استرالیا ویزای کار پس از تحصیل را دو سال کاهش و شرایط آزمون زبان انگلیسی را افزایش داد!

استرالیا ویزای کار پس از تحصیل را دو سال کاهش داد و شرایط آزمون زبان انگلیسی را افزایش داد!

دولت استرالیا در سال 2024 طیف وسیعی از تغییرات را در ویزای دانشجویی اعمال کرده است تا با درخواست‌های ویزا از سوی دانشجویان غیراصل بتواند مقابله کند و به اصطلاح دانشجویان واقعی یا مورد اعتماد را پذیرش دهد. هدف از این تغییرات، اطمینان حاصل کردن دولت استرالیا از دانشجویانی است که بعد از فارغ‌التحصیلی می‌توانند در مشاغل مرتبط با سطح مهارتی‌شان در این کشور کار کنند.

از جمله این اقدامات می‌توان به تصمیم برای کاهش دو سال ویزای کار پس از تحصیل برای دانشجویان بین‌المللی، تنها چند ماه پس از اعلام تمدید حقوق کار پس از تحصیل اشاره کرد.

استرالیا ویزای کار پس از تحصیل را دو سال کاهش داد

قبل از اعمال تغییرات از سوی دولت استرالیا، دانشجویان فارغ‌التحصیل در برنامه‌های منتخب به جای 2 سال، می‌توانستند به مدت 4 سال کار کنند. این در حالی بود که دانشجویان کارشناسی ارشد که در رشته‌های انتخابی تحصیل می‌کردند، می‌توانستند به جای سه سال، پنج سال در کشور استرالیا بمانند و کار کنند.

استراتژی مهاجرت که در دسامبر 2023 منتشر شد، همچنین بیان می‌کند که امتیازاتی که در طول همه‌گیری کووید-19 برای دانشجویان بین‌المللی داده شده بود، پایان خواهد یافت. این امتیازات شامل پایان دادن به ساعات کاری بدون محدودیت برای دانشجویان بین‌المللی است.

این تغییرات برای “بهبود یکپارچگی در آموزش بین‌المللی و حمایت از دانشجویان واقعی” از سوی دولت استرالیا اعمال گردیده است.

دولت استرالیا یک آزمون جدید را برای پذیرش دانشجویان بین‌الملل معرفی کرده است که دانشجویان برای اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه‌های استرالیا باید حتما در این آزمون شرکت کنند. در این آزمون الویت با دانشجویانی است که به دنبال تحصیل هستند و نه به دنبال کار. این آزمون جدید جایگزین الزامات موجود برای ورود موقت است.

شرایط آزمون زبان انگلیسی برای ویزای تحصیلی استرالیا

علاوه بر اقدامات و تغییرات بالا، دولت همچنین واحد ویزا را تقویت کرده و ویزای دانشجویی توسط واحد ویزای استرالیا مو به مو بررسی می‌شود تا درخواست‌های دانشجویان غیرواقعی مشخص شود. از این پس دولت استرالیا ویزا به ویزا، ویزای دانشجویان را برای اقامت یا کار تغییر می‌دهد. بنابراین دانشجویان باید ویزای تحصیلی دریافت کنند و برای طولانی شدن مدت اقامت خود باید برای اخذ ویزای جدید مجدد اقدام نمایند.

در حالی که دولت مدت ویزای کار پس از تحصیل را کاهش می‌دهد، روند درخواست را ساده کرده و برای سرعت بخشیدن به انتقال بین ویزای دانشجویی و فارغ التحصیلی اقدام می‌کند.

مسیرهای ویزای فارغ التحصیلی موجود برای تبدیل شدن به جریان‌های «کار پس از آموزش عالی» و «کار آموزش پس از حرفه‌ای» ساده‌تر خواهد شد تا اطمینان حاصل شود که برای متقاضیان زمانی که برای ویزای بعدی خود درخواست می‌کنند بسیار واضح‌تر است. زمان پردازش بهبود خواهد یافت و مسیرهای ویزای پس از فارغ التحصیلی واضح‌تر خواهد بود.

هدف از این تغییرات، اطمینان از این است که فارغ التحصیلان پس از فارغ التحصیلی به سمت نقش‌ها و حرفه‌های مرتبط با رشته خود حرکت می‌کنند. این استراتژی بیان می‌کند که «بیش از 50 درصد از دارندگان ویزای فارغ التحصیل با مدرک لیسانس یا بالاتر، به طور قابل توجهی کمتر از سطح مهارت خود کار می‌کنند. این امر به‌ویژه برای فارغ‌التحصیلان مهندسی و فناوری اطلاعات صادق است، علی‌رغم اینکه آنها در زمینه‌های مرتبط با کمبود مهارت تحصیل می‌کنند.»

دولت علاوه بر تغییرات کار و ویزاها، حداقل الزامات زبان انگلیسی برای ویزای دانشجویی را تغییر و افزایش داده است. از این پس دانشجویان بین‌الملل باید نمره 6.0 را در سیستم آیلتس دریافت کرده باشند. این درحالیست که دانشجویان برای دریافت ویزای فارغ‌التحصیلی موقت باید نمره 6.5 آیلتس را در سال 2024 دریافت کنند.

برای دریافت مشاوره تحصیلی استرالیا این فرم را پر کرده تا کارشناسان ما با شما تماس گرفته و راهنمایی های لازم را به شما ارائه دهند.

می توانید این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Call Now Button