بهترین رشته ها برای تحصیل دانشجویان بین المللی در نیوزیلند

بهترین رشته ها برای تحصیل دانشجویان بین المللی در نیوزیلند

بهترین رشته ها برای تحصیل دانشجویان بین المللی در نیوزیلند

 

اگر تصمیم به مهاجرت تحصیلی به نیوزیلند دارید، بهتر است محبوب ترین و بهترین رشته ها برای دانشجویان بین المللی در این کشور را بشناسید تا بتوانید با آگاهی بیشتری رشته ی مورد نظر خود را انتخاب نمایید.

انتخاب رشته و دانشگاه می تواند با استرس زیادی همراه باشد، خصوصا اگر تصمیم به مهاجرت تحصیلی و تحصیل در خارج از کشور داشته باشید. همچنین باید در مورد کشوری که قصد دارید در آن تحصیل نمایید نیز به اندازه ی کافی بدانید. برای این که به شما در تصمیم گیری کمک کنیم، ده رشته ی محبوب در مقاطع کارشناسی و تحصیلات عالیه را که دانشجویان بین المللی دیگر در آن تحصیل کرده اند را بررسی می کنیم تا بهتر بتوانید تصمیم بگیرید کدام رشته برای شما مناسب تر است.

 

چرا تحصیل در نیوزیلند؟

پیش از اینکه به محبوب ترین رشته های تحصیلی در نیوزیلند بپردازیم، چند دلیل می آوریم برای این که چرا نیوزیلند مقصدی محبوب برای دانشجویان بین المللی است:

  • رشته های ارائه شده بر اساس سیستم تحصیلی بریتانیا هستند
  • تدریس به زبان انگلیسی است
  • اندازه ی کوچک کلاس ها نسبتی منطقی و عالی بین تعداد دانشجو و استاد ایجاد می کند
  • سیاست مترقی و فرهنگ پذیرا
  • محیط چند فرهنگی و مهمان پذیر
  • کیفیت بالای زندگی

 

بهترین رشته ها در مقطع کارشناسی

شهریه ای که دانشجویان بین المللی می توانند برای تحصیل در نیوزیلند در مقطع کارشناسی انتظار داشته باشند، حدود 22 هزار تا 32 هزار دلار نیوزیلند است، به جز رشته های پزشکی، دانپزشکی و بیزینس که شهریه ی بالاتری دارند.

  • پرستاری:

پرستاری که رشته ای مجبوب در میان دانشجویان بین المللی در سراسر جهان است، در نیوزیلند نیز محبوبیت زیادی دارن. این رشته به طور خاص برای دانشجویانی که قصد دارد اقامت دائم نیوزیلند را دریافت نمایند بسیار مفید است.  پرستاری در نیوزیلند تحت طبقه بندی Skilled Migrant قرار دارد، یعنی افرادی که شرایط لازم را داشته باشند، می توانند با فارغ التحصیل شدن در این رشته در نیوزیلند بمانند. بنابراین اگر قصد دارید پس از تحصیل در نیوزیلند در این کشور بمانید، تحصیل در رشته ی پرستاری در این کشو می تواند این فرصت را برای شما فراهم آورد.

  • پزشکی:

درآمد متوسط برای یک پزشک عمومی در نیوزیلند 95 هزار دلار در سال است که بسته به سابقه ی کار می تواند بیشتر هم شود. برای مثال مشاوره می تواند بین 200 هزار تا 300 هزار دلار نیوزیلند در سال درآمد داشته باشد. همچنین پزشکان در نیوزیلند معتقدند با داشتن 6 هفته تعطیلات در سال، تعادل مناسبی بین کار و زندگی آن ها برقرار است. داشتن مدرک پزشکی از دانشگاهی در نیوزیلند در سراسر جهان نیز شناخته شده و قابل احترام است. موسسات برتر برای تحصیل در رشته ی پزشکی در نیوزیلند بر اساس نظر Times Higher Education 2020، دانشگاه های اتاگو و اکلند هستند.

