غیر عادی ترین رشته ها در دانشگاه های جهان!!

غیر عادی ترین رشته ها در دانشگاه های جهان!!

هنوز برای اینکه چه رشته ای در دانشگاه بخوانید تصمیم قطعی نگرفته اید؟ این رشته های عجیب ممکن است برای شما الهام بخش باشند!!

تصمیم در مورد رشته ی تحصیلی یکی از بزرگترین تصمیماتی است که در زمان ورود به دانشگاه باید آن را اتخاذ کنید. اگر هنوز درگیر این تصمیم گیری هستید و یا به دنبال چیزی متفاوت تر هستید، در این مطلب لیستی از غیر عادی ترین رشته های تحصیلی که در دانشگاه های سراسر جهان ارائه می شوند را آورده ایم.

خواه اینکه دوست داشته باشید یک ساز موسیقی نامتعارف را بنوازید یا در مورد آنچه فراتر از ستاره ها وجود دارد بیاموزید، برای هر موضوعی یک رشته ی دانشگاهی وجود دارد.

 

  1. اجرای بگ پایپ، دانشگاه ملون کارنگی، ایالات متحده (Bagpipe Performance, Carnegie Mellon University, US)

دانشگاه ملون کارنگی به لطف اصالت اسکاتلندی موسسان خود یعنی اندرو کارنگی و اندرو ملون، بیش از 75 سال است که رشته های اجرای بگ پایپ را ارائه می دهد. بگ پایپ ساز سنتی اسکاتلند است که ظاهری شبیه نی انبان خودمان است.

دانشکده ی علوم کامپیوتر نیز از این سنت بگ پایپ نوازی الهام گرفته و یک دسنگاه پخش بگ پایپ روباتیک ساخته است که در سال 2013 در پارلمان اسکاتلند تک نوازی کرد.

 

  1. مطالعات مانگا، دانشگاه کیوتو سایکا، ژاپن (Manga studies, Kyoto Seika University, Japan)

اگر از طرفداران مانگا هستید (کمیک ژاپنی)، دانشگاه کیوتو سایکا می تواند دانشگاه رویایی شما باشد! این موسسه اولین دانشکده برای تدریس مانگا در ژاپن را در سال 2006 تاسیس کرده و از آن زمان مرکزی جهانی برای تحقیقات در زمینه ی هنر بوده است.

در این دانشکده همچنین اهمیت فرهنگ مانگا تحلیل شده و رشته های مختلفی را در مقطع دکترا ارائه می دهد.

 

  1. بیتل ها: میراث و صنعت موسیقایی، دانشگاه لیورپول، بریتانیا (The Beatles: music industry and heritage, University of Liverpool, UK)

تصور کنید در رشته ای در مقطع کارشناسی ارشد تحصیل کنید که در گرامی داشت یکی از تاثیر گذار ترین گروه های موسیقی است. دانشگاه لیورپول اخیرا رشته ای در مقطع تحصیلات تکمیلی ارائه داده است که تمام در مورد گروه بیتلز است.

در این رشته بررسی می شود که چگونه موسیقی گروه بیتل ها هنوز بر فرهنگ امروزی و همچنین بر هویت خود شهر لیورپول، شهری که اعضای گروه در آن بزرگ شده و اولین موزیک های مهم خود را اجرا کردند، تاثیر می گذارد.

 

  1. مطالعات فولکلور، دانشگاه هرتفوردشایر، بریتانیا (Folklore studies, University of Hertfordshire, UK)

اگر به ماوراءالطبیعه علاقه دارید و یا دوست دارید دانش خود در مورد جادوگری را افزایش دهید، این رشته می تواند برای شما مناسب باشد!. کارشناسی ارشد مطالعات فولکلوردر دانشگاه هرتفوردشایر تاریخچه ای را که در پس بسیاری از سنت های فولکلوری است که امروزه هم همچنان وجود دارند بررسی می کند. از تزئین کدو حلوایی برای هالووین تا فوت کردن شمع های جشن تولد و گذاشتن “قفل های عشق” بر روی پل ها.

