد باید در این زمینه دارای تخصص لازم بوده و همچنین از تحصیلات عالی، تجربه‌ی بالا و گواهینامه‌های تحصیلی مرتبط با صنعت برخوردار باشند.

همانطور که مشاهده می‌کنید، در حال حاضر مشاغل STEM نیروی غالب در بازار کار استرالیا محسوب می‌شوند. این مشاغل دارای درآمدهای بالا بوده و برای مهاجران بسیار جذاب هستند.

اگر شما از مدارک تحصیلی و تجربه‌ی کاری لازم در این زمینه‌ها برخوردار هستید، به موقعیت‌های شغلی موجود در شهرهای مدرن و پیشرفته‌ی استرالیا بیشتر بیندیشید.

این مشاغل در استرالیا سالانه حدود 140.000 دلار درآمد دارند.

مدیر عامل (بهداشت و درمان، داروسازی یا صنعتی)

مدیر عامل‌ها (MD) در استرالیا همواره جزو پردرآمدترین افراد بوده‌اند، و همانطور که انتظار می‌رفت، امسال نیز این شغل در بین مشاغل با بیشترین درآمد در کشور استرالیا قرار گرفت. مدیر عامل، به عنوان مهمترین مقام در یک شرکت و رهبر عملیاتی تجاری آن، مسئولیت عملکرد کلی شرکت و میزان سودآوری آن را بر عهده دارد و اغلب باید به هیئت مدیره گزارش دهد.

مدیر عامل‌ها معمولا دارای یک پایه‌ی حقوقی هستند. علاوه بر آن، بر اساس عملکرد شرکت پاداش نیز دریافت می‌کنند. مدیر عامل‌ها در صنایع داروسازی در استرالیا دارای بالاترین درآمدها هستند و میانگین درآمد سالانه‌ی آن‌ها حدود 366.000 دلار شامل پاداش‌ و حداکثر درآمد 420.000 دلار می‌باشند. این موقعیت‌های شغلی در زمینه‌ی بهداشت و سلامت دارای میانگین درآمد سالانه 330.000 دلار می‌باشد و حداکثر آن تا 430.000 دلار می‌تواند افزایش یابد. در بخش صنعت نیز مدیر عامل‌ها دارای میانگین درآمد 360.000 دلار ر سال بوده و حداکثر درآمد آن‌ها 420.000 می‌باشد. این رده‌ی شغلی یکی از پولسازترین مشاغل غیر پزشکی در استرالیا به شمار می‏آید.

مدیر ارشد مالی / مدیر مالی

مدیر ارشد مالی (CFO) مسئولیت بسیار مهمی در هر شرکت دارد. این افراد بر عملکرد کلی شرکت نظارت می‌کنند. وظیفه‌ی آن‌ها تضمین بهترین میزان ممکن بازگشت سرمایه برای مدیریت نقدینگی و ارائه‌ی گزارش عملکرد مالی شرکت به ذینفعان، مدیران و سهامداران اصلی می‌باشد.

تعجبی ندارد که این افراد معمولا از درآمد بالایی برخوردار هستند. مدیران ارشد مالی در استرالیا جزو پردرآمدترین و پرتقاضاترین مشاغل در بخش‌های مالی هستند. این افراد به طور میانگین سالانه حدود 350.000 دلار در استرالیا درآمد دارند. بیشترین میزان درآمد مدیران ارشد مالی در این کشور حدود 450.000 دلار می‌باشد. این در حالی است که مدیران مالی دارای میانگین درآمد سالانه 215.000 دلار و حداکثر درآمد 250.000 هستند.

