چگونگی مهاجرت به استرالیا

چگونه به استرالیا مهاجرت کنیم؟

چگونگی مهاجرت به استرالیا

مهاجرت به کشورهای خارجی چیزی فراتر از انتخاب شهر و کشور است. اگر شما هم این روزها دچار تب و تاب مهاجرت به استرالیا هستید، در این مقاله همراه ما باشید.

برای بسیاری از افرادی که قصد مهاجرت به استرالیا دارند، طی کردن مراحلی مانند درخواست ویزا، دریافت بیمه بین المللی، بسته بندی وسایل و … سخت و دشوار به نظر می‌رسد چرا که با روند انجام این کار آشنایی ندارند.

چگونگی مهاجرت به استرالیا

مرحله اول : تعیین نوع ویزا

اولین کاری که برای مهاجرت به استرالیا نیاز دارید، تعیین هدفتان از مهاجرت است. با انجام این کار تکلیف خودتان را مشخص می‌کنید چرا که می‌دانید برای چه نوع ویزایی درخواست دهید.

نوع ویزای استرالیا، به سن، ملیت و هدفتان از مهاجرت بستگی دارد. برای درخواست ویزای استرالیا، مهمترین مدارکی که باید آماده کنید عبارتند از :

پشتوانه مالی

ارائه مدارک تحصیلی و مهارت

عدم سوء پیشینه

بیمه سلامت

مدرک قبولی در یکی از آزمون‌های زبان انگلیسی

بهترین روش برای تعیین نوع ویزای مورد نیاز، مراجعه به سایت رسمی سفارت است. این روزها، بسیاری از جوانان با استفاده از ویزای کار استرالیا به این کشور مهاجرت می‌کنند.

مرحله دوم : دریافت بیمه سلامت

قبل از مهاجرت به استرالیا، مهمترین کاری که باید انجام دهید، دریافت بیمه سلامت است. با توجه به این که هزینه‌های درمان و پزشکی در استرالیا بسیار زیاد است، داشتن بیمه سلامت در کاهش هزینه‌های مهاجرتتان تاثیر زیادی دارد. محبوب‌ترین شرکت‌های بیمه در استرالیا، عبارتند از : Bupa و iSelect.

مرحله سوم : انتقال وسایل

فرقی نمی‌کند که قصد مهاجرت به چه کشوری دارید، ایرلند، انگلستان، کانادا و یا استرالیا، گزینه‌های مختلفی برای انتقال وسایلتان وجود دارد. بهترین شرکتی که در حال حاضر در زمینه انتقال وسایل، خصوصا وسایل بزرگ، فعالیت می‌کند، شرکت Seven Seas  است.

مرحله چهارم : افتتاح حساب بانکی و انتقال ارز با با ارزانترین روش

برای افتتاح حساب بانکی در استرالیا، می‌تواند قبل از مهاجرت و یا بعد از مهاجرت اقدام کنید. (معمولا نیازی به افتتاح حساب زودتر از زمان رسیدنتان به استرالیا نیست. اما همه چیز به تصمیم و شرایط خودتان بستگی دارد.)

برای افتتاح حساب بانکی در استرالیا می‌توانید از چند روش مختلف مانند سایت و یا تلفن استفاده کنید. برای انجام این کار نیاز به مدارکی مانند آدرس، شماره تلفن، TFN و کارت شناسایی دارید.

محبوب‌ترین بانک‌های استرالیا در حال حاضر عبارتند از Commonwealth، Westpac و NAB. بعد از افتتاح حساب در صورتی که قصد انتقال ارز دارید، می‌توانید از موسسه CurrencyFair استفاده کنید.

مرحله پنجم : درخواست شماره پرونده مالیاتی

برای درخواست شماره TFN می‌توانید به محض رسیدنتان به استرالیا اقدام کنید. برای درخواست این شماره باید پاسپورت معتبر داشته باشید و بعد از 28 روز نتیجه را دریافت کنید. دریافت این کد در شرایط زیر الزامی است :

  • شما دارنده گذرنامه خارجی، مهاجر دائمی یا بازدید کننده موقتی هستید.
  • در حال حاضر در استرالیا هستید.
  • و یا دارنده یکی از انواع ویزای زیر هستید :
    ویزای مهاجر دائمی
    ویزای کار
    ویزای دانشجویی

مرحله ششم : پیدا کردن کار

به محض آن‌که تمامی مراحل تکیمل ویزای استرالیا را سپری کردید، نوبت به پیدا کردن کار می‌رسد. برای انجام این کار می‌توانید از وب‌سایت‌های زیر استفاده کنید :

seek.com.au

mycareer.com.au

careerone.com.au

البته فراموش نکنید که شبکه‌های اجتماعی مانند فیسبوک نیز سر بزنید. چرا که بسیاری از کارفرماها از این طریق به دنبال نیروی کار می‌گردند.

مرحله هفتم : تعیین محل اقامت

قبل از اینکه به استرالیا مهاجرت کنید، بهتر است که محل اقامتتان را تعیین کنید. بهتر است که برای چند روز اول در یک اقامتگاه موقتی ساکن شوید. برای پیدا کردن چنین محلی می‌توانید از سایت‌های Booking.com، Hostelworld و Airbnb استفاده کنید. برای اینکه محل مورد نظرتان به شخص دیگری اجاره داده نشود، بهتر است که بیعانه پرداخت کنید. برای پیدا کردن محل اقامت می‌توانید از وب‌سایت‌های زیر استفاده کنید:

rent.com.au

domain.com.au

realestate.com.au

مرحله هشتم: دریافت خط تلفن همراه

برای خرید تلفن همراه می‌توانید از یکی از سرویس‌های زیر استفاده کنید :

mobile.com.au

mobilecentral.com.au

معمولا تمامی سرویس‌های تلفن همراه در تمامی شهرهای استرالیا را پوشش می‌دهند. با این وجود بهتر است قبل از خریدن حتما با سرویس دهنده شرایطی که مد نظر دارید چک کنید.

مرحله هشتم : چک کردن قوانین راهنمایی رانندگی

بسته به ایالت‌های متفاوت، شرایط گواهینامه رانندگی متغیر است. بنابراین برای کسب اطلاعات بیشتر از سایت Australian Government استفاده کنید. اما در صورتی که قصد خرید خودرو در استرالیا دارید، حتما برای چک کردن قیمت‌ها، سایت carsales.com.au را چک کنید. اما توصیه‌ای که ما به شما داریم، اجاره خودرو خصوصا در چند ماه اول است.

 

می توانید این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Call Now Button