دانشگاه فلیندرز استرالیا

دانشگاه فلیندرز استرالیا (Flinders University)

دانشگاه فلیندرز استرالیا (Flinders University) یکی از بهترین انتخاب‌های دانشجویان بین‌المللی است که شما می‌توانید به عنوان یک دانشجوی بین‌المللی از این دانشگاه ویزای تحصیلی دریافت کنید. استرالیا جهت مهاجرت تحصیلی یک کشور بسیار غنی و فوق‌العاده است که دانشجویان علاوه بر سیستم آموزشی مدرن و پیشرفته می‌توانند تجربه فوق‌العاده‌ای از روزهای تحصیلی خود داشته باشند. بنابراین شما در این کشور با انتخابات متعددی روبرو هستید. چرا که دانشگاه‌های بسیار زیاد و رتبه عالی در استرالیا وجود دارند.

یکی از بهترین موسسات آموزشی این کشور که قصد داریم درباره نحوه تحصیل در آن صحبت کنیم، دانشگاه فلیندرز استرالیا است. بنابراین اگر به دنبال اخذ پذیرش از این دانشگاه هستید، با ما همراه باشید.

معرفی کامل و تاریخچه دانشگاه فلیندرز استرالیا (Flinders University)

دانشگاه فلیندرز استرالیا

همانطور که در ابتدای این مطلب اشاره کردیم، دانشگاه فلیندرز استرالیا یکی از بهترین دانشگاه‌های دولتی در آدلاید استرالیا است. این موسسه آموزشی در سال 1966 به نام میتو فلیندرز دریانوردی که در اوایل قرن نوزدهم خط ساحلی استرالیا جنوبی را کاوش کرد؛ تاسیس و افتتاح شد. این دانشگاه به عنوان یکی از دانشگاه‌های عالی آدلاید شناخته شده است.

این دانشگاه در چهار دانشکده به دانشجویان بین‌المللی در حوزه‌های آموزشی، علوم انسانی، حقوق، پزشکی، پرستاری، علوم بهداشتی، مهندسی و… خدمات آموزشی متنوع و پیشرفته‌ای را ارائه می‌کند. به همین منظور دانشجویان بین‌الملل بسیار زیادی در این دانشگاه در دانشکده‌های مختلف در حال تحصیل هستند و بسیاری از آنها نیز فارغ‌التحصیل شدند و آینده‌ روشنی را برای خودشان رقم زدند.

در این دانشگاه در مقاطع مختلف نظیر کارشناسی و کارشناسی ارشد بیش از 200 دوره آموزشی به دانشجویان داخلی و خارجی ارائه می‌شود.

برنامه استراتژی دانشگاه فلیندرز استرالیا (Flinders University)

برنامه استراتژی دانشگاه فلیندرز استرالیا (Flinders University)

دانشگاه فلیندرز استرالیا چشم‌اندازها و ماموریت‌های متنوعی را در دستور کار 2025 خود قرار داده است. همه این برنامه‌های استراتژیک در راستای رشد و پیشرفت دانشجویان است. در حقیقت این دانشگاه قصد دارد، راه روشنی را برای آینده دانشجویان بین‌الملل و داخلی ترسیم کند.

چشم انداز دانشگاه فلیندرز این است که در سطح بین‌المللی به عنوان یک رهبر جهانی در تحقیقات، یک مبتکر در آموزش معاصر و منبع فعال‌ترین فارغ‌التحصیلان استرالیا شناخته شود.

در حقیقت ماموریت دانشگاه فلیندرز؛ تغییر زندگی و تغییر جهان است. این دانشگاه طرح خود را بر چهار رکن استوار نموده که عبارت است از:

  • مردم و فرهنگ
  • پژوهش
  • تحصیلات
  • مشارکت و تاثیر.

رنکینگ دانشگاه فلیندرز استرالیا

همانطور که در بخش‌های قبلی مطالعه کردید؛ دانشگاه فلیندرز یک دانشگاه دولتی شناخته شده در استرالیا است که بسیاری از دانشجویان بین‌الملل آن را برای ادامه تحصیل انتخاب می‌کنند. این دانشگاه در رتبه‌بندی‌های جهانی رتبه‌های بالایی را به خود اختصاص داده است.

  •  QS 2023 رتبه 380 جهانی

  • 2023 THE
    301 تا 350 جهانی

  •  US News 2023
    426 جهانی

90٪ از تحقیقات دانشگاه فلیندرز در ارزیابی جدیدترین برتری های تحقیقات استرالیا (ERA) ، در حد استاندارد های جهانی و یا بالاتر از آن رتبه بندی شده اند.

