تحصیل در شهرهای استرالیا

استرالیا یکی از کشورهایی است که پس از ایالت متحده و همچنین بریتانیا، مقصد سوم دانشجویان بین‌الملل خواهد بود. این کشور با دارا بودن شهرهای مختلف توانسته گزینه مناسبی برای افرادی باشد که قصد مهاجرت دارند. هزینه زندگی، تفریحات و همچنین دانشگاه‌ها در هر شهر استرالیا با شهر دیگر متفاوت است. بنابراین در ادامه این مقاله قصد داریم شما را با تحصیل در شهرهای استرالیا بیشتر آشنا کنیم.

تحصیل در سیدنی

تحصیل در سیدنی

سیدنی مرکز ایالت نیو ساوت ولز و پرجمعیت‌ترین شهر استرالیا است. سیدنی در سواحل جنوب شرقی استرالیا واقع شده و بیش از 4.5 میلیون نفر جمعیت دارد. این شهر به طور گسترده به عنوان یکی از قابل زندگی‌ترین و زیباترین شهرهای جهان شناخته می‌شود. در واقع زمانی که بیشتر مردم به استرالیا فکر می‌کنند، سیدنی را انتخاب می‌کنند. در نگاه اول و با تفکر به سیدنی اولین چیز سواحل زیبا، خانه اپرای سیدنی و پل‌های هاربر به ذهن خطور می‌کند. اما شاید این سوال ذهن شما را هم به خود درگیر کرده باشد که آیا سیدنی برای تحصیل دانشجویان بین‌الملل شهر مناسب و خوبی است یا خیر؟ این شهر چه چیزی برای دانشجوی بین‌المللی دارد؟

کارهایی که می‌توانید در سیدنی انجام دهید

سیدنی در اغلب موارد به عنوان یکی از گران‌ترین شهرهای جهان شناخته می‌شود. اما دانشجویان بین‌الملل که با بودجه کم در این شهر زندگی می‌کنند نیز می‌توانند تفریحات سالمی داشته باشند. در این شهر برای دانش‌آموزانی که به دنبال فعالیت بدنی و طبیعت‌گردی هستند، مکان‌های زیادی برای پیاده‌روی و کاوش وجود دارد.

کوه‌های آبی، واقع در مناطق مرکزی حوضه سیدنی، تعدادی مسیر پیاده‌روی را برای افراد با تمام توانایی‌های ورزشی ارائه می‌دهد تا بتوانند قدم‌های کوتاه، پیاده‌روی‌های تمام روز یا کمپینگ‌های بسیار جذاب و به یادماندنی را داشته باشند.

دانش‌آموزانی که بیشتر تمایل به دریا دارند و از قدم زدن در ساحل احساس خوبی می‌گیرند، می‌توانند پیاده‌روی را از ساحل Bondi به سمت ساحل Coogee شروع کنند. این پیاده‌روی شما را کمی کمتر از چهار مایل در امتداد خط ساحلی می‌برد و منظره‌ای از سواحل و پارک‌های زیبای مختلف را در اختیار شما قرار می‌دهد. البته ناگفته نماند که در حین پیاده‌روی باید مقداری از راه را در زمین‌های سربالایی حرکت کنید. اما نگران نباشید. زیرا قطعا کالری بیشتر می‌سوزانید.

علاوه بر کوه و ساحل می‌توانید در باغ‌های گیاه‌شناسی سلطنتی سیدنی نیز کمی قدم بزنید. مسیر این باغ پر از مسیر و مکان‌های طبیعی است که می‌تواند روح دانشجو را جلا ببخشد. این مکان در امتداد بندر سیدنی قرار دارد. همچنین با قدم زدن در باغ گیاه‌شناسی می‌توانید آثار هنری و مجسمه‌های عمومی را در سراسر باغ ببینید و لذت ببرید.

همانطور که می‌دانید بزرگترین پل قوسی فولادی در جهان در سیدنی واقع شده است. این جاذبه دیدنی به پل بندرگاه سیدنی معروف است. دانش‌آموزان می‌توانند روی این پل قدم بزنند و نهایت لذت را ببرند.

