ارزانترین شهرها برای تحصیل در استرالیا

ارزان ترین شهر ها برای تحصیل در استرالیا

یکی از پنج مقصد اصلی دانشجویان بین‎المللی برای مهاجرت تحصیلی کشور استرالیا است. دانشجویان برای برخورداری از امکانات تحصیلی و دانشگاهی عالی گزینه مهاجرت به استرالیا را انتخاب می‎کنند. شاید با مشاهدۀ این حجم از محبوبیت کشور استرالیا از خود بپرسید چه عاملی این کشور را به مقصدی جذاب برای دانشجویان بین المللی به منظور تحصیل در استرالیا تبدیل کرده است.

دلایل محبوبیت استرالیا برای علاقه مندان به مهاجرت تحصیلی

یکی از دلایل محبوبیت تحصیل در استرالیا ، جمعیت کم استرالیا در مقایسه با مساحت پهناور آن است. از طرف دیگر برخی از بهترین دانشگاه‌های جهان در این کشور قرار دارند. همچنین دولت استرالیا توجه ویژه‎ای نسبت به ارتقاء سیستم آموزش و پرورش دارد.

همچنین استرالیا از نظر سطح استانداردهای زندگی در بالاترین رده‎های جهانی قرار دارد. به طوری که دسترسی به امکانات ضروری زندگی، سیستم آموزش و بهداشت و درمان در سطح بسیار خوبی قرار دارد.

عامل دیگری که باید به آن توجه داشت این است که استرالیا مرکز تولید بسیاری از نوآوری‎ها و تحقیقات علمی ارزشمند در جهان است. به همین دلیل بسیاری از دانشجویان بین‎المللی برای ادامه تحصیل در استرالیا راهی این کشور می‎شوند. باید خاطرنشان کرد که هزینۀ زندگی و تحصیل در استرالیا در مقایسه با بریتانیا و ایالات متحدۀ آمریکا در سطح قابل ‎قبولی قرار دارد.

اپلای به کشور استرالیا

هرساله حدود 300/000 دانشجوی بین ‏المللی به استرالیا مهاجرت می‎کنند. حدود یک سوم دانشجویان دانشگاه‎های استرالیا از کشورهای چین، هندوستان، کره، ویتنام و مالزی هستند. مقایسه شهرهای دانشگاهی استرالیا با یکدیگر جالب است. زیرا این شهرها شباهت‎ها و تفاوت‎های زیادی با یکدیگر دارند و ازطرف دیگر هرکدام از آنها دارای ویژگی‎های منحصر به فردی هستند.

ارزانترین شهرها برای تحصیل در استرالیا

ارزانترین شهرهای استرالیا برای تحصیل

برای علاقه مندان به تحصیل در استرالیا، کسب اطلاعات جامع دربارۀ شهرهای مختلف استرالیا ضروری است. دانشجویان می‎توانند براساس این اطلاعات و متناسب با شرایط خود شهر مناسب برای تحصیلاتشان را انتخاب کنند. شهرهای استرالیا را براساس سه عامل می‎توان طبقه‎بندی کرد:

1. زیست‏ پذیری

زیست‏ پذیری به عواملی همچون هزینه‌های زندگی، آب وهوا، فرهنگ و حمل ونقل بستگی دارد.

2. هزینه زندگی

بخش مهم زیست‎پذیری هزینه‎های زندگی است. تفاوت در هزینه‎های زندگی بین شهرهای مختلف عمدتاً به دلیل تفاوت در قیمت مسکن است. شاخص هزینه زندگی گران‎ترین و ارزان‎ترین شهرها را مشخص می‎کند. این شاخص همچنین نشان می‎دهد که انتخاب شهر محل تحصیل چگونه بر بودجه دانشجویان تأثیر می‎گذارد.

3. انتخاب دانشگاه

بهترین شهرهای دانشگاهی جهان در زمینه انتخاب مؤسسات و دوره‎های تحصیلی حق انتخاب زیادی در اختیار دانشجویان قرار می‎دهند و تلاش می‎کنند با فراهم‎سازی بهترین کیفیت آموزشی، دانشجویان بین‎المللی را برای تحصیل در استرالیا به سوی خود جذب کنند.

