ابتکار جدید دانشگاه نیوکاسل استرالیا

ابتکار جدید برای تقویت شهرت جهانی نیوکاسل به عنوان مقصدی مطلوب برای تحصیل

بیش از 1200 دانشجوی بین‌المللی تازه‌وارد به همراه خانواده‌های خود امروز به طور رسمی توسط شهردار مورد استقبال واقع شدند تا با تمام امکانات، منابع، خدمات و برنامه‌هایی که نیوکاسل در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد، آشنا شوند.

نوآوری در نیوکاسل

شهردار خبر جدیدی را درباره ابتکار سفیر دانشجویان بین‌المللی اعلام کرد، با این مضمون که این طرح توسط دانشگاه نیوکاسل و برای کمک به پرورش تعلقات فرهنگی دانشجویان بین‌المللی ساکن در این شهر ایجاد شده و به‌وسیله شهر نیوکاسل نیز حمایت می‌شود.
شهردار Nuatali Nelmes (نواتالی نلمز) گفت: دانشجویان بین‌المللی موجب افزایش شهرت جهانی نیوکاسل در آموزش شده و از لحاظ ساختار فرهنگی شهر، جزو دارایی‌های آن محسوب می‌شدند. همچنین نلمز در ادامه گفت: نیوکاسل با همیاری دانشگاه به برقراری روابط معنادار با دانشجویان بین‌المللی، برای ایجاد پایه‌های یک روابط مادام‌العمر به‌منظور تبادل فرهنگی و همکاری کمک می‌کند.
افزون بر آن از مهارت‌ها، دانش، تجربیات متنوع و بیان فرهنگی دانشجویان بین‌المللی استقبال می‌کنیم که به‌صورت فعال به فرصت‌های اقتصادی و غنای شهر کمک خواهند کرد. دولت محلی قصد دارد تا از طریق یکی از بهترین روش‌ها و باتوجه‌به آنچه در استراتژی توسعه اقتصادی CN ذکر شده، به‌وسیله سرمایه‌گذاری روی مردم و توانمند ساختن آنها برای رشد و پیشرفت، اقتصاد محلی را افزایش دهد و تا سال ۲۰۳۰ تعداد دانشجویان بین‌المللی را نیز دوبرابر نماید.
این استراتژی بر اساس رسیدگی به کمبودهای مهارتی و با همکاری دانشگاه نیوکاسل، TAFE (دوره‌های فنی حرفه‌ای) و مدارس متوسطه ساخته شده است و به دانشجویان فرصت‌هایی برای رشد مهارت‌های خود و کسب دانش موردنیاز برای مشارکت در اقتصاد نوظهور ارائه می‌شود و با انتقال شهر و منطقه به فناوری انرژی‌های تجدیدپذیر، نوآوری در زیست‌پزشکی و تولید هوافضا به وجود می‌آید.

بازگشت دانشجویان دانشگاه نیوکاسل

بازگشت دانشجویان نیوکاسل استرالیا

پروفسور الکس زلینسکی، معاون دانشگاه نیوکاسل گفت: دانشجویان بین‌المللی بخش مهمی از زندگی دانشگاهی هستند. وی افزود: بیماری همه‌گیر کووید ۱۹ که با یادگیری آنلاین و از راه دور همراه بود، آموزش را بسیار دشوار کرد.

در این مدت برای تمام دانشجوهای خود دلتنگ شدیم، ولی اکنون از بازگشت آنها و از این که به استقبال دانشجویان بین‌المللی در شهر و دانشگاه‌های خود می‌رویم بسیار خوشحال و خرسند هستیم. امسال از بزرگ‌ترین گروه دانشجویان خارجی در دانشگاه خود استقبال کرده‌ایم.

آنها با فعالیت خود به زندگی دوباره در پردیس‌های دانشگاه، جامعه و تنوع فرهنگ کمک کرده‌اند. با شهر نیوکاسل همکاری خواهیم کرد تا از این مسئله که دانشجویان بین‌المللی بهترین تجربه‌ای که در این شهر در اختیار آن‌ها قرار خواهد گرفت، مطمئن شویم.

نوآوری جدید در نقش سفیر دانشجویان بین‌المللی یکی از راه‌هایی است که به دانشجویان کمک کنیم تا فرصت‌های ایجاد ارتباطات معنادار و موفقیت‌آمیز را در منطقه ما به دست آورند.

در رخداد امروز، به دانشجویان این فرصت داده شد تا خلاقیت و استعداد خود را از طریق یک اثر هنری مشترک با عنوان «ترکیب تمام فرهنگ‌ها با یکدیگر» به نمایش بگذارند، تا ارائه نمایشی واضح باشد از  فرهنگ غنی که با خود به شهر  می‌آورند. فعالیت هنر ترکیبی مشترک، با تمام فرهنگ‌ها صحبت می‌کند و در ساختمان NUSpace دانشگاه نیوکاسل نصب خواهد شد.

 

سخن آخر

در اواسط سال 2023 تایید صلاحیت اعضای جامعه نیوکاسل برای نقش‌ جدید سفیر دانشجویان بین‌المللی که درک عمیقی از مزایا و چالش‌های مقابل دانشجویان بین‌المللی دارند، آغاز خواهد شد.

برای دریافت منابع، خدمات رایگان، به صفحه وب‌سایت MoveToNewcastle مراجعه کنید. به‌زودی نیز اطلاعات بیشتری در مورد برنامه سفیر دانشجوی بین‌المللی ارائه خواهد شد.

 

منبع: newcastle.edu.au

برای دریافت مشاوره تحصیل در استرالیا این فرم را پر کرده تا کارشناسان خبره با شما تماس گرفته و راهنمایی های لازم را به شما ارائه دهند.

می توانید این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Call Now Button