این پل در 19 مارس 1932 افتتاح شد و پیاده‌روی روی آن یک فعالیت محبوب برای مردم محلی و گردشگران است. با قدم زدن روی پل، منظره بی‌نظیری از شهر و بندر و خود پل را می‌توانید نظاره‌گر باشید.

دانشجویانی که به مکان‌های مذهبی علاقه‌مند هستند، می‌توانند به این مکان‌ها مانند کلیسای جامع مریم مقدس مراجعه کنند. سنت مری یک کلیسای گوتیک به سبک انگلیسی است و اولین کلیسای کاتولیک رومی در استرالیا بود. دارای پنجره‌های شیشه‌ای رنگ‌آمیزی از انگلستان، کف‌های موزاییک روشن، چهارده تابلوی بزرگ «ایستگاه‌های صلیب»، ناقوس‌های کلیسا، یک ارگ و سرداب کلیسا است.

سنت مری هر یکشنبه تورهای رایگان با راهنما از کلیسای جامع و سرداب را ارائه می‌دهد. در همین زمان‌ها، در گلب، دانش‌آموزان می‌توانند از معبد Sze Yup Kwan Ti در گلب، که در سال 1898 ساخته شده است نیز دیدن کنند. این معبد یکی از تنها دو معبد مربوط به دوران پیشامدرن است که هنوز در سیدنی وجود دارد.

دانش‌آموزانی که دارای تفکر هنری هستند، سیدنی برای آنها نیز برنامه‌های جذابی دارد که می‌توانند از دیدن جاذبه‌های هنری عالی نهایت لذت را ببرند. گالری هنری نیو ساوت ولز هنرهای مدرن و معاصر را از سراسر جهان به نمایش می‌گذارد و تورهای رایگان با راهنما در پنج سطح گالری، نمایشگاه‌های چرخشی، فیلم و موسیقی خود ارائه می‌دهد.

موزه هنرهای معاصر تنها موزه در استرالیا است که «به نمایش، تفسیر و جمع‌آوری هنرهای معاصر از سراسر استرالیا و سراسر جهان اختصاص دارد» و همچنین تورهای رایگان با راهنما ارائه می‌دهد. دانش‌آموزان با ذائقه‌های عجیب‌تر می‌توانند از هنر دکتر سوس دیدن کنند، که دارای چاپ‌ها، مجسمه‌ها و طراحی‌های محدودی از دکتر سوس افسانه‌ای است.

از دیگر موزه‌های سیدنی می‌توان به موزه ملی استرالیا اشاره کرد که ورودی رایگان دارد و نمایشگاه‌هایی درباره سرزمین، مردم و فرهنگ استرالیا دارد. همچنین موزه Rocks Discovery وجود دارد که داستان منطقه تاریخی مرکز شهر سیدنی، Rocks را روایت می‌کند.

موزه ملی دریایی استرالیا نیز در سیدنی واقع شده است. دانشجویان می‌توانند در هزینه خود صرفه‌جویی کنند و از پذیرش رایگان ارائه شده در اولین پنجشنبه هر ماه استفاده کنند.

لیست دانشگاه‌های سیدنی

تعدادی دانشگاه عالی در سیدنی با دوره‌های و مدارک بسیار عالی انتظار دانشجویان بین‌المللی را می‌کشند. این دانشگاه‌ها جزء بهترین دانشگاه‌های جهان شناخته می‌شوند و بهترین خدمات و دوره‌های آموزشی از دوره‌های زبان انگلیسی گرفته تا دوره‌های MBA را در اختیار دانشجویان قرار می‌دهند. برخی از بهترین دانشگاه‌های سیدنی که دانشجویان بدون محدودیت می‌توانند هر یک را برای تحصیل انتخاب کنند، عبارتند از: 

تحصیل در ملبورن

تحصیل در ملبورن

ملبورن پایتخت ایالت ویکتوریا و دومین شهر پرجمعیت استرالیا است. این شهر هفت سال متوالی به عنوان قابل زندگی‌ترین شهر جهان و همچنین بهترین مکان برای تحصیل دانشجویان بین‌المللی انتخاب شده است. اما شاید برای شما هم سوال باشد که چه چیزی ملبورن را به شهر بزرگی برای دانشجویان بین‌المللی تبدیل کرده است؟ در ادامه برخی از این دلایل را بیان خواهیم کرد.

