کار پس از تحصیل در استرالیا

بسیاری از دانشجویان بین‌الملل همیشه این سوال را در ذهن خود دارند که کار پس از تحصیل در استرالیا به چه شکلی است؟ آیا امکان کار وجود دارد یا خیر؟ در سال 2008، دولت استرالیا قانون جدیدی را معرفی کرد که براساس آن به دانشجویان بین‌المللی که دارای ویزای دانشجویی بودند، اجازه کار خودکار در این کشور داده می‌شد. در حقیقت براساس این قانون، اجازه کار برای اعضای خانواده دانشجو نیز قابل اجرا بود.

در این مقاله قصد داریم به شما بگوییم که چگونه می‌توانید فرصت‌های کاری در استرالیا را در حین تحصیل و پس از تحصیل پیدا کنید. علاوه بر این موضوع، در طول این مطلب درباره روش درخواست ویزای کار نیز صحبت خواهیم کرد.

در حین تحصیل کار کنید

کار پس از تحصیل در استرالیا

دانشجویان بین‌المللی پس از شروع دوره خود در دانشگاه، می‌توانند در استرالیا شروع به کار کنند. دانشجو مجاز است 40 ساعت در هر دو هفته یا 20 ساعت در هفته کار کند. این محدودیت برای دانشجویان تا زمانی که درس می‌خوانند و سر کلاس می‌روند قابل اجرا است. وگرنه در صورتی که کلاس و درسی در کار نباشد، دانشجو مجاز است تا هر چند ساعتی که می‌خواهد در هفته کار کند.

در صورت وجود شرایط زیر محدوده 40 ساعت برای دانشجو محاسبه نخواهد شد:

  • اگر کار شما بخش از برنامه تحصیلی باشد، می‌توانید بیشتر از 40 ساعت و به صورت نامحدود کار کنید.
  • اگر در حال انجام کارهای اجتماعی هستید که بابت آن حقوقی دریافت نمی‌کنید. برخی از این کارها عبارتند از: کار برای سازمان غیرانتفایی، کار به نفع جامعه، انجام داوطلبانه کارهایی که شاید خود شهروندان استرالیایی آن را نپذیرند و… .
  • اگر شما دارای ویزای زیر کلاس 574، یعنی دانشجوی کارشناسی ارشد تحقیقاتی یا دکتری باشید، محدودیتی در تعداد کارهایی که می‌توانید انجام دهید، نخواهید داشت. به هر میزان در هر تعداد شغلی که می‌خواهید می‌توانید فعالیت کنید و پول در بیاورید.

با این حال، باید اطمینان حاصل کنید که محدودیت ساعت کاری شما در هفته‌ها نقض نشود، یعنی محدودیت کاری شما نباید از 40 ساعت در دو هفته تجاوز کند. به عنوان مثال: اگر 15 ساعت در هفته 1 و 25 ساعت در هفته 2 کار کرده باشید، به 40 ساعت اضافه می‌شود. همینطور اگر در هفته سوم تا 25 ساعت و در هفته چهارم 10 ساعت کار کنید، 35 ساعت اضافه می‌شود که جایز هم هست. با این حال، هفته 2 و 3 با هم به 50 ساعت اضافه می‌شود که بیش از 40 ساعت مجاز است.

از این رو، دانشجویان باید اطمینان حاصل کنند که ساعات کاری آنها به گونه‌ای تقسیم می‌شود که هر هفته به 40 ساعت اضافه شود. بهترین راه برای اطمینان از این کار این است که 20 ساعت در هر هفته کار کنید.

ویزای کار پس از تحصیل

ویزای کار پس از تحصیل

دولت استرالیا در سال 2013 ویزای موقت فارغ التحصیلان (زیر کلاس 485) را معرفی و آن را جایگزین ویزای فارغ‌التحصیلان ماهر کرد. ویزای موقت فارغ‌التحصیل برای دانشجویان بین‌المللی که از موسسات آموزشی استرالیا خارج می‌شوند قابل اجرا است. به طور کلی ویزای موقت فارغ‌التحصیل دارای دو جریان است، یعنی جریان کار فارغ‌التحصیل و جریان کار پس از تحصیل.

به طور کلی چندین ویزای کار برای دانشجویان بین‌الملل در استرالیا وجود دارد که برخی از آنها عبارتند از:

Graduate Work stream

این ویزا به دانشجویان اجازه می‌دهد تا برای مدت 18 ماه در این کشور بمانند و کار کنند. متقاضیان دریافت این ویزا باید دارای برخی شرایط ذکر شده در فهرست مشاغل ماهر استرالیا (SOL) باشند.

جریان کار Post Study Work

این ویزا به متقاضیان اجازه می‌دهد پس از فارغ‌التحصیلی به مدت دو تا چهار سال در کشور بمانند و کار کنند. برای فارغ‌التحصیلان تحصیلات عالی صرف نظر از برنامه آنها قابل اعمال است.

شرایط دریافت ویزا

شرایط دریافت ویزای کار

قبل از درخواست برای ویزای موقت فارغ‌التحصیل، باید مطمئن شوید که تمام معیارهای واجد شرایط بودن را دارا هستید. برخی از این شرایط عبارتست از:

سن

سن شما در زمان درخواست باید کمتر از 50 سال و بالاتر از 18 سال باشد. در این حالت می‌توانید برای ویزای موقت فارغ‌التحصیلی اقدامات لازم را انجام دهید.

صلاحیت

شما می‌توانید بیش از یک مدرک تحصیلی داشته باشید. اما برای درخواست ویزا شما باید حداقل 2 سال و حداکثر کمتر از 16 ماه تحصیل کرده باشید.