برخی از دوره‌ها و رشته های ارائه شده در دانشگاه فلیندرز استرالیا

همانطور که در ابتدا اشاره شد؛ دانشگاه فلیندرز استرالیا بیش از 500 رشته در مقاطع مختلف تحصیلی (کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری) به دانشجویان ارائه می‌کند. این دوره‌های تحصیلی به طور کلی در 19 زمینه مختلف تقسیم‌بندی می‌شوند. برخی از آنها عبارتند از:

تجارت

در Flinders Business، این دانشگاه نسل جدیدی از رهبران کسب‌وکار را با روش‌های جدید تفکر و مهارت‌های جدید برای آینده آماده می‌کند. مدارک تجاری، بازرگانی و مدیریت دانشگاه فلیندرز به شما کمک می‌کند تا نوآوری را در آغوش بگیرید، خلاقانه بیندیشید و یک ذهنیت کارآفرینی ایجاد کنید و مهمتر از همه بدون ترس با آینده خود روبرو شوید و برای آن برنامه‌ریزی کنید.

هنرهای خلاق

صنعت هنری روز به روز در حال رشد است. دانشگاه فلیندرز با وسعت باورنکردنی هنرهای خلاقانه، صنایع و دوره‌های رسانه‌ای، مشارکت با سازمان‌های هنری پیشرو، فضاها و امکانات استودیویی پیشرفته و کارکنان آموزشی مجرب و برنده جایزه رهبر آموزش هنری خلاق در استرالیای جنوبی بهترین مکان برای تحصیل در این رشته است. بنابراین شما برای تحصیل در این رشته می‌توانید دانشگاه فلیندرز را انتخاب کنید.

آموزش

مدرک تحصیلی از دانشگاه فلیندرز به شما مهارت‌ها و دانشی می‌دهد تا بتوانید فراتر از آنچه که هستید قدم بردارید. شما می‌توانید پس از تحصیل به یک آموزگار یا استادی تبدیل شوید که به دانش‌آموزان خود بیاموزید فراتر از حد معمول سفر کنند. به آنها خواهید آموخت که بر موانع غلبه کنند، ذهنشان را گسترش دهند و تغییراتی ایجاد کنند که به سمت موفقیت گام بردارند. در حقیقت شما پس از تحصیل در رشته‌های آموزشی می‌توانید الهام‌بخش نسل آینده باشید.

مهندسی

امروزه مهندسی در هر حوزه‌ای اعم از رباتیک، انرژی‌های تجدیدپذیر، کشتی‌سازی و دفاع، مهندسی عمران، فناوری‌های جدید پزشکی و… مورد تقاضا است. به همین دلیل فارغ‌التحصیلان در این رشته‌ها از دانشگاه فلیندرز می‌توانند آینده‌ روشنی در سراسر جهان داشته باشند.

در دانشگاه Flinders مدارکی که به شما ارائه می‌کنند با همکاری نزدیک صنایع است. در رشته‌های مهندسی این دانشگاه شما دانش تخصصی و مهارت‌های یکپارچه‌ای را آموزش خواهید دید و می‌توانید نیاز صنایع مختلف را برآورده سازید. بنابراین پس از فارغ‌التحصیلی در هر جای جهان به سرعت می‌توانید استخدام شوید.

محیط زیست

همانطور که جمعیت روز به روز در حال رشد و افزایش است، پس جهت درک بهتر چالش‌های زیست محیطی در جهان به افراد متخصص بیشتری نیاز داریم. بنابراین رشته محیط زیست یکی از رشته‌های پرتقاضا در دنیا است که شما می‌توانید این رشته را در دانشگاه فلیندرز استرالیا مطالعه کنید.

با مدرک محیط زیست، مهارت‌ها و تجربه عملی مورد نیاز برای مقابله با چالش‌هایی مانند تغییرات آب و هوا، تنوع‌زیستی، جنگل‌زدایی، آلودگی هوا و آب و انقراض گونه‌ها را با درک ابعاد سیاسی و توسعه‌ای تهدیدات زیست محیطی جهانی به دست خواهید آورد.

حقوق

برنامه حقوق فلیندرز تعادل کاملی را بین آموزش حقوقی صحیح، تجربه دنیای واقعی و مهارت‌های آماده آینده فراهم می‌کند. این برنامه دانش حقوقی دقیق، صلاحیت‌های قانونی عملی و حرفه‌ای، و مهارت‌هایی را برای هدایت موفقیت‌آمیز آینده، از جمله خلاقیت، نوآوری و کارآفرینی را ترکیب می‌کند.