شناخت جهانی و آموزش با کیفیت برتر

مدارک تحصیلی موسسات آموزشی در ملبورن در سطح جهانی به رسمیت شناخته شده است، به این معنی که مدرک تحصیلی از دانشگاه ملبورن به شما کمک می‌کند تقریباً در هر کشوری شغل پیدا کنید. دانشگاه‌های پیشرو جهانی ملبورن مجهز به امکانات پیشرفته، هیئت علمی با تجربه بین‌المللی و خدمات دانشجویی فوق‌العاده هستند. دانشگاه‌های ملبورن این فرصت را برای دانشجویان خود فراهم می‌کنند تا در امکانات برجسته تحقیقاتی و نوآوری نقش خود را نشان دهند.

مدارس حرفه‌ای در ملبورن به دانش‌آموزان این فرصت را می‌دهند که در رشته‌های خود به طور عملی کار کنند و آنها را برای ورود به نیروی کار با تجربه کاری آماده می‌کنند. مدارس در ملبورن همچنین روابط نزدیکی با بسیاری از صنایع دارند و اطمینان حاصل می‌کنند که دانش‌آموزان آنها با کارفرمایان بالقوه در سراسر جهان در ارتباط خواهند بود.

وجود موزه‌های هیجان‌انگیز در ملبورن

دانشجویان بین‌المللی که به هنر علاقه دارند، در طول مدت اقامت خود در ملبورن، راه‌هایی برای مشغول ماندن پیدا می‌کنند. گالری ملی ویکتوریا (NGV) قدیمی‌ترین موزه هنر عمومی استرالیا است و یکی از مهم‌ترین مجموعه‌های هنری این کشور را در خود جای داده است. نمایشگاه‌هایی از آثار باستانی رومی و مصری، هنر آسیایی، و همه چیز از رنسانس و باروک گرفته تا هنر معاصر را به نمایش می‌گذارد.

مرکز ایان پاتر دارای بیش از 20 گالری است که تاریخ هنر استرالیا را به نمایش می‌گذارد. از دوره استعمار آغاز می‌شود و تا هنر معاصر ادامه می‌یابد. این مرکز شامل عکاسی، چاپ و طراحی، مد و منسوجات، هنرهای تزئینی، و گالری‌های اختصاص داده شده به هنر بومی و جزیره تورس است. این مرکز در حقیقت اولین موزه در جهان شناخته می‌شود که به طور کامل به هنر استرالیا اختصاص داده شده است.

از دیگر موزه‌های ملبورن می‌توان به موزه ملبورن اشاره کرد. این موزه کل تاریخ ملبورن را به تفصیل شرح می‌دهد. موزه مهاجرت از دیگر موزه‌های ملبورن است که داستان مهاجرانی را روایت می‌کند که ملبورن را به شکل امروزی ساخته‌اند.

یکی دیگر از موزه‌های محبوب ملبورن، مرکز استرالیا برای تصویر متحرک است. این مرکز داستان تصویر متحرک را در تمام اشکال آن، از فیلم گرفته تا تلویزیون، اینترنت و بازی، روایت می‌کند. این موزه بسیار جذاب برای عموم مردم رایگان است و دانشجویان می‌توانند در اوقات فراغت خود به آنجا بروند و از دیدن آنها نهایت لذت را ببرند. در این موزه افراد می‌توانند همه چیز از تکامل تلویزیون گرفته تا نمایشگاه‌های لمسی تعاملی را ببینند و از دیدن آنها از پیشرفت تکنولوژی لذت ببرند.

سرگرمی‌های هیجان‌انگیز ملبورن

دانشجویان بین‌المللی که در ملبورن تحصیل می‌کنند، راه‌های سرگرم‌کننده و هیجان‌انگیز مختلفی برای سرگرمی دارند. دانش‌آموزان می‌توانند آخر هفته‌های خود را با تماشای کنسرت و صحنه‌های موسیقی در برانزویک سپری کنند.