مشاور عمومی داخلی (درون سازمانی)

با توجه به ماهیت تخصصی حرفه‌ی مورد نظر و همچنین نوع و وسعت کاری شرکت، مشاور عمومی جزو مشاغل پردرآمد در استرالیا محسوب می‌شود. برای انتخاب شدن به عنوان مشاور عمومی افراد باید حداقل بین 1 تا 3 سال در زمینه‌ی کاری مورد نظر تجربه داشته باشند. میانگین درآمد این افراد سالانه حدود 283.000 دلار در شرکت‌های ASX100 (شرکت‌هایی که در لیست بورس اوراق بهادار استرالیا قرار دارند) و 205.000 دلار در شرکت‌های SME (شرکت‌های کوچک و میان رده) می‌باشد.

هرچه تجربه‌ی فرد در این موقعیت شغلی بالاتر رود، دستمزدهای آن‌ها نیز به همان میزان افزایش می‌یابد. مشاوران عمومی که دارای بیش از 7 سال تجربه‌ی کاری باشند در شرکت‌های ASX100 دارای میانگین درآمدی سالانه 438.000 دلار، در شرکت‌های میان رده 363.000 دلار و در شرکت‌های کوچک 300.000 دلار هستند.

مدیر عمومی (مدیریت پروژه ساخت و ساز)

در طی سال گذشته، صنعت ساخت و ساز رشدی 15 درصدی در میزان مشاغل خود را تجربه کرده و بیشترین تقاضا در این زمینه مربوط به مدیران پروژه بوده که بین 5 تا 10 سال تجربه‌ی کاری پس از تحصیل داشته‌اند. افزایش بودجه‌های دولتی و خصوصی در زمینه‌ی ساخت و ساز و کمبود متخصصان مدیریت پروژه، باعث شده تا این موقعیت شغلی به یکی از پردرآمدترین مشاغل استرالیا در سال 2019 تبدیل شود.

مدیران عمومی در زمینه‌ی مدیریت پروژه‌های ساخت و ساز به طور میانگین سالانه 350.000 دلار در استرالیا درآمد دارند. حداکثر درآمد این افراد به 400.000 دلار در سال می‌رسد.

 

مدیر عملیاتی (معدن)

با این که صنعت معدن در طی سال‌های اخیر با رکود روبرو بوده است، اما در سال 2019 در این صنعت پروژه‌های بزرگ زیادی ایجاد شده و افزایشی 60 درصدی در میزان موقعیت‌های شغلی آن در 12 ماه گذشته رخ داده است. این افزایش تقاضا و ایجاد یک آیین‌نامه‌ی جدید ویزایی، موجب شده تا شرکت‌های زیادی به استخدام پیمانکاران خارجی بپردازند. این بدین معناست که شرکت‌ها برای جذب استعدادهای برتر در این زمینه با یکدیگر در حال رقابت هستند.

نقش مدیران عملیاتی برای کسب موفقیت در پروژه‌های معدنی بسیار مهم است و این متخصصان سالانه به طور میانگین حدود 325.000 دلار درآمد دارند. حداکثر درآمد مدیران عملیاتی به 350.000 دلار در سال می‌رسد. با این حال، بسیاری از این موقعیت‌های شغلی در استرالیای غربی قرار دارند و این بدین معناست که افراد کاندید شده از مناطق شرقی کشور باید برای این موقعیت‌های شغلی به مناطق غربی نقل مکان کنند.

مدیر فروش (فناوری و ارتباطات، خدمات تجاری و یا مصرف کننده)

با این که متخصصان فروش ممکن است با سطح درآمد پایین‌تری نسبت به بقیه افراد شروع به کار کنند، اما پاداش‌ها و کمیسیون‌هایی که این افراد دریافت می‏کنند باعث می‌شود تا این موقعیت شغلی نیز به یکی از پولسازترین مشاغل غیر پزشکی در استرالیا تبدیل شود.

