در آزمون خانگی تافل، آرامش مطلق را تجربه کنید!

آزمون تافل

مطمئنا حتی یک بار هم که شده در آزمونی شرکت کرده‌اید که سایر متقاضیان یا همکلاسی‌ها، با سروصدای اضافی حواستان را پرت کنند؛ اعصابتان را خورد کنند یا تمرکز شما را به کل بهم بزنند. متاسفانه در برخی دانشگاه‌ها،‌ مراقب امتحان از همه بدتر حواس آدم را پرت می‌کنند. اما این روزها، ویروس کرونا مثل یک توفیق اجباری، تمام آزمون‌های بین‌المللی را تعطیل کرده است.

حالا مسئولین این آزمون‌ها چاره کرده و امتحانات را به شکل خانگی و آنلاین برگزار  می‌کنند. همانطور که همه می‌دانید «هیچ جا خانه‌ی خود آدم نمی‌شود». پس چه چیزی بهتر از این که بخواهید برای مهاجرت تحصیلی به کانادا، آمریکا و …، در خانه‌ی خودتان آزمون دهید؟

یکی از آزمون‌هایی که امروزه به این نحو برگزار می‌شود، آزمون تافل است! بله، همان آزمون تافل معروف که برای اخذ پذیرش به آن نیاز دارید.

در حقیقت سازمان ETS، خود را موظف می‌داند که از دانشجویان و متقاضیان در چنین بحرانی حمایت کند. این راه‌حل، گزینه‌ای انعطاف پذیر و مطمئن برای دانشجویان است و به آن‌ها این امکان را می‌دهد تا برنامه‌ها و مدارک خود را تکمیل کنند. مدرک صادره از این آزمون توسط موسسات و دانشگاه‌های مختلفی قابل قبول است. پس کرونا را دیگر نمی‌توان سدی بزرگ برای مهاجرت تحصیلی در نظر گرفت.

ما در این مقاله قرار است جزئیات آزمون آنلاین و خانگی تافل را بیان کنیم. آزمونی که امروزه آن را به عنوان TOEFL iBT, Special Home Edition‌ می‌شناسند.

آزمون خانگی تافل

تست TOEFL iBT® Special Home Edition از تاریخ 2 آوریل 2020  همه جا به جز چین و ایران، در دسترس است. البته ETS سعی دارد که هر چه سریع‌تر، تست خانگی را برای دانشجویان و متقاضیان ایرانی نیز فراهم کند. این آزمون در حقیقت، همان آزمون تافل آنلاین یا TOEFL iBT است که حالا در خانه انجام می‌شود.

این آزمون تا چه مدت در دسترس دانشجویان خواهد بود؟

خوشبختانه آزمون TOEFL iBT Special Home Edition تا زمان بازگشایی مراکز آزمون در دسترس است و بعد از نابودی ویروس کرونا،  وضعیت به حالت عادی باز می‌گردد.

تفاوت آزمون خانگی تافل با آزمون حضوری در چیست؟

آزمون TOEFL iBT Special Home Edition همان تست معتبر و قابل اعتماد TOEFL iBT است. مطمئنا شما آن را خوب می‌شناسید و به آن اعتماد دارید. سوالات آزمون از همان منابع قبلی است و نحوه‌ی برگزاری آن نیز به شیوه‌ی قبل است. اما زبان‌آموز باید در منزلش امتحان بدهد. اگر به خوبی استرسش را کنترل کند، فرصت نوشیدن یک فنجان قهوه را نیز داردJ‌

تفاوت آزمون تافل خانگی با سایر آزمون‌های خانگی و آنلاین

در دوران کرونا، آزمون‌های آنلاین مختلفی در منزل برگزار می‌شود که از آن‌ها می‌توان به آزمون دولینگو و آیلتس اندیکاتور اشاره کرد. اما این آزمون‌ها جایگزین مناسبی برای آزمون‌های حضوری نیستند و مدرک آن‌ها نیز توسط مراکز محدودی پذیرفته می‌شود.

پس اگر قصد تحصیل در کانادا، آمریکا، اروپا و… را دارید، بهتر است همین آزمون تافل خانگی را انتخاب کنید. چون بر خلاف سایر تست‌ها،  شما می‌توانید به اعتبار آزمون TOEFL iBT Special Home Edition اطمینان داشته باشید.

