راهنمای وام‌های دانشجویی در استرالیا

راهنمای وام‌های دانشجویی و بودجه برای دانشجویان بین‌المللی در استرالیا

اگر شما هم به عنوان یک دانشجوی بین‌الملل قصد مهاجرت تحصیلی و تحصیل در استرالیا را دارید، این راهنما شما را در درک هزینه‌های زندگی و تحصیل در استرالیا و همچنین تامین بودجه مورد نیاز یاری می‌کند. بنابراین مطالعه کامل آن را از دست ندهید.

استرالیا یک مقصد تحصیلی محبوب برای دانشجویان بین‌المللی است. در واقع، این کشور سومین مقصد پرطرفدار پس از ایالات متحده و بریتانیا است. هزینه‌های زندگی و همچنین هزینه‌های تحصیل در سراسر این کشور بسیار متفاوت است. بنابراین نمی‌توان نحوه مدیریت هزینه‌های کلان و کوچک مرتبط با تحصیل در خارج از کشور را سخت دانست.

در ادامه این مطلب شما را با هزینه‌های زندگی و تحصیل در کشور استرالیا و همچنین مدیریت بودجه و تامین آنها آشنا خواهیم کرد. بنابراین با ما همراه باشید.

هزینه‌های شهریه در کشور استرالیا و نحوه تامین آنها

هزینه زندگی در استرالیا

هزینه‌های تحصیل در کشور استرالیا برای دانشجویان بین‌الملل براساس نوع دانشگاه و دوره‌های تحصیلی متفاوت است. به محض اینکه شما تصمیم می‌گیرید در کشور استرالیا ادامه تحصیل بدهید، مهم است که بدانید هزینه تحصیل‌تان چقدر می‌شود.

به طور کلی هزینه شهریه دوره‌های کلاسی در کشور استرالیا حدود 33000 دلار استرالیا و برای دوره‌های آزمایشگاهی برابر با 40000 دلار استرالیا در سال است.

دانشجویان بین‌الملل علاوه بر این هزینه‌ها باید هزینه‌های اخذ ویزا و همچنین هزینه‌های درخواستی را که برخی موسسات دریافت می‌کنند، در نظر بگیرند.

به طور کلی دانشجویان در استرالیا هزینه تحصیل و هزینه‌های زندگی خود را از طریق یک یا ترکیبی از روش‌های زیر تامین می‌کنند:

  • تامین مالی و حمایت خانواده
  • وام دانشجویی
  • دریافت حقوق و دستمزد با کار در استرالیا (40 ساعت در هر دو هفته)

بورسیه‌ها

بورسیه ها در استرالیا

بورسیه‌ها روش دیگری برای مدیریت هزینه‌های دانشجویی در کشور استرالیا هستند. برخی از این بورسیه‌ها براساس شایستگی تحصیلی‌اند و برخی دیگر براساس عواملی مانند محل زندگی، رشته تحصیلی و شرایط مالی دانشجو تعیین می‌شوند.

راه‌های مختلفی برای یافتن و شناخت بورسیه تحصیلی مناسب شما وجود دارد. به عنوان مثال شما می‌توانید از طریق دانشگاه، تحقیق در سازمان‌ها و شرکت‌های محلی یا صحبت با متخصصین این حوزه، درباره این بورسیه‌ها اطلاعات دقیق به دست بیاورید.

علاوه بر روش‌های بالا، می‌توانید با دانشگاه مورد نظر نیز تماس بگیرید و از گزینه‌های بودجه و بورسیه‌های حال حاضر دانشگاه اطلاعات کافی به دست بیاورید. بورسیه‌هایی که گاها شامل تخفیف شهریه می‌شوند و به طور کلی از 15 تا 25 درصد بسته به موسسه و دوره انتخاب متغییر هستند.