  • بیولوژی:

نیوزیلند با اخلاق و محیطی دوست دار طبیعت، طبیعتی گوناگون و حیات وحشی منحصر به فرد، مکانی مناسب برای تحصیل در این رشته است. نیوزیلند که به کشوری تمیز و سبز معروف است، برای دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته ی بیولوژی چیزهای زیادی برای ارائه دارد. در زمان اقامت و تحصیل در نیوزیلند، می توانید بیولوژی دریایی، سیلات و منابع طبیعی را نیز بررسی نمایید. نیوزیلند به تنوع زیستی در محیط زیست خود اهمیت زیادی می دهد و بنابراین برای دانشجویان بین المللی و تحقیقات در زمینه ی تغیررات آب و هوا نیز ارزش بسیاری قائل است. همانطور که می بینید با تحصیل در این رشته، درکنار لذت بردن از آموزش، می توانید از زندگی در یکی از زیبا ترین کشورهای جهان نیز لذت ببرید.

  • علوم محیط زیست:

همانند بیولوژی، علوم محیط زیست نیز رشته ای محبوب برای دانشجویان در نیوزیلند است. دلیل این امر می تواند این باشد که کشور نیوزیلند به مسئله ی محیط زیست اهمیت بسیاری می دهد. نیوزیلند با داشتن رشته کوه های زیبایی که آن را محاصره کرده اند، زمین های کشاورزی، دریاچه های آبی و زلال و گیاهان بومی، محیط منحصر به فردی برای مطالعه ی دانشجویان و محققان فراهم کرده است. اگر به مسائل محیط زیستی علاقه دارید، این رشته انتخاب مناسبی برای شما خواهد بود.

  • بیزینس:

مدارس بیزینس معتبر بسیاری در نیوزیلند وجود دارند. برای مثال مدرسه ی بیزینس دانشگاه تکنولوژی اکلند (Auckland University of Technology Business School) به طور بین المللی شناخته شده است و رشته های آن از جانب AACSB international (https://www.aacsb.edu/ ) اعتبار دارند. در دانشگاه تکنولوژی اکلند یا AUT، دانشجویان می توانند در سال آخر خود یک دوره ی کارآموزی را بگذرانند که روشی بسیار مناسب برای کسب تجربه پیش از فارغ التحصیلی است. با وجود اینکه ممکن است نیوزیلند در مقابسه با کالج های پیشرو در جهان مانند امریکا، مقصد چندان محبوبی برای تحصیل در رشته ی بیزینس به حساب نیاید، اما مدارک بیزینس این کشور در سطح جهان شناخته شده هستند و کیفیت تدریس در مدارس بیزینس آن بسیار بالا است. با وجود اینکه خود رشته در زمان اخذ تصمیمات برای مهاجرت تحصیلی اهمیت بسیاری دارد، اما فاکتورهای بسیاری مانند سبک زندگی، آب و هوا و میزان مسافت تا کشور خودتان نیز باید در نظر گرفته شوند.

 

بهترین رشته ها در مقطع تحصیلات تکمیلی

  • پزشکی:

اگر به دنبال تحصیل در رشته ی پزشکی در مقطع تحصیلات تکمیلی هستید، یعنی به احتمال زیاد در مقطع کارشناسی رشته ی مرتبطی را خوانده اید و اکنون آماده اید که پزشک شوید. در نیوزیلند، دانشگاه های متعددی مدرک کارشناسی ارشد در پزشکی و رشته های مرتبط را ارائه می دهند، از جمله:

  • Massey University
  • Auckland University of Technology
  • University of Canterbury
  • University of Otago
  • Victoria University of Wellington

اگر قصد دارید پس از فارغ التحصیلی در نیوزیلند در زمینه ی پزشکی مشغول به کار شوید، این شانس را دارید که برای یک ویزای موقت 30 ماهه اپلای کنید. همانند پرستاری، پزشکی نیز در لیست مشاغل مورد نیاز در نیوزیلند است که این امر پزشکان سایر کشورها را قادر می سازد تا به صورت دائم در نیوزیلند کار و زندگی نمایند.

