چگونه به‌عنوان دانشجو در سیدنی شغل پیدا کنیم؟

فرصت های شغلی در سیدنی برای دانشجویان

سیدنی به‌عنوان بزرگ‌ترین شهر استرالیا، مکانی هیجان‌انگیز برای شروع حرفه شما خواهد بود. در این شهر  بیش از پنج میلیون نفر زندگی می‌کنند که در شغل و زندگی خود رضایت کافی را یافته‌اند. فرقی نمی‌کند پس از فارغ‌التحصیلی یا در حین تحصیل و به‌صورت پاره‌وقت به دنبال کار باشید، درهرصورت زندگی در سیدنی فرصت‌های زیادی را به‌عنوان نیروی کار برای تمام افراد فراهم می‌کند.

حضور در دانشگاهی که فرصت و دوره‌هایی را برای افزایش مهارت‌های اشتغال‌پذیری و دسترسی مستقیم به صنایع را فراهم کند، یکی از راه‌های عالی برای اطمینان از داشتن مهارت‌های شغلی در این شهر است.

دانشگاه سیدنی باتوجه‌به رتبه‌بندی اشتغال فارغ‌التحصیلان QS در سال 2023، رتبه 1 در استرالیا و رتبه 4 در سطح جهانی را دارد. این دانشگاه در مرکز شهر سیدنی واقع شده و توسط حومه‌های نزدیک به شهر و شلوغ احاطه شده است، به بیانی دیگر مکان‌های زیادی هستند که می‌توانید در حین تحصیل در آن جا به دنبال کار پاره‌وقت باشید. بسیاری از دانشجویان دانشگاه سیدنی حین زندگی در این شهر به موفقیت شغلی دست می‌یابند.

اگر به‌عنوان دانشجوی بین‌المللی در سیدنی به دنبال کار هستید، می‌توانید با تکمیل تحصیلات پایه خود در کالج تیلور، مهارت‌های آکادمیک، زبان و تحصیلی خود را توسعه دهید. دوره‌های این کالج پلی ایده‌آل برای تحصیل در دانشگاه معتبر سیدنی و در نهایت اشتغال به کاری هیجان‌انگیزتر را تضمین می‌کند.

موارد موردنیاز برای کار در سیدنی

فرصت شغلی دانشجویی سیدنی

رزومه شخصی

اولین موردی که هنگام جستجوی کار در سیدنی به آن نیاز خواهید داشت، یک CV یا رزومه شخصی است که در آن تجربیات و علایق خود را به‌صورت یک لیست کامل تنظیم کرده و به‌وسیله آن، می‌توانید از دیگران متمایز شوید و کارفرمایان را تحت تاثیر قرار دهید.

باتوجه‌به نحوه یافتن شغل و درخواست برای استخدام، می‌توانید با یک کپی فیزیکی از رزومه خود و یا به شکل فایل دیجیتالی اقدام نمایید. موارد موردنیاز در اکثر رزومه‌ها شامل موارد زیر می‌شوند:

  • نام
  • جزئیات تماس
  • تاریخ آموزش و تحصیل
  • سابقه کار و میزان آن
  • مهارت‌های مرتبط با شغلی که برای آن درخواست می‌دهید
  • علایق شخصی که نشان‌دهنده شخصیت فردی شما باشد

به‌عنوان یک دانشجوی کالج تیلور سیدنی، از طریق برنامه Study Smart برای نوشتن رزومه خود کمک دریافت خواهید کرد. به‌علاوه آموزش‌ها و قالب‌های زیادی به‌صورت آنلاین وجود دارند که می‌توانید از آنها استفاده کنید.

حساب بانکی استرالیا

در استرالیا برای دریافت و برداشت پول، به یک حساب بانکی نیاز خواهید داشت. بهتر است از دریافت پول به‌صورت نقدی از کارفرمایان خودداری کنید؛ زیرا امکان دارد نه‌تنها حقوق درست و کاملی را دریافت نکنید؛ بلکه  قوانین حقوق کاری مناسب نیز از شما محافظت نخواهد کرد.

برای افتتاح حساب بانکی و انتخاب بانک‌های مختلف می‌توانید به‌صورت آنلاین تحقیق کنید یا به یک بانک محلی مراجعه نمایید. اگر دانشجوی بین‌المللی هستید، باید مطمئن شوید حسابی که افتتاح کرده‌اید، به نام حساب تراکنش بوده و در این زمینه هر بانکی می‌تواند راهنمایی‌های لازم را ارائه کند.

شماره پرونده مالیاتی

علاوه بر افتتاح حساب بانکی، برای کار در استرالیا نیز به شماره پرونده مالیاتی احتیاج دارید. این شماره برای هر فرد کاملا منحصر و ویژه بوده، همچنین آن را باید از اداره مالیات استرالیا دریافت کرد. اگر ویزای دانشجویی معتبر زیر کلاس 500 دارید، می‌توانید برای شماره پرونده مالیاتی به‌صورت آنلاین درخواست دهید.

جاه‌طلبی و انگیزه

مهم‌ترین مسئله‌ای که هنگام جستجو برای فرصت‌های شغلی در سیدنی باید دارا باشید، داشتن جاه‌طلبی و انگیزه است. اصولا بازارهای کاریابی رقابتی هستند؛ اما با آمادگی لازم و عدم تسلیم می‌توانید شغل مناسبی را برای خود بیابید.

