دیپلم پرستاری در استرالیا: مقرون به صرفه و آسان

شاید شما از کار در محیطی شلوغ و نیازمند سرعت لذت می برید. یا شاید ایده کمک به دیگران برای شما جذاب باشد. صرف نظر از دلایل شما، پرستاری به همان اندازه که سختی دارد، مزیت نیز دارد و به شما این امکان را می دهد که تقریباً در هر کجای دنیا کار کنید. این موضوع در مورد میزان تقاضای پرستاران در سراسر جهان صادق است.

در ایالات متحده، انجمن کالج های پرستاری آمریکا (AACN) خاطرنشان می کند که پرستاری با بیش از 4.2 میلیون پرستار در سراسر کشور، بزرگترین حرفه مراقبت های بهداشتی کشور است.

در استرالیا، مراقبت‌های بهداشتی یکی از بخش‌های اشتغال است که سریع‌ترین رشد را  داشته و با توجه به جمعیت سالخورده استرالیا، تقاضا برای خدمات مراقبت‌های بهداشتی همچنان در حال افزایش است.

نیروی کار بهداشت استرالیا (HWA) پیش بینی کرده است که با سرعتی که همه چیز پیش می رود، این کشور تا سال 2025 با کمبود بیش از 100000 پرستار و تا سال 2030 با بیش از 123000 پرستار مواجه خواهد شد.

3 دلیل مهم برای تحصیل در رشته پرستاری

تحصیل در رشته پرستاری استرالیا

جدا از مشاغل پرسود و داشتن انعطاف پذیری برای کار در هر نقطه از جهان، در اینجا سه ​​دلیل عالی دیگر برای تحصیل در رشته پرستاری وجود دارد:

نجات جان افراد خارج از محل کار

آیا آرزو ندارید که کمک های اولیه و دانش پزشکی لازم را برای سازماندهی شرایط اضطراری خارج از محل کار داشته باشید؟

به این فکر کنید:

  • در صورت نیاز چند نفر می توانند CPR (احیای قلبی ریوی) را انجام دهند؟
  • چند نفر می دانند که اگر کسی خفه شود چه باید بکنند؟
  • چند نفر می دانند که اگر فردی دچار حمله آسم یا حمله صرعی شد چه کاری انجام دهند؟

مشاغل زیادی به شما اجازه نمی دهند که مهارت های خود را خارج از محل کار مانند پرستاری ببرید.

انواع عملیات روزانه

زندگی روزمره یک پرستار هر روز متفاوت به نظر می رسد. کار به عنوان پرستار آنقدرها که به نظر می رسد خسته کننده نیست. هر روز با بیماران جدید، چالش های مختلف و نیاز دائمی به تعیین اولویت ها و مراقبت از همه مواجهید و این جذاب است. به خاطر داشته باشید که دامنه کار شما به تخصص مدرک پرستاری شما بستگی دارد.

انواع تخصص ها

پرستاری یک رشته گسترده است. اگر مدرک عمومی آرزوهای شغلی شما را برآورده نمی کند، شما می توانید تخصص مورد علاقه خود را در این رشته دنبال کنید. برخی از زمینه های تخصصی عبارتند از:
• پرستاری مامایی
• پرستاری بهداشت روان
• پرستاری بزرگسالان
• پرستاری اطفال
تبدیل شدن از یک دانشجوی پرستاری به یک متخصص نیاز به لیسانس پرستاری دارد.

 

دیپلم پرستاری در استرالیا

دیپلم پرستاری در استرالیا

طبق رتبه بندی دانشگاه های جهانی QS توسط موضوع 2023، 10 دانشگاه استرالیا در 50 دانشکده پرستاری برتر جهان قرار دارند. این دانشگاه ها شامل دانشگاه فناوری سیدنی، دانشگاه گریفیث و دانشگاه آدلاید هستند.

همانطور که گفته شد، بخش مراقبت های بهداشتی استرالیا با توجه به افزایش جمعیت در حال پیر شدن به سرعت در حال رشد است. یک مطالعه موسسه ملی بهداشت (NIH) گزارش داد که 42٪ از کارکنان مراقبت های بهداشتی (HCW) تمایل کمتری به کار پس از همه گیری داشتند.

در نتیجه، این صنعت پرستاران بین‌المللی را تشویق می‌کند و به کار می‌گیرد – که این خبر خوبی برای دانشجویانی است که قصد دارند دیپلم پرستاری در استرالیا بگیرند، زیرا فرصت‌های کار پس از تحصیل در این کشور بسیار زیاد است.

پس از تکمیل این برنامه، دانش آموزان می توانند به عنوان یک پرستار استخدام شده (EN) تمرین کنند.