مدیران فروش مسئولیت استراتژی کلی فروش یک شرکت را بر عهده دارند. مدیران فروش در صنایع فناوری و ارتباطات می‌توانند حداکثر تا سقف 375.000 دلار در سال درآمد داشته باشند، در حالی که این افراد در زمینه‌ی خدمات کسب و کار تا 308.000 دلار درآمد دارند. همچنین مدیران فروش در صنایع تولیدی تا سقف 285.000 دلار در سال می‌توانند درآمد کسب کنند.

مدیر ارشد فناوری / مدیر فناوری

با رشد سریع تکنولوژی و کمبود افراد ماهر در این زمینه، مدیران ارشد فناوری (CTO) و مدیران فناوری (HoT) به یکی از پردرآمدترین مشاغل استرالیا تبدیل شده‌اند. میانگین درآمد سالانه CTOها و HoTها حدود 300.000 دلار است. حداکثر درآمد این رده‌ی شغلی نیز سالانه به 350.000 دلار می‌رسد. البته این مشاغل تنها محدود به شرکت‌های مربوط به فناوری‌ها نیستند. مهمترین صنایعی که به این مشاغل نیاز دارند عبارتند از بخش عمومی، تولیدکننده‌های کالاهای مصرفی، خدمات حرفه‌ای، خدمات مالی و خرده‌فروشی.

 

نایب رئیس / معاون رئیس (خدمات مالی)

مشابه با CFOها، نایب رئیس‌ها (VP) و معاون‌ها (AD) در بخش خدمات مالی دارای بیشترین درآمد در استرالیا هستند. این مشاغل در زمینه‌ی ادغام و تملک، سالانه حدود 263.000 دلار درآمد دارند، در حالی که میانگین درآمد این افراد در بحث سرمایه‌گذاری و تامین مالی حدودا 250.000 دلار است. این مشاغل در زمینه‌ی بازارهای بدهی و سندیکاها می‌توانند سالانه 240.000 دلار درآمد داشته باشند.

با این حال، حداکثر درآمد این مشاغل در زمینه‌ی بازارهای بدهی می‌تواند بیشتر از صنایع دیگر باشد. حداکثر درآمد در بازارهای بدهی تا 295.000 دلار می‌تواند افزایش یابد. این در حالی است که در موارد دیگر درآمد این مشاغل حداکثر به 270.000 دلار در سال می‌رسد.

مدیر توسعه (دارایی)

مدیران توسعه‌ی دارایی همواره جزو پردرآمدترین افراد در کشور استرالیا بوده‌اند. اما در سال 2019، به خصوص پس از انتشار گزارشی که شهرهای ملبورن و سیدنی را از نظر سرمایه‌گذاری در املاک در بین 3 شهر برتر آسیا در منطقه‌ی اقیانوس آرام قرار داد، این مشاغل پیشرفت بزرگی پیدا کردند.

مدیران توسعه‌، استراتژی‌های سرمایه‌گذاری را برای توسعه‌ی املاک مدیریت می‌کنند. این افراد معمولا وظیفه‌ی  نظارت بر مدیریت پروژه را نیز بر عهده دارند. میانگین درآمد آن‌ها در کانادا حدود 275.000 دلار در سال است و حداکثر درآمد این مشاغل به 300.000 دلار در سال می‌رسد.

مدیر منابع انسانی

با افزایش تقاضا برای افراد ماهر در صنایع اصلی، توجه کسب و کارها بر جذب و حفظ بهترین استعدادها بیشتر متمرکز شده است. مدیران منابع انسانی مسئولیت ایجاد استراتژی‌های مناسب به منظور ایجاد انگیزه برای جذب و حفظ افراد با استعداد در شرکت‌ها را دارند. به همین دلیل تعجبی ندارد که این دسته از مشاغل جزو مشاغل پردرآمد در استرالیا باشند.

یک مدیر منابع انسانی در کشور استرالیا به طور میانگین سالانه حدود 242.000 دلار درآمد دارد. حداکثر درآمد این مشاغل در سال می‌تواند تا 280.000 دلار افزایش یابد.

 

می توانید این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Call Now Button