در امتداد یارا، رودخانه‌ای وجود دارد که از قلب شهر می‌گذرد. دانشجویان می‌توانند در کنار این رودخانه قدم بزنند و از دیدن آرامش رودخانه نهایت لذت را ببرند. علاوه بر قدم زدن، افراد می‌توانند در اطراف اسکله‌های شبه جزیره مورنینگتون با اسب‌های دریایی تنی به آب بزنند و شنا کنند.

یکی دیگر از سرگرمی‌های دانشجویان در ملبورن کاوش در باغ وحش ملبورن یا قدم زدن در باغ گیاه‌شناسی سلطنتی است.

از دیگر جاذبه‌های فوق‌العاده ملبورن می‌توان به سنت کیلدا اشاره کرد که یکی از تنها سواحل ملبورن است. سنت کیلدا با مناطق چمن فراوان، مکانی عالی برای دانش‌آموزان و ملاقات دوستانه آنها و همچنین برگزاری یک پیک نیک هیجان‌انگیز است. میدان فدراسیون، مکانی برای برگزاری رویدادهای هنری، فرهنگی و عمومی، همچنین مکانی محبوب برای گذراندن یک روز عالی است.

دانشگاه‌های ملبورن

دانشجویان بین‌الملل می‌توانند قبل از مهاجرت به استرالیا، دانشگاه‌های ملبورن را برای تحصیل انتخاب کنند. تعدادی دانشگاه عالی در این شهر وجود دارد که دوره‌های آموزشی متنوعی را در اختیار دانشجویان قرار می‌دهند. برخی از دانشگاه‌هایی که در ملبورن، ویکتوریا و اطراف آن وجود دارند عبارتند از:


• دانشگاه دیکین
• دانشگاه موناش
دانشگاه RMIT
دانشگاه صنعتی سوئینبرن
• دانشگاه بالارات
• دانشگاه ملبورن
• دانشگاه لا تروب
• دانشگاه ویکتوریا
• دانشگاه کاتولیک استرالیا

تحصیل در پرث

تحصیل در پرث

پرث پایتخت استرالیای غربی است که تقریبا 2 میلیون نفر جمعیت دارد. این شهر منزوی‌ترین شهر جهان است. زیرا این شهر سراسر توسط طبیعت استرالیا احاطه شده است. اقیانوس هند از یک طرف و طبیعت استرالیا از طرف دیگر، پرث را محاصره کرده‌اند. با این وجود این شهر را به عنوان “شهر آموزش” استرالیا در نظر گرفته‌اند. دانش‌آموزان و دانشجویان بسیار زیادی در پرث تحصیل می‌کنند. این دانشجویان می‌دانند که بهترین تحصیلات استرالیا را دریافت خواهند کرد. اما علاوه بر آموزش عالی و با کیفیت این شهر چه چیز دیگری در اختیار دانشجویان بین‌المللی قرار می‌دهد؟ چرا دانشجویان باید این شهر را برای تحصیل انتخاب کنند؟

زندگی در پرث

پرث یکی از مقرون به صرفه‌ترین شهرهای استرالیا است. این شهر دارای سیستم حمل و نقل عمومی کارآمد و همچنین گزینه‌های اقامتی و غذای ارزان است. دانشجویان بین‌المللی که برای تحصیل پرت را انتخاب می‌کنند، در یک محیط جهانی با هزینه کمتری نسبت به هزینه تحصیل در سایر نقاط استرالیا تحصیل خواهند کرد.

جاذبه‌های شهر پرث

هر ساله هزاران گردشگر به سمت مناظر خاص پرث و گیاهان و حیوانات منحصر به فرد آن جذب می‌شوند. در پرث، می‌توانید با دلفین‌ها شنا کنید، به تماشای نهنگ‌ها بروید، تخم‌ریزی مرجان‌ها را نظاره‌گر باشید، غارهای ماقبل تاریخ را ببینید و در بالای درختان یک جنگل باستانی قدم بزنید. دانشجویان در این شهر هیچ کبودی برای تفریح ندارند و می‌توانند آخر هفته‌ها با دیدن این جاذبه‌ها نهایت لذت را ببرند.

