شرایط و نحوه دریافت ویزای تحصیلی نیوزلند

ویزای تحصیلی نیوزلند

ویزای تحصیلی نیوزلند

نیوزیلند از کشورهایی است که با توجه به شرایط بسیار ایده آل تحصیلی و زندگی در آن، به عنوان مقصد مهاجرت تحصیلی از طرف ایرانیان نسبتا مورد بی توجهی قرار گرفته است. تحصیل در این کشور شباهت زیادی با تحصیل در استرالیا دارد، با این تفاوت که هزینه های تحصیل در آن بسیار پایین تر است. سیستم آموزشی نیوزیلند بر اساس یکی از قوی ترین و معتبر ترین سیستم های آموزشی در جهان، یعنی سیستم آموزشی بریتانیا است. نیوزیلند در سراسر جهان به خاطر کیفیت آموزش شهرت دارد و مدارک دانشگاهی آن جزو معتبرترین مدارک جهان است. برای دانشجویان بین المللی، در نیوزیلند محیطی امن همراه با خدمات حمایتی فراهم شده است. از نظر محیط و شرایط زندگی، در نیوزیلند می توانید تجربه ی زندگی در یک کشور پیشرافته را داشته باشید که موفق شده است مناظر طبیعی بکر خود را حفظ کند و تلفیق زیبا و آرامش بخشی از زندگی شهری و ماجراجویی در دل طبیعت را عرضه کند.

در مطلب دیگری در همین وب سایت به تفصیل به موضوع تحصیل در نیوزیلند پرداخته ایم. در این مطلب تلاش می کنیم تا آنچه لازم است در مورد ویزای نیوزیلند بدانید را برای شما فراهم کنیم.

شرایط صدور ویزای دانشجویی نیوزلند

اگر تصمیم دارید به صورت تمام وقت و به مدتی بیش از 3 ماه در نیوزیلند تحصیل کنید، به ویزای تحصیلی این کشور نیاز خواهید داشت. همچنین فرزندان زیر 18 سال افرادی که با ویزای کار موقت در نیوزیلند ساکن هستند نیز باید ویزای تحصیلی دریافت نمایند. با داشتن ویزای تحصیلی، این دانش آموزان می توانند به عنوان دانش آموز محلی (Domestic) در نیوزیلند تحصیل نمایند و نیازی نیست شهریه ی دانش آموزان بین المللی را بپردازند. برای دریافت این ویزا باید شرایط زیر را دارا باشید:

  • داشتن نامه ی پذیرش بدون شرط از موسسه ای معتبر در نیوزیلند
  • اگر زیر 18 سال سن دارید، داشتن مدرکی دال بر محل اقامت شما در نیوزیلند
  • داشتن منابع مالی کافی برای تامین هزینه های دوران تحصیل در نیوزیلند
  • نداشتن سوء پیشینه

اگر پاسپورت شما تا پیش از پایان دوره ی تحصیلی منقضی می شود، باید برای تمدید آن اقدام کرده و ویزای جدیدی دریافت کنید که اطلاعات آن با پاسپورت جدید مطابقت داشته باشد.

در صورتی که قصد هرگونه تغییری در دانشگاه یا رشته ی تحصیلی خود دارید، باید با هماهنگی و تایید سفارت این کار را انجام داده و ویزای جدیدی دریافت نمایید که اطلاعات آن با دوره ی تحصیلی جدید مطابقت داشته باشد.

زمان مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی نیوزیلند

از زمانی که اپلیکیشن ویزای تحصیلی شما سابمیت می شود معمولا بین 4 تا 6 هفته زمان لازم است تا نتیجه ی ویزا مشخص شود. البته این زمان قطعی نیست و ممکن است نتیجه ی درخواست شما زودتر یا دیرتر از این زمان نهایی شود. نهایت زمانی که برای بررسی پرونده ی ویزای تحصیلی اعلام شده 3 ماه است. لازم به ذکر است که برای متقاضیان مقطع دکترا ممکن است پروسه ی بررسی پرونده طولانی تر شود.

طول مدت اعتبار ویزای تحصیلی نیوزیلند

این ویزا معمولا به اندازه ی مدت زمان دوره ی تحصیلی شما صادر می شود. در صورتی که به دلایلی دوره ی تحصیل شما طولانی تر شود، باید با ارائه ی مدارک به سفارت برای تمدید ویزای تحصیلی خود اقدام نمایید. دارندگان ویزای تحصیلی نیوزیلند می توانند مدتی قبل از شروع دوره ی خود وارد نیوزیلند شده و تا مدتی پس از اتمام تحصیلات (تا پیش از انقضای اعتبار ویزای تحصیلی) نیز در این کشور بمانند. برای مثال اگر دانشجویی طبق برنامه‌ی تحصیلی در ماه دسامبر فارغ التحصیل شود، ویزای تحصیلی او معمولا تا ماه مارس اعتبار دارد.‌

مدارک لازم برای اخذ ویزای دانشجویی نیوزلند چیست؟

مدارکی که در اینجا به آن ها اشاره می کنیم، حداقل و اصلی ترین مدارکی هستند که جهت اپلای برای ویزای تحصیلی نیوزیلند باید ارائه داد. ممکن است هر فردی با توجه به شرایط شخصی خود نیاز به ارائه ی مدارک دیگری نیز داشته باشد.

