بهترین دانشگاه های استرالیا در رشته های هنر و علوم انسانی در سال 2022

بهترین دانشگاه های استرالیا در رشته های هنر و علوم انسانی در سال 2022

رشته های هنر و علوم انسانی عبارتند از تاریخ، ادبیات انگلیسی، فلسفه، زبان و معماری. (در ادامه ی مطلب لیست کامل رشته ها و آنچه می توانید با مدرک دانشگاهی آنجا انجام دهید را آورده ایم)

تحصیل در رشته های هنر و علوم انسانی فرصت های متعدد و متنوعی را درآینده ی حرفه ای شما بوجود خواهد آورد. فارغ التحصیلان در این رشته ها تبدیل به معماران، تاریخ شناسان، طراحان مد، ژورنالیست ها، عکاسان و وکلای موفقی خواهد شد.

استرالیا که یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری است، نه تنها چشم انداز های شغلی بسیار هیجان انگیزی را برای دانشجویان این رشته ها ترسیم می کند، بلکه تحصیلات در سطح جهانی و با کیفیت بسیار بالا را نیز به آن ها ارائه می دهد. دپارتمان های مختلف در دانشگاه های استرالیا دهه ها است که تحقیقات در کلاس جهانی را ارائه می دهند.

در زیر بهترین دانشگاه های استرالیا در رشته های هنر و علوم انسانی را بر اساس داده هایی از رده بندی جهانی دانشگاه ها که توسط Times Higher Education برای سال 2022 انجام شده است، معرفی می کنیم.

 

  1. دانشگاه ملی استرالیا Australian National University

کالج هنر و علوم اجتماعی در دانشگاه ملی استرالیا یکی از هفت کالج در این دانشگاه است که در آن برای دانشجویان مقاطع کارشناسی و پایین تر از آن بیش از 40 رشته ی مختلف در میان رشته های هنر ارائه شده است.

همچنین برای دانشجویانی که علاقه دارند یک رشته در حوزه ی هنر را با رشته ی دیگری ترکیب کنند نیز گزینه های فراوانی وجود دارد. تحصیلات تکمیلی آموزش محور نیز در بیش از 20 رشته در زمینه های هنر، علوم انسانی و علوم اجتماعی ارائه شده اند.

تحقیقات نیز در این دانشگاه در حوزه های مختلفی ار هنر و علوم انسانی صورت می گیرد، از جمله مردم شناسی، مطالعات مردم بومی استرالیا، تاریخ، زبان و فلسفه. این تحقیقات در دو حوزه ی اصلی انجام می گیرد: مدرسه ی تحقیقاتی علوم انسانی و هنر، و مدرسه ی تحقیقاتی علوم اجتماعی.

 

  1. دانشگاه ملبورن University of Melbourne

دانشگاه ملبورن که در سال 1853 تاسیس شده است، دومین دانشگاه قدیمی در استرالیا است. دانشکده ی هنر این دانشگاه به چهار مدرسه ی آکادمیک تقسیم شده است: فرهنگ و ارتباطات، مطالعات فلسفی و تاریخی، زبان و زبان شناسی و علوم اجتماعی و سیاسی.

مدرسه ی فرهنگ و ارتباطات رشته های متنوعی در مقاطع کارشناسی و پایین تر ارائه می دهد، از جمله تاریخ هنر، سینما و پرفورمنس، رسانه و ارتباطات، مطالعات فرهنگی و ادبی و مطالعات مردم بومی استرالیا.

این مدرسه میزبان مراکز و موسساتی مانند موسسه ی تاریخ هنر استرالیا و واحد تحقیقات در فرهنگ عمومی است.

دانشکده ی تحصیلات تکمیلی علوم اجتماعی و انسانی فرصت های آموزشی و تحقیقاتی متنوعی برای دانشجویان فراهم می آورد. به آن ها روش هایی آموخته می شود که از طریق آن علوم اجتماعی و انسانی می توانند در رفاه افراد و جامعه نقش داشته باشند. این دانشکده برای دانشجویان فرصت های متنوعی فراهم می آورد، از جمله دریافت مدرک کارشناسی ارشد یا دکترا، مشارکت در بازار کار و صنعت و شرکت در پروژه های تحقیقاتی گسترده.

 

  1. دانشگاه سیدنی University of Sydney

دانشکده ی هنر و علوم اجتماعی در دانشگاه سیدنی هفت مدرسه ی آکادمیک دارد: مدرسه ی اقتصاد، مدرسه ی تحقیقات تاریخی و فلسفی، کالج هنر سیدنی، مدرسه ی فرهنگ و زبان، مدرسه ی علوم سیاسی و اجتماعی، مدرسه ی ادبیات، هنر و رسانه و مدرسه ی آموزش و خدمات اجتماعی.

این دانشکده رشته های متعددی را در مقاطع کارشناسی و پایین تر از آن ارائه می دهد. همچنین در مقاطع تحصیلات تکمیلی آموزش محور نیز رشته های متنوعی ارائه می شود.

