استرالیا به فارغ‌التحصیلان لیسانس واجد شرایط اجازه می‌دهد تا چهار سال سر کار بمانند

در این مطلب به بیان چند خبر خوب برای دانشجویان بین‌المللی در استرالیا خواهیم پرداخت، با ما همراه شوید.

دولت استرالیا تصمیم به ایجاد تغییراتی در محدودیت‌های ویزای دانشجویی گرفته است، زیرا پس از همه‌گیری کرونا نیاز به نیروی جدید و تازه‌نفس بیش از پیش در این کشور حس می‌شود.

در ژانویه 2022، دولت تصمیم گرفت محدودیت‌های کاری ویزای دانشجویی را با مجوز کار ۴۰ ساعت در هر ۲هفته به دارندگان ویزای دانشجویی ابتدایی و متوسطه کاهش دهد. این قانون برای رفع کمبود نیروی کار کشور اجرا گشت و با پایان یافتن آن در 30 ژوئن، مقررات جدیدی اعمال خواهد شد.

پیش‌بینی می‌شود سقف ساعت کاری از 40 ساعت به 48 ساعت در هر دو هفته افزایش یابد. این امر برای همه دانشجویان بین‌المللی، صرف نظر از زمان شروع تحصیل در استرالیا، اعمال خواهد گردید.

اما این تنها خبر خوب اعلام شده نیست. استرالیا همچنین حقوق کار پس از تحصیل را برای فارغ‌التحصیلان بین‌المللی افزایش خواهد داد.

این تصمیم برای افزایش تعداد سال‌های اقامت دانشجویان بین‌المللی پس از فارغ‌التحصیلی، از سپتامبر 2022 در حال بررسی بود تا اینکه اخیراً شورای آموزش بین‌المللی تصمیم گرفت این ایده را عملی و قانون جدید را در تاریخ 1 ژوئیه 2023 اجرا کند.

پیش از این، فارغ‌التحصیلان بین‌المللی در سطح لیسانس اجازه داشتند پس از اتمام دوره خود به مدت دو سال، دانشجویان کارشناسی ارشد به مدت سه سال و دانشجویان دکترا بر اساس ویزای خود، چهار سال در این کشور بمانند.

دانشجویان بین‌المللی در استرالیا

کار حین نحصیل در استرالیا

دانشجویان بین‌المللی در استرالیا اکنون پس از فارغ‌التحصیلی می‌توانند فرصت‌ها و مهارت‌های بیشتری کسب کنند. از ماه جولای، یک تمدید دو ساله حق کار پس از تحصیل، برای فارغ‌التحصیلان بین‌المللی با ویزای موقت فارغ‌التحصیلی (زیر کلاس 485) در دسترس است.

تمدید حقوق کار، به دانشجویان بین‌المللی دارای مدرک تحصیلی عالی اعطا می‌شود. این تصمیم برای کمک به صنایعی گرفته شده که با کمبود نیروی کار مواجه هستند.

کاتریونا جکسون، مدیر اجرایی دانشگاه‌های استرالیا، گفت: استرالیا به کارگران ماهر بیشتری نیاز دارد تا فشارهای فعلی را که بر بازار کار و اقتصاد ما وارد میشود کاهش دهند .

وی افزود: بحران مهارتی فعلی کشور نیاز فوری به حفظ دانشجویان بین‌المللی بیشتری را نشان می‌دهد. صدها هزار دانشجوی بین‌المللی هر ساله به دانشگاه‌های سطح جهانی ما می‌آیند، اما تعداد بسیار کمی در اینجا باقی می‌مانند؛ فقط 16 درصد. وضعیت ما از نظر اقتصادی و اجتماعی بد است.

او می‌گوید: تصمیم به تمدید حقوق کار برای دانشجویان دکترا، کمک قابل توجهی به توسعه اقتصاد دانش استرالیا خواهد کرد.

به افرادی که در مقاطع منتخب تحصیل می‌کنند، در مقطع لیسانس چهار سال، برای دانشجویان کارشناسی ارشد پنج سال و برای فارغ‌التحصیلان دکترا شش سال اجازه اقامت داده خواهد شد.

این افزایش برای 226 دوره شامل پزشکی و پرستاری، بهداشت حرفه‌ای، تشخیص، بهداشت وابسته، تدریس، مهندسی، فناوری، کشاورزی و بسیاری دیگر اعمال می‌شود.

 

منبع: studyinternational.com

برای دریافت مشاوره تحصیلی استرالیا این فرم را پر کرده تا کارشناسان ما با شما تماس گرفته و راهنمایی های لازم را به شما ارائه دهند.

می توانید این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Call Now Button