  • پاسپورت معتبر (تاریخ اعتبار پاسپورت باید حداقل تا 3 ماه از روزی باشد که قصد دارید وارد نیوزیلند شوید)
  • نامه ی پذیرش بدون شرط از یک موسسه ی معتبر در نیوزیلند
  • مدارکی که نشان دهد برای پرداخت شهریه ی دانشگاه منابع مالی کافی دارید
  • مدارکی که نشان دهد توانایی تامین حداقل 15 هزار دلار در سال برای هزینه های زندگی در نیوزیلند را دارید.
  • ارائه ی کپی بلیط رفت و برگشت به نیوزیلند یا مدارک مالی که نشان دهد توانایی خرید این بلیط ها را دارید.
  • اگر زیر 18 سال سن دارید، مدارک محل اسکان شمادر نیوزیلند
  • پرداخت اپلیکیشن فی
  • ارائه ی مدارک پزشکی (معمولا اسکن قفسه ی سینه) و گواهی عدم سوء پیشینه در صورت نیاز

آیا با ویزای تحصیلی نیوزلند امکان کار در این کشور وجود دارد؟

دانشجویان بین المللی که با ویزای تحصیلی نیوزیلند در دوره های تمام وقت در نیوزیلند تحصیل می کنند، اجازه دارند در طول ترم های تحصیلی تا 20 ساعت در هفته کار کنند و در طول تعطیلات نییز اجازه ی کار تمام وقت را دارند. این تعطیلات شامل تعطیلات کریسمس، عید پاک، تعطیلات تابستانی و غیره می شود. اگر در طول تحصیل بر اساس برنامه ی تحصیلی نیاز به کار کردن داشته باشید، جزو محدودیت 20 ساعت کار در هفته محسوب نمی شود. دانشجویان بین المللی نمی توانند خویش فرما (Self Employed) باشند.

دانشجویان مقاطع دکترا و کارشناسی ارشد پژوهش محور محدودیتی در تعداد ساعات کاری ندارند.

وابستگان دانشجو که با ویزای همراه در نیوزیلند هستند، یعنی همسر یا فرزندان زیر 18 سال او، اجازه دارند در هر دو هفته نهایتا 40 ساعت کار کنند. این محدودیت تعداد ساعات کار در طول ترم تحصیلی و تعطیلات برقرار است. اگر دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد یا دکترا مشغول به تحصیل باشد، وابستگان او می توانند به صورت تمام وقت کار کنند.

هزینه اخذ ویزای تحصیلی نیوزلند

هزینه ای که باید برای سابمیت کردن پرونده ی ویزا به سفارت پرداخت شود (Visa Application Fee) در حال حاضر 530 دلار است. این مبلغ ممکن است تغییر کند و باید در زمان سابمیت پرونده مقدار آن چک شود. این مبلغ را می توانید در وب سایت www.immigration.govt.nz  مشاهده نمایید. علاوه بر این مبلغ، برای آماده شدن مدارک نیز ممکن است لازم باشد هزینه هایی مانند هزینه ی ترجمه ی مدارک و غیره را بپردازید.

ریسک لغو شدن ویزای تحصیلی

دلایل ممکن برای لغو شدن ویزای تحصیلی به شرح زیر هستند:

  • شرکت نکردن در کلاس ها
  • نقض محدودیت تعداد ساعات کاری
  • تغییر رشته یا دانشگاه به نحوی که واجد شرایط ویزای تحصیلی نباشد
  • اتمام زودتر از موعد دوره ی تحصیلی

مشاوره جهت اخذ ویزای دانشجویی نیوزلند

مطالبی که در بالا گفته شد اصول و موارد کلی هستند که در مورد ویزای تحصیلی نیوزیلند لازم است بدانید. اما هر فردی با توجه به شرایط خاص خودش، لازم است مدارک را به نحو متفاوتی آماده کرده و در برخی موارد مدارک اضافه ای ارائه دهد. فرم های سفارت که باید تکمیل شوند و همچنین فرم آنلاین درخواست ویزا ریزه کاری هایی دارند که تکمیل دقیق آن ها از عهده ی متخصصین این امر بر می آید. همچنین مدارکی هستند که در لیست مدارک مورد نیاز آورده نمی شوند اما ارائه آن ها شانس دریافت ویزا را افزایش می دهد. تاکید ما بر اخذ مشاوره و سپردن کار به کارشناسان از این جهت است که کوچکترین اشتباه در تکمیل فرم ها یا نقص در مدارک به سادگی می تواند سبب رد شدن درخواست ویزای شما و در نتیجه افزایش بسیار زیاد ریسک برای مرتبه ی دوم شود. بنابراین به شما توصیه می کنیم قبل از هرگونه اقدامی حتما از راهنمایی مشاوران گروه اعزام دانشجو آریا کمک بگیرید.

می توانید این مطلب را به اشتراک بگذارید

6 دیدگاه دربارهٔ «شرایط و نحوه دریافت ویزای تحصیلی نیوزلند»

  1. ناصر حاجی حسنی

    سلام
    بنده ۴۹ سال سن دارم. آیا امکان اخذ ویزای تحصیلی برای مقطع کارشناسی ارشد MBA برای من وجود دارد؟

    1. سلام. سن شما برای مقطع ارشد کمی بالاست. رشته MBA هم رشته خاصی هست که برای موفقیت پذیرش تحصیلی و ویزا نیاز به توجیه اهداف تحصیل شما داره. لطفا جهت بررسی دقیق با مشاوران دفتر صحبت کنید

    1. سلام. در صورتی که گپ تحصیلی را بتوان با سابقه کار و دوره های آموزشی پر کرد امکانش هست. لطفا جهت مشاوره با کارشناسان دفتر تماس بگیرید تا شرایط شما دقیق بررسی شود

    1. سلام. موسسه ما برای ایرانی ها و یا اتباع با اقامت قانونی ایران به شرط تمکن مالی مناسب اقدام می نماید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Call Now Button