چگونه می توانم دیپلم پرستاری در استرالیا بگیرم؟

قبل از درخواست برای دیپلم در رشته پرستاری در استرالیا، باید به شرایط عمومی و اختصاصی دانشگاه برای دوره های پرستاری آنها توجه داشته باشید.

به طور کلی، پیش نیازهای اصلی عبارتند از تکمیل موفقیت آمیز مدرک استرالیایی سال 12 (یا مدرک بین المللی متوسطه) و تسلط به زبان انگلیسی.

برای غیر انگلیسی زبانان، باید مهارت خود را ثابت کنید و اطمینان حاصل کنید که الزامات استاندارد ثبت زبان انگلیسی هیئت پرستاری و مامایی استرالیا (NMBA) را برآورده می کنید.

شما می توانید این کار را با انجام یک آزمون معتبر زبان انگلیسی مانند IELTS، TOEFL، PTE و OET انجام دهید.

به غیر از الزامات عمومی، هر واحد اغلب الزامات خود را دارد که باید آنها را برآورده کنید.

برخی از موسسات از متقاضیان می خواهند که موضوعات پیش نیازی مانند ریاضیات و علوم خاص را تکمیل کنند.

بهتر است با موسسه مورد نظر خود در مورد پیش نیازهای برنامه های پرستاری آنها هماهنگ کنید.

بهترین دانشگاه برای اخذ دیپلم پرستاری در استرالیا

دانشگاه های استرالیا در بین 50 دانشگاه برتر برای اخذ مدرک دیپلم در رشته پرستاری در استرالیا قرار دارند. در اینجا 3 دانشگاه برتر آورده شده است:

دانشگاه سیدنی

دانشگاه سیدنی استرالیا

دانشگاه سیدنی انواع برنامه های پرستاری، از دیپلم تا کارشناسی ارشد را ارائه می دهد. همچنین دانشجویان بین المللی می توانند برای بورسیه های دانشکده مانند بورسیه پرستاری جانسون، بورسیه تحصیلی 5000 دلار استرالیا که به دانشجویان پرستاری دارای مشکلات مالی ارائه میشود، درخواست دهند. در غیر این صورت، دانشجویان پرستاری که قصد اخذ دیپلم پرستاری در استرالیا را دارند می توانند برای سایر بورسیه های بین المللی اقدام کنند.

دانشگاه موناش

دانشگاه موناش استرالیا

با چهار پردیس استرالیا، یکی در مالزی و بیش از 100 شرکت بین المللی، دانشجویان به همکاری های تحقیقاتی بیشتر، مشارکت های جهانی بیشتر و انتخاب بیشتری از فرصت های خارج از کشور دسترسی دارند.

پرستاران مشتاق می توانند از بین دوره های پایه یا دیپلم، دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد دوره مورد نظر خود را انتخاب کنند. همچنین گزینه ای برای ادامه تحصیل در رشته پرستاری و مامایی وجود دارد.

دانشگاه ملبورن

دانشگاه ملبورن

از پرستاری از نوزادان تا مراقبت های تسکینی، دانشجویان پرستاری که در دانشگاه ملبورن تحصیل می کنند می توانند دوره های دیپلم فارغ التحصیلی را انتخاب کنند که درها را به مسیرهای شغلی متعدد باز می کند.

این پردیس که در منطقه بیومدیکال ملبورن واقع شده است، در قلب مرکز جهانی موسسات تحقیقاتی و خدمات بهداشتی پیشرو در جهان است. توجه داشته باشید که برخی از دوره ها برای دانشجویان بین المللی که برای تحصیل در استرالیا نیاز به ویزای دانشجویی دارند، واجد شرایط نیستند.

ارزانترین دانشگاه برای مدرک پرستاری در استرالیا

حضور در یک دانشکده پرستاری عالی است، اما همه نمی توانند هزینه های خود را بپردازند.حقیقت این است که پیدا کردن دوره های پرستاری ارزان می تواند سخت باشد. به عنوان مثال، لیسانس پرستاری دانشگاه موناش برای دانشجویانی که از سال 2023 شروع می شود، 116400 دلار استرالیا (73239 دلار آمریکا) هزینه خواهد داشت. برخی از ارزان ترین دانشگاه ها برای دیپلم پرستاری در استرالیا که لزوماً کیفیت را به خطر نمی اندازد عبارتند از:

توجه داشته باشید که برای داشتن یک پرستار گواهینامه، کلیه دانشجویان پرستاری ملزم به شرکت در آزمون هستند.

