کار در استرالیا با ویزای دانشجویی

کار در استرالیا با ویزای دانشجویی: ساعات کاری، مزایا و موارد دیگر

اگر برای تحصیل استرالیا را انتخاب کردید، اکنون زمان آن رسیده که از ثبات مالی در طول تحصیل خود اطمینان حاصل کرده و درعین‌حال به تحصیل خود متعهد باشید. احتمالا این یک چالش واقعی خواهد بود. بااین‌حال این روش در بین دانش‌آموزان استرالیا، چه محلی و چه بین‌المللی معمولا رایج است.

کار در حین تحصیل فارغ از مزایای مالی، مهارت مدیریت پول، اعتمادبه‌نفس و سایر مهارت‌های دیگری را آموزش می‌دهد و درعین‌حال کمک می‌کند بعد از فارغ‌التحصیلی برای مشاغل آینده در استرالیا آماده باشید.

اگر می‌خواهید نحوه کار در استرالیا را به‌عنوان یک دانشجوی بین‌المللی بیاموزید، با ما همراه باشید تا درباره موضوعاتی مانند: حقوق خود به‌عنوان یک کارگر، ساعات کاری ویزای دانشجویی، بهترین مشاغل برای دانشجویان و موارد دیگر اطلاعات کسب کنید.

حقوق کار و حمایت برای دانشجویان بین المللی در استرالیا

کار با ویزای دانشجویی

دانشجویان بین‌المللی که از طریق ویزای دانشجویی در استرالیا اقامت دارند؛ مانند هر کارگر دیگری از حقوق اولیه حفاظت کاری برخوردار هستند. قوانین ایمنی و بهداشت ‌کار (WHS) به‌منظور اطمینان از این مسئله ایجاد شده که کارفرمایان بدون توجه به نوع حرفه و صنعت، حقوق و ایمنی کارکنان خود را رعایت خواهند کرد.

هر ایالت، منطقه یا ناحیه قوانین و مقررات مربوط به WHS خود را دارد. بااین‌حال، کار ایمن در استرالیا یا (safe work Australia) نمونه کلی قوانین WHS را وضع کرده که در هر ایالت، ناحیه یا منطقه آن را در قوانین خود به کار می‌برند. نمونه کلی قانون WHS تضمین می‌کند که:

  • از کارمندان در مقابل حوادث و آسیب‌دیدگی محافظت شده و خطر توسط مسئولین باید به حداقل یا کاملا حذف شود.
  • کارکنان حق نمایندگی، همکاری و مشاوره دارند.
  • اتحادیه‌ها و سازمان‌های کارفرمایان تشویق می‌شوند که قوانین WHS را برای توسعه و پیشرفت بیشتر گسترش دهند.

این قوانین تضمین می‌کنند که هر کارمند حق مرخصی با حقوق، حداقل دستمزد و مصونیت از اخراج ناعادلانه را دارد. اگر در محل کار با رفتاری ناعادلانه مواجه شدید، باید از بازرس کار یا Fair Work Ombudsman درخواست کمک کنید.

ساعات کاری ویزای دانشجویی در استرالیا

کار با ویزای دانشجویی استرالیا

در کشور استرالیا تا مدتی پیش دانشجویان بین‌المللی به مدت ۴۰ ساعت در دو هفته و در زمان استراحت و تعطیلات به طور نامحدود اجازه کار داشتند. به‌عنوان اقدامی برای افزایش درآمد دانشجویان در طول همه‌گیری کووید-۱۹ و به‌منظور راه‌حلی برای رفع کمبود نیروی کار، دولت استرالیا ابتدا سقف ساعت کاری را به طور موقت کاهش داد و سپس در ژانویه ۲۰۲۲ آن را به طور کامل حذف کرد.

در 1 ژوئیه 2023 قرار بر این است که سقف ساعت کاری مجددا معرفی شده و از ۴۰ ساعت در دو هفته سابق به 48 ساعت در دو هفته افزایش یابد. محدودیت و سقف ساعت کاری به این منظور دوباره برقرار می‌شود که دانشجویان بین‌المللی تحصیلات خود را به‌عنوان هدف اصلی اقامت در استرالیا حفظ و در اولویت قرار دهند.

