بهداشت و درمان پزشکی در استرالیا

استرالیا مانند بسیاری از کشورها، دارای یک سیستم بهداشت جهانی است. نظام سلامت، تحت‌نظر وزارت بهداشت و سالمندی قرار دارد. این گروه بر سیاست‌های سلامت ملی نظارت می‌کنند، درحالی‌که دولت ایالتی و منطقه‌ای موارد خاصی از سیستم مراقبت‌های بهداشتی بیمارستان‌ها و دفاتر مراقبت‌های اولیه را تحت پوشش و اختیار خود می‌گیرد.

Medicare در استرالیا

سیستم ملی مراقبت‌های بهداشت عمومی استرالیا در سال ۱۹۸۴ تاسیس شد. این سیستم که با نام مدیکر Medicare شناخته می‌شود، از طریق مالیات ۵/۱٪ بر درآمد کلی که برای این سیستم تعریف و معین شده، تامین می‌گردد. البته به افراد پردرآمدی که خود را بیمه خصوصی نمی‌کنند، ۱٪ مالیات اضافی تعلق می‌گیرد.

همچنین بخش دیگری از بودجه سیستم Medicare، از طریق بعضی از درآمدهای عمومی و از بودجه عملیاتی دولت فراهم می‌شود. این روش کمک می‌کند تا مخارج این سیستم برای تمام ساکنین کشور استرالیا بدون نیاز به پرداخت هزینه‌های زیاد و اضافی تامین شود.

شیوه کار Medicare

سیستم بهداشت جهانی بسیار ساده عمل می‌کند. دولت بخش بیشتر هزینه خدمات افراد را می‌پردازد مگر آن که بیمار، بیمه درمانی دیگری داشته باشد که در این صورت، بیمه خصوصی موظف به پرداخت هزینه‌ها است.

دندانپزشکی، بینایی‌سنجی و حمل‌ونقل آمبولانس تحت پوشش سیستم مراقبت‌های بهداشت عمومی نبوده و هزینه آن‌ها را باید شخصا خود افراد یا از طریق طرح‌های خصوصی خریداری شده بپردازند. هزینه این طرح‌ها سالیانه محاسبه می‌شود.

اگر دانشجو هستید باید یک طرح مراقبت بهداشتی به نام oshc را دریافت کرده و از مزایای آن برای برطرف‌کردن نیازهای خود استفاده نمایید. این طرح سالیانه و نسبتا ارزان به پرداخت صورت‌حساب‌های بهداشتی احتمالی در طول تحصیل کمک می‌کند.

علاوه‌برآن در استرالیا یک برنامه ملی، به نام طرح مزایای دارویی وجود دارد که درواقع کمک‌هزینه‌ای برای پرداخت مخارج داروهایی است که برای درمان پزشکی به آن‌ها نیاز دارید و از این طریق می‌توانید مبلغ کمتری برای داروها بپردازید.

با داشتن کارت Medicare، شرایط لازم برای دریافت PBS را خواهید داشت که این امکان را می‌دهد اکثر داروهای ضروری نسخه دار خود را با هزینه کم یا حتی بدون پرداخت هزینه دریافت نمایید. فرم‌هایی از PBS برای دانشجویان خارجی یا افراد دارای ویزای کار در دسترس بوده و برنامه‌ای نیز برای جانبازان به طور اختصاصی قرار داده شده است.

مراقبت‌های بهداشتی در استرالیا با بسیار باکیفیت بوده و یک کمیسیون برای ایمنی و کنترل کیفیت آن وجود دارد تا اطمینان یابند که تمامی پزشکان و حرفه‌های پزشکی، از دستورالعمل‌های مناسب پیروی می‌کنند تا شهروندان و بازدیدکنندگان استرالیایی هنگام ورود به کشور و در صورت نیاز به مراقبت‌های بهداشتی، از آن برخوردار شوند.

 

سخن آخر

کمیسیون مراقبت‌های بهداشتی، به‌منظور نشان‌دادن چگونگی وضعیت مراقبت‌های بهداشتی کشور، مطالعات و آمار سالیانه را چاپ و منتشر می‌کند. به‌طورکلی در استرالیا سیستم Medicare بسیار قابل‌اعتماد است و حتی اگر یک دانشجوی بین‌المللی باشید استفاده از آن آسان خواهد بود.

دانشگاهی که در آن مشغول تحصیل هستید، می‌تواند در مدت‌زمان اقامت در استرالیا، در یافتن سیستم مناسب و قرارگیری تحت پوشش مراقب‌های بهداشتی، به شما کمک کند.

برای دریافت مشاوره تحصیل در استرالیا این فرم را پر کرده تا کارشناسان خبره با شما تماس گرفته و راهنمایی های لازم را به شما ارائه دهند.

می توانید این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Call Now Button