آشنایی با ارزان ترین شهرهای استرالیا برای تحصیل

اگر در فکر تحصیل در استرالیا و مهاجرت به این کشور هستید، شاید تصمیم‎گیری در مورد انتخاب شهر و دانشگاه محل تحصیل دشوار باشد. زیرا شهرهای متعددی در استرالیا وجود دارد که مناسب زندگی و تحصیل دانشجویان بین‌المللی هستند. با این حال در این مقاله تلاش می‎کنیم به فهرستی از ارزانترین شهرها برای تحصیل در استرالیا و زندگی دانشجویی اشاره کنیم.

گلدکوست (ساحل طلایی)

گلدکوست (ساحل طلایی)

اگر برای تحصیل در استرالیا به دنبال شهری هستید تا بتوانید با صرف هزینه‏ ای معقول و ارزان ادامه تحصیل دهید و در عین حال از سواحل باشکوه آن لذت ببرید گلدکوست یک انتخاب عالی است. گلدکوست یکی از ارزانترین شهرها برای تحصیل در استرالیا است.

این شهر علاوه بر آنکه مملو از رستوران‌ها، کافه ‏ها و جاذبه ‏های طبیعی است؛ درعین حال از نظر کیفیت آموزش عالی نیز در سطح بالایی قرار دارد. گلدکوست با دارا بودن 52 کیلومتر سواحل شنی و 300 روز هوای آفتابی در سال یکی از بهترین مقاصد برای ادامۀ تحصیل در استرالیا است.

این شهر با داشتن جاذبه‏ های طبیعی همچون سواحل زیبا، جنگل‎های بارانی نیمه ‏گرمسیری، پارک‎های ملی، کوه‎ها و صخره‏ های طبیعی و آبشار زیبا مکانی عالی و چشم‎نواز برای توریست‌هایی است که از استرالیا دیدن می‎کنند.

در گلدکوست علاوه بر جاذبه‏ های طبیعی خیره‎کننده دانشگاه‎های معتبری وجود دارد که هرساله دانشجویان بین‎المللی را به سوی خود جذب می‎کنند. دانشگاه‎های شهر گلدکوست عبارتند از: دانشگاه گریفیث، دانشگاه باند، دانشگاه کوئینزلند سنترال و دانشگاه ساوثرن کراس.

درمقایسه با سایر شهرهای استرالیا، هزینۀ زندگی در گلدکوست بسیار ارزان‎تر است. گرچه دانشگاه‎های گلدکوست (به جز دانشگاه باند که شهریه بالایی دارد) کمترین شهریه تحصیلی را دریافت می‎کنند ولی، کیفیت آموزشی در سطح بالایی قرار دارد. شهریه تحصیلی در گلدکوست سالانه حدود 20000 دلار آمریکا است که در مقایسه با سایر شهرهای استرالیا در پایین‎ترین سطح قرار دارد. معمولاً هزینۀ تحصیلی در دانشگاه‎های دولتی مانند گریفیث بسیار کمتر از دانشگاه‎های خصوصی است.

ولونگونگ

ولنگونگ از ارزانترین شهرها برای تحصیل در استرالیا است. شهر ولونگونگ در 80 کیلومتری جنوب سیدنی یکی دیگر از مقاصد محبوب دانشجویان است. این شهر انتخاب خوبی برای دانشجویانی است که قادر به پرداخت هزینه‏ های سنگین زندگی در شهرهای بزرگ استرالیا نیستند.

در رده‎بندی شهرهای کوچک زیست‏پذیر، ولونگونگ در رتبه ‏های نخست قرار دارد. این امتیاز را مدیون سواحل زیبا و باشکوه خود و محیط شهری فعال و پویا است. این شهر با جمعیتی کمتر از 300000 نفر مسکن یکی از دانشگاه‎های بزرگ و معتبر استرالیا است.

در دانشگاه ولونگونگ 27000 دانشجو مشغول به تحصیل هستند که از این میان 10000 نفر دانشجویان خارجی هستند. ولونگونگ نیز همانند گلدکوست دارای سواحلی دل‎انگیز است که نمی‎توانید از آنها چشم‎پوشی کنید.

آب وهوای شهر معتدل است و دانشجویان مناطق مختلف جهان به راحتی با این اقلیم سازگار می‎شوند. ولونگونگ برای دانشجویانی که با قصد ادامه تحصیل به استرالیا مهاجرت کرده‎اند شهری ارزان‎قیمت با کیفیت آموزشی عالی است.