مدرسه ی ادبیات، هنر و رسانه در تاریخ هنر، زبان انگلیسی، زبان شناسی، رسانه و ازتباطات، مذهب، مطالعات تئاتر و پرفورمنس، مطالعات بومی و خلاق تخصص دارد. همچنین این مدرسه یکی از بزرگ ترین برنامه های کارآموزی در دانشگاه سیدنی را ارائه می دهد که برای دانشجویان فرصتی جهت کار کردن با گالری ها، شرکت های روابط عمومی، کمپانی های تئاتر و رسانه ها در استرالیا و سراسر جهان را فراهم می آورد.

 

  1. دانشگاه کویینزلند The University of Queensland

دانشکده ی علوم اجتماعی و انسانی در دانشگاه کویینزلند به هفت مدرسه تقسیم شده است: هنر و ارتباطات، آموزش، تحقیقات فلسفی و تاریخی، زبان و فرهنگ، موسیقی، مطالعات بین الملل و علوم سیاسی و علوم اجتماعی. هر مدرسه هم رشته هایی در مقاطع کارشناسی و پایین تر و هم در مقاطع تحصیلات تکمیلی ارائه می دهد.

این دانشکده میزبان تعدادی از مراکز و موسسات تحقیقاتی در سطح جهانی نیز می باشد، از جمله موسسه ی مطالعات پیشرفته در علوم انسانی، موسسه ی زبان های مدرن و مرکز تغییرات اجتماعی و ارتباطات.

دانشکده ی علوم اجتماعی و انسانی دانشگاه کویینزلند در حوزه های دیگری مانند بیولوژی، روان شناسی، معماری، پزشکی و حقوق نیز در پروژه های تحقیقاتی همکاری دارد.

 

  1. دانشگاه موناش Monash University

بخش هنر دانشگاه موناش به پنج مدرسه ی آکادمیک در پردیس های کالفیلد (Caulfield) و کلایتون (Clayton) تقسیم می شود، شامل مدرسه ی زبان، ادبیات، فرهنگ و زبان شناسی، مدرسه ی رسانه، فیلم و ژورنالیسم، مدرسه ی مطالعات فلسفی، تاریخی و بین الملل، مدرسه ی علوم اجتماعی و مدرسه ی موسیقی و پرفورمنس Sir Zelman Cowen. همچنین یک مدرسه ی علوم اجتماعی و هنر نیز در دانشگاه موناش در مالزی وجود دارد.

رشته های مختلفی برای دانشجویان مقاطع کارشناسی و پایین تر در این جوزه ها وجود دارد و دوره ها انعطاف پذیر بوده و قابلیت هماهنگ شدن با شرایط و نیاز های دانشجویان را دارند، دانشجویان می توانند با مدرک کارشناسی هنر، کارشناسی جرم شناسی، کارشناسی مطالعات جهانی، کارشناسی ارتباطات رسانه ای، کارشناسی موسیقی و یا کارشناسی اقتصاد، فلسفه و سیاسیت فارغ التحصیل شوند.

مراکز و موسسات تحقیقاتی متعددی نیز در این دانشکده هستند از جمله مرکز فرهنگ های باستانی، شبکه ی مهاجرت، هویت و ترجمه و آرشیو موسیقی دانشگاه موناش.

 

دانشگاه های برتر استرالیا در رشته های هنر و علوم انسانی در سال 2022

رتبه در استرالیا رتبه ی جهانی دانشگاه شهر
1 29 دانشگاه ملی استرالیا کانبرا
2 39 دانشگاه ملبورن ملبورن
3 46 دانشگاه سیدنی سیدنی
4 72= دانشگاه کویینزلند کویینزلند
5 83 دانشگاه موناش ملبورن
6= 101 – 125 دانشگاه مک کواری سیدنی
6= 101 – 125 دانشگاه UNSW سیدنی سیدنی
8= 151 – 175 دانشگاه ادلاید ادلاید
8= 151 – 175 دانشگاه ولونگانگ ولونگانگ
10= 176 – 200 دانشگاه لاتروب ملبورن
10= 176 – 200 دانشگاه RMIT ملبورن
10= 176 – 200 دانشگاه تکنولوژی سیدنی سیدنی
10= 176 – 200 دانشگاه وسترن استرالیا پرث
14= 201 – 250 دانشگاه کاتولیک استرالیا سیدنی
14= 201 – 250 دانشگاه کرتین پرث
14= 201 – 250 دانشگاه فلیندرز ارلاید
14= 201 – 250 دانشگاه نیوکسل کالاگان
14= 201 – 250 دانشگاه تکنولوژی کویینزلند بریزبین
14= 201 – 250 دانشگاه استرالیای جنوبی ادلاید
14= 201 – 250 دانشگاه وسترن سیدنی سیدنی
21= 251 – 300 دانشگاه گریفیث بریزبین، گلد کوست، لوگان
21= 251 – 300 دانشگاه تاسمانیا هوبارت
23= 301 – 400 دانشگاه دیکین گیلانگ
23= 301 – 400 دانشگاه کانبرا کانبرا
23= 301 – 400 دانشگاه تکنولوژیرسوینبرن هاوثورن
26 401 – 500 دانشگاه چارلز استورت باثورست

 

می توانید این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Call Now Button