بورسیه‌‌ های بهترین دانشگاه های دندانپزشکی در سال 2019

بورسیه‌‌ های بهترین دانشگاه‌ های دندانپزشکی

بورسیه‌‌ های بهترین دانشگاه‌ های دندانپزشکی در سال 2019

رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان در سال 2019 برای رشته‌های مختلف و بر اساس نظام QS منتشر شد. در این ربته‌بندی 50 دانشگاه‌ مخصوص رشته‌ی دندانپزشکی معرفی شد که بر اساس چهار شاخص درجه‌بندی شده بودند. از جمله این شاخص‌ها، می‌توان به شهرت دانشگاهی و کارفرما اشاره کرد. این مقاله به بررسی 10 تا از بورسیه‌‌ های بهترین دانشگاه های دندانپزشکی و بررسی خود آن دانشگاه‌ها اختصاص دارد.

وقتی صحبت از شهریه‌ی تحصیل در رشته‎‌ی دندانپزشکی به میان می‌آید، همچون سایر رشته‌های بالینی، مبالغ سنگین است. دانشجو برای این‌که بتواند در چنین رشته‌ای تحصیل کند، باید هزینه‌های بالایی را بپردازد. البته این مسئله نباید شما را از علاقه به تحصیل در رشته‌ی دندانپزشکی باز دارد. اگر به این رشته علاقمند هستید، دانشگاه‌هایی هستند که برای شما بورس و کمک‌هزینه‌ی تحصیلی در نظر می‌گیرند.

  1. دانشگاه واشنگتن

یکی از بورسیه‌‌ های بهترین دانشگاه های دندانپزشکی مربوط به دانشگاه واشنگتن است. دانشگاه واشنگتن (UW) به عنوان یکی از برجسته‌ترین دانشگاه‌های دولتی جهان، در سال 2019 در رشته‌ی دندانپزشکی چهار پله رشد داشت و توانست جایگاه دهم جهان را از آن خود کند. بیش از 54000 دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

هزینه‌های تخمینی برای دانشجویان غیرمقیم رشته‌ی دندانپزشکی دانشگاه واشنگتن در سال‌ 2017 تا 2018 در طول چهار سال تحصیلی، بین 117623 تا 133000 دلار آمریکا برآورد شده است. شهریه؛ وسایل آموزشی؛ هزینه‌های بهداشتی؛ کتب درسی؛ هزینه‌ی اتاق و غذا؛ هزینه رفت و آمد و موارد شخصی از جمله مواردی است که دانشجویان باید برای آن هزینه کنند.

لازم به ذکر است که هزینه‌ها برای دانشجو‌های دولتی مقیم خیلی کم‌تر است و به حدود 87787 تا 99152 دلار آمریکا می‌رسد. دانشگاه واشنگتن در حال حاضر به دانشجویان واجد شرایط آمریکایی، کمک‌های مالی ارائه می‌دهد. برای برخورداری از این کمک مالی، کافی است که درخواست رایگان برای کمک دانشجویی فدرال (FAFSA) را تکمیل کنند.

برای تکمیل این درخواست باید از شناسه‌ی مخصوص (FSA ID) که از طرف وزارت آموزش ایالات متحده صادر می‌شود، استفاده کرد. دانشجویان بین‌المللی برای تحصیل در این دانشگاه باید به دنبال تأمین منابع مالی از منابع خارجی باشند.

  1. دانشگاه پزشکی و دندانپزشکی توکیو

از میان بورسیه‌‌ های بهترین دانشگاه های دندانپزشکی، بورسیه‌ی دیگر مربوط به دانشگاه پزشکی و دندانپزشکی توکیو است. وقتی رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان در سال 2019 به تفکیک رشته‌ی تحصیلی از سوی نظام QS منتشر شد، یکی از بهترین دانشگاه‌های ژاپن که در زمینه‌ی پزشکی و دندانپزشکی فعالیت دارد، خود را در بین 10 دانشگاه برتر جهان جای داده بود. دانشگاه پزشکی و دندانپزشکی توکیو (TMDU) دارای چهار سیستم تحصیلات تکمیلی و تحقیقات است. علوم پزشکی و دندانپزشکی، علوم بهداشت، علوم زیست‌پزشکی – بخش آموزش و علوم زیست‌پزشکی- بخش تحقیقات، این چهار سیستم هستند.