پرث مرکز موسیقی، تئاتر، فیلم و هنر بوده و میزبان آخرین نمایش‌ها، جشنواره‌ها و نمایشگاه‌ها از سراسر جهان است. فرهنگ‌ها و سنت‌های مختلف که جامعه پرث را تشکیل می‌دهند به هنر آن عمق و تنوع خاصی می‌بخشند. هنر بومی استرالیا از هزاران سال تاریخ قدیمی‌ترین فرهنگ زنده جهان نشأت می‌گیرد. در طول تابستان، پرث میزبان جشنواره‌های متعدد، سینماهای روباز و موسیقی زنده زیر ستارگان است.

پرث مملو از مکان‌های موسیقی زنده است و جشنواره‌های هنری و فیلم‌های کمدی زیادی در طول سال میزبانی می‌کند. دانشجویان بین‌المللی که در پرث تحصیل می‌کنند می‌توانند هر تعداد گزینه سرگرمی را بدون توجه به بودجه خود بیابند و از آن دیدن کنند.

علاوه بر موارد بالا، رودخانه Sawn نیز در پرث واقع شده است. این رودخانه از نظر فرهنگی برای مردم بومی محلی بسیار مهم است. همچنین کینگز پارک یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های پرث بوده که شامل یادبود جنگ ایالتی، پیاده‌روی، گیاهان بومی، باغ‌های گیاه‌شناسی، زمین‌های بازی و برخی از مناظر شهر است. این پارک دقیقا پشت کالج سنت جورج واقع شده است. دانش‌آموزان و دانشجویان بین‌الملل می‌توانند با قدم زدن در این پارک روز خودشان را بسازند و لذت ببرند.

پرث به ساحل غروب معروف است و سواحل آن از بهترین سواحل استرالیا هستند. دانشجویان بین‌المللی که در پرث تحصیل می‌کنند، اگر بخواهند قدرت خود را در موج‌سواری امتحان کنند، به آب شفاف و همچنین نقاط موج‌سواری خوب دسترسی خواهند داشت.

گزینه‌های سفر

پرث در سمت غربی استرالیا واقع شده و از طریق سفر هوایی عالی به بقیه شهرهای استرالیا متصل است. بنابراین دانشجویان بین‌المللی که در پرث تحصیل می‌کنند، در طول اقامت خود می‌توانند به سایر شهرهای دیگر استرالیا سفر کنند و از دیدن جاذبه‌های گردشگری سایر شهرها نیز لذت ببرند. بنابراین نیازی به نگرانی در مورد محدودیت در یک شهر وجود نخواهد داشت. بنابراین دانشجویان در طول اقامت تحصیلی می‌توانند کل این قاره را کشف و به تمامی نقاط آن سفر کنند.

دانشگاه‌های پرث

پنج دانشگاه در پرث وجود دارد که به عنوان “شهر آموزش” استرالیا در نظر گرفته می‌شوند. دانشجویانی که در پرث تحصیل می‌کنند می‌توانند مطمئن باشند که از آموزش با کیفیت و همچنین خدمات پشتیبانی دانشجویان درخشان برخوردار هستند.
پنج دانشگاه فوق‌العاده عالی در پرث عبارتند از:

• دانشگاه صنعتی کرتین
• دانشگاه ادیت کوان
• دانشگاه مرداک
• دانشگاه نوتردام
• دانشگاه استرالیای غربی

تحصیل در بریزبن

تحصیل در ریزبن

بریزبن پایتخت کوئینزلند با جمعیتی نزدیک به 2.2 میلیون نفر و سومین شهر پرجمعیت استرالیا است. بریزبن شهر دنیای جدید استرالیا شناخته می‌شود. زیرا از نظر فرهنگی بسیار متنوع است. بریزبن یکی از قطب‌های تجاری بزرگ در کشور استرالیا بوده و یکی از سریع‌ترین اقتصادهای دولتی در حال رشد را دارد. اما چرا برای دانشجویان بین‌الملل یک انتخاب خوب است؟ ویژگی‌های و امکانات موجود در این شهر برای دانشجویان بین‌المللی چیست؟

