پنج نکته‌ی کاربردی جهت صرفه‌جویی در هزینه‌ها برای دانشجویان

پنج نکته‌ی کاربردی برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها برای دانشجویان

پنج نکته‌ی کاربردی جهت صرفه‌جویی در هزینه‌ها برای دانشجویان

صرفه‌جویی در هزینه‌ها و در عین حال دانشجو بودن دو مقوله‌ای هستند که در حالت کلی نمی‌توان آن‌ها را به راحتی در کنار هم به کار برد. اما ما در این مقاله قصد داریم تا با بیان نکاتی چند، این امکان را برای شما فراهم کنیم که در عین دانشجو بودن، بتوانید از هزینه‌های خود در دانشگاه و در حین تحصیل بکاهید.

اگر شما هم در هزینه‌های خود ریخت و پاش‌های زیادی دارید، به طوری که نمی‌توانید آن‌ها را کنترل کنید، پس با ما همراه باشید تا با پنج راه حل ارائه شده در زیر، بتوانید هزینه‌های خود را به عنوان یک دانشجو در زندگی روزانه‌ی خود، کنترل کنید.

 

مدیریت پول
مدیریت پول
  • در مخارج مربوط به تفریحات دوران دانشجویی بی‌دلیل و سریع خرج نکنید

گشت و گذار‌های دانشجویی با دوستان و همکلاسی‌ها از جمله موارد اجتناب ناپذیر در این دوران هستند.

با اینکه همه‌ی دانشجویان از این عادات ندارند ولی اکثریت آنان از خوشگذرانی‌های آخر هفته لذت می‌برند؛ که این مسئله می‌تواند به سرعت از پول شما بکاهد.

از جمله نکاتی که با توجه به آن‌ها می‌توانید تا آخر شب به خوشگذرانی بپردازید و در عین حال در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید به شرح زیر می‌باشند:

  • بهتر است قبل از آن که خانه را به قصد تفریح با دوستانتان ترک کنید، کمی نوشیدنی و غذا در منزل بخورید تا با احساس سیری حاصله، از خرید مواد غذایی گران قیمت در بیرون اجتناب کنید.
  • سعی کنید در رسیدن به جاهایی مثل سینما یا هر جای دیگری که باید پولی پرداخت شود، به موقع برسید تا از پرداخت پول مازاد جلوگیری به عمل آید؛ متناوبا بهتر است که برای چنین جاهایی از قبل بلیط مربوطه را تهیه کنید که هم مطمئن بوده و هم ممکن است از تخفیفاتی نیز برخوردار شوید.
  • به دنبال فروشگاه‌های محلی‌ای باشید که برای موادغذایی خود تخفیفاتی در نظر دارند

در پایان هر روز، فروشگاه‌های مواد غذایی برای محصولاتی که مدت زمان کمی از تاریخ مصرفشان باقی مانده است، تخفیفاتی را برای فروش در نظر می گیرند.

برای این کار فقط کافیست از مسئول مربوطه در فروشگاه، زمان این حراجی‌ها را پرسیده تا بعدا سر موقع رجوع کرده و با قیمت پایین‌تری محصول مورد نظر خود را خریداری فرمایید.

شاید در ظاهر قضیه و در زمان کمتر، تغییر محسوسی در هزینه‌ها دیده نشود، ولی با گذشت زمان و در آخر سال می‌توانید نتیجه‌ی کار را مشاهده فرمایید.

  • اگر ممکن است، برای رفتن به دانشگاه پیاده‌روی کنید

بیشتر خوابگاه‌ها و خانه‌های دانشجویی در نزدیکی دانشگاه‌ها قرار دارند، به همین منظور بهتر است که برای پیمودن مسافت منزل تا دانشگاه، پیاده‌روی کنید تا هم از نظر فرهنگی عملی مثبت انجام داده باشید و هم در هزینه‌های مصرفی خود از جمله شارژ کارت بلیط اتوبوس یا تاکسی صرفه‌جویی‌های ممکن را به عمل آورید.

  • از تخفیفات دانشجویی استفاده کنید

یکی از بزرگترین فواید دانشجو بودن این است که شما می‌توانید به تعداد زیادی از تخفیفات که مخصوص دانشجویان می‌باشد، دسترسی داشته باشید. قبل از خرید از هر مغازه یا فروشگاهی، بهتر است که اول با مسئول و فروشنده‌ی مربوطه در مورد کارت‌های تخفیف موجود برای دانشجویان صحبتی داشته باشید تا با در دست داشتن آن‌ها و گوش به زنگ بودن برای خرج به موقعشان، از تخفیفات مربوطه بهترین استفاده را داشته باشید.

اگر هم نمی‌دانید که چگونه می‌توان این کارت‌های تخفیف را تهیه نمود، بهتر است سری به سایت International Student Identity Card (ISIC) بزنید. شما از طریق این سایت می‌توانید با معرفی وضعیت دانشجویی خود، به هزاران تخفیف دانشجویی که در سراسر جهان برای دانشجویان تدارک دیده شده است، دسترسی داشته باشید.

  • سعی کنید که خودتان آشپز خود باشید

اگر در خانه‌ی دانشجویی خودتان با هم‌خانه‌ای خود زندگی می‌کنید، غذا پختن تیمی با هم خانه‌ای می تواند یکی از راه‌های موثر صرفه‌جویی در مصرف هزینه‌ها باشد.

اگر این امکان را ندارید، می‌توانید از قبل مقدار زیادی غذا را تهیه کنید یا بپزید و باقی مانده‌ی آن را در فریزر برای مواقع مورد نیاز بعدی، نگه‌ دارید.

به مرور زمان با برنامه‌ریزی برای وعده‌های غذایی خود و تدارک دیدن آن/ها به مقدار زیاد از قبل، شما را به این نتیجه خواهد رساند که هم مصرف غذای شما متناسب با هزینه‌هایتان خواهد شد و هم هزینه‌های کلی شما کاهش خواهند یافت.

اگر چه که این نکات شما را پولدار نخواهند کرد، اما با رعایت آن ها می‌توانید به مرور زمان و در ماه‌های آتی کمی سقف پس‌انداز خود را بالا برید.

منبع: www.topuniversities.com

 


بیشتر بخوانید:

بهترین سایت های کاریابی در استرالیا
10 سایت کاریابی در کانادا
کارهای مخصوص کانادا
استخدام فارغ‌التحصیلان در کانادا
کار در کانادا بدون مجوز کار
راهنمای یافتن شغل در کانادا
۸ نکته‌ای که برای کار داوطلبانه در خارج از کشور باید رعایت کنید


 

می توانید این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Call Now Button