دانشگاه پزشکی و دندانپزشکی توکیو، اکنون همراه با دانشگاه واشنگتن در رتبه‌ی 10 جهان از نظر دندانپزشکی قرار دارد. این دانشگاه از نظر شهرت دانشگاهی، دومین دانشگاه برتر جهان است. هزینه‌های دانشگاه برای دانشجویان دوره کارشناسی در یک دوره‌ی شش ماهه، شامل هزینه‌ی پذیرش 277000 ین ژاپن (2500 دلار آمریکا) و شهریه‌ی 248400 ین (2260 دلار آمریکا) می‌شود.

هزینه‌ها برای دانشجویان کارشناسی ارشد تا حد زیادی به برنامه تحصیلی آن‌ها بستگی دارد. این دانشگاه به دانشجویان توصیه می‌کند که به دفتر دپارتمان مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات جدید و به‌روز با مسئولان مربوطه مشورت کنند.

در این دانشگاه، بورسیه‌های زیادی برای دانشجویان بین‌المللی کارشناسی وجود دارد که در صورت داشتن شرایط لازم می‌توانند از آن استفاده کنند.

  1. دانشگاه برن

دانشگاه برن در شهر برن، پایتخت سوئیس، قرار دارد و در سال 1834 بنا نهاده شده است. این دانشگاه یک مرکز آموزشی جامع محسوب می‌شود و مجموعه‌ی کاملی از رشته‌ها و دوره‌های آموزشی را در خود جای داده است. دانشگاه برن، هشت دانشکده و حدود 150 موسسه آموزشی دارد.

در حال حاضر دانشگاه برن در رشته‌ی دندانپزشکی، رتبه‌ی نهم دنیا را در اختیار دارد. وقتی یک دانشجو وارد این دانشگاه می‌شود، پنج سال طول می‌کشد تا برنامه‌ی تحصیلی دندانپزشکی خود را تکمیل کند. سه سال از این پنج سال، صرف دوره‌ی کارشناسی و دو سال باقی‌مانده، صرف دوره‌ی کارشناسی ارشد می‌شود.

به طور کلی مبلغ شهریه‌ی سالیانه برای دانشجویان بین‌المللی در دانشگاه برن برای هر ترم حدود 200 فرانک سوئیس (199 دلار آمریکا) است. همچنین هزینه‌ی شهریه معمول در این دانشگاه، 750 فرانک یا 746 دلار است که در برخی مواقع پرداخت می‌گردد.

در این دانشگاه، یک سری بورسیه‌ی تحصیلی هم ارائه می‌گردد. به دانشجویان توصیه می‌شود که با استاد خود و همچنین دپارتمان و اعضای هیئت علمی مورد علاقه‌ی خود مشورت کنند. با این کار ممکن است یک فرصت عالی برای اخذ کمک‌های مالی فراهم گردد.

  1. دانشگاه زوریخ

دانشگاه زوریخ در سال 1833 تأسیس شد. این دانشگاه حاصل ادغام دانشکده‌های الهیات، حقوق، پزشکی و دانشکده جدید فلسفه است. دانشگاه زوریخ حدود 25000 دانشجو دارد و در حال حاضر بزرگ‌ترین موسسه‌ی آموزش عالی سوئیس به حساب می‌آید. دانشگاه زوریخ در سال جاری میلادی، با سه پله صعود، در جایگاه هشتم جهان در زمینه‌ی دندانپزشکی قرار گرفت.

هما‌ن‌طور که در سایر دانشگاه‌های جهان مرسوم است، هزینه‌‌ی دوره‌های دندانپزشکی بنا به سطح تحصیلات متفاوت است. شهریه‌ی این دانشگاه در هر ترم برای کلیه‌ی دانشجویان بین‌المللی در بازه‌ی 674 تا 1100 دلار آمریکا قرار می‌گیرد. یکی از موارد موجود در این شهریه، هزینه‌ی درخواست استاندارد است. این هزینه برای دانشجویانی که بعد از مهلت معین ثبت نام کنند،  350 دلار آمریکا است.