 زیرا آزمون تافل قبلا هم به همین شیوه و به صورت آنلاین برگزار می‌شد. الان فقط محل برگزاری آن متفاوت است. خوشبختانه نظارت و شرایط این آزمون آنقدر قوی است که به کسی فرصت تقلب ندهد.

چقدر طول می‌کشد تا نمرات گزارش شوند؟

نمرات آزمون TOEFL iBT Special Home Edition طی 6-10 روز اعلام می‌شود.

آزمون تافل

آیا تغییری در نمره‌های این آزمون لحاظ شده است؟

در نمره‌های آزمون خانگی تافل، هیچ تغییری وجود ندارد. بنابراین نمرات به همان روش قبلی لحاظ شده و مورد استفاده قرار می‌گیرند.

آیا در آزمون تافل خانگی، بخش «My best scores» وجود دارد؟‌

بله، آزمون TOEFL iBT Home Home Edition تمام ویژگی‌هایی که برای تست TOEFL iBT در طی سال گذشته پیاده سازی شد، ارائه می‌دهد. برای مثال می‌توان به نمرات MyBest و گزارش سریع‌تر نمره اشاره کرد.

بخش MyBest به شما امکان می‌دهد تا عملکرد خوب خود را به دانشگاه نشان دهید و شانستان برای اخذ پذیرش، بالاتر  برود.

در آزمون خانگی تافل،  چگونه از تقلب جلوگیری می‌شود؟

در حال حاضر، ETS از سیستم هوشمندی استفاده می‌کند که امکان مانیتور کردن متقاضی حین انجام آزمون وجود داشته باشد. علاوه بر این، مرورگر شما نیز چک خواهد شد. ممتحن‌های رباتیک، هویت متقاضی را تایین می‌کنند؛ محیط خانه را قبل از شروع تست، اسکن می‌کنند و هرگونه فعالیت مشکوک را تشخیص می‌دهند.

این فناوری هوشمند می‌تواند طیف گسترده‌ای از اقدامات را جهت افزایش امنیت و نظارت انجام دهد. از این موارد می‌توان به نمونه‌های زیر اشاره کرد:

  • تشخیص چهره‌ی متقاضی
  • ردیابی نگاه
  • ضبط فیلم از کل جلسه
  • جلوگیری از باز کردن صفحه در یک مرورگر جدا
  • کنترل اجرای نرم‌افزارهای غیر مجاز
  • جلوگیری در استفاده از ابزاری چون تلفن همراه و ساعت هوشمند

البته اگر قصد شما مهاجرت تحصیلی به استرالیا،‌ کانادا، آمریکا و … باشد، مطمئنا باید از فکر تقلب بیرون بیایید. چون حتی اگر با تقلب قبول شوید،‌ بعدا در دانشگاهی که همه آکادمیک حرف می‌زنند، می‌خواهید چکار کنید؟

گزارش چاپی نمرات

با توجه به تعطیلی اجباری مشاغل، موقتا چاپ و ارسال گزارش نمرات کاغذی آزمون تافل به حالت تعلیق درآمده است. موسساتی که منتظر گزارش کاغذی نمرات هستند نیز باید مدت زمان بیشتری را صبر کنند.

آزمون تافل

قوانین و نحوه‌ی برگزاری آزمون تافل خانگی

  1. برای شرکت در آزمون خانگی تافل، باید به وب کم، لپ تاپ یا کامپیوتر دسترسی داشته باشید.
  2. امکان استفاده از تلفن همراه جهت شرکت در آزمون وجود ندارد.
  3. برای شرکت در بخش مصاحبه‌ی آنلاین، باید به میکروفون و دوربین باکیفیتی دسترسی داشته باشید.
  4. از سرعت اینترنت مطمئن شوید.
  5. امکان استفاده از کاغذ برای یادداشت برداری وجود ندارد. فقط می‌توانید از وایت برد سفید و کوچکی جهت نوشتن برخی نکات استفاده کنید.
  6. قبل از شرکت در آزمون، باید نرم‌افزار ETS Test Browser را نصب نمایید.
  7. اگر روی دسکتاپ و سیستم، نرم‌افزارهایی چون دیکشنری آنلاین یا آفلاین نصب کرده‌اید، باید آن‌ها را پاک کنید.
  8. امکان استفاده از نرم‌افزاری چون word نیز وجود ندارد. در صورتی که حتی یک فایل word خالی هم باز کنید، به منزله‌ی تقلب محسوب خواهد شد.
  9. هرگونه کپی پیست در طول امتحان خطا و تقلب محسوب می‌شود. پس حتی اگر خواستید مطلب تایپ شده را در بخشی دیگر  بنویسید، از کپی و پیست کردن آن به شدت خودداری فرمایید.
  10. بعد از اتمام آزمون، شما باید آخرین نت‌های خود را در مقابل دوربین لپ تاپ یا وب کم پاک کنید. در این مرحله، آزمون شما به پایان رسیده‌ است.

