آیلتس اندیکاتور: در دوران کرونا آزمون آیلتس را به خانه بیاورید!

آیلتس اندیکاتور

آزمون آیلتس، آزمونی که ماه‌ها یا سال‌ها برای آمادگی در آن زحمت کشیدیم تا  بتوانیم در آن شرکت کنیم. آزمونی که مدرک آن، لازمه‌ی مهاجرت تحصیلی است. آزمونی که به کمک آن می‌توانیم مدارکمان را تکمیل کنیم و حالا با چه چیزی روبه‌رو هستیم؟ ویروس کرونا.

ویروسی که همه جا را تعطیل کرد و حالا حتی نمی‌توانیم در امتحانات معمولی کلاسمان شرکت کنیم!  چه برسد به آزمونی چون آیلتس که کاملا بین‌المللی است.

حالا با این وضعیت باید چه کار کرد؟ با توجه به شیوع ویروس کرونا، نه تنها آزمون آیلتس بلکه تمام امتحانات حضوری داخلی و بین‌المللی کنسل شده‌اند. به این ترتیب، شما باید دور آزمون حضوری آیلتس را خط بکشید.

خوشبختانه موسسه‌هایی که این آزمون را طراحی و برگزار می‌کنند، به فکر دانشجویان مهاجر نیز هستند. آن‌ها آزمونی تحت عنوان آزمون آیلتس اندیکاتور (IELTS Indicator) طراحی کردند. آزمونی که از سوم اردبیهشت 98، به صورت آنلاین برگزار می‌شود و در تکمیل مدارک به شما کمک خواهد کرد.

اما آیا آزمون آیلتس اندیکاتور، شبیه آزمون حضوری آیلتس است؟ چگونه باید جهت شرکت در این آزمون آماده شویم و چه کتاب‌هایی بخوانیم؟ این آزمون با شرایطی برگزار می‌شود؟ هزینه‌ی ثبت نام در آن چقدر است؟ برای شرکت در آن به چه ابزاری نیاز داریم؟

اگر به خواندن ادامه دهید،‌ پاسخ تمام سوال‌هایتان را دریافت خواهید کرد. در این مقاله از نحوه‌ی برگزاری آزمون تا وسایل مورد نیاز جهت شرکت در  آن مشخص شده است. علاوه بر این، می‌توانید لینک ثبت نام و بوکینگ در آزمون آیلتس Indicator را پیدا کنید.

نحوه‌ی برگزاری آزمون آیلتس اندیکاتور (IELTS INDICATOR)

همانطور که می‌دانید، آزمون آیلتس در سطح‌های مختلفی برگزار می‌شود. از معروف‌ترین آن می‌توان به آزمون آیلتس آکادمیک و جنرال اشاره کرد. ولی آزمون آیلتس اندیکاتور، صرفا جایگزینی برای آزمون آکادمیک آیلتس است و برای سایر سطح‌ها، هنوز تصمیمی گرفته نشده است.

آزمون آیلتس Indicator، هفته‌ای یک بار و بر اساس  ساعت و تاریخ مشخص شده برگزار می‌شود. این آزمون مثل آزمون دولینگو نیست که هر وقت خواستید برای شرکت در آن اقدام کنید. شما باید طبق ساعت اعلام شده حاضر شوید. چون آزمون به صورت همزمان برگزار می‌شود.

طبق معمول، در این آزمون هر چهار مهارت اصلی در زبان انگلیسی مورد سنجش و بررسی قرار می‌گیرد. محتوای آزمون آیلتس اندیکاتور، به صورت کاملا تخصصی و آکادمیک خواهد بود.

خوشبختانه شما بعد از گذشت هفت روز می‌توانید کارنامه‌ی خود را دریافت کنید. این  کارنامه نمرات هر بخش  را به طور مجزا اعلام می‌کند و در نهایت، نمره‌ی کلی شما را  نمایش می‌دهد.