کیفیت زندگی

بریزبن جزء شهرهای کم هزینه و مقرون به صرفه استرالیا به حساب می‌‌آید. در مقایسه با کیفیت آموزشی که دریافت می‌کنید، شهریه دانشگاه‌ها در بریزبن بسیار پایین است. دانشجویان بین‌المللی که به دنبال مکانی مقرون به صرفه برای تحصیل هستند، این شهر یک منطقه عالی و ایده‌آل است. بریزبن یک شهر امن و دوستانه است. این شهر با دارا بودن سیستم حمل و نقل عمومی برای دانشجویان بسیار مناسب بوده و آنها با هزینه کم می‌توانند در شهر رفت و آمد کنند. بریزبن همچنین روزهای آفتابی بیشتری در سال نسبت به سایر شهرهای پایتخت استرالیا دارد.

دانشجویان بین‌المللی در بریزبن

بریزبن فراگیرترین مقصد تحصیلی در استرالیا شناخته شده است. به همین منظور این شهر استرالیا هر ساله میزبان دانشجویان بین‌الملل بسیار زیادی است و از آنها به نحوی احسن استقبال می‌کند. در حقیقت این شهر به دانشجویان بین‌الملل این فرصت را می‌دهد تا همه چیزهایی را که بریزبن ارائه می‌دهد کشف کنند، سپس شخصاً با لرد شهردار ملاقات کرده و از موسیقی و غذای رایگان لذت ببرند. علاوه بر این، در مراسم سالانه دانشجویان بین‌الملل لرد شهردار شخصا حضور دارد و همین امر موجب شبکه‌سازی و ارتباط بیشتر و دوستانه‌تر می‌شود.

بریزبن شهری متنوع است و 21.7 درصد از ساکنان آن در خارج از استرالیا متولد شده‌اند و 16 درصد در خانه به زبانی غیر از انگلیسی صحبت می‌کنند. این موضوع موجب شده  تا بریزبن یک شهر فوق‌العاده فراگیر باشد و دانشجویان بین‌المللی احساس خوبی در خانه خود داشته باشند. آنها همچنین این فرصت را خواهند داشت که با افرادی از سراسر جهان و نه فقط استرالیا ملاقات کنند.

دانشجویان بین‌المللی که در بریزبن تحصیل می‌کنند، فرصت سفر و کاوش در خارج از شهر را خواهند داشت. بریزبن دروازه ورود به دو تا از بزرگترین جزیره‌های شنی جهان و جنگل‌های بارانی نیمه گرمسیری یعنی ساحل طلایی و سواحل آفتاب است. هر کدام از این جاذبه‌های زیبا تنها دو ساعت با این شهر فاصله دارند و دانشجویان می‌توانند در اوقات فراغت خود در ایام تعطیلات به این سواحل سفر کنند.

کارهایی که باید در بریزبن انجام دهید

دانشجویان بین‌المللی هیچ کبودی را در بریزبن احساس نخواهند کرد. جاذبه‌های گردشگری متنوعی در این شهر وجود دارد که افراد می‌توانند به آنجا بروند و روز شاد و خاطره‌انگیزی را برای خودشان بسازند. برخی از این جاذبه‌ها و مکان‌های زیبا در این شهر عبارتند از:

