تست پزشکی استرالیا چیست؟

به نقل از سایت سلکت ویزا، تست پزشکی استرالیا به آزمون‌ها و معایناتی گفته می‌شود که متقاضیان اخذ ویزای این کشور باید آنها را با موفقیت پشت سر بگذارند تا در نهایت اجازه ورود و اقامت را به دست بیاورند.

زمانی که برای اخذ اقامت دائم درخواست می‌دهید شما و تمامی اعضای خانواده‌تان ملزم خواهید بود تا این معاینات را پشت سر بگذارید. به هنگام اقدام برای ویزای موقت ممکن است تحت شرایطی از پشت سر گذاشتن این مرحله معاف شوید؛ اما چه فاکتورهایی در تعیین اجباری بودن یا نبودن این آزمایشات تاثیر گذار هستند؟

در پاسخ به این پرسش باید بگوییم نوع ویزا، مدت زمانی که قصد دارید در کشور بیان شده اقامت داشته باشید، اموری که برای انجام آنها قصد سفر کرده‌اید، کشور محل اقامتتان به هنگام درخواست و شرایط پزشکی خاص مواردی هستند که در این زمینه تعیین کننده خواهند بود. اگر پس از بررسی موارد بیان شده به این نتیجه رسیدید که باید medical test را پشت سر بگذارید، انتخاب‌های زیادی برای انجام این کار پیش روش شما نخواهد بود. این آزمون باید در مراکز مورد تایید اداره مهاجرت استرالیا انجام بگیرد تا نتیجه آن قابل قبول باشد.

 

چگونه بفهمیم ملزم به شرکت در Medical test هستیم؟

همان‌طور که در قسمت قبل بیان کردیم زمانی که برای دریافت اقامت موقت اقدام کنید، شرکت در این آزمون تحت شرایط مختلف اجباری و یا غیر اجباری خواهد بود. اگر درخواست ویزای خود را به صورت آنلاین ارائه داده‌اید در مرحله اول باید به ImmiAccount خود وارد شوید.

در مرحله بعدی به قسمت مربوط به برنامه اقدامی مراجعه کرده، بر روی لینک مشاهده ارزیابی سلامت کلیک کنید. پس از انجام این کار اگر نیازمند شرکت در آزمون باشید لینکی تحت عنوان سازمان معاینات سلامت را مشاهده خواهید کرد. در صورت وجود پیوند آن را باز کنید تا HAP خود را دریافت کنید. HAP شناسه‌ای است که در نامه معرفی قرار دارد که داشتن آن برای معاینات ضروری است.

افرادی که به صورت کاغذی درخواست خود را ارائه داده باشند و مشمول معاینات سلامت شوند از طریق تماسی که افسر پرونده با آنها خواهد گرفت از این مسئله مطلع خواهند شد.

 

Medical test استرالیا شامل چه معایناتی می‌شود؟

معایناتی که در این مرحله باید پشت سر بگذارید به نوع درخواست شما بستگی خواهد داشت؛ زیرا الزامات مد نظر برای افرادی که قصد اخذ اقامت دائم و موقت را دارند متفاوت است. در ادامه مطلب بخش‌هایی جداگانه را به هر یک از موارد بیان شده اختصاص داده و اطلاعاتی کلی را در ارتباط با هر یک بیان کرده‌ایم؛

لازم به ذکر است اگر مشمول استثنائات در نظر گرفته شوید در نامه معرفی به شرایط متفاوت به وجود آمده اشاره خواهد شد.

تست پزشکی استرالیا

آزمایش پزشکی متقاضیان اقامت دائم استرالیا

آزمایش پزشکی متقاضیان اقامت دائم استرالیا شامل موارد مختلفی است که بخشی از آنها معمولاً برای عموم درخواست دهندگان بوده و بخشی دیگر نیز در صورت احساس نیاز به انجام بررسی‌های بیشتر اخذ خواهند شد. در جدول اول می‌توانید آزمایش‌های عمومی و در جدول دوم آزمایش‌های بیشتر در نظر گرفته شده برای کیس‌های خاص را مشاهده کنید.

سنتست‌های مورد نیاز
زیر 2 سالآزمایش پزشکی
2 تا 11 سالآزمایش غربالگری – اگر از کشوری در معرض خطر ابتلا به سل هستید یا برای ویزای پناهندگی یا نوع بشردوستانه درخواست می‌کنید، آزمایش پوستی توبرکولین (TST) یا آزمایش رهایش اینترفرون گاما (IGRA)
11 تا 15 سالاشعه ایکس قفسه سینه
15 سال به بالا

اشعه ایکس قفسه سینه

تست HIV

وضعیت 
شما 15 سال یا بیشتر دارید و قصد دارید به عنوان پزشک، دندانپزشک، پرستار یا پیراپزشک کار کنید (یا تحصیل کنید)آزمایش هپاتیت B و C
شما 15 سال یا بیشتر دارید و برای ویزای حفاظت خشکی درخواست می‌دهید