تحصیل در استرالیا - هوبارت

هوبارت

هوبارت یکی دیگر از ارزانترین شهرها برای تحصیل در استرالیا است. هوبارت مرکز ایالت تاسمانیا دومین شهر قدیمی استرالیا و شهری ارزان برای دانشجویان است. هوبارت شهری پر جنب وجوش واقع در سواحل جنوب شرقی تاسمانیا است و ترکیبی بی‎نظیر از سده‏های 19 و 21 به‎شمار می‎آید.

کافه ‏های ساحلی، رستوران‎های شیک، استودیوهای بزرگ، بندری شلوغ با قایق‎های بادبانی و ماهیگیری و زندگی شبانه در این شهر موجب شده تا افراد زیادی برای مهاجرت به استرالیا به این شهر فکر کنند. زیبایی‎های طبیعی و آهنگ آرام زندگی در هوبارت آن را به مقصدی دلخواه برای دانشجویان علاقه مند به تحصیل در استرالیا تبدیل کرده است.

دانشگاه تاسمانیا که در بین 10 دانشگاه برتر استرالیا قرار دارد در هوبارت واقع شده و جمعیت کثیری از دانشجویان خارجی را در خود جای داده است. از هر 5 دانشجوی دانشگاه تاسمانیا 1 نفر دانشجوی بین‎المللی است. گرچه سیستم حمل ونقل در هوبارت به ‏اندازۀ کافی راحت نیست، اما ازنظر مسکن دانشجویی در این شهر موقعیت‎های خوبی برای دانشجویان وجود دارد.

دانشجویان اغلب به صورت مشترک منزل یا اتاقی را در نزدیکی دانشگاه اجاره می‎کنند تا بتوانند با پای پیاده به دانشگاه بروند. اگر قصد اجاره خانه یا اتاق مشترک در هوبارت دارید سایت East roommate می‎تواند در یافتن مکان مناسب به شما کمک کند.

کانبرا

کانبرا پایتخت استرالیا در رده‎بندی شهرهای ارزان‎قیمت جهان در جایگاه نود و نهم قرار دارد و چهارمین شهر ارزان‎قیمت استرالیا محسوب می‎شود. دانشگاه ملی استرالیا، دانشگاه چارلز استوارت، دانشگاه کاتولیک استرالیا و دانشگاه کانبرا چهار دانشگاه این شهر هستند. بسیاری از دانشجویان که با قصد ادامه تحصیل در استرالیا به این کشور می ‏آیند جذب این دانشگاه‎ها می‎شوند.

در مقایسه با سایر کلان‏ شهرهای استرالیا هزینۀ زندگی در کانبرا بسیار پایین است. این شهر جاذبه‎های توریستی فراوانی دارد که می‎توان به دریاچه مصنوعی، موزه راه‎آهن، باغ‎های سبز کوکینگتون، باغ ‎وحش و آکواریم ملی و کتابخانۀ ملی کانبرا اشاره کرد. شهریه دانشگاه برای دانشجویان بین‎المللی دوره کارشناسی 22400 دلار آمریکا است که بسیار کمتر از شهرهای دانشگاهی دیگر به‎جز گلدکوست است.

تحصیل در استرالیا - آدلاید

آدلاید

یکی دیگر از ارزانترین شهرها برای تحصیل در استرالیا شهر آدلاید است. دانشگاه‎های آدلاید عبارتند از: دانشگاه آدلاید، دانشگاه استرالیای جنوبی و دانشگاه فلیندرز.

سیستم حمل ونقل در آدلاید شامل اتوبوس، قطار و تراموا است که تمام بخش‎های شهر را به یکدیگر متصل می‎کند. بنابراین دانشجویان می‎توانند به راحتی در اطراف شهر سفر کنند. معمولاً هزینۀ سکونت در خارج از مرکز شهر کمتر است و براساس دانشگاه محل تحصیل شما، حومه شهر می‎تواند محلی راحت و مناسب برای سکونت باشد.