لازم به ذکر است که بدانید دانشجویان می‌توانند از چندین بورسیه و انواع آن استفاده کنند. به عنوان مثال اگر بورسیه‌ای پیدا کردید که مبلغ کمی از شهریه تحصیلی‌تان را پشتیبانی می‌کند، می‌توانید از یک بورسیه دیگر در کنار آن نیز بهره بگیرید تا در مجموع به کاهش هزینه‌ها منجر شود.

درخواست جهت دریافت وام مالی - دانشجویی

وام تحصیلی استرالیا

شرایط دانشجویان بین‌المللی در هنگام درخواست برای وام‌های مالی- دانشجویی شرایط سخت‌تری را پیش‌روی خود دارند. دانشجویانی که قصد تحصیل در استرالیا را دارند باید قبل از اعطای ویزای دانشجویی به دولت ثابت کنند که توانایی مالی برای پرداخت هزینه‌های تحصیل و زندگی خود را دارند.

بنابراین، دانشجویان بین‌المللی که به وام تحصیلی نیاز دارند، معمولا قبل از ورود به استرالیا باید در کشور خود اقدامات لازم را انجام دهند و درخواست خود را به ثبت برسانند.

برای دریافت ویزای تحصیلی در استرالیا، متقاضیان باید ثابت کنند که حداقل 12 ماه هزینه دوره در حساب بانکی خود را دارند. علاوه بر این 21041 دلار استرالیا برای هزینه‌های زندگی و حداکثر 2000 دلار استرالیا برای هزینه‌های سفر باید در نظر گرفته شود.

از طرف دیگر، می‌توانید نشان دهید که والدین یا شریک زندگی شما در 12 ماه قبل از درخواست شما حداقل 7362 دلار استرالیا وجوهی دارند. متقاضیان همچنین ممکن است مجبور به پرداخت هزینه برای بررسی‌های بهداشتی، گواهی‌های پلیس و بیومتریک نیز باشند.

نکته: بسیار مراقب باشید و فقط از ارائه‌دهندگان معتبر با نرخ بهره معقول در کشور خود وام تحصیلی دریافت کنید. بنابراین باید قبل از اقدام به خوبی بررسی و تحقیق انجام دهید تا بهترین معامله را داشته باشید.

هزینه‌های دیگری که قبل از مهاجرت تحصیلی به استرالیا باید آنها را در نظر بگیرید

در برخی مواقع قبل از ورود به استرالیا، بسیاری از دانش‌‌آموزان ممکن است با هزینه‌های غافلگیرکننده دیگری نیز مواجه شوند. برخی از این هزینه‌ها به شرح زیر هستند.

هزینه سفر

در هنگام مهاجرت و خروج از کشور، دانشجویان با تعداد زیادی دارایی خود مانند لباس، کامپیوتر و کتاب و… به فرودگاه می‌روند تا به استرالیا سفر کنند. به همین منظور این افراد ممکن است با هزینه‌های زیادی برای بار اضافی در فرودگاه روبرو شوند. همچنین با وجود بار زیاد گاها نیاز به خرید چندین چمدان و کیف است که این خود شامل هزینه خواهد شد.

قبل از دریافت ویزای سفر به استرالیا، دولت از شما می‌خواهد یک بیمه‌نامه درمانی معتبر دانشجویی داشته باشید. هزینه‌های بیمه درمانی می‌تواند از ارائه‌دهنده‌ای با ارائه‌دهنده دیگر متفاوت باشد. بنابراین قبل از خرید بیمه درمانی استرالیا، مطمئن شوید که گزینه‌های AECC Global یا Health Insurance Now را باهم مقایسه کرده‌اید.

محل اقامت

هزینه‌های اقامت در استرالیا بسته به انتخاب شما متفاوت است. به عنوان مثال برخی از دانشجویان خوابگاه دانشگاه را به عنوان محل اقامت انتخاب می‌کنند و برخی دیگر در شهر یک خانه کوچک برای خودشان اجاره می‌کنند. مسلما هزینه خوابگاه به نسبت اجاره یک واحد در شهر کمتر خواهد بود. علاوه بر این هزینه اقامت در شهرهای بزرگتر به نسبت شهرهای کوچکتر نیز متفاوت است.

