بهترین شهرهای استرالیا برای تحصیل

بهترین شهرهای استرالیا برای تحصیل

اگر قصد تحصیل در استرالیا را دارید، تنها چیزی که از آن لذت خواهید برد محیط های شهری و تحصیل در دانشگاه های معروف نیست، بلکه از زندگی شهری فعال و هیجان انگیز و مناظر خارق العاده نیز لذت خواهید برد. پس از اینکه لیست بهترین دانشگاه های استرالیا را در www.mastersportal.com/rankings/1/world-university-rankings-times-higher-education.html چک کنید و سپس بهترین شهرهای استرالیا که بر اساس رده بندی QS در ادامه می آید را بررسی نمایید. مناسب ترین شهرهای استرالیا برای دانشجویان بر اساس معیارهایی مانند تنوع دانشجویان، دانشگاه ها و امکانات، نرخ استخدام پذیری و محیط فرهنگی انتخاب شده اند.

برخی از بهترین شهرهای جهان در استرالیا واقع شده اند که در آن ها می توانید آموزش عالی را با فعالیت های تفریحی هارق العاده ای ترکیب کرده و از محیطی امن لذت ببرید. در این کشور برخی از برترین و شناخته شده ترین دانشگاه های جهان قرار دارند و از نظر هزینه های زندگی و شهریه ی دانشگاه ها برای دانشجویان هزینه های نسبتا مناسبی دارد.

 

  1. ملبورن (Melbourne):

ملبورن پایتخت فرهنگی استرالیا بوده و در لیست قابل زندگی ترین شهرهای جهان نیز آمده است. با داشتن اقتصادی متنوع، بسیاری از بزرگترین شرکت های استرالیا در ملبورن مستقر هستند و سازمان های ملی مانند Business Council of Australia و Australian Council of Trade Unions در این شهر دفتر دارند.

در ملبورن می توانید تحصیلات خود را با فعالیت های جانبی متعددی ادامه دهید. مانند شرکت در رویداد های موسیقی متنوع، دیدن اجرای کمدی یا مسابقات ورزشی (مسابقات تنیس اوپن استرالیا و فرمول وان). جاذبه های منحصر به فردی نیز در ملبورن وجود دارند، از جمله برج Eureka که از طبقه ی 297 آن می توانید منظره ی خیره کننده ای از شهر داشته باشید، دیدن پنگوئن ها در بندر Philip Bay یا اسکله های Mornington Peninsula که در آن می توانید با اسب های دریایی شنا کنید.

دانشگاه های ملبورن:

  • Monash University – بزرگترین دانشگاه ملبورن و بکی از برترین دانشگاه های جهان
  • RMIT Monash University
  • Swinburne Monash University of Technology
  • Melbourne Business School
  • University of Melbourne

 

  1. سیدنی (Sydney):

هر ساله بیش از 50 هزار دانشجو و دانش آموز بین المللی به سیدنی می روند و در بین دلایل اصلی آن ها برای این مهاجرت تحصیلی، کیفیت زندگی و این حقیقت که سیدنی همواره در استخدام پذیری رتبه های بالایی داشته است وجود دارد. سیدنی با داشتن بزرگترین اقتصاد در استرالیا، مرکز تجاری کشور بوده و مقر اصلی بسیاری از شرکت های چند ملیتی است. سیدنی میزبان پنج دانشگاه که رنکینگ بین المللی دارند است که رشته های تحقیقاتی را ارائه می دهند که در سطح جهانی شناخته شده هستند. در سیدنی می توانید از سواحل بسیار زیبا و فضاهای سبز طبیعی بسیاری لذت ببرید. زندگی شبانه نیز در این شهر جریان دارد، با کنسرت های متعدد و رویداد های موسیقی. می توانید از موزه های بسیار بازدید نمایید یا از میان تئاتر های متعدد انتخاب نمایید. در منطقه ی Kings Cross می توانید از آنچه “Pay – what – you – can – Mondays” نامیده شوید لذت ببرید که در آن می توانید تئاتری را تماشا کرده و هزینه ی بلیط آن به اندازه ای است که می توانید یا می خواهید بپردازید. در سیدنی شانس گشت و گذار در حیات وحش و طبیعت منحصر به فرد این شهر را از دست ندهید و از نزدیک به تماشای کوالا ها و کانگورو ها بنشینید.

دانشگاه های سیدنی:

  • Australian Catholic University
  • Macquarie University
  • University of Technology Sydney
  • Western Sydney University
  • University of Sydney

 

بریزبین (Brisbane):

بریزبین با پذیرفتن حدود 50 هزار دانشجو و دانش آموز بین المللی در هر سال، سومین شهر شلوغ استرالیا است. به این شهر “دنیای جدید” نیز گفته می شود و علاوه بر دانشجویان خارجی، این شهر پذیرای توریست های فراوانی نیز هست و با وجود همه ی این ها می توانید محیطی چند فرهنگی را تجربه نمایید. بریزبین که  چهار عدد از دانشگاه های آن در رده بندی های جهانی QS قرار دارند، یکی از مناسب ترین شهرها برای تحصیل از لحاظ هزینه ای است. دانشگاه های محلی شهریه های پایینی دارند و می توانید از بین 9 هزار رشته ای که در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا ارائه می شود انتخاب نمایید. در این شهر می توانید در فستیوال روز تولد بودا (Buddha Birth Day festival) شرکت نمایید که بزرگترین فستیوال جهان در نظر گرفته شده است. همچنین می توانید جزایر و خلیج Moreton را نیز بازدید نمایید.

