تقدیر از صنایع خلاق دانشگاه فناوری کوئینزلند QUT

تقدیر از صنایع خلاق دانشگاه فناوری کوئینزلند QUT

تقدیر از صنایع خلاق دانشگاه فناوری کوئینزلند QUT

فاز دوم صنایع خلاق QUT (CIP2) در موزه‌‌ی هنری Kelvin Grove با سه جایزه‌ی بزرگ در سال 2019 به دانشگاه فناوری کوئینزلند اهدا شد.

مرکز هنرهای نمایشی معمار با ریاست ریچارد کیرک HASSELL در سال 2016 افتتاح شد. این مرکز با یک ساختمان شش طبقه شامل سالن رقص، نمایش، موسیقی، هنرهای تجسمی، نویسندگی، انیمیشن و برنامههای تحقیقاتی بین رشته‌ای تأسیس شده است.

پروفسور مندی توماس، مدیر اجرایی صنایع خلاق در این زمینه گفته است: «این یک دستاورد فوق‏العاده برای معماران و برای QUT است. به طوری که یک اصل کلیدی در فرآیند طراحی همکاری بین هنرمندان و تعامل میان آن‌ها بوده است. این طرح یک الگوی جدید را برای دانشگاههای استرالیا تنظیم کرد. به تبع این امر، جوایز معماری کوئینزلند را هم برای دانشگاه به ارمغان آورده است». پروژه‌ی CIP2 برنده‌‌ی جایزه‌ی Don Roderick برای معماری باستان، جایزه‌ی GHM Addision برای معماری داخلی و جایزه‌ی جنیفر تیلور برای معماری آموزشی است. همچنین در بخش معماری پایدار، یک تقدیرنامه دریافت کرد.

در ادامه پروفسور توماس اضافه کرد که: «CIP2 بیش‌ترین امتیاز پروژه را در جوایز معماری کوئینزلند در سال 2019 از آنِ خود کرده است. این دانشگاه هم اکنون برای جوایز معماری ملی در سه دسته‌ی معماری آموزشی، میراث و معماری داخلی مورد توجه قرار گرفته است».

گسترش 88 میلیون دلاری بخش صنایع خلاق QUT در Kelvin Grove، این دانشگاه را به فضایی خلاقانه تبدیل کرده است. در حال حاضر این دانشگاه در بین سایر موسسات آموزشی تکنولوژی در استرالیا و در جهان شناخته شده است.

بخشهای برجسته‌ی طراحی عبارتند از:

یک استودیوی R & D «جعبه سیاه» برای پخش صدا، ویدئو و اطلاعات در سراسر ساختمان، یکی از امکانات طراحی معماری QUT است. این استودیو با فناوری روز دنیا طراحی شده است.

همچنین شامل دو استودیوی چند منظوره «جعبه سیاه» برای نمایش تئاتر و عملکردهای در حال پیشرفت به مخاطبان عمومی می‌باشد.

سه استودیوی رقص و باکفپوش که در نوع خود بی‌‏نظیر هستند. این استودیوها با مقاومت بالا و با کم‌ترین احتمال آسیب‌‏پذیری، طراحی شده‌‏اند. همچنین میتوانند به جای چهار استودیو حرکت و فعالیت، استفاده شوند.

یک فضای وسیع فعالیت باکیفیت به همراه استودیوی ضبط؛

دو جعبه‌ی ضبط شده‌ شامل یک جعبه با پنج اتاق کنترل، سه غرفه‌ی صدا و همچنین پنج استودیوی تمرین موسیقی با دیوارهای مجهز به عایق صوتی؛

اتاقهای کنترل با تکنولوژی ضبط صدا که به سایر فضاهای ساختمان متصل میشود. با این طراحی کل ساختمان به یک استودیوی ضبط صدای بزرگ تبدیل میشود؛

استودیوی دیجیتالی با هدف ایجاد ایستگاههای کاری متعدد؛

مرکز ارتباطات، فضای وسیع برای نمایشگاه و استودیوهای قابل تنظیم برای فعالیت هنرهای تجسمی؛

کارگاه ساختمانی مجهز به تجهیزات چوبی و فلزی؛

فضاهای وسیع بسته و تمیز به همراه اسپری غرفه؛

یک اتاق آموزش با دستگاههای دیجیتالی؛

استودیوی متحرک و دیجیتالی که مجهز به نرم‏افزار انیمیشن قدرتمند و تبلتهای گرافیکی cintiq برای نمایش انیمیشنها و دادههای تصویری است.

منبع:

https://www.qut.edu.au/engage/alumni/news-and-events/news-and-events?news-id=145888

 

می توانید این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Call Now Button