انواع بورس تحصیلی در دانشگاه زوریخ عرضه می‌شود. یکی از این بورسیه‌ها، بورس دولتی سوئیس می‌باشد که برای دانشجویان بین‌المللی تحصیلات تکمیلی که دارای مدرک تحصیلی لیسانس هستند، در نظر گرفته شده است.

  1. دانشگاه هاروارد

در رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان بر اساس نظام QS، دانشگاه هاروارد در سال 2019 موفق شد در زمینه‌ی دندانپزشکی پنج گام رشد کند و در مکان هفتم قرار گیرد. این دانشگاه از نظر شهرت کارفرما،  به عنوان بهترین دانشگاه لقب گرفت.

دانشگاه هاروارد، یک موسسه‌ی آموزش عالی خصوصی است که از نظر جایگاه علمی، بسیار عالی است. البته شهریه‌های این دانشگاه هم بسیاربالا هستند. اگر کمک مالی شامل حال دانشجو نشود، شهریه‌ی این دانشگاه 46340 دلار آمریکاست. اگر هزینه‌های دیگر مانند مسکن، غذا و غیره با آن همراه شود، چیزی حدود 67580 دلار صرف هزینه‌ی تحصیل خواهد شد.

دانشجویانی که شهروند آمریکا نیستند و یا به صورت دائم ساکن این کشور نباشند، نمی‌توانند از کمک‌های مالی دانشکده‌ی دندانپزشکی هارواد (HSDM) بهره‌مند شوند. البته آن‌ها می‌توانند از کمک‌های مالی کمیته‌ی بورسیه‌های عمومی این دانشکده برخوردار شوند.

  1. دانشگاه گوتنبرگ

دانشگاه گوتنبرگ، سومین دانشگاه قدیمی سوئد است که در سال جاری میلادی توانست رتبه‌ی ششم جهان را در رشته‌ی دندانپزشکی از آن خود کند. این دانشگاه، یکی از بزرگ‌ترین موسسات آموزش عالی در کشورهای شمال اروپا و اقیانوس اطلاس است. دانشگاه گوتنبرگ، حدود 37000 دانشجو و 6000 کارمند دارد.

دانشجویان مبادله‌ای و دانشجویان ساکن اتحادیه‌ی اروپا یا منطقه‌ی اقتصادی اروپا از پرداخت هزینه‌های تحصیل مستثنی هستند و نیازی به پرداخت هزینه ندارند. دانشجویان خارج از این محدوده، لازم است هزینه‌ای بالغ بر 900 کرون سوئد (114 دلار آمریکا) برای درخواست بپردازند.

شهریه‌ی سالیانه این دانشگاه در محدوده‌ی 100000 کرون (10800 دلار آمریکا) تا 192500 کرون (20820 دلار آمریکا) قرار می‌گیرد. مقدار این هزینه به رشته‌ی تحصیلی بستگی دارد. بورسیه‌ها و کمک‌های مالی زیادی برای دانشجویان داخلی و خارجی این دانشگاه در نظر گرفته شده است.

دانشجویان بین‌المللی که به صورت رایگان تحصیل می‌کنند هم می‌توانند قبل از ورود به سوئد با هدف تحصیل، برای دریافت بورسیه‌های ویژه اقدام کنند. شایان ذکر است که مهلت ثبت نام برای بورسیه‌های 2019/2020 به اتمام رسیده است.

  1. دانشگاه میشیگان

دانشگاه میشیگان در سال 1817 و در شهر دیترویت ایالت میشیگان تأسیس شد. البته وقتی بنای این دانشگاه نهاده شد، هنوز میشیگان تبدیل به ایالت نشده بود. دانشگاه میشیگان، قدیمی‌ترین موسسه‌ی آموزش عالی در این ایالت است. 20 سال بعد از تأسیس، به جایی به نام پردیس مرکزی در ان‌آربر منتقل شد. در حال حاضر این دانشگاه رتبه‌ی پنجم جهان را در زمینه‌ی دندانپزشکی دارد. دانشکده‌‌ی دندانپزشکی این دانشگاه، یکی از قدیمی‌ترین برنامه‌های بهداشت دهان و دندان ایالات متحده را ارائه می‌دهد.