در ایالات متحده، استرالیا و کانادا، آزمون ملی شورای ملی (NCLEX) یک آزمون سراسری برای صدور مجوز پرستاری است.

شورای ملی شورای ایالتی پرستاری (NCSBN) می گوید که هر ایالت در ایالات متحده مسئول صدور مجوز برای پرستاران در آن ایالت است.

ساده ترین مدرک در استرالیا

واقعیت آن است که رشته “آسان” برای گذراندن وجود ندارد. دوره های پرستاری دانشجویان را ملزم به پردازش مقادیر زیادی از اطلاعات و همچنین مدیریت زمان خود بین کار بالینی، آزمایشگاهی و سخنرانی می کند.

با این حال، در مقایسه با دانشکده پزشکی، برخی ممکن است پرستاری را بسیار آسان‌تر بدانند زیرا نیازی به مدرک قبلی نیست.

سوالات مهم و متداول در مورد رشته پرستاری در استرالیا

  1. آیا دیپلم پرستاری در استرالیا ارزشش را دارد؟

بله. همانطور که گفته شد، تحصیل در رشته پرستاری در استرالیا به دلیل تقاضای بالای پرستار، درهای زیادی را برای دانشجویان داخلی و خارجی باز می کند. علاوه بر این، شما در بهترین موسسات جهان تحصیل خواهید کرد و در محیطی چندفرهنگی و متنوع یاد خواهید گرفت.

همچنین دانشجویان بین المللی نیز مجاز به کار پاره وقت در طول تحصیل هستند. فرصت های کاری پس از تحصیل نیز فراوان است. از ژوئیه 2023، دانشجویانی که مایل به ماندن در کشور هستند می توانند تا شش سال در ویزای موقت فارغ التحصیل خود (زیر کلاس 485) بمانند. این افزایش، استرالیا را به یکی از سخاوتمندانه ترین کشورهای میزبان از نظر حقوق کار پس از تحصیل تبدیل می کند.

  1. مدت زمان دیپلم پرستاری در استرالیا چقدر است؟

طول دوره دیپلم پرستاری در استرالیا به نوع دیپلمی که انتخاب می کنید بستگی دارد. به عنوان مثال، موسسه بهداشت و انجمن پرستاری (IHNA) یک دوره 18 ماهه ارائه می دهد که به سرعت راه شما را برای واجد شرایط شدن به عنوان یک پرستار ثبت نام شده در هیئت پرستاری و مامایی استرالیا (NMBA) باز می کند. دوره های دیگر، مانند لیسانس علوم در پرستاری، یک مسیر استاندارد سه یا چهار ساله است.

  1. آیا پرستاران در استرالیا تقاضای بالایی دارند؟

بله. نیروی کار بهداشت استرالیا (HWA) پیش بینی کرده است که با سرعتی که همه چیز پیش می رود، این کشور تا سال 2025 با کمبود بیش از 100000 پرستار و تا سال 2030 با بیش از 123000 پرستار مواجه خواهد شد.

این همچنین در نحوه پرداخت پرستاران نیز نشان داده شده است. طبق گزارش Talent.com، متوسط ​​حقوق پرستاران ثبت نام شده در استرالیا حدود 80906 دلار استرالیا در سال یا 41.49 دلار استرالیا در ساعت است.

  1. آیا می توانم بعد از دیپلم در استرالیا ویزای کار بگیرم؟

پس از اتمام دیپلم، شما ملزم به ادامه تحصیل در مقطع لیسانس در رشته پرستاری هستید. پس از فارغ التحصیلی، واجد شرایط دریافت ویزای موقت فارغ التحصیلی خواهید بود که به شما امکان می دهد تا 18 ماه در کشور بمانید و به دنبال کار بگردید.

  1. آیا می توانم PR (اقامت دائم) را از دیپلم پرستاری در استرالیا دریافت کنم؟

با گذراندن مدرک پرستاری در استرالیا امکان اقامت دائم وجود دارد. همانطور که گفته شد، پس از فارغ التحصیلی از دوره لیسانس می توانید برای ویزای موقت فارغ التحصیل اقدام کنید. هنگامی که ویزای موقت فارغ التحصیلی شما تمام شد، باید واجد شرایط درخواست ویزای Post Study Work Stream باشید.

این ویزا به شما این امکان را می دهد که برای مدت طولانی تری (معمولاً بین دو تا چهار سال، بسته به صلاحیت شما) به طور موقت در این کشور بمانید.

برای دریافت مشاوره تحصیلی استرالیا این فرم را پر کرده تا کارشناسان ما با شما تماس گرفته و راهنمایی های لازم را به شما ارائه دهند.

می توانید این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Call Now Button