زیباترین شهرهای بریتیش کلمبیا

زیباترین شهرهای بریتیش کلمبیا

زیباترین شهرهای بریتیش کلمبیا

غربی‌ترین قسمت کانادا، بخشی از مناطق دست‌نخورده‌ی طبیعت وحشی و بکر را در خود جای‌داده که در کل قاره‌ی آمریکا بی‌نظیر هستند. جاگد مونتاینز، فلات یخی، طبیعت بکر و منظره ساحلی فوق‌العاده بریتیش کلمبیا هر بیننده‌ای را تحت تأثیر قرار می‌دهد. هر یک از شهرها به داشتن کاراکتری منحصربه‌فرد و طبیعتی بی‌نظیر شهرت دارند. در ادامه به سراغ زیباترین شهرهای بریتیش کلمبیا می‌رویم:

نلسون

نلسون

نلسون شهری زیبا و مشرف‌ به دریاچه کوتنی است. پارک‌ها و دریاچه‌های بسیاری را می‌توان در خط ساحلی دید، افزون بر این 350 بنای تاریخی که در قرون 19 و 20 ساخته‌شده‌اند شهر را مزین نموده‌اند. بسیاری از این ابنیه‌های قدیمی به خوبی حفظ گردیده و اکنون به عنوان کافه، بوتیک و گالری استفاده می‌شوند. نلسون با داشتن بیشترین تعداد هنرمند به نسبت جمعیت شهر در کانادا، به عنوان محیطی هنری با فرهنگی نوپا جذابیت بیشتری پیداکرده است. افزون بر این نلسون فضای بسیار مناسبی برای قایق‌سواری، پیاده‌روی و اسکی با داشتن کوهستان‌های زیبا در کنار دریاچه‌های متعدد و رودخانه‌های بسیار دارد.

نلسون، بریتیش کلمبیا، کانادا

گلدنگلدن

گلدن در محل تلاقی دو رود بسیار مهم قرارگرفته است. رودخانه آرام کلمبیا و رودخانه پرقدرت کیکینگ هورس در این نقطه به هم متصل می‌شوند. برخی از لژهای عالی‌رتبه در کل آمریکا و بلندترین پل چوبی کانادا در این شهر بی‌تکلف واقع شده‌اند. با داشتن پنج پارک ملی این محل فضای بسیار مناسبی برای شروع پاراگلایدر سواری، دوچرخه‌سواری در کوهستان، تماشای حیات‌وحش یا رودگردی در آب‌های تمیز پایین رودخانه کیکینگ هورس محسوب می‌شود. افراد علاقه‌مند به اسکی امکان انجام رشته‌های دانهیل تا هلی-اسکی‌اینگ را در طول زمستان خواهند داشت. افزون بر این رستوران‌های بسیار باکیفیتی ازجمله مرتفع‌ترین رستوران کانادا در گلدن قرار دارند.

گلدن، بریتیش کلمبیا، کانادا

ویستلر

ویستلر

ویستلر به عنوان یکی از پنج مکان فوق‌العاده برای اسکی در جهان شناخته می‌شود. به گونه­ای که المپیک زمستانی 2010 تنها موجب افزایش شهرت این مکان گردید. کوهستان بلک‌کامب بر روی شهر سایه انداخته که امکانات بسیار مناسبی را برای پیاده‌روی و اسکی در خود جای‌داده است. هرچند تمرکز اصلی بر روی اسکی و اسنوبرد گذاشته شده اما این مکان برای سایر ورزش‌های زمستانی از اسنوشوئینگ تا باب‌سلدینگ نیز مکانی مناسب به شمار می‌آید. در طول تابستان، ویستلر به شهری مناسب برای دوچرخه‌سواری، پیاده‌روی و حتی استفاده از زیپ‌لاین بدل می‌شود. هرچند ویستلر در دهه‌ی 1970 بنا گردید اما به عنوان شهری زیبا و جذاب خصوصاً در طول زمستان که سقف منازل با برف پوشیده شده‌اند، محسوب می‌گردد.

ویستلر، بریتیش کلمبیا، کانادا

فرنی

فرنی

روزگاری این شهر به معدن زغال‌سنگ روباز و درخت‌بری وابسته بود. هم‌اکنون فرنی را به عنوان بهشت فعالیت‌های فضای بازمی‌شناسند. چهار طرف شهر را کوهستان‌های دندانه‌دار احاطه کرده‌اند و رودخانه الک در این میان راه خود را به شهر باز نموده است که به شهر جذابیتی رؤیایی و دراماتیک می‌دهد. در زمستان، اسکی‌بازان، طرفداران اسنوبرد و اسنوموبیل به شهر هجوم می‌آورند. در طول تابستان نیز، پیاده‌روی، موتورسواری در کوهستان، ماهیگیری و رودگردی توریست‌های فراوانی را به این نقطه می‌کشاند. خیابان‌های پوشیده از برگ که در کنار خانه‌های آجری و چوبی (اکثراً تاریخی) قرارگرفته‌اند، جذابیتی دوچندان به شهر می‌دهد.

فرنی، بریتیش کلمبیا، کانادا

یوکلولت

یوکلولت

به عنوان جایگزینی برای توفینو، ­ یوکلولت نیز فعالیت‌های فضای باز مشابهی چون همسایه شلوغش را در دسترس توریست‌ها قرار می‌دهد. مردم میهمان‌نواز شهر که به یوکی معروفند، از دادن راهنمایی به توریست‌ها دریغ نمی‌کنند. در مرکز شهر رستوران‌های مختلف، بی‌اندبی‌ها و مغازه‌های صنایع‌دستی قرار دارند و در نواحی اطراف مکان‌های مناسبی برای تماشای حیات‌وحش، پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری، قایق‌سواری و موج‌سواری به چشم می‌خورند. هنگام سفر به این شهر جاده وایلد پاسیفیک با نمای 5.3 مایلی از ساحلی خوش‌منظره را فراموش نکنید.