شهریه‌ی دانشگاه میشیگان بر اساس مقطع تحصیلی و نوع برنامه‌ای که دانشجو از آن استفاده می‌کند، متفاوت است. هزینه‌ی دانشجویان لیسانس مقیم میشیگان در سال اول دانشگاه، 13800 دلار آمریکا است. این هزینه برای دانشجویان غیرساکن 41400 دلار آمریکا تمام می‌شود.

گفتنی است که اکثر دانشجویان واجد شرایط می‌توانند از بسته‌ی کمک‌های مالی استفاده کنند. این کمک‌ها، ترکیبی از کمک هزینه، بورسیه، درآمدهای حاصل از اشتغال حین تحصیل و وام‌های دانشجویی می‌شود.

  1. دانشگاه هنگ‌کنگ (HKU)

دیگر بورسیه از میان بورسیه‌‌ های بهترین دانشگاه های دندانپزشکی به دانشگاه هنگ‌کنگ تعلق دارد. این دانشگاه در سال 1911 تأسیس شد و ریشه‌های آن به دانشکده پزشکی هنگ‌کنگ برای چینی‌ها برمی‌گردد. دانشکده پزشکی مخصوص چینی‌ها در سال 1887 تأسیس شد. دانشگاه هنگ‌کنگ در حال حاضر 10 دانشکده دارد و حدود 29100 دانشجو در آن مشغول به تحصیل هستند.

امسال دانشگاه هنگ‌کنگ توانست رتبه‌ی چهارم جهان را در زمینه‌ی دندانپزشکی از آن خود کند. دانشکده‌ی دندانپزشکی این دانشگاه در سال 1982 راه اندازی شد و یک دانشکده‌ی بین‌المللی با نرخ اشتغال 100 درصد محسوب می‌شود. این دانشگاه، تنها موسسه‌ی آموزش عالی این کشور است که برنامه‌های دندانپزشکی لیسانس و فوق لیسانس ارائه می‌دهد.

هزینه‌ی سالیانه مقطع کارشناسی در این رشته معمولاً حدود 42000 دلار هنگ‌کنگ (5360 دلار آمریکا) است. در صورت برخورداری از بورسیه‌هایی مانند بورسیه‌ی دندانپزشکی، دانشجو می‌تواند هر سال حدود 2500 دلار هنگ‌کنگ (318 دلار آمریکا) و بر اساس شایستگی تحصیلی سال‌های گذشته دریافت کند.

  1. دانشگاه کینگز یا کینگز کالج لندن (KCL)

این دانشگاه در لندن، پایتخت انگلستان، قرار دارد و در سال 2019 دررشته‌ی دندانپزشکی، به همراه مرکز دانشگاهی دندانپزشکی آمستردام، در جایگاه دوم جهان قرار گرفت. این دانشگاه بر اساس نظام QS، سی و یکمین دانشگاه جهان انتخاب شد.

KCL، بزرگ‌ترین دانشکده دندانپزشکی انگلستان را دارد و بیش از 150 دندانپزشک در سال از این دانشکده و از دوره‌ی BDS دندانپزشکی فارغ‌التحصیل می‌شوند. دوره‌ی پژوهشی فشرده این دانشگاه دارای آموزش دندانپزشکی مدرن همراه با تجربه‌ی اولیه بالینی است.

هزینه‌های سالیانه مربوط به شهریه این دانشگاه برای دانشجویان انگلیسی و اروپایی در سال تحصیلی 2019-2020، 9250 پوند (10400 یورو) است. این هزینه برای دانشجویان بین‌المللی، هر سال 43500 پوند است.

این دانشگاه در حال حاضر انواع بورسیه و کمک هزینه‌ی تحصیلی را ارائه می‌دهد. دانشجویان می‌توانند بررسی کنند و پشتیبانی مالی که واجد شرایط آن هستند را انتخاب کنند.