چگونه به‌عنوان دانشجو در سیدنی شغل پیدا کنیم؟

یافتن شغل دانشجویی در سیدنی

در حین تحصیل در این شهر و از طریق مکان‌هایی برای دیدن و فعالیت‌هایی برای انجام‌دادن، فرصت و انتخاب‌های زیادی برای کار پاره‌وقت خواهید داشت. باتوجه‌به موارد زیر می‌توانید به‌عنوان یک دانشجو در این مکان‌ها فرصت‌های شغلی زیادی پیدا کنید:

  • به شکل آنلاین و در وب‌سایت‌های شغل یابی یا از طریق رسانه‌های اجتماعی
  • در محیط دانشگاه
  • به‌صورت حضوری و از طریق تبلیغات شغلی در موسساتی که به آنها مراجعه می‌کنید
  • از طریق کارکنان دانشگاه و دوستان
  • آژانس‌های کاریابی
  • قراردادن کار و کارآموزی به‌عنوان بخشی از مطالعات خود

هنگامی که موقعیت موردعلاقه خود را پیدا کردید، سپس می‌توانید که درخواست خود را ارسال کنید. بهتر است در استرالیا قبل از درخواست، با کارفرما یا فرد استخدام‌کننده تماس بگیرید تا اطلاعات بیشتری درباره موقعیت شغلی کسب کنید.

در حال حاضر دانشجویان بین‌المللی می‌توانند بدون محدودیت ساعتی مشغول به کار شوند، با این تفاوت که از تاریخ 30 ژوئن 2023 مجددا این میزان مجاز ساعت کاری به 20 ساعت در هر دو هفته باز خواهد گشت. بااین‌حال، بهتر است تنها به‌اندازه کافی کار کنید و زمان بیشتری را به مطالعه خود اختصاص دهید.

اکثر دانشجویان با ویزای تحصیلی زیر کلاس 500 تحصیل می‌کنند که امکان پنج سال زندگی، تحصیل و در کنار آن کار را در استرالیا فراهم می‌کند. با استفاده از این ویزا می‌توانید در طول ترم حداکثر تا 40 ساعت در هر دو هفته و در زمان تعطیلات به‌صورت نامحدود کار کنید.

معرفی چند شغل پاره‌وقت در سیدنی برای دانشجویان

شغل پاره وقت در سیدنی

اگر برای کاریابی نیاز به پیشنهاد دارید، می‌توانید نسبت ‌به موارد زیر یک نمونه را انتخاب کرده و مشغول به کار شوید:

  1. کار در بار: باتوجه‌به اغلب شیفت و ساعات کاری بارها که عصر هستند، می‌تواند برای دانشجویان یک گزینه عالی به‌حساب آید
  2. مهمانداری: همانند کار در بار، کار مهمانداری در یک کافه یا رستوران نیز امکان هماهنگی شیفت‌های کاری و ساعات کلاسی وجود دارد
  3. خرده‌فروشی: در شهری به بزرگی سیدنی، فرصت‌های خرده‌فروشی زیادی برای دانشجویان وجود دارد و حتی احتمالا بتوانید بر اساس علایق خود مغازه‌ای را انتخاب کنید.
  4. پیک تحویل غذا: تحویل غذا در سال‌های اخیر به طور فزاینده‌ای محبوب شده که آن را راهی عالی برای کسب درآمد و نوعی ورزش فوق‌العاده تبدیل کرده است.
  5. دستیار اداری: این نوع مشاغل برای کسانی که ترجیح می‌دهند پشت میز و در محیطی اداری کار کنند بسیار مناسب هستند.

در نهایت مهم نیست که چه شغلی را انتخاب خواهید کرد، اشتغال در کنار تحصیل راهی عالی برای توسعه مهارت‌های بین‌فردی و اثبات این مسئله که  می‌توانید در یک محیط کاری به‌خوبی از عهده آن برآیید، مهارت‌های مفید و کافی را برای شروع کار پس از فارغ‌التحصیلی در اختیار شما قرار می‌دهد.

سوالات متداول شغل دانشجویی

  1. آیا سیدنی فرصت‌های شغلی خوبی دارد؟

گردشگری در سیدنی به این معنی است که مشاغل مهمانداری و خرده‌فروشی اغلب برای دانشجویان در حین تحصیل در دسترس هستند. به همین ترتیب، فرصت‌های زیادی برای فارغ‌التحصیلان نیز وجود دارد. می‌توانید ویزای کار چهار‌ساله پس از تحصیل را درخواست کنید و آن را به فرصتی مناسب برای شروع کار خود در یک شهر واقعا جهانی تبدیل نمایید.

  1. یک دانشجو چگونه می‌تواند در سیدنی کار پیدا کند؟

راه‌های زیادی برای یافتن شغل در سیدنی وجود دارد. می‌توانید از روش سنتی ارائه رزومه خود در سطح شهر استفاده کرده و یا از طریق اینترنت برای یافتن فرصت‌ها در وب‌سایت‌های کاریابی یا رسانه‌های اجتماعی به جستجو بپردازید.

  1. کدام مهارت‌ها در استرالیا متقاضیان بیشتری دارند؟

فرصت‌های شغلی زیادی در بخش‌های مختلف برای دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های استرالیا وجود دارد. تا زمانی که جاه‌طلب و فداکار باشید، کارفرمایان را تحت تاثیر قرار خواهید داد.

برای دریافت مشاوره تحصیل در استرالیا این فرم را پر کرده تا کارشناسان خبره با شما تماس گرفته و راهنمایی های لازم را به شما ارائه دهند.

می توانید این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Call Now Button