  • Southbend Parklands: پارک‌های خانوادگی مناسب با مسیرهای دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی که در کنار رودخانه، باغ‌های زیبا، ساحل درون شهری و طیف وسیعی از گزینه‌های غذا و خرید در آنها وجود دارد.
  • سفرهای دریایی رودخانه: این سفرها به شما این امکان را می‌دهند شهر را از رودخانه تماشا کنید. سفرهای دریایی رودخانه‌ای بسیار زیادی در این شهر وجود دارد که شما از بین آنها می‌توانید هربار یکی را انتخاب کنید و نهایت لذت را ببرید.
  • چشم‌انداز کوه: Coot-the منظره پانورامایی باورنکردنی را از شهر بریزبن ارائه می‌کند. دانشجویان بین‌الملل برای مشاهده نمایی دیگری از شهر می‌توانند به اینجا سفر کنند و لذت ببرند.
  • مرکز ماجراجویی ریورلایف: بازدیدکنندگان می‌توانند در رودخانه بریزبن کایاک سواری کنند یا روی تخته پارویی بایستند، از صخره‌های کانگورو پوینت با شناور یا صخره بالا بروند، دوچرخه یا تیغه‌های غلتکی کرایه کنند و موارد دیگر.
  • آبجوسازی: بازدیدکنندگان آبجوسازی XXXX می‌توانند با تور رایگان از خانه آل دیدن کنند و همچنین از چشیدن آبجو مورد علاقه محلی خود نهایت لذت را ببرند.
  • Fortitude Valley: حوطه تفریحی اختصاصی که می‌توانید برای گوش دادن به موسیقی زنده از نوازندگان و گروه‌های موسیقی بزرگ بروید.
  • پناهگاه کوآلا کاج تنها: در این پناهگاه می‌توانید حیات وحش استرالیا را ببینید و لذت ببرید. همچنین می‌توانید با یک کوالا عکس بگیرید و به یک کانگورو غذا بدهید.

دانشگاه‎های بریزبن

بریزبن نیز دارای دانشگاه‌های بسیار مختلفی است. سه دانشگاه در بریزبن وجود دارند که دوره‌های متنوع تحصیلی نظیر پزشکی، حقوق، تجارت، بازاریابی، گردشگری، فناوری اطلاعات و بیوتکنولوژی را به دانشجویان بین‌الملل ارائه می‌کند. نام این سه دانشگاه به شرح زیر است:

تحصیل در آدلاید

تحصیل در آدلاید

آدلاید پایتخت استرالیای جنوبی و پنجمین شهر بزرگ استرالیا با حدود 1.2 میلیون نفر جمعیت است. آدلاید که در سال 1836 به عنوان مستعمره بریتانیا تأسیس شد، سرزمین اصلی مردم بومی کاورنا است. این شهر به عنوان پایتخت غذا و نوشیدنی استرالیا در نظر گرفته می‌شود و کمترین هزینه زندگی را در بین شهرهای استرالیا دارد. اما چرا یک دانشجوی بین‌المللی باید به تحصیل در آدلاید فکر کند؟

کیفیت زندگی

آدلاید مقرون به صرفه‌ترین شهر استرالیا است. اگرچه آدلاید همان سبک زندگی و فرصت‌های آموزشی با کیفیت بالا را مانند هر شهر دیگری در استرالیا ارائه می‌دهد، اما مطالعات نشان می‌دهد که هزینه زندگی در سیدنی 20 درصد، ملبورن 19 درصد، زندگی در بریزبن 8 درصد، زندگی در برث 9 درصد نسبت به آدلاید بیشتر است.

آدلاید راضی‌ترین شهر جهان نامیده می‌شود. در واقع، مجله نیویورکر پیشنهاد کرده است که آدلاید “آخرین کلان شهر با برنامه‌ریزی خوب و راضی روی زمین است.”

آدلاید با 5000 کیلومتر ساحل، تپه‌های غلتان، ایستگاه‌های گوسفند، تاکستان‌ها، معادن طلا، معادن نمک، رشته‌کوه‌های باستانی و بیابان‌های بیرونی، تجربه‌ای اصیل استرالیایی را برای بازدیدکنندگان خود فراهم می‌کند. این مکان محل زندگی کوالاها، کانگوروها، اکیدناها و پلاتیپوس ها است. همه چیزهایی که ممکن است وقتی به “استرالیا” فکر می‌کنید به آنها نیز فکر کنید.

آدلاید تقریباً مرکز است، این شهر دقیقاً در نیمه راه بین سیدنی و پرث واقع شده است، بنابراین هیچ کجای استرالیا برای سفر خیلی دور نیست. پرواز از آدلاید به سیدنی کمتر از سه ساعت طول می‌کشد. آدلاید همچنین دارای یک فرودگاه بین‌المللی با بسیاری از پروازهای مستقیم است.