همچنین برنامه شما باید در ثبت نام مشترک المنافع مؤسسات و دوره های آموزشی برای دانشجویان خارج از کشور (CRICOS) ثبت شده باشد. شرایط تحصیل باید 6 ماه قبل از درخواست ویزا برآورده شده باشد.

تسلط به زبان انگلیسی

متقاضیانی که برای ویزا درخواست می‌کنند باید گواهی مهارت زبان انگلیسی را داشته باشند. میانگین نمرات لازم جهت اخذ مدرک زبان به شرح زیر است:

  • آیلتس: دریافت نمره 6 در هر یک از چهار مؤلفه آزمون یعنی صحبت کردن، خواندن، شنیدن و نوشتن. آزمون آیلتس باید حداقل 3 سال قبل از درخواست شما گرفته شده باشد.
  • تافل: فرد در آزمون تافل باید نمره 12 در بخش شنیداری، 13 در بخش خواندن، 21 در بخش نوشتاری و 18 در بخش گفتاری را دریافت کند.
  • PTE: نمره فرد در این آزمون در هر یک از چهار مولفه باید حداقل 50 باشد.
  • انگلیسی کمریج (پیشرفته CAE): نمره فرد در این آزمون در هر چهار مولفه صحبت کردن، خواندن، گوش دادن و نوشتن باید حداقل 169 باشد.

ویزای واجد شرایط

برای درخواست ویزای موقت فارغ التحصیل باید ویزای مناسب و واجد شرایطی داشته باشید. اگر ویزای زیر کلاس 572، 573 یا 574 را دارید که تحت دسته‌های زیر قرار نمی‌گیرند، می‌توانید برای ویزای موقت فارغ‌التحصیل درخواست دهید.

  • متقاضیانی که از طریق یک طرح بورس تحصیلی در حال تحصیل هستند، دولت پس از پایان دوره آنها را ملزم می‌کند تا به کشور خود برگردند.
  • اگر از اعضای خانواده دارنده ویزای کلاس‌های ذکر شده در بالا هستید، می‌توانید برای ویزای موقت فارغ‌التحصیلی درخواست دهید.

الزامات بهداشتی

متقاضیان برای درخواست ویزا باید برخی از شرایط بهداشتی خاص را رعایت کنند و نتایج آن را به دولت استرالیا نشان دهند. نتیجه آزمایشات سلامت 12 ماه اعتبار دارد.

چگونه باید برای ویزا درخواست داد؟

درخواست ویزای کار

دولت استرالیا حضور متقاضیان در زمان درخواست و همچنین هنگام تصمیم‌گیری در مورد درخواست ویزا را اجباری کرده است.

اما اگر با این وجود به صورت آنلاین درخواست می‌دهید، می‌توانید اسناد را از طریق immiAccount بارگذاری نمایید. این در حالیست که متقاضیان می‌توانند فرم‌های کاغذی را دریافت و آنها را تکمیل کنند و به همراه مدارک از طریق پست به دفاتر آدلاید ارسال کنند.

اما چه مدارکی را باید ارسال کرد؟ در زیر مدارکی که باید ارسال کنید را آورده‌ایم.

  • کپی تایید شده گذرنامه و مدارک سفر همه اعضا موجود در درخواست ویزا.
  • کپی شناسنامه. افرادی که شناسنامه ندارند یا آن را گم کرده‌اند، می‌توانند توسط سه مدرک زیر احراز هویت خود را نشان دهند:
    1. سندی که نام هر دو والد شما را نشان دهد.
    2. مدرک شناسایی دیگری که توسط دولت صادر شده است.
    3. اسنادی که توسط دادگاه تأیید هویت شما صادر شده است.
  • دو عکس جدید به اندازه گذرنامه (45 میلی‌متر در 35 میلی‌متر) از همه اعضا. نام شخص مورد نظر در پشت تصاویر درج شود. همچنین، تصاویر باید فقط از سر تا شانه باشد.
  • در صورت متاهل بودن باید سند ازدواج ارائه شود.
  • اگر شما یا هرکسی که در درخواست است بیوه، طلاق گرفته یا جدا شده است، باید کپی تایید شده گواهی فوت و مدارک طلاق را نشان دهید.
  • گواهینامه‌های تحصیلی دوره تکمیل شده را باید حتما در مدارک خود ارسال کنید.
  • همچنین باید نسخه‌های تکمیلی شامل اطلاعاتی مانند شروع و پایان دوره، تاریخ برآورده شدن الزامات دوره، محل دانشگاه، مدت و ماهیت دوره کوتاه یا بلند مدت، زبان آموزشی دوره را ارسال کنید.

علاوه بر این، اگر در حال درخواست تحت جریان کار فارغ التحصیل هستید، باید شواهدی از ارزیابی مهارت‌های موفقیت‌آمیز خود در SOL نشان دهید.

در پایان

همانطور که در این مقاله مطالعه کردید، شما پس از تحصیل یا حین تحصیل می‌توانید در کشور استرالیا شروع به کار کنید و درآمد خود را بیشتر کنید.

اما برای ویزای کار پس از تحصیل شما باید به برخی نکات و همچنین شرایط خاص آن توجه نمایید. ما در این مطلب سعی بر آن داشتیم شما را با شرایط دریافت ویزا، مدارک لازم و نکات مهم مربوط به آن آشنا کنیم.

برای دریافت مشاوره تحصیل در استرالیا این فرم را پر کرده تا کارشناسان خبره با شما تماس گرفته و راهنمایی های لازم را به شما ارائه دهند.

می توانید این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Call Now Button