آزمایش هپاتیت B و C

تست سیفلیس

تست سیفلیس

آزمایش‌هایی که خطرات سلامتی خاص شما را بررسی می‌کند

تست سیفلیس

آزمایش‌هایی که خطرات سلامتی خاص شما را بررسی می‌کند

شما باردار هستید و قصد دارید فرزند خود را در استرالیا به دنیا بیاوریدآزمایش هپاتیت B
شما یک کودک برای فرزندخواندگی یا کودکی هستید که تحت مراقبت یک اداره رفاه دولتی ایالت یا قلمرو استرالیا هستید

آزمایش هپاتیت B

تست HIV

آزمایش پزشکی متقاضیان ویزای موقت استرالیا

معایناتی که برای این متقاضیان در نظر گرفته شده است به موارد مختلفی بستگی دارد که از جمله آنها می‌توان به نوع ویزای درخواستی، مدت زمان اقامت، نظر اداره مهاجرت در ارتباط با خطر ابتلا به سل در کشور محل اقامت فرد و میزان اهمیت سلامت شما در اموری که قصد انجامشان را دارید اشاره داشت. برای آشنایی بیشتر شما عزیزان با تست‌های اولیه در نظر گرفته شده بر اساس میزان ریسک کشور متقاضی جدولی تهیه شده است که در زیر آن را مشاهده خواهید کرد.

سطح ریسک کشوراقامت شما کمتر از 6 ماه خواهد بوداقامت شما 6 ماه یا بیشتر خواهد بود
ریسک کمهیچ معاینه بهداشتی مورد نیاز نیست مگر اینکه اهمیت خاصی اعمال شودهیچ معاینه بهداشتی مورد نیاز نیست مگر اینکه اهمیت خاصی اعمال شود
ریسک بالاهیچ معاینه بهداشتی مورد نیاز نیست مگر اینکه اهمیت خاصی اعمال شود

آزمایش پزشکی

اشعه ایکس قفسه سینه (اگر سن 11 سال یا بیشتر باشد)

تست‌های اضافی

هنگامی که در پنل کلینیک حضور پیدا می‌کنید از شما سوال خواهد شد که آیا قصد اقدام برای اخذ اقامت دائم را در 6 تا 12 ماه آینده را دارید یا خیر. در صورتی که پاسخ شما به این پرسش مثبت باشد و قصد انجام ارزیابی‌های مورد نیاز را داشته باشید در همان روند آزمایشات زیر انجام خواهند شد.

وضعیتآزمایشات اضافی مورد نیاز
شما اهل کشوری هستید که خطر ابتلا به سل در آن بیشتر بوده و احتمال دارد وارد یک محیط مراقبت‌های بهداشتی یا بیمارستان شویدمعاینه اشعه ایکس قفسه سینه (اگر سن 11 سال یا بیشتر باشد) و معاینه پزشکی
شما باردار هستید و قصد دارید در استرالیا بچه دار شویدآزمایش هپاتیت B
شما قصد دارید به عنوان یک پزشک، دندانپزشک، پرستار یا پیراپزشک کار کنید (یا تحصیل کنید).

اشعه ایکس قفسه سینه

معاینات پزشکی

اچ‌آی‌وی

آزمایش هپاتیت B و C

شما احتمالاً در یک مرکز مراقبت از کودکان استرالیا (شامل پیش دبستانی‌ها و مهدکودک‌ها) کار می‌کنید (یا کارآموز می‌شوید)

اشعه ایکس قفسه سینه

آزمایش پزشکی

شما 75 سال یا بیشتر سن دارید و برای ویزای بازدید کننده (زیر کلاس 600) درخواست می‌دهید.آزمایش پزشکی
تست پزشکی برای مهاجرت به استرالیا

کشورهای با خطر کم ابتلا به سل از نظر استرالیا

همان‌طور که در قسمت قبل بیان کردیم، انجام برخی آزمایش‌ها مشروط به آن است که محل اقامت فرد جزو کشورهای پر خطر از نظر اداره مهاجرت استرالیا به حساب بیاید. شاید برای شما این سوال پیش آمده باشد که از کجا باید نسبت به وضعیت کشور آگاه شویم؟

در پاسخ به این پرسش باید بگوییم لیستی توسط این سازمان ارائه شده که با مطالعه آن می‌توانید نسبت به این مسئله اطلاعات لازم را کسب کنید. برای سهولت کار شما عزیزان در ارتباط با این موضوع قسمتی از فهرست بیان شده را در همین بخش قرار داده‌ایم؛