روانشناسی

مدارک روانشناسی شناخته شده بین المللی دانشگاه فلیندرز، نسل بعدی روانشناسان را آموزش می‌دهد تا فراتر رفته و دانش روانشناسی را در طیف وسیعی از زمینه‌ها به کار گیرند که تأثیر مثبتی بر افراد و جهان می‌گذارد.

با توجه به سلامت روان و رفاه در حال حاضر به عنوان یک حوزه بهداشت عمومی حیاتی، روانشناسی با افزایش تقاضا برای روانشناسان آموزش دیده که اکنون بخش‌های بهداشت، ورزش، کسب و کار و آموزش را در برمی‌گیرد، از اهمیت فزاینده‌ای برخوردار است.

مطالعه علوم بهداشتی

شما به عنوان یک دانشجوی رشته مطالعه علوم بهداشتی آینده سلامتی را تحت تأثیر قرار خواهید داد و در یکی از صنایع در حال رشد استرالیا از حد معمول فراتر خواهید رفت. خود را برای شغلی با فرصت‌های شغلی جهانی آماده کنید. از درمان بیماران در کلینیک‎های بهداشتی، ارائه خودمراقبتی پیشگیرانه، تأثیرگذاری بر سیاست مراقبت‌های بهداشتی در سازمان‌های دولتی یا انجام تحقیقات تغییر دهنده زندگی، فرصت‌ها در این رشته نامحدود است.

با بیش از 26 موسسه و مرکز تحقیقاتی بهداشتی و پزشکی شناخته شده جهانی در محوطه دانشگاه، تحصیل در استرالیا در دانشگاه فلیندرز شما را با محققان مشهور جهانی مرتبط می‌کند.

تحصیل در رشته علوم انسانی

مدرک علوم انسانی از Flinders مهارت‌های ارزشمند و قابل انتقالی را برای انطباق با تحولات باورنکردنی در دنیای حرفه‌ای در اختیار شما قرار می‌دهد. با تحصیل در دانشگاه فلیندرز استرالیا با رتبه بالا با شهرت کیفیت در رشته‌های علوم انسانی تحصیل کنید و دانش و مهارت‌های ظریف مورد نیاز برای پیشرفت در محیط کار فردا را توسعه دهید.

مطالعه فناوری اطلاعات

فراموش نکنید که صنعت فناوری اطلاعات یک مبتکر هیجان انگیز است و به حل مشکلات در تجارت، بازرگانی، دفاع، تحقیقات پزشکی، تغییرات آب و هوا و محیط زیست کمک می‌کند. خواندن رشته فناوری اطلاعات در دانشگاه فلیندرز استرالیا به شما این امکان را می‌دهد تا بدون ترس اقدام به نوآوری کنید و مهارت‌های خود را به سرعت در حوزه محسابات و اطلاعات توسعه دهید.

تحصیل در رشته‌های پزشکی

برنامه‌های پزشکی فلیندرز به دلیل برنامه درسی نوآورانه‌ای که آموزش‌های بالینی و آکادمیک برجسته‌ای را ارائه می‌دهد و پزشکی بالینی را با پشتوانه‌ای قوی در علم زیست پزشکی ادغام می‌کند، در سطح بین‌المللی شناخته شده است.

تحصیل در رشته پرستاری

فارغ التحصیلان پرستاری دانشگاه فلیندرز زندگی را برای افراد تغییر می‌دهند و سلامت و مراقبت بهتر را در جهان فراهم می‌کنند. فلیندرز برای بهبود مستمر پرستاری و مامایی با جوامع و حرفه‌های بهداشتی همکاری نزدیک دارد.

مطالعه بهداشت عمومی

دوره‌های بهداشت عمومی فلیندرز بر پایه تعهد به ارتقای کیفیت و یکپارچگی در همکاری چند رشته‌ای، اصول برابری، فراگیری، مسئولیت‌پذیری و مشارکت جامعه پایه‌گذاری شده‌اند.

علوم اجتماعی

تحصیل در رشته علوم اجتماعی در فلیندرز تمام مزایای یک دانشگاه پیشرفته را همراه با یک تجربه آموزشی با رتبه برتر به شما می‌دهد. مدرک علوم اجتماعی دانشگاه فلیندرز به شما انعطاف‌پذیری و خودتعیینی را ارائه می‌دهد تا در زمینه انتخابی خود متخصص شوید و مهارت‌های ارزشمند و قابل انتقالی را برای انطباق با تحولات باورنکردنی در دنیای حرفه‌ای داشته باشید.