غذا و نوشیدنی

آدلاید به طور گسترده‌ای به عنوان پایتخت غذا و شراب استرالیا در نظر گرفته می‌شود. این شهر بیش از هر شهر بزرگ استرالیایی رستوران دارد. استرالیای جنوبی 50 درصد کل شراب استرالیا را تولید می‌کند و به دلیل مرکز ملی شراب و رویدادهای غذا و شراب شهرت دارد. این شهر میزبان بزرگترین بازار محصولات تازه در نیمکره جنوبی و بازار مرکزی است. آدلاید به خاطر محله چینی‌ها و منطقه خیابان گوگر نیز شناخته شده است.

جاذبه‌ها

آدلاید کمی از همه چیز دارد. از سواحل سفید و زیبای خود گرفته تا تپه‌های زیبا و منطقه شراب آن. دانشجویان بین‌المللی که در آدلاید تحصیل می‌کنند، صرف نظر از اینکه علایقشان در کجاست، چیزی برای لذت بردن پیدا خواهند کرد.

استرالیای جنوبی به عنوان ایالت جشنواره شناخته می‌شود. آدلاید میزبان بسیاری از رویدادهای بین‌المللی و ملی در طول سال است. برخی از آنها عبارتند از: جشنواره آدلاید، آدلاید فرنج، فستیوال روح بومی، WOMADelaide، تست کریکت، کلیسپال 500 و تور سانتوس. دانشجویان بین‌المللی که در آدلاید تحصیل می‌کنند این فرصت را خواهند داشت تا در رویدادهایی شرکت کنند. این در حالیست که مردمان کل دنیا برای دیدن این رویدادهای نیز به این شهر سفر می‌کنند و دانشجویان می‌توانند با آنها نیز ملاقات داشته باشند.

پارک‌های بسیار زیادی اطراف استرالیای جنوبی وجود دارند که دانشجویان بین‌الملل می‌توانند از آنها برای گذراندن اوقات فراغتشان استفاده کنند. این پارک‌ها در فهرست میراث قرار دارند و نام‌های سنتی بومی کاورنا و اهمیت هر مکان را تأیید می‌کنند. این پارک‌ها مقصدی محبوب برای مردم محلی و هم برای بازدیدکنندگان هستند.

حمل و نقل

رفت و آمد در اطراف آدلاید آسان است. این شهر دارای سیستم حمل و نقل عمومی اتوبوس، قطار، حمل و نقل عمومی و تراموا است که تمام نقاط شهر و حومه شهر را به هم متصل می‌کند و همچنین جاده‌های ایمن برای رانندگی و دوچرخه سواری در این شهر زیبا نیز وجود دارد.

دانشگاه‌های آدلاید

چهار دانشگاه در آدلاید وجود دارد که همگی آموزش با کیفیتی را ارائه می‌دهند. هنگام انتخاب بین آنها، بهتر است ابتدا در مورد حوزه تحصیلی خود تصمیم بگیرید. این کار تصمیم‌گیری را برای شما آسان‌تر می‌کند که کدام مدرسه برای شما مناسب‌تر است. دانشگاه‌های آدلاید عبارتند از:

• دانشگاه آدلاید
• دانشگاه فلیندرز
• دانشگاه استرالیای جنوبی
• دانشگاه تورنس استرالیا

در پایان

همانطور که در طول این مقاله مطالعه کردید، شهرهای استرالیا برای تحصیل همگی مناسب هستند و شرایط خوبی دارند. بسته به شرایط خود می‌توانید یک شهر را برای مهاجرت تحصیلی انتخاب کنید و از تحصیل خود لذت ببرید. به عنوان مثال اگر به دنبال تحصیل با هزینه مناسب هستید بهترین راهکار انتخاب شهرهای مقرون به صرفه است.

برای دریافت مشاوره تحصیل در استرالیا این فرم را پر کرده تا کارشناسان خبره با شما تماس گرفته و راهنمایی های لازم را به شما ارائه دهند.

می توانید این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Call Now Button