حداقل دستمزد در استرالیا

حداقل دستمزد، برای ساعات کار معمولی با نرخ پایه حقوق محاسبه می‌شود و به ابزار صنعتی بستگی دارد. به بیانی دیگر این ابزار صنعتی همان پاداش، موافقت‌نامه‌های محل کار یا قراردادهای صنعتی در مورد حرفه افراد است. کمیسیون کار منصفانه (FWC) سالیانه حداقل دستمزدها را بررسی و اقدامات لازم را انجام می‌دهد.

از اول جولای 2022، حداقل دستمزد ملی در استرالیا به ساعتی 21.38 دلار یا هفته‌ای 812.60 دلار با میزان 38 ساعت کار در هفته (قبل از پرداخت مالیات) افزایش یافت. این حداقل دستمزد برای کارمندان بدون پاداش و بدون توافق در نظر گرفته شده است.

بااین‌وجود اکثر کارکنان در سیستم محل کار ملی، تحت پوشش یک پاداش مدرن قرار دارند که شامل شرایط حداقل دستمزد در بین سایر قوانین کاری می‌شود. می‌توانید با درخواست کمک از حسابدار پرداخت حقوق کمیسیون کار نرخ‌های پایه، کمک‌هزینه و میزان جریمه را مطابق با پاداش دریافتی خود محاسبه و تنظیم نمایید.

مرخصی با حقوق در استرالیا

در استرالیا به جز کارمندان معمولی، تمام کارمندان دیگر مستحق مرخصی سالیانه با حقوق هستند که بر اساس استانداردهای ملی استخدام (NES) تنظیم شده است. کارمندان پاره‌وقت (مانند دانشجویان) و تمام‌وقت در سال چهار هفته مرخصی، بسته به ساعات کاری معمولی خود دریافت می‌کنند.

بااین‌حال، سالیانه دریافت پنج تا شش هفته مرخصی در بسیاری از محل‌های کار وجود دارد. تعداد روزهای مرخصی از اولین روز کاری محاسبه می‌شود و پس از رسیدن به حدنصاب می‌توان از آن استفاده کرد. طبق اتحادیه‌های استرالیا، کارگران استرالیا تقریبا 2.92 ساعت مرخصی در هفته خواهند داشت.

مطلب کار پس از تحصیل در استرالیا را هم بخوانید

شماره پرونده مالیاتی و مالیات مشاغل در حین ویزای دانشجویی

کار در استرالیا با ویزای دانشجویی

شماره پرونده مالیاتی (TFN) یک شماره مرجع شخصی منحصربه‌فرد در سیستم‌های مالیاتی و بازنشستگی است. اگر دوره‌ای که در استرالیا ثبت‌نام کردید شش ماه یا بیشتر طول بکشد، احتمال دارد در زمینه اهداف مالیاتی به‌عنوان مقیم استرالیا در نظر گرفته شوید.

به بیانی دیگر همان نرخ مالیاتی را پرداخت خواهید کرد که یک مقیم یا شهروند می‌پردازد. همچنین در مقایسه با یک مقیم خارجی از حداقل معافیت مالیاتی، جبران مالیات و نرخ‌های مالیاتی کمتر بهره‌مند می‌شوید. به همین دلیل، باید برای TFN که یک فرایند رایگان و آسان بوده و از طریق اداره مالیات استرالیا (ATO) انجام می‌شود، درخواست دهید.

ساکنان استرالیا با درآمدهای بین 18/201 تا 45/000 دلار، برای اولین درآمد ۱۸.۲۰۰ دلار و ۱۹ سنت خود به‌ازای هر دلار ۰٪ مالیات پرداخت می‌کنند، درحالی‌که ساکنان خارجی با درآمدهای بین 0 تا ۰۰۰/۱۲۰ دلار موظف به پرداخت ۳۲.۵ سنت مالیات به‌ازای هر دلار هستند.

اگر در طول سال بیش از ۲۰۰/۱۸ دلار درآمد داشته باشید، شرایط لازم برای پرداخت حداقل معافیت مالیات را دارید و  باید تا پایان سال اظهارنامه مالیاتی خود را ارائه دهید. علاوه‌برآن می‌توانید از جبران مالیاتی که مقدار مالیات قابل‌پرداخت را به صفر می‌رساند، بهره‌مند شوید. به‌عنوان‌مثال، اگر درآمد شما ۵۰۰/۳۷ دلار یا کمتر باشد، حداکثر 700 دلار را دریافت می‌کنید.