با بیش از 20 رشته در دسترس، می‌توانید با انتخاب از طیف متنوعی از رشته‌ها، مدرک علوم اجتماعی (هنر) خود را متناسب با علایق و آرزوهای خود طراحی کنید.

مددکاری اجتماعی

مددکاری اجتماعی فلیندرز مهارت‌ها و دانش‌های آماده‌ی شغلی را برای افرادی فراهم می‌کند که برای ایجاد جامعه‌ای منصفانه، حمایت‌کننده و فراگیر هدایت می‌شوند.

لازم به ذکر است که بدانید دانشگاه فلیندرز در زمینه‌های مختلف باستان‌شناسی، پرستاری، روان‌شناسی، جامعه‌شناسی، مهندسی، پزشکی، کسب و کار و مدیریت در بین سایر دانشگاه‌های استرالیا و همچنین جهان از شهرت بالایی برخوردار است.

در سال 2020 دانشگاه فلیندرز استرالیا رتبه جهانی 13 منابع آب را به خود تخصیص داد. امروزه برخی از رشته‌های جدید به این دانشگاه نیز راه پیدا کردند که برخی از آنها عبارتند از:

  • لیسانس تجارت بین‌الملل در گردشگری
  • لیسانس صنایع خلاق در جشنواره‌ها و تولیدات هنری
  • لیسانس مهندسی در سیستم الکترونیکی و امنیت

بنابراین شما به عنوان یک دانشجوی بین‌الملل می‌توانید در هر یک از این رشته‌ها بر حسب علاقه و استعداد ادامه تحصیل دهید و آینده روشنی را برای خود رقم بزنید. این دانشگاه در هر رشته سعی بر آن دارد که بهترین متد و روش تحصیل را به دانشجویان خود ارائه کند.

برای آشنایی با سایر دانشگاه های استرالیا اینــــــجا کلیک کنید.

شرایط پذیرش دانشگاه فلیندرز استرالیا (Flinders University)

شرایط پذیرش دانشگاه فلیندرز استرالیا

با توجه به مطالعه مطالب بالا، احتمالا این سوال در ذهن شما نیز نقش بسته است که چطور می‌توان از دانشگاه فلیندرز استرالیا پذیرش اخذ کرد؟ شما برای اخذ پذیرش از این دانشگاه در استرالیا به دو چیز نیاز دارید که عبارتند از:

  1. مدارک و پیش‌نیازهای تحصیلی
  2. نمره زبان و ارائه مدرک زبان معتبر

مدارک تحصیلی مورد نیاز برای اخذ پذیرش از دانشگاه فلیندرز استرالیا

مدارکی که شما باید برای هر مقطع تحصیلی به دانشگاه ارائه کنید، متفاوت است. بنابراین با توجه به مقطع تحصیلی خود، قبل از انجام اقدامات لازم جهت اخذ پذیرش باید مدارک زیر را آماده نمایید.

مقطع کارشناسی

  • دارا بودن گواهینامه پیش دانشگاهی معتبر با حداقل نمره 24 امتیاز
  • برآورده کردن پیش‌نیازهای لازم و مورد نیاز درسی
  • مدارک لازم که در وبسایت دانشگاه بارگذاری شده است.
  • مدرک زبان انگلیسی
  • انگیزه نامه
  • دیپلم بین‌المللی (IB)

مقطع کارشناسی ارشد آموزش محور

  • ارائه مدرک معتبر تایید شده سه ساله لیسانس یا مدرک معادل
  • برخی از رشته‌های تحصیلی ممکن است از شما تجربه کاری و حرفه‌ای نیاز داشته باشند.
  • نکته مهم: جهت اپلای کردن پزشکی در دانشگاه فلیندرز شما باید شرایط خاصی داشته باشید.

مقطع کارشناسی ارشد پژوهش محور

  • ارائه یک مدرک کارشناسی ارشد از یکی از دانشگاه‌های استرالیا با یک بخش تحقیقاتی یا ارائه مدرک معتبر معادل آن
  • ارائه یک مدرک لیسانس استرالیایی با نمرات و امتیازات قابل قبول درجه 2 یا بهتر (مدرک باید نشان دهنده 4 سال تحصیل در حوزه تحصیلی مربوطه به کارشناسی ارشدی باشد که قصد ادامه تحصیل در آن را دارید.)