آیلتس اندیکاتور

فواید آزمون آیلتس اندیکاتور برای زبان‌آموزان

  • شما از طریق آزمون آیلتس اندیکاتور به راحتی می‌توانید چهار مهارت اصلی خود را در زبان انگلیسی بسنجید.
  • بر خلاف سایر آزمون‌های آنلاین آیلتس، این آزمون در خانه برگزار می‌شود. پس نیازی نیست که به مرکز خاصی در ایران یا خارج از کشور مراجعه کنید.
  • مدرک این آزمون توسط موسسات و دانشگاه‌های مختلفی قابل قبول است.

آیا آزمون آیلتس اندیکاتور، برای مهاجرت تحصیلی کمک می‌کند؟

این آزمون تنها در طول مدت قرنطینه‌ی جهانی کمک خواهد کرد. پس درصورتیکه قصد مهاجرت تحصیلی داشتید، اما به خاطر ویروس کرونا از شرکت در این آزمون محروم شده‌اید، می‌توانید در آزمون آیلتس اندیکاتور شرکت کنید.

نمرات این آزمون استثنائا جایگزینی برای آزمون آیلتس حضوری خواهد بود و برای مهاجرت تحصیلی به استرالیا، کانادا و … کمکتان خواهد کرد.

البته قبل از شرکت در آزمون و پرداخت هزینه، با دانشگاه مورد نظر راجع به این آزمون صحبت کنید. متاسفانه با وجود اینکه آزمون آیلتس اندیکاتور برای دانشجویان طراحی شده است، اما برخی دانشگاه‌ها، مدرک این آزمون را قبول ندارند.

نحوه‌ی‌ آماده‌سازی برای آزمون آیلتس اندیکاتور (IELTS InDICATOR)

بر خلاف آزمون حضوری آیلتس که بیشتر به کاغذ و مداد وابسته بود، این آزمون به کامپیوتر و اینترنت وابسته است. پس اگر به خوبی با کامپیوتر کنار می‌آیید، این فرصت مناسبی است که جهت اخذ نمره‌ای مناسب اقدام نمایید.

اما به طور کلی، شما باید از همان منابع همیشگی برای آمادگی در آزمون آیلتس استفاده کنید. سختی و نوع سوالات هیچ فرقی با سایر آزمون‌های آیلتس حضوری ندارد. پس تا می‌توانید اطلاعات خود در زبان انگلیسی را بالا ببرید.

آیلتس اندیکاتور

ساختار آزمون  IELTS INDICATOR

خوشبختانه این آزمون ساختاری مشابه آزمون حضوری آیلتس دارد. پس اگر قبلا در آزمون ماک آیلتس شرکت کرده باشید یا به هر طریقی با این آزمون آشنا باشید، با این آزمون نیز آشنایی خواهید داشت.

سه بخش اول آزمون (listening، Reading و Writing) مجموعا دو ساعت و چهل‌وپنج دقیقه طول می‌کشد.

اما بخش speaking همزمان با سایر بخش‌ها اجرا نمی‌شود. شما باید چند روز قبل یا بعد از آزمون، به صورت آنلاین و  تصویری با ممتحن ارتباط برقرار کنید و 15 الی 20 دقیقه با او به زبان انگلیسی صحبت کنید.

به یاد داشته  باشید که این آزمون نیز توسط انتشارات و سازمان‌های مخصوص برگزاری آزمون آیلتس طراحی شده است. پس قوانین و منابع آزمون آیلتس اندیکاتور نیز شبیه آزمون‌های حضوری آیلتس خواهد بود.

در ادامه هر یک از بخش‌های آزمون آیلتس اندیکاتور با جزئیات بیشتری بررسی خواهد شد:

بخش Listening

این بخش با 26 سوال مختلف برگزار می‌شود و سوالات انواع مختلفی دارند. به طور کلی، سوال‌ها شامل سوال‌های چند گزینه‌ای، سوال‌های تطبیقی، سوال‌های تحلیلی، پرسش و پاسخ کوتاه و … می‌شوند.

بخش Reading

این بخش با 41 سوال برگزار می‌شود و انواع مختلفی دارد. برای مثال می‌توان به سوالات چند گزینه‌ای، درک مطلب، پر کردن جای خالی در جملات (بر اساس متن)، تطبیق عنوان با پاراگراف و … اشاره کرد.

