دانشگاه سیدنی روابط بین‌المللی را در زمینه تحقیق و نوآوری تقویت می‌کند

موسسات بین‌المللی پیشرو با دانشگاه سیدنی قرارداد امضا می‌کنند!

فرصت‌های بین‌المللی جدیدی پیش روی محققان و دانشجویان دانشگاه سیدنی قرار گرفته است؛ زیرا این دانشگاه توافق‌نامه‌های مشارکتی را با دانشگاه گلاسکو و دانشگاه کالیفرنیا سن دیگو گسترش می‌دهد.
معاون و رئیس دانشگاه سیدنی، پروفسور مارک اسکات AO، در ماه مارس از این دو مؤسسه بازدید کرد و قراردادهای مشارکتی در سطح دانشگاه را برای ادامه همکاری با این دانشگاه‌ها در تحقیق و تدریس امضا کرد.

پروفسور اسکات بر اهمیت تقویت روابط با دانشگاه‌های همفکر در سراسر جهان تاکید کرد. او همچنین بر تحقیقات فراملی به عنوان ابزاری حیاتی در مقابله با چالش‌هایی که فراتر از مرزهای ملی است، تاکید کرد.
در توافقنامه دکترای مشترک دانشگاه سیدنی و دانشگاه گلاسکو به داوطلبان دکترا فرصتی برای انجام تحقیقات و نظارت توسط پژوهندگان و محققان برجسته در هر دو موسسه داده خواهد شد. این امر دسترسی وسیع‌تری را برای داوطلبان رشته‌های مختلف به تخصص و منابع فراهم می‌کند و برای آنها این امکان را به وجود می‌آورد تا درک جامع‌تر و کامل تری در حوزه تحقیقاتی خود ایجاد کنند.

توافق نامه دکتری مشترک توسط معاون و رئیس دانشگاه سیدنی، پروفسور مارک اسکات AO، و رئیس و معاون دانشگاه گلاسکو، پروفسور سر آنتون ماسکاتلی در 21 مارس 2023، در جریان بازدید هیئتی از گلاسکو امضا شد.

پروفسور اسکات بیان داشت: «در دانشگاه سیدنی ما متعهد به ایجاد مشارکت‌های بین‌المللی قوی، هم در حال حاضر و هم در آینده هستیم. ارتباطات ما با گلاسکو در زمینه تحقیق و تحرک دانشجویی مدتهاست برقرار است. این برنامه دکتری مشترک جدید بر این پایه‌ها بنا شده است و فرصتی عالی برای دانشجویان دکتری ما برای توسعه ارتباطات جهانی و مشارکت قابل توجه در زمینه‌های مهم تحقیقاتی فراهم می‌کند.

همچنین پروفسور ماسکاتلی بیان داشت : «ما یک مشارکت استراتژیک گسترده و بسیار سازنده با دانشگاه سیدنی داریم و خوشحالم که قرارداد جدیدی را با مارک امضا می‌کنم که همکاری بیشتر برای تحقیق و تدریس را آسان‌تر می‌کند.

دانشگاه‌های ما در حال حاضر بهترین تجربیات را در زمینه امکانات تحقیقاتی و خدمات پشتیبانی حرفه‌ای به اشتراک می‌گذارند و موافقت‌نامه جدید مدرک دکتری مشترک، فعالیت‌های مشارکت ما را بیش از پیش توسعه خواهد داد.»

خبر خوب این است که برای حمایت از دانشجویان دکتری مشترک شرکت کننده در این برنامه، دانشگاه سیدنی به دانشجویان خارج از کشور یک بورسیه 5000 دلاری برای حمایت از سفر و اقامت آنها در دانشگاه گلاسکو ارائه می دهد.

برنامه دکترای مشترک مبتنی بر مشارکت‌های موجود بین مرکز چارلز پرکینز دانشگاه سیدنی و کالج پزشکی، دامپزشکی و علوم زیستی گلاسکو، و همچنین بین دانشکده بازرگانی آدام اسمیت دانشگاه گلاسکو و دانشکده بازرگانی دانشگاه سیدنی است. تحقیق در مورد سلامت قلب، مهندسی زیست پزشکی، دموکراسی اقتصادی، توسعه پایدار، عدالت انرژی و شهرهای هوشمند و شامل کارگاه‌ها و سمینارهای بهداشت، مهندسی و علوم انسانی است.

توافق نامه با دانشگاه سیدنی

در 30 مارس، دانشگاه سیدنی توافق نامه‌ای را با دانشگاه کالیفرنیا، سن دیگو (UCSD) تمدید کرد که فرصت‌هایی را برای همکاری فراهم می‌کند. این توافقنامه به برنامه‌های تبادل اساتید، تحرک پژوهشگران و برنامه‌ها و بازدیدهای کوتاه مدت ادامه خواهد داد.

معاون آموزشی (تحقیق) پروفسور اما جانستون و رئیس اجرایی و معاون حرفه ای پزشکی و بهداشت، پروفسور رابین وارد در بازدید از UCSD همراه شدند. پروفسور اما جانستون گفت: «ما از تمدید این قرارداد با UCSD خرسندیم.» دانشگاه می‌تواند از طریق مشارکت‌های کلیدی مانند این با بزرگترین چالش‌های زمان ما مقابله کند. از طریق همکاری‌های تحقیقاتی قوی‌تر، ما می‌توانیم بر روی حوزه‌های قدرت متقابل مانند آب و هوا و پایداری ایجاد کنیم که در نهایت منجر به راه‌حل‌های تحقیقاتی جامع‌تر برای این مشکلات جهانی می‌شود.» UCSD اولویت شریک دانشگاه سیدنی در آب و هوا و اقیانوس شناسی است که به دلیل تحقیقات خود در این زمینه‌ها شهرت دارد. موسسه اقیانوس شناسی اسکریپس UCSD یکی از مراکز پیشرو در جهان برای تحقیقات در اقیانوس شناسی، زیست شناسی دریایی، علم آب و هوا و پایداری است.

همکاری به اهداف توسعه پایدار سازمان ملل از طریق همکاری با مرکز تحقیقات انرژی UCSD، مرکز C گسترش خواهد یافت.

منبع: sydney.edu.au

برای دریافت مشاوره تحصیلی استرالیا این فرم را پر کرده تا کارشناسان ما با شما تماس گرفته و راهنمایی های لازم را به شما ارائه دهند.

می توانید این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Call Now Button