 

  • روانشناسی:

با کار کردن در زمینه هایی مانند کار اجتماعی، مشاوره و روان درمانی، داشتن مدرک کارشناسی ارشد می تواند به حرفه ی شما کمک زیادی نماید. پس از تحصیل در رشته ای مرتبط، اتمام کارشناسی ارشد در  این رشته عموما بین دو تا سه سال زمان می برد. دانشگاه های اکلند و اوتاگو بالاترین رنکینک را در رشته ی روانشناسی در نیوزیلند دارند و پس از آن ها دانشگاه ویکتوریای ولینگتون و دانشگاه مسی (Massey University). درآمد این رشته بسته به تجربه و مدارک متفاوت است، اما یک روانشناس کارآموز در نیوزیلند بین 51 هزار تا 56 هزار دلار نیوزیلند در سال درآمد دارد درحالیکه یک روانشناس با تجربه می تواند بین 94 هزار تا 116 هزار دلار نیوزیلند در سال درآمد داشته باشد.

 

  • مهندسی عمران:

اگر فردی به دنبال پیشبرد کسب و کار خود در زمینه ی مهندسی عمران باشد، احتمالا در مقطع تحصیلات تکمیلی این رشته را ادامه خواهد داد. در نیوزیلند به دلیل کمبود نیروی کار، فرصت های کاری فراوانی برای افراد متخصص در این زمینه وجود دارد.  میزان درآمد این رشته برای شروع بین 60 تا 70 هزار دلار درسال و برای افراد با تجربه بین 120 تا 180 هزار دلار نیوزیلند در سال است. بنابراین در نیوزیلند متخصصین مهندسی عمران از درآمد بالا و رقابت کم در مقایسه با سایر صنایع بهره می برند.

 

  • خدمات اجتماعی:

با وجود اینکه با مدرک کارشناسی نیز می توانید در این زمینه مشغول به کار شوید، اما اخذ مدارک دانشگاهی بالاتر علاقه و مطالعات بیشتر شما در این زمینه را نشان می دهد. اخذ مدرکی مانند کارشناسی ارشد در این رشته رزومه ی شما را تقویت می کند و از آنجایی که می توانید در مورد تحقیقات یا پایان نامه ی خود صحبت کنید، در مصاحبه های کاری نیز موفق تر خواهید بود. در واقع داشتن مدرک کارشناسی ارشد می تواند درآمد شما را افزایش دهد. در نیوزیلند با کار در این حوزه می توانید بین 47 تا 79 هزار دلار در سال درآمد داشته باشید و سوپروایزر های این حوزه بین 65 تا 86 هزار دلار در سال درآمد خواهند داشت. طول دوره ی کارشناسی ارشد این رشته معمولا دو سال است و در صورت داشتن سایر شرایط، می توانید با فارغ التحصیلی در این رشته برای ویزای اقامت تحت Skilled Migrant Category اپلای نمایید.

 

  • حسابداری:

در نیوزیلند، تقاضای زیادی برای حسابدار وجود دارد. بنابراین در صورتی که تصمیم دارید پس از فارغ التحصیلی در این کشور بمانید، شانس خوبی برای یافتن کار خواهید داشت. خوشبختانه نیوزیلند در صادر کردن ویزای کار پس از فارغ التحصیلی (Post Study Work Visas) بسیار سخاوتمند است. در صورت داشتن شرایط، مدت زمان این ویزا می تواند تا 3 سال باشد. بر اساس رده بندی QS برای سال 2020، برترین موسساتی که رشته ی حسابداری را در نیوزیلند ارائه می دهند عبارتند از:

  • University of Auckland
  • Auckland University of Technology
  • University of Canterbury

حسابداری با تحلیل اموال سایر افراد سر و کار دارد، و با این حال می توانید انتظار درآمد بالایی برای خود را نیز داشته باشید. برای حسابدار شدن در نیوزیلند باید مدرک Chartered Accountant (CA) یا Certified Practicing Accountant (CPA) را داشته باشید. با این مدارک و بسته به میزان تجربه، می توانید بین 76 تا 202 هزار دلار در سال درآد داشته باشید. اگر قصد دارید پس از پایان تحصیلات خود در نیوزیلند مشغول به کار شود، حتما اطمینان حاصل نمایید که رشته ی انتخابی شما اعتبار CA یا CPA را داشته باشد.

 

 

می توانید این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Call Now Button