دانشگاه های بریزبین:

  • James Cook University
  • University of Queensland

 

کانبرا (Canberra):

کانبرا میزبان حدود 35 هزار دانشجو و دانش آموز است که 9 هزار نفر از آن ها بین المللی هستند. می توانید در یکی از دو دانشگاه محلی پایتخت استرالیا که یکی از آن ها رنکینگ بسیار بالایی دارد ثبت نام نمایید.

نام کانبرا از واژه ی “Canberry” گرفته شده است که به معنایی بازدید از مکان ها است و اکثر دانشجویان بین المللی متفق القول هستند که این شهر آنقدر بزرگ است که جذابیت های خود را داشته باشد، و به اندازه ی کافی کوچک است که بیش از اندازه شلوغ نباشد.

کانبرا میزبان جذابیت های بسیاری است، از جمله دریاچه ای ساخته ی دست انسان دقیقا در مرکز شهر و بسیاری مکان های طبیعی؛ می توانید از مقبره ی یادبود Captain James Cook، برج Black Mountain بازدید کرده و یا در تورنمنت Barassi International Australian Football Youth شرکت نمایید.

دانشگاه های کانبرا:

  • University of Canbera
  • Australian National University

 

  1. پرث (Perth):

به دلیل آب و هوای خوب، سواحل عالی و فعالیت های متنوع اجتماعی و فرهنگی در این شهر، بازدید کنندگان از پرث عاشق آن می شوند! سه دانشگاه از دانشگاه های پرث در رنکینگ های جهانی QS حضور دارند که دانشگاه وسترن استرالیا در بین آن ها بالاترین رنکینگ را دارد. این دانشگاه ها از لحاظ حمایت و تشویق زندگی اجتماعی دانشجویان بسیار معروف هستند. در پرث زندگی دانشجویی بیشتر حول فعالیت های داخل دانشگاه متمرکز است، زیرا دانشگاه ها با فاصله ی زیادی از مرکز شهر واقع شده اند. با این حال در اوقات فراغت خود می توانید از برخی از جاذبه های منحصر به فرد این شهر دیدن کنید، از جمله مرکز Scitech Discovery در غرب پرث – یک موزه ی علمی تعاملی (Interactive) در Kings Park – یکی از بزرگترین پارک های شهری در جهان، ساحل Cottlesole و Pinnacles – منطقه ای کویری با مناره های صخره ای طبیعی.

دانشگاه های پرث:

  • Murdoch University
  • University of Western Australia

 

  1. ادلاید (Adelaide):

از آنجا که ادلاید جمعیت زیادی از دانشجویان از کشورهای مختلف را در خود دارد، اگر می خواهید فرصت های بی نظیر تحصیلی را با فعالیت های ورزشی مانند کوهنوردی، دوچرخه سواری، پیاده روی  و صخره نوردی ترکیب کنید،  این شهر یکی از بهترین شهرهای استرالیا برای تحصیل است.

ادلاید یک زندگی پر انرژی شهری را با مناظر و محیط طبیعی در هم آمیخته و می توانید در این شهر در بسیاری از فستیوال های محلی مانند فستیوال هنری ادلاید، فستیوال ایده های ادلاید و هفته ی نویسندگان ادلاید شرکت نمایید.

حومه ی ادلاید قطعا ارزش دیدن را دارد، اکیدا توصیه می شود از Barossa Valley و جزیره ی کانگورو ها دیدن نمایید و در منطقه ی Glenelg همراه با دلفین ها شنا کنید. دانشگاه های ادلاید به این معروف هستند که دانشجویان را برای بازارهای کار بین المللی آماده می سازند.

دانشگاه های ادلاید:

  • University of Adelide
  • Torrens University Australia
  • Flinders University

 

گلد کوست (Gold Coast):

این شهر که میزبان پردیس هایی از دانشگاه های مختلف است، حدود 30 هزار دانشجو را در خود جای داده و احتمالا بهترین شهر استرالیا برای خوشگذرانی و لذت بردن از زندگی شبانه است. در گلد کوست 300 روز از سال آفتابی است و یکی از زیبا ترین شهرهای جهان محسوب می شود که می توانید در آن موج سواری کنید، اما این شهر ویژگی های خاص دیگری نیز دارد؛ در اطراف گولد کوست کوهستان ها و مناطق روستایی زیادی وجود دارند، همچنین چند پارک ملی نیز در این شهر هستند.

گولد کوست اساسا یک شهر ساحلی است که به عنوان یکی از مطلوب ترین مکان های جهان برای زندگی شناخته می شود. از نظر جاذبه های این شهر، می توانید پارک های تفریحی فراوانی از جمله Dreamworld، Sea world، Tambourine Mountain Glow Worm Caves، Tree Top Walkway یا Infinity را در آن بیابید.

دانشگاه های گولد کوست:

  • Bond University
می توانید این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Call Now Button