  1. مرکز دانشگاهی دندانپزشکی آمستردام (ACTA)

این مرکز آموزشی و پژوهشی که در شهر آمستردام هلند قرار دارد، به همراه دانشگاه کینگز لندن در رتبه‌ی دوم جهان در زمینه‌ی دندانپزشکی قرار گرفت. ACTA، دارای برنامه‌های مشترک با دانشکده دندانپزشکی دانشگاه آمستردام است.

این مرکز، برای حدود 800 دانشجو، برنامه‌ی آموزشی دارد و حدود 300 بیمار به صورت روزانه به این مرکز مراجعه می‌کنند. این مرکز حدود 500 نیروی کار دارد و به صورت منظم، برنامه‌های علمی و پژوهشی برگزار می‌کند.

شهریه‌ی عمومی این مرکز در سال 2019-2020 برای دانشجویان دوره کارشناسی تمام‌وقت و پاره‌وقت ساکن اتحادیه‌ی اروپا و منطقه‌ی اقتصادی اروپا که تاکنون موفق به اخذ مدرک تحصیلی در هلند نشده‌اند، در هر سال تحصیلی حدود 2083 یورو (2360 دلار آمریکا) است. البته ممکن است استثناهایی هم وجود داشته باشد.

در حال حاضر هیچ بورسیه‌ی دندانپزشکی در مرکز ACTA ارائه نمی‌شود ولی دانشگاه آمستردام، طیف گسترده‌ای از بورسیه‌ها و کمک‌هزینه‌ی تحصیلی را برای دانشجویان بین‌المللی بااستعداد ارائه می‌دهد.

  1. دانشگاه کارولینسکا

بورسیه‌ی دانشگاه کارولینسکا ازمیان بورسیه‌‌ های بهترین دانشگاه های دندانپزشکی رتبه‌ی اول را دارد. دانشگاه کارولینسکا در حال حاضر، بهترین دانشگاه جهان در زمینه دندانپزشکی است. این دانشگاه نسبت به سال گذشته پنچ پله رشد داشت تا به جایگاه نخست جهان رسید. این دانشگاه از نظر شهرت آکادمیک هم رتبه اول را دارد. این موسسه‌ی آموزش عالی در شهر استکهلم سوئد قرار دارد و دوره‌های پزشکی و دندانپزشکی عالی را برای مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد برگزار می‌کند.

شهروندان اتحادیه‌ی اروپا یا منطقه‌ی اقتصادی اروپا از پرداخت هزینه‌های مربوط به شهریه معاف هستند. لازم نیست این دانشجویان برای دوره‌ی پنج‌ساله‌ی کارولینسکا، هزینه‌ای بپردازند. این هزینه‌ برای افرادی که خارج از سوئد و منطقه‌ی مذکور باشند، حدود 1900000 کرون سوئد (205700 دلار آمریکا) است.

بورسیه‌های تحصیلی کارولینسکا برای این دوره ارائه نشده است. البته اکنون بیش از 120 بورسیه از کشور سوئد برای تحصیل در رشته‌ی دندانپزشکی در این دانشگاه عرضه شده است.

در مورد بورسیه‌های سایر رشته‌ها بدانید:
بورسیه‌ تحصیلی دانشگاه مک کواری (Vice – Chancellor)
برنامه بورسیه تحصیلی Honours دانشگاه وسترن سیدنی
بورسیه‌های 10 دانشگاه برتر جهان در سال 2019 برای رشته‌ی علوم سیاسی
بورسیه‌ی مدرسه‌ی بازرگانی نیو ساوت ولز استرالیا برای دانشجویان بین المللی
بورسیه دانشگاه نیوکاسل استرالیا در سال 2019
بورسیه دانشگاه کرتین استرالیا در سال 2019
بورسیه کالج دیکین استرالیا در سال 2019
بورسیه دانشگاه سیدنی استرالیا در سال 2019

چنانچه قصد نوشتن درخواست بورسیه‌ی تحصیلی را دارید، پیش از اینکه آغاز به انجام این کار نمایید، مطالب زیر را مطالعه کنید:
بورسیه‌ تحصیلی : سئوالات متداول
نوشتن درخواست بورسیه تحصیلی
دریافت بورسیه تحصیلی

می توانید این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Call Now Button