اقدامات دانشگاه مک کواری (Macquarie University) در دوران کرونا  

دانشگاه مک کواری در دوران کرونا

استرالیا را می‌توان جزء محبوب‌ترین مقاصد تحصیلی دنیا دانست. استرالیا با جاذبه‌های گردشگری فراوان و مردمان خونگرم همواره مورد استقبال دانشجویان خارجی بوده است. در میان شهرهای استرالیا، سیدنی یکی از محبوب‌ترین مقاصد برای مهاجرت تحصیلی به استرالیا است. این شهر که به عنوان سمبل کشور استرالیا از آن یاد می‌شود، با امکانات رفاهی مناسب و اقتصاد پویای خود در صدر انتخاب‌های دانشجویان خارجی برای ادامه تحصیل در استرالیا است.

سیدنی از امکانات آموزشی، فرهنگی متنوع و با کیفیتی نیز برخوردار است. اگر چه هزینه زندگی در سیدنی نسبت به سایر شهرهای استرالیا بالاتر است؛ اما وجود امکانات عالی موجب رضایت مهاجرین به این شهر شده است.

از جمله دانشگاه‌های محبوب مهاجران تحصیلی به سیدنی می‌توان به دانشگاه مک کواری این شهر اشاره کرد. دانشگاه مک کواری (Macquarie University) در شمار برترین دانشگاه‌های جهان و استرالیا قرار دارد. این دانشگاه یکی از بزرگترین دانشگاه‌های تحقیقاتی محسوب می‌شود و فارغ اتحصیلان آن در زمره برترین های جهان حضور دارند. اگر شما نیز علاقمند به مهاجرت تحصیلی به استرالیا هستید و یا در پی یافتن مقصدی مناسب برای مهاجرت تحصیلی می‌باشید با ما همراه باشید تا در جریان اقدامات این دانشگاه موفق در ایام کرونا قرار بگیرید.

دانشگاه مک کواری در کرونا

اقدامات آموزشی دانشگاه مک کواری در ایام کرونا

دانشگاه مک کواری به تازگی اقدام به بازگشایی تدریجی نموده است. این دانشگاه که همانند سایر دانشگاه‌ها در ایام کرونا کوشید تا گامی در جهت کنترل این ویروس فراگیر داشته باشد. در همین راستا نیز تصمیم به تعطیلی موقت دانشگاه و آموزش و ارزشیابی آنلاین برای مدتی گرفت، هم اکنون باز است.

دانشگاه مک کواری که در آستانه آغاز دومین ترم از سال ۲۰۲۰ است، به صورت حضوری به دانشجویان خدمات رسانی می‌کند. کارکنان دانشگاه در دسترس هستند و دانشجویان می‌توانند جهت انجام امور خود به آنان مراجعه کنند. دانشگاه مک کواری برنامه آموزشی‌ترم دوم خود که در اواخر ژوئیه آغاز می‌شود را به شرح زیر اعلام کرده است:

  • دروسی که نیاز به آموزش حضوری دارند، به صورت حضوری در دانشگاه تدریس خواهند شد. حضور دانشجویان در این گونه کلاس‌ها اجباری است و نمی‌توانند این دورس را به صورت آنلاین بگذرانند.
  • تمام دروسی که نیاز به آموزش حضوری ندارند، از ابتدای ترم به صورت آنلاین ارائه خواهند شد.
  • دانشجویانی که برای ترم دوم ۲۰۲۰ در استرالیا حضور ندارند، تنها قادر به انتخاب دروسی خواهند بود که به صورت آنلاین تدریس خواهند شد. از آن جایی که حضور دانشجویان در دروسی که به صورت حضوری برگزار خواهند شد، اجباری است، این دانشجویان قادر به انتخاب این دروس نخواهند بود. اما برای این که مشکلی در روند تحصیل آنان به وجود نیاید می‌بایست از میان دروسی که به صورت آنلاین ارائه می‌شوند، انتخاب واحد کنند.
  • تمام سخنرانی‌ها در این ترم به صورت آنلاین برگزار خواهند شد.
  • در رابطه با آزمون‌های نهایی‌ترم دوم سال ۲۰۲۰ هنوز اطلاعاتی منتشر نشده است.
  • دانشجویان دانشگاه مک کواری که برنامه‌های بین المللی نظیر تحقیق˓ PACE و جا به جایی دارند لازم است با بخش‌های مربوطه تماس گرفته و از تمهیدات مالی و بیمه‌ای مطلع شوند.

اقدامات دانشگاه مک کواری ویژه دانشجویان تحصیلات تکمیلی در ایام کرونا

دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاه مک کواری که در مراحل انجام پایان نامه‌ها و رساله‌های خود بودند و بنابر وضعیت موجود نیاز به زمان بیشتری دارند، می‌توانند با سوپروایزر خود هماهنگی لازم را به عمل بیاورند.