  • بلغارستان
  • کانادا
  • جزایر کیمن
  • شیلی
  • جزیره کریسمس
  • جزایر کوکوس (کیلینگ).
  • جزایر کوک
  • کاستاریکا
  • کرواسی
  • کوبا
  • کوراسائو
  • قبرس
  • جمهوری چک
  • دانمارک
  • دومینیکا
  • مصر
  • استونی
  • جزایر فالکلند
  • جزایر فارو
  • فنلاند
  • فرانسه
  • پلینزی فرانسه
  • آلمان
  • جبل الطارق
  • یونان
  • گرانادا
  • گوادلوپ
  • جزایر هرد و مک دونالد
  • مجارستان
  • ایسلند
  • ایران
  • ایرلند

زمان انجام تست مدیکال استرالیا باید چه مدارکی را به همراه داشت؟

به هنگام اقدام برای انجام تست مدیکال استرالیا به همراه داشتن برخی مدارک نظیر گذرنامه معتبر و شناسه HAP ضروری خواهد بود. پس از بیان این مسئله شاید برای شما سوال شده باشد  که HAP چیست؟

در پاسخ به این پرسش باید بگوییم شناسه‌ای است که بر روی نامه ارجاع متقاضیان درج می‌شود. همان‌طور که در قسمت‌های قبل گفتیم از طریق روش‌های کاغذی یا آنلاین می‌توانید درخواست ویزای خود را ارائه دهید.

در روش اول نامه به صورت فیزیکی به شما ارسال خواهد شد؛ اما زمانی که آنلاین درخواست می‌دهید باید نامه الکترونیکی دریافت شده را پرینت گرفته و به هنگام مراجعه همراه داشته باشید. علاوه بر موارد بیان شده به همراه داشتن لنز و عینک به همراه نسخه، اسکن‌های قفسه سینه قبلی و پرونده‌ها و گزارشات پزشکی موجود نیز ضروری خواهد بود.

هزینه انجام تست مدیکال استرالیا

اگر قصد دارید تا قبل از اقدام برای انجام معاینات ضروری با هزینه انجام تست مدیکال استرالیا آشنا شوید، بهتر است بدانید که این مخارج بسته به فاکتورهای مختلفی متفاوت خواهند بود و بسته به شرایط تعیین می‌شوند. از جمله برخی از این فاکتورها می‌توان به پزشک معاینه کننده یا رادیولوژیست‌ها، آزمایش‌های مورد نیاز، بررسی یا درمان خاص و متخصص‌هایی که باید به آنها مراجعه کنید اشاره کرد.

چگونه می‌توان از تست مدیکال استرالیا معاف شد؟

شاید روند بیان شده برای شما مشکل ساز باشد و یا نتوانید آزمایش‌ها و معاینات را با موفقیت پشت سر بگذارید. در این صورت بدون شک به دنبال راهی خواهید بود تا از طریق آن بتوانید از تست مدیکال استرالیا معاف شوید.

بر اساس اطلاعات ارائه شده توسط اداره مهاجرت استرالیا در صورتی که متقاضیان شرایطی خاص داشته باشند می‌توانند بدون شرکت در این آزمون یا با رد شدن در آن ویزایی مناسب را اخذ کنند. اگر تمامی شرایط درنظر گرفته شده برای استفاده از ویزای مد نظر را داشته باشید و بتوانید اثبات کنید که اقامت شما در استرالیا منجر به امور زیر نخواهد شد می‌توانید با رد شدن در Medical  Test نیز اجازه ورود به کشور را اخذ کنید.

  • نداشتن هزینه قابل توجه برای جامعه
  • در صورت کمبود منابع از دسترسی شهروندان استرالیایی به مراقبت‌های بهداشتی جلوگیری نشود
  • وضعیت شما خطری برای جامعه نداشته باشد

برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت تحصیلی به استرالیا و نیوزلند از کارشناسان با تجربه ما کمک بخواهید.
تیم آریا بیش از 17 سال در زمینه اعزام دانشجو به استرالیا و نیوزلند تجربه و تخصص دارد.

می توانید این مطلب را به اشتراک بگذارید

4 دیدگاه دربارهٔ «تست پزشکی استرالیا چیست؟»

  1. وقتی کسی می‌خواهد خارج برود مثلا کشور های اروپایی یا دیگه کشور ها از طریق بورسیه یا غیر بورسیه باز اگر معاینات صحی اش مشکل داشته باشه مثلا ا،زردی سیاه یا هیپاتیت اش مثبت باشه ولی شدید نباشه غیر فعال باشه در وجودش باز در قبول شدنش مشکل پیش میایه ؟؟؟؟؟؟

  2. سلام، بیماری ام اس که با دارو تحت کنترل باشه و از نظر فیزیکی مشکل نداشته باشه میتونه برا اقامت دائم اقدام کنه؟ بیمه درمانی اونجا بهش تعلق میگیره؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Call Now Button