مزایای آزمون تافل خانگی

شاید اولین مزایای آن را مبتلا نشدن به ویروس کرونا در نظر گرفت! اما در کنار آن، مزایای دیگری نیز وجود دارد که به شما در جنبه‌های مختلفی کمک خواهد کرد. در ادامه برخی از این فواید را ذکر خواهیم کرد:

  • همانطور که برای شرکت در کلاس‌های آنلاین و مجازی راحت‌تر هستید،‌ برای شرکت در آزمون آنلاین خانگی نیز راحت‌تر خواهید بود.
  • هیچ عامل خارجی باعث تاخیر شما نخواهد شد. چون به رفت و آمد شهری نیازی ندارید.
  • شما با ویندوز، کامپیوتر، کیبورد و صندلی خود کاملا آشنا هستید. در حقیقت سال‌ها در کنار آن‌ها فیلم و سریال دیده‌اید یا برای انجام پروژه‌های مختلف، از آن‌ها استفاده کرده‌اید. پس هیچ موردی نمی‌تواند در این زمینه آزارتان دهد. حتی می‌توانید در بهترین جای خانه بنشینید و در آزمون شرکت کنید. مثلا کدام نقطه از اتاقتان خنک‌تر است؟ در این فصل گرم مطمئنا این نکته می‌تواند حسابی مفید باشد. چون معمولا اگر کمی بد شانس باشید، صندلی شما کنار پنجره میفتد یا کاملا زیر آفتاب قرار می‌گیرید.
  • شما در جو آرام‌تری قرار دارید و مطمئنا استرس کمتری را حس می‌کنید. مگراینکه اینترنت ضعیفی داشته باشید! در این صورت بهتر است اصلا در آزمون شرکت نکنید. حداقل نه تا وقتی که اینترنت درست حسابی ندارید.
  • در صورت شرکت در آزمون خانگی تافل، احتمال اینکه با یک متقاضی پرسروصدا برخورد کنید که پایش را زیاد تکان می‌دهد، صدای تایپش روی اعصابتان است یا اسپیکینگ او حواستان را بهم می‌زند، وجود ندارد!

سخن آخر

با توجه به موارد بالا، گاهی حس می‌کنیم که کاش این آزمون خانگی دائمی بود و هیچ‌وقت حذف نمی‌شد! اما عمر ویروس کرونا که سرآید، این آزمون نیز ناپدید می‌شود. البته به این نکته دقت داشته باشید که ETS سعی دارد هرچه سریع‌تر، امکان شرکت در آزمون خانگی تافل را برای ایرانی‌ها نیز فراهم سازد.

پس به جای اینکه عصبانی بشوید، غر بزنید و گله کنید؛ تمریناتتان را از سر بگیرید. طولی نمی‌کشد که در آپدیت بعدی سایت تافل، امکان بوکینگ و ثبت نام دانشجویان ایرانی نیز وجود خواهد داشت.

می توانید این مطلب را به اشتراک بگذارید

6 دیدگاه دربارهٔ «در آزمون خانگی تافل، آرامش مطلق را تجربه کنید!»

  1. سلام
    خواستم بدونم که امکانش هست با مدرک شناسایی به غیر از پاسپورت مثل کارت ملی هوشمند هم در این آزمون شرکت کرد؟

  2. سلام آزمون تافل مثل آزمون دولینگو احتمال اینولیدشدن نداره؟
    که بعد از چند روز بگن اینولید شدید و باید دوباره امتحان بدید

  3. سلام وقت بخیر. ببخشید من در بخش تست تجهیزات کامپیوتر همش بهم خطای ضعیف بودن اینترنت را می دهد. آیا امکانش هست زمان ازمون نتونم امتحان بدم؟ یا اون موقع درست میشه؟ من حتی از اینترنت رادیویی هم استفاده کردم و باز هم نشد. ایا قبل امتحان باید حتما همه تیک های equipment check را داشته باشم؟

    1. فاطمه باقری

      سلام. اطلاعی در این زمینه نداریم. لطفا با شرکت مربوطه جهت رفع مشکل تماس بگیرید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Call Now Button