مقطع دکترا

جهت ادامه تحصیل و اخذ پذیرش در مقطع دکترا در دانشگاه فلیندرز استرالیا باید یک مدرک ارشد استرالیایی با حداقل 18 واحد بخش تحقیقاتی (یا واحدهای قابل قیاس) یا مدارک معادل با آن با معدل ممتاز در بخش تحقیقاتی را به دانشجویان ارائه نمایید. در برخی از رشته‌های بسته به شرایط ممکن است دانشگاه مدرکی از عملکرد تحصیلی عالی در یک مدرک لیسانس ممتاز را از شما قبول کند. البته این موضوع کاملا بستگی به شرایط دارد.

فراموش نکنید که مدرک لیسانس یا ارشد ممتاز شما باید کاملا مرتبط با حوزه‌ای باشد که قصد دارید در آن در مقطع دکتری ادامه تحصیل دهید.

برخی از مدارک لازم جهت اخذ پذیرش دکتری:

  • مدرک کارشناسی ارشد از یک دانشگاه معتبر
  • مدرک زبان انگلیسی
  • معدل بالا
  • انگیزه نامه
  • توصیه‌نامه
  • کار تحقیقاتی

نمره زبان قابل قبول در هر مقطع تحصیل جهت اخذ پذیرش

کل دوره‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد:

  • آیتلس: نمره کل برابر با 6.0
  • تافل مبتنی بر دفترچه: نمره کل برابر با 550
  • تافل مبتنی بر اینترنت: نمره کل برابر با 79

کل دوره‌های تحقیقاتی:

  • نمره کل آیتلس: 6.5
  • نمره کل تافل مبتنی بر دفترچه: 580
  • نمره کل تافل مبتنی بر اینترنت: 80

شهریه دانشگاه فلیندرز استرالیا (Flinders University)

شهریه دانشگاه فلیندرز استرالیا

همانطور که احتمالا بارها در مقالات مختلف ما مطالعه کردید، شهریه دانشگاه براساس مقطع تحصیلی و همچنین رشته مورد نظر کاملا متفاوت است. به طور کلی هزینه شهریه دانشگاه در دوره کارشناسی در دانشگاه فلیندرز برابر با 34000 دلار استرالیا است. این در حالیست که این میزان شهریه برای دانشجویان مقطع عالی (کارشناسی ارشد و دکتری) بیشتر خواهد بود. به عنوان مثال متوسط هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه فلیندرز برای یک سال تحصیل برابر با 37000 دلار استرالیا خواهد بود و برای مقطع دکتر تقریبا برابر با 78200 دلار استرالیا برآورد شده است.

البته کسانی که قصد اخذ پذیرش از این دانشگاه را دارند اما نمی‌توانند از پس این شهریه بر بیایند می‌توانند در مسابقات بورسیه دانشگاه که در ادامه بیشتر درباره آنها توضیح خواهیم داد، شرکت کنند.

شهریه دانشگاه برای برخی از رشته‌های پرطرفدار در مقاطع تحصیلی مختلف در دانشگاه فلیندرز به شرح زیر است:

  • لیسانس علوم کامپیوتر ۳۶.۰۰۰ دلار
  • لیسانس مهندسی – الکترونیک / مکانیک / رباتیک / عمران ۳۹.۰۰۰ دلار
  • لیسانس علوم ۳۶.۵۰۰ دلار
  • لیسانس حسابداری ۳۳.۷۰۰ دلار
  • کارشناسی ارشد مهندسی الکترونیک ۳۹۵۰۰ دلار
  • لیسانس روانشناسی (افتخارات) ۳۳.۵۰۰ دلار
  • لیسانس هنر ۳۰.۵۰۰ دلار

بورسیه‌های تحصیلی دانشگاه فلیندرز استرالیا

دانشگاه فلیندرز استرالیا به دانشجویان بین‌الملل جهت حمایت بیشتر از آنها بورسیه‌های مختلفی را ارائه می‌کند که برخی از آنها به شرح زیر است:

یادداشت پایانی

همانطور که در این مطلب مطالعه کردید، دانشگاه فلیندرز استرالیا یکی از بهترین دانشگاه‌های استرالیا در شهر آدلاید است. شما به عنوان یک دانشجوی بین‌الملل اگر قصد مهاجرت به کشور استرالیا و ادامه تحصیل را دارید می‌توانید این دانشگاه در لیست انتخاب‌های خود قرار دهید. چرا که این دانشگاه برنامه‌های تحصیلی متنوعی را در هر مقطع تحصیلی به دانشجویان بین‌الملل ارائه می‌کند.

برای دریافت مشاوره تحصیل در استرالیا این فرم را پر کرده تا کارشناسان خبره با شما تماس گرفته و راهنمایی های لازم را به شما ارائه دهند.

می توانید این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Call Now Button