 

  1. تکنولوژی و پرورش چای، دانشگاه کشاورزی اسام، هند (Tea husbandry and technology, Assam Agricultural University, India)

احتمال دارد که هر روز صبح خود را با یک لیوان چای شروع کنید. اما آیا می دانستید که می توانید در رشته ای در مورد چای در دانشگاه تحصیل کنید؟ دانشگاه کشاورزی اسام در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا رشته هایی را در زمینه ی تکنولوژی و پرورش چای ارائه می دهد. در این رشته ها هر آنچه که در مورد کشت چای، تست کردن آن، و همچنین نحوه ی کار این صنعت از لحاظ اقتصادی و تجاری وجود دارد را خواهید آموخت.

 

  1. کارشناسی هنر های سیرک، دانشگاه تکنولوژی سویینبرن، استرالیا (Bachelor of circus arts, Swinburne University of Technology, Australia)

احتمالا هیچوقت به این فکر نکرده بودید که برای تحصیل در استرالیا می توانید هنر های سیرک را انتخاب کنید! اما اگر به اجرا و پرفورمنس علاقه دارید، شاید بد نباشد که به رشته ی هنر های سیرک در دانشگاه سویینبرن استرالیا هم نگاهی بیندازید. تنها رشته ای در این زمینه که در استرالیا وجود دارد و در آن تاریخچه ی اجرا های سیرک و اهمیت فرهنگی آن یه شما آموخته خواهد شد و همچنین مهارت های خود در زمینه ی اجرا و یک پرفورمر را تقویت کنید.

 

  1. اختر زیست شناسی، انستیتوی تکنولوژی فلوریدا، ایالات متحده (Astrobiology, Florida Institute of Technology, US)

اگر در مورد حیات بر روی مریخ کنجکاو هستید، ممکن است اپلای برای رشته ی اختر زیست شناسی برای شما مناسب باشد. اختر زیست شناسی ریاضی، فیزیک، بیولوژی و علوم سیاره ای را با هم ترکیب می کند تا به طور جدی امکان حیات در سیارات دیگر را بررسی کند. با وجود فضانوردان سابق در دانشکده و به عنوان اساتید، اطمینان خواهید داشت که در حال یادگیری از متخصصین این رشته خواهید بود.

 

  1. کشت انگور و گیاه شناسی، دانشگاه کورنل، ایالات متحده (Viticulture and oenology, Cornell University, US)

دانشجویان در رشته ی کشت انگور و گیاه شناسی همه چیز را در مورد این علم خواهند آموخت و به طور عملی کشت انگور را یاد خواهند گرفت. همچنین فرصتی وجود دارد که بتوانند در تاکستان های بزرگ و برتر در سراسر جهان درس بخوانند.

 

  1. نگارش و اجرای کمدی، کالج هامبر، کانادا (Comedy Writing and performance, Humber College, Canada)

اگر به داشتن حرفه ای در زمینه ی استند آپ کمدی علاقه دارید، برایتان جالب خواهد بود که در مورد رشته ی نگارش و اجرای کمدی در کالج هامبر در مقطع کاردانی بدانید. این دوره در طی چهار ترم به شما اصول نگارش و اجرای طرح ها و چگونگی اجرای استند آپ را آموزش می دهد.

 

  1. هک کردن اخلاقی، دانشگاه ابرتای، بریتانیا (Ethical hacking, Abertay University, UK)

این رشته که در دانشگاه ابرتای در اسکاتلند ارائه می شود، احتمالا برای نوابغ کامپیوتر بسیار جذاب خواهد بود. در این دوره به شما نشان داده خواهد شد که چگونه هکر ها به پیچیده ترین سیستم های امنیتی جهان نفوذ می کنند، البته با این پیش فرض که شما از این اطلاعات در جهت مثبتی استفاده خواهید کرد.

از آنجایی که بسیاری از فارغ التحصیلان این رشته برای توسعه ی همین سیستم های امنیتی به کار گرفته می شوند، به سرعت در مشاغلی با دستمزد های بسیار بالا استخدام خواهند شد.

 

می توانید این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Call Now Button