به همین منظور دانشجویان قبل از عزیمت به خارج از کشور باید کلیه گزینه‌های اقامتی موجود و همچنین هزینه‌های آنها را بررسی و با یکدیگر مقایسه کنند.

باید در نظر بگیرید که آیا می‌خواهید یک آپارتمان یا خانه کامل را خودتان اجاره کنید یا یک اتاق را با سایر هم‌خانه‌ها اجاره نمایید و با هم زندگی کنید. پلتفرم‌های مختلف و فوق‌العاده‌ای در استرالیا مانند Flatmates و Casita وجود دارند که شما می‌توانید دوستان و هم‌خانه‌های همفکر خود را پیدا کنید. در این حالت شما می‌توانید بدون هیچ مشکلی در کنار دوستان جدید خود زندگی جدید خود را آغاز نمایید.

حمل و نقل

هنگام انتخاب محل زندگی، مطمئن شوید که هزینه رفتن به موسسه آموزشی یا دانشگاه خود را در نظر گرفته‌اید. گاهی اوقات می‌توانید با صرف هزینه بیشتر برای اجاره و زندگی نزدیک‌تر به دانشگاه خود نسبت به زندگی دورتر و پرداخت هزینه‌های حمل و نقل بالاتر، در هزینه‌ها و پول خود صرفه‌جویی کنید.

حمل و نقل عمومی در استرالیا به طور کلی بسیار خوب است. شما در این کشور می‌توانید از قطار، اتوبوس و حتی تراموا نیز بهره بگیرید. اما برای کاهش هزینه و استفاده از این وسایل عمومی باید محل دقیق زندگی و نزدیکی به آنها را حین اجاره در نظر بگیرید.

خرج و مخارج زندگی

هزینه‌های زندگی در استرالیا در هر شهری متفاوت است. به عنوان مثال سیدنی شناخته‌شده‌ترین شهر استرالیا است. بسیار همیشه دوست دارند به این شهر در استرالیا مهاجرت کنند و از خدمات رفاهی بی‌نظیر آن بهره‌مند شوند اما غافل از آنکه سیدنی جزء گران‌ترین شهرهای استرالیا است. به طور کلی در کشور استرالیا بسته به جایی که زندگی می‌کنید، می‌توانید بالاترین هزینه‌های اقامت در کشور را بپردازید.

در مقابل سیدنی، هوبارت یکی از مقرون‌ به صرفه‌ترین شهرهای استرالیا برای دانشجویان است. هزینه‌های اقامت در هوبارت می‌تواند تا 25 درصد ارزان‌تر از برخی دیگر از شهرهای استرالیا باشد. به همین منظور این شهر را بسیار مقرون‌ به صرفه‌تر از سیدنی و مبلورن می‌شناسند.

با این حال، جمعیت آن 250000 نفر است، در حالی که سیدنی تقریباً 5 میلیون نفر دارد. بنابراین انتخاب با شماست. ترجیح می‌دهید در یک شهر بزرگتر مانند سیدنی یا ملبورن زندگی کنید یا یک منطقه شهری کوچکتر با هزینه‌های مقرون به صرفه‌تر؟

مطلب بورسیه تحصیلی استرالیا را هم بخوانید

در پایان

همانطور که در طول این مقاله مطالعه کردید، استرالیا یکی از کشورهای عالی برای مهاجرت تحصیلی است. برای تامین منابع مالی و همچنین مدیریت هزینه‌ها باید تک به تک هزینه‌های زندگی و تحصیل در این کشور را بشناسید و همه جانبه آنها را بررسی کنید. در این صورت شما می‌توانید در بهترین شهر و شرایط در استرالیا اقامت داشته باشید و تحصیل کنید.

برای دریافت مشاوره تحصیل در استرالیا این فرم را پر کرده تا کارشناسان خبره با شما تماس گرفته و راهنمایی های لازم را به شما ارائه دهند.

می توانید این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Call Now Button