آدلاید پنجمین شهر بزرگ استرالیا است و هرساله دانشجویان زیادی برای تحصیل در استرالیا وارد این شهر می‎شوند. حدود 70000 دانشجو در دانشگاه‎های آدلاید مشغول به تحصیل هستند که این رقم 27% از کل دانشجویان استرالیا را شامل می‎شود.

در این شهر زیبا مجموعه‎ای از پارک‎های تفریحی جذاب، خیابان‎های عریض و بلوارهای سرسبز وجود دارد. آدلاید با داشتن امکانات رفاهی فراوان شهری ارزان‌قیمت برای سکونت، به ویژه برای دانشجویان بین‎المللی محسوب می‎شود.

جشنواره‎های متعددی در این شهر برگزار می‎شود که برخی از آنها عبارتند از: فستیوال کابارت، فستیوال ایندیا و فستیوال گیتار. علاوه بر این دانشجویان می‎توانند از قدم زدن در دل طبیعت آدلاید لذت ببرند.

شهریه دانشگاه آدلاید سالانه حدود 25000 دلار آمریکا (برای دانشجویان بین‎المللی دورۀ کارشناسی) است. براساس اعلام دانشگاه آدلاید هزینۀ اجارۀ منزل در این شهر 385-135 دلار استرالیا در هفته است.

بریزبن

بریزین دیگر شهر مقرون به صرفه برای علاقه مندان به تحصیل در استرالیا است. بریزبن مرکز ایالت کوئینزلند و سومین شهر بزرگ استرالیا است. این شهر برخلاف سیدنی و ملبورن یکی از شهرهای ارزان‎قیمت استرالیا است.

پایین‎بودن هزینه‏ های زندگی در بریزبن آن را به مقصدی مناسب برای دانشجویان خارجی تبدیل کرده است. اقلیم نیمه‌گرمسیری و امکانات تفریحی و سرگرمی فراوان بر جذابیت بریزبن افزوده است.

سه دانشگاه مهم در بریزبن عبارتند از: دانشگاه فناوری کوئینزلند، دانشگاه کوئینزلند و دانشگاه گریفیث (که اغلب دانشجویان خارجی دوره کارشناسی را می‎پذیرد). حمل ونقل عمومی در بریزبن بسیار فعال است. با این‎حال، دوچرخه‎سواری از وسایل حمل ونقل محبوب در این شهر به‎شمار می‎رود. مسیرهای دوچرخه‎سواری زیادی در بریزبن وجود دارد. دانشجویان به راحتی می‎توانند ازطریق این مسیرها با دوچرخه در شهر رفت وآمد کنند.

معمولاً دانشجویان در شهر یا حومۀ شهر زندگی می‎کنند. امکانات آموزشی بسیاری در حومه شهر واقع شده است. برای دانشجویانی که با قصد ادامه تحصیل در استرالیا به شهر بریزبن وارد می‎شوند هزینه تحصیلی معادل 25000 دلار آمریکا است. (برای دانشجویان دورۀ کارشناسی) براساس اعلام دانشگاه فناوری کوئینزلند هزینه‎های زندگی دانشجویی 500 دلار استرالیا در هفته است.

نتیجه گیری

گزینه ‏های متعددی برای تحصیل در استرالیا وجود دارد. هرکدام از این شهرها ویژگی‎های منحصر به فردی دارند و گروه‎های مختلف دانشجویان بین‎المللی را با علایق و سلیقه‎های متفاوت به خود جلب می‎کنند. هرکدام از ما اولویت‎ها و انتخاب‎های متفاوتی داریم و هنگام انتخاب یک شهر به‎عنوان مقصدی برای ادامۀ تحصیل در استرالیا باید اولویت‎ها را درنظر بگیریم.

توصیه ما به شما این است که برای یک انتخاب بهتر علایق و اولویت‌های خود را نادیده نگیرید. از صمیم قلب آرزو می‎کنیم تحصیلاتی همراه با موفقیت و سفری خوش در استرالیا داشته باشید.

موسه اعزام دانشجو آریا با سابقه 15 ساله مفید خود در زمینه مهاجرت تحصیلی در کنار شما است. چنان چه قصد تحصیل در استرالیا داردید گروه مشاوره آریا از طریق دفاتر خود در ایران و سیدنی آماده راهنمایی و برنامه ریزی برای موفقیت شماست.

می توانید این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Call Now Button