یوکلولت، بریتیش کلمبیا، کانادا

کویکان بی 

کویکان بی

اسکله‌ی رنگارنگ به عنوان مؤلفه‌ی اصلی کویکان بی شناخته می‌شود که به وسیله خانه‌های شناور و ساختمان‌های چوبی تزئین گشته است. این شهر به عنوان نخستین مکانی در آمریکای شمالی شناخته می‌شود که اجتماع سیتا اسلو را به رسمیت شناخت. این حرکت جهانی، به منظور کاهش سرعت زندگی در شهرها و زنده نگه‌داشتن سنت‌ها و فرهنگ‌های منحصربه‌فرد پای گرفت. ازاین‌رو شهرت غذاهای محلی کویکان بی شامل غذاهای تازه دریایی، نانوایی‌های ارگانیک و مغازه‌های فروش پنیر تعجب‌برانگیز نیست. رودخانه کویکان بی پذیرای 200 گونه پرنده و آبزی مهاجر است که هنگام قایق‌سواری و تماشای وال‌ها منظره‌ای بی‌بدیل پدید می‌آورند.

کویکان بی، بریتیش کلمبیا، کانادا

رولستوک

رولستوک

­ رولستوک در دره‌ی باریکی که به وسیله‌ی دو کوهستان عظیم سیلکریک و موناشه احاطه شده، قرار دارد. اواخر قرن 19 میلادی این شهر به عنوان نقطه‌ای کلیدی در تقاطع راه‌آهن به غرب کانادا ساخته شد. ساختمان‌های تاریخی بسیاری که در مرکز شهر قرار دارند، در طول این دوران ساخته‌شده و بعدها به رستوران و هتل تغییر کاربری داده شدند. شهر کماکان با توجه به اجتماع هنری قوی محلی و داشتن امکانات بسیار برای تفریحات فضای باز جنب‌وجوش گذشته خود را حفظ نموده است. در طول زمستان رولستوک به عنوان مکانی عالی برای اسکی، اسنوبرد و اسنوموبیل سواری شناخته می‌شود. تابستان‌ها نیز تفریحاتی نظیر پیاده‌روی، اسب و قایق‌سواری محبوبیت ویژه‌ای پیدا می‌کنند.

رولستوک، بریتیش کلمبیا، کانادا

پرینس روپرتپرینس روپرت

پرینس روپرت در جزیره کائن، 40 مایلی جنوب مرز آلاسکا قرارگرفته و به وسیله‌ی پل به نواحی اصلی متصل می‌شود. این شهر که با غارهای بسیار احاطه شده در دهانه رودخانه اسکینا جای دارد و از اطراف به وسیله کوهستان، جنگل‌های بارانی ساحلی و آبدره‌ها محاصره شده است. منظره مجمع‌الجزایری که در نزدیکی پرینس روپرت قرار دارند به همراه مردمانی سخت‌کوش به این شهر عجیب‌وغریب جذابیتی مرموز بخشیده است. میراث غنی شهر در آثار معماری و هنری مردم اولیه به سادگی دیده می‌شود. مردم شهر را نیز کماکان مردم بومی اولیه و کانادایی‌های اروپایی تبار تشکیل می‌دهند.

پرینس روپارت، بریتیش کلمبیا، کانادا

راسلند

راسلند

قرارگرفتن در یکی از دره‌های آتش‌فشانی جنوب کوهستان موناشی، راسلند را به یکی از برترین مقاصد دوچرخه‌سواری در کوهستان کانادا تبدیل می‌کند. جاده‌ی قدیمی و خط آهن رهاشده تاریخی شهر در زمان استفاده از معادن، اکنون به عنوان مسیری عالی برای دوچرخه‌سواری عمل می‌کند. هرچند اکثر مردم برای دوچرخه‌سواری به این شهر سفر می‌کنند، اما اسب‌سواری و اسکیت سواری نیز در این جاده‌ها لذت خاص خود را دارد. در طول زمستان، پیست رد مونتاین به مکانی محبوب برای اسکی‌بازی تبدیل می‌گردد. راسلند به وسیله تعداد فراوانی بوتیک و مغازه‌های مستقل، بدون چراغ‌های راهنما و مراکز خرید، تبدیل به مکانی با اتمسفر دنیای قدیم گشته است.

راسلند، بریتیش کلمبیا، کانادا

توفینو

توفینو

توفینو شهری عجیب‌وغریب با میراث کانادایی و جنب‌وجوش کالیفرنیایی شناخته می‌شود. هرچند این شهر سالانه میلیون‌ها توریست را جذب می‌کند اما هنوز با خیابان‌های دنج پر از گالری‌های هنری، رستوران‌های عالی و زیبایی‌های طبیعی اصالت خود را حفظ کرده است. در ساحل جنوب غربی شهر منظره‌ی جذابی از اقیانوس آرام را به همراه یکی از بهترین مناطق گردشگری کانادا، مشاهده می‌کنید. تماشای وال‌ها در ساحل و اسکیت سواری در جنگل‌های قدیمی ازجمله فعالیت‌های محبوب منطقه با توجه به نزدیکی به جزایر و آب‌های گرم به شمار می‌آیند.

توفینو، بریتیش کلمبیا، کانادا

می توانید این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Call Now Button