تعداد دانشجویانی که به دانشگاه ملبورن آمدند، رکورد زدند

تعداد زیادی دانشجو از ویکتوریا، تمام قسمت‌های استرالیا و سراسر جهان، برای هفته اول دانشگاه، به پردیس‌های دانشگاه ملبورن بازگشتند. پروفسور نیکولا فیلیپس، رئیس دانشگاه ملبورن گفت: از بازگشت دانشجویان به دانشگاه خوشحال است و از آن‌ها استقبال می‌کند تا از تمام امکاناتی که در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد نهایت استفاده را ببرند.

جشنواره‌های سال تحصیلی در دانشگاه ملبورن

بازگشت دانشجویان دانشگاه ملبورن

پروفسور فیلیپس گفت: در شروع سال تحصیلی حدود 50000 دانشجو برای جشن‌های آغاز ترم تحصیلی به جمع دانشگاه پیوستند، از جمله دانشجویان بین‌المللی که 40 درصد از کل جمعیت دانشجویان دانشگاه را تشکیل می‌دهند و نماینده بیش از 150 ملیت از سراسر جهان هستند.

وی افزود: دانشجویان می‌توانند این هفته در بیش از ۲۳۰ مناسبت شرکت نمایند و با برگزاری برنامه Discover UniMelb (دانشگاه ملبورن را کشف کنید) نیز فضای جشنواره، سرزنده و پرانرژی‌تر می‌شود. این برنامه به دانشجویان کمک می‌کند تا در طول ترم و در محیط دانشگاه بیشتر احساس راحتی کنند تا جایی که دانشگاه را مانند خانه خود بدانند.

افزایش دانشجویان دانشگاه ملبورن و بازسازی در محیط دانشگاه

دانشگاه ملبورن

هم اکنون بیش از هر زمان دیگری، بسیاری از دانشجویان ملبورن را به‌عنوان مقصد تحصیلی خود قرار داده‌اند، از جمله تعداد بی‌سابقه‌ای از دانشجویان محلی استرالیایی در مقطع کارشناسی که باتوجه‌ به  Access Melbourne طرح دسترسی ورودی ویژه، حداقل در یکی از نه دسته ورودی شرایط لازم را دارند.

پروفسور فیلیپس گفت: دانستن اینکه این دانشجویان رویاهای خود را به واقعیت تبدیل کرده‌اند و اکنون برای شروع تحصیل در اینجا هستند، انگیزه و راهی فوق‌العاده برای شروع سال تحصیلی 2023 است.

همچنین در سال تحصیلی جدید، اتمام سرمایه‌گذاری 229 میلیون‌دلاری دانشگاه برای تسهیلات دانشجویی و ارتقا زیرساخت‌ها در محوطه پردیس پارک‌ویل (Parkville)، از جمله دو ساختمان جدید و پنج ساختمان کاملا بازسازی‌شده را جشن گرفتیم.

علاوه‌برآن در بین مناطق جدید بازسازی شده در فضای باز، آمفی‌تئاتری وجود دارد که به طور مستقیم به خیابان سوانستون (Swanston) باز می‌شود و دانشجویان، کارمندان و افراد دیگر می‌توانند از آن استفاده و لذت ببرند. این توسعه یکی از بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری‌های دانشگاه در پردیس پارک‌ویل و در تجربه دانشجویی است و از این نظر که برای شروع اول ترم مهیا شده بسیار خوشحال هستیم.

بازگشت دانشجویان از نگاه شهردار

سالی کاپ، شهردار ملبورن می‌گوید: بازگشت دانشجویان بین‌المللی نقطه عطف بزرگی برای شهر محسوب می‌شود؛ زیرا پیشرفت و گام جدیدی را در سال 2023 به وجود می‌آورد. بسیار خوشحال هستیم که به دانشجویان بین‌المللی بازگشته خوش آمد گفته و هفته اول آنها را در شهر ملبورن جشن گرفتیم.

دانشجویان بین‌المللی نه‌تنها به‌عنوان دانشجو، بلکه به‌عنوان نیروی کار، ساکنان و اعضای جامعه، بخش مهمی از ساختار شهر ملبورن هستند. در چند هفته گذشته در اطراف باغ کارلتون، حومه محبوب دانشجویی، شاهد عابران پیاده بسیاری بوده‌ایم. در اوایل فوریه ترافیک عابران در پیاده‌روی آنجا بیش از ۲۳ درصد نسبت به سطح معیار افزایش‌یافته است.

همچنین شهردار ملبورن به تاثیرات عظیمی که بازگشت دانشجویان بین‌المللی برای تجار محلی خواهند داشت، اشاره کرد و گفت: قبل از همه‌گیری کووید ۱۹، دانشجویان بین‌المللی هر سال 13 میلیارد دلار به اقتصاد ویکتوریا کمک کرده‌اند.

تاجران مهمان‌نواز و خرده‌فروش کشور بیش از دو سال است که منتظر این روز و بازگشت دانشجویان بوده‌اند. می‌دانیم که این افراد برای استخدام هزاران دانشجوی بین‌المللی که به‌زودی به آن‌ها مراجعه خواهند کرد، بیش از این نمی‌توانند صبر کنند.

سخن آخر

شروع ترم اول دوشنبه 27 فوریه سال 2023 بود و تمام دوره‌های کارشناسی و اغلب دوره‌های تحصیلات تکمیلی در محوطه دانشگاه ارائه می‌شود. دانشگاه دانشجویان خود همچنان به ارائه پشتیبانی و مشاوره خود ادامه می‌دهد.

برای دریافت مشاوره تحصیل در استرالیا این فرم را پر کرده تا کارشناسان خبره با شما تماس گرفته و راهنمایی های لازم را به شما ارائه دهند.

می توانید این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Call Now Button