بخش Writing

درست مثل آزمون حضوری، شما  در این باید دو تسک مختلف را انجام دهید. در تسک اول، شما باید در طول مدت 20 دقیقه یک متن 150 کلمه‌ای تایپ کنید. در تسک دوم، شما باید در طول مدت 40 دقیقه، یک متن 250 کلمه‌ای تایپ کنید.

نحوه‌ی ثبت نام در آزمون آیلتس اندیکاتور

شما از طریق این لینک می‌توانید جهت ثبت نام در این آزمون اقدام نمایید. هزینه‌ی ثبت نام در آزمون آیلتس اندیکاتور، 149 دلار است. پس اگر قصد تحصیل در کانادا یا استرالیا و … را ندارید و صرفا میخواهید مهارت‌های خود در زبان انگلیسی را بسنجید، بهتر است در آزمون دولینگو که ارزان‌ قیمت‌تر است، شرکت کنید.

کدام دانشگاه‌ها مدرک آزمون آیلتس اندیکاتور را قبول دارند؟

از آنجا که این آزمون به تازگی طراحی و معرفی شده است،‌ دانشگاه‌های زیادی آن را قبول ندارند. در حال حاضر، فقط سه دانشگاه زیر اعلام کرده‌اند که مدرک این آزمون را قبول دارند. پس اگر قصد تحصیل در این دانشگاه‌ها را داشته باشید، می‌توانید با مدرک آزمون آیلتس اندیکاتور  اقدام نمایید:

  • دانشگاه Coventry
  • دانشگاه Cranfield
  • دانشگاه Aberystwyth

البته مکاتبه با اساتید و دانشگاه مورد نظر را فراموش نکنید. شاید اسم آن‌ها در لیست بالا وجود نداشته باشد. ولی احتمالا به خاطر ویروس کرونا، با شما کنار بیایند و در اخذ پذیرش کمکتان کنند.

نحوه‌ی شرکت در آزمون آیلتس اندیکاتور

  • شما می‌توانید از طریق کامپیوتر شخصی یا لپ تاپ در این آزمون شرکت کنید.
  • حتما باید به میکروفون دسترسی داشته باشید تا بتوانید در بخش‌های مکالمه به راحتی شرکت کنید.

آنچه برای امتحان خود نیاز دارید:

  • فضای آرام و راحت
  • کامپیوتر یا لپ تاپ (شما نمی‌توانید با تلفن همراه در آزمون آیلتس اندیکاتور شرکت کنید)
  • اتصال اینترنتی قابل اعتماد
  • هدفون سیمی یا بی سیم (برای کیفیت صدای خوب در طول تست شنیداری و مکالمه)
  • وب کم
  • دانلود و نصب اپلیکیشن Zoom روی کامپیوتر (از آنجا که این اپلیکیشن در ایران فیلتر است، پس حتما از وی پی ان استفاده کنید).

به یاد داشته باشید که امکان توقف، استراحت و … در طول این آزمون مجازی وجود ندارد. به این نکته نیز دقت کنید که آزمون آیلتس اندیکاتور، فقط آزمون تخصصی آیلتس است و برای مهاجرت تحصیلی طراحی شده است.

یعنی کسانی که قصد تحصیل در استرالیا،‌ کانادا، اروپا و … را دارند، می‌توانند از مدرک این آزمون برای تکمیل مدارک خود استفاده کنند. در غیر این صورت، امکان مهاجرت سرمایه‌گذاری یا ازدواج با این مدرک آیلتس وجود ندارد.

می توانید این مطلب را به اشتراک بگذارید

4 دیدگاه دربارهٔ «آیلتس اندیکاتور: در دوران کرونا آزمون آیلتس را به خانه بیاورید!»

  1. با این وضع کرونا و بسته شدن مراکز ایا امکان میدید ازمونه جنرال هم به این صورت انجام بدن. من 3 ماه وقت دارم تا مدرکمو اراءه بدم

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Call Now Button