چه نوع کاری می توانید با ویزای دانشجویی در استرالیا انجام دهید؟

کار برای دانشجویان در استرالیا

باتوجه‌به این مسئله که از ژوئیه ۲۰۲۳ سقف ساعات کاری ویزای دانشجویی استرالیا به 48 ساعت در دو هفته افزایش می‌یابد، دارندگان ویزای دانشجویی در استرالیا نمی‌توانند به‌صورت تمام‌وقت کار کنند. به بیانی دیگر دانشجویان فقط مجاز به کار در مشاغل پاره‌وقت و معمولی هستند که انعطاف‌پذیرتر بوده و به آنها امکان می‌دهد تا ساعات کاری را مطابق با برنامه درسی خود تنظیم نمایند.

بهترین مشاغل برای دانشجویان در استرالیا

یافتن شغلی که مرتبط با رشته تحصیلی فرد باشد ایده‌آل به نظر می‌آید، بااین‌حال دانشجویان زیادی قادر نیستند تا به آن دست یابند. در عوض، بیشتر دانشجویان مشاغل پاره‌وقت یا معمولی را که انعطاف‌پذیرتر نیز هستند را می‌یابند. بعضی از این مشاغل معمولی برای دانشجویان در استرالیا عبارتند از:

  • امور اداری
  • پرستار بچه
  • بارمن یا باریستا
  • کارگر ساده
  • امور خدمات مشتری
  • مسئول محتواگذاری
  • راننده تحویل (پست)
  • نگهبان و پرستار سگ
  • مدیر ایونت ها
  • خانه‌دار
  • دستیار حقوقی
  • مسئول پذیرش
  • دستیار فروش
  • مدیر رسانه‌های اجتماعی
  • معلم خصوصی
  • مترجم
  • راننده‌تاکسی (اوبر)
  • گارسون

انتظارات حقوق و دستمزد شغلی دانشجویی

میزان حقوق و دستمزد در مشاغل پاره‌وقت برای دانشجویان بین‌المللی در استرالیا به عوامل بسیاری مانند: کارفرما، مدارک تحصیلی فرد، موقعیت مکانی (معمولا شهرهای بزرگ‌تر، دستمزد بیشتری می‌پردازند) و نوع شغل بستگی دارد. البته این موضوع در مارس 2023 با تورم و تجدیدنظر در حداقل دستمزد کشوری تغییر خواهد کرد.

نحوه یافتن شغل دانشجویی در استرالیا

به‌عنوان یک دانشجوی بین‌المللی در استرالیا راه‌های زیادی برای یافتن شغل وجود دارد. در ابتدا، می‌توانید از دانشگاه خود شروع کرده و به بررسی این مسئله که آیا شغلی برای دانشجویان وجود دارد، بپردازید. بسیاری از دانشگاه‌ها برای دانشجویان خود فرصت‌های شغلی مانند: دستیار کتابخانه، معلم خصوصی و دستیار اداری را ایجاد می‌کنند.

گزینه برای جستجوی شغل، بررسی وب‌سایت‌های استخدامی است. بعضی از وب‌سایت‌های محبوب کاریابی و سایت‌های شبکه‌های اجتماعی در استرالیا عبارتند از:

سخن آخر

اگر در استرالیا به‌عنوان دانشجو حضور و اقامت دارید، این احتمال وجود خواهد داشت که باتوجه‌به هزینه‌های دانشجویی، کار پاره‌وقت بسیار ضروری باشد؛ بنابراین زمانی که در جستجو شغلی هستید، اطمینان یابید رزومه مناسبی بر اساس مهارت‌ها و توانایی‌های خود دارید که کاملا گویا و نشانگر آن‌ها باشد. همچنین اگر قصد دارید مهارت‌های خود را توسعه دهید، بهتر است قبل از شروع کار، تکمیل دوره کارآموزی خود را در نظر بگیرید.

برای دریافت مشاوره تحصیل در استرالیا این فرم را پر کرده تا کارشناسان خبره با شما تماس گرفته و راهنمایی های لازم را به شما ارائه دهند.

می توانید این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Call Now Button