امکانات آموزشی و رفاهی پیش بینی شده در دانشگاه مک کواری در دوران کرونا

امکانات رفاهی نظیر خوابگاه و سلف سرویس در ایام ترم تحصیلی دوم سال ۲۰۲۰ برای دانشجویان فراهم می‌شود. این در حالی است که اقدامات بهداشتی دقیق و منظم جهت جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در این مکان‌ها و تمامی مکان‌ها اعمال می‌شود. همچنین پوسترهایی شامل تمامی نکات لازم اعم از مراقبت‌های شخصی˓ اجتماعی و شماره تماس‌های ضروری در بسیاری از مکان‌ها نصب شده است.

باشگاه‌های ورزش در دانشگاه مک کواری تا اطلاع ثانوی بسته هستند. برخی کافه‌ها نیز همچنان بسته هستند، اما فروشگاه مواد غذایی دانشگاه باز است.

در ترم جدید بخش‌هایی از کتابخانه با رعایت نکات بهداشتی به صورت حضوری خدمات ارائه می‌دهند. به علاوه˓ دسترسی به تمام منابع کتابخانه به صورت مجازی امکان پذیر می‌باشد.

همچنین مرکز نگهداری از کودکان دانشگاه مک کواری برای خدمات رسانی به کارکنان و دانشجویان دارای فرزند خدمات ارائه می‌دهد.

امکانات دانشگاه مک کواری در کرونا

بسته‌های حمایتی مالی و غیر مالی دانشگاه مک کواری در دوران کرونا

دانشگاه مک کواری از تخصیص بسته حمایتی ویژه برای کمک به دانشجویانی که از شرایط دشوار به وجود آمده در ایام کرونا رنج می‌برند اطلاع داد. این کمک‌ها جهت رفع نیازهای روزمره به دانشجویان پرداخت می‌شود. دانشجویان می‌توانند با مراجعه به وبسایت Welfare Services برای بهره مندی از این بسته‌های ویژه حمایتی اقدام کنند.

از نظر شهریه نیز شهریه‌های دانشگاه مک کواری در ایام کرونا تغییری نکرده‌اند، اما هزینه‌هایی چون قبض پارکینک از کارکنان و دانشجویان در این ایام گرفته نمی‌شود.

به منظور فراهم آوردن شرایط آموزشی با کیفیت یکسان برای همه دانشجویان˓ دانشگاه مک کواری امکانات فناوری اطلاعات در اختیار دانشجویان خود قرار می‌دهد. دانشجویانی که نیاز به چنین امکاناتی دارند می‌توانند با بخش فناوری اطلاعات دانشگاه درخواست خود را در میان بگذارند.

بسته‌های حمایتی مالی و غیر مالی دانشگاه مک کواری ویژه دانشجویان بین المللی در دوران کرونا

در رابطه با دانشجویان بین المللی˓ دانشگاه مک کواری تصمیم آنان برای بازگشت به کشورشان را به خود و خانواده‌هایشان واگذار کرده است. در صورتی که دانشجویان بین المللی دانشگاه مک کواری تمایل به بازگشت به کشورشان داشته باشند، تمهیداتی برای آموزش آنلاین آن‌ها در نظر گرفته شده است. همچنین ویزای دانشجویی آنان به سبب شرایط به وجود آمده دستخوش تغییر نخواهد شد و از این نظر مشکلی برای آنان به وجود نخواهد آمد.

دانشگاه مک کواری بسته‌های متنوعی به منظور حمایت از دانشجویان بین المللی خود فراهم آورده است. این بسته‌ها شامل کمک‌های مالی جهت تأمین خوابگاه و غذا و امکانات آموزشی هستند. علاوه بر آن دانشجویان بین المللی می‌توانند در ایام کرونا در بخشی‌هایی از دانشگاه و یا شهر که نیاز به کمک هستند، مشغول به کار شوند و از این طریق درآمد کسب کنند.

محدودیت‌های مسافرتی و لزوم رعایت ایزوله شخصی

در راستای پیشگیری و کنترل ویروس کرونا˓ دولت استرالیا اعلام کرده است همه افرادی که در این ایام وارد این کشور می‌شوند، می‌بایست ایزوله شخصی را به مدت ۱۴ روز رعایت نمایند. نظر به تصمیم فوق دانشگاه مک کواری قرار بازدید کنندگان بین المللی برای بازدید از این دانشگاه را لغو کرد و به تعویق انداخت. این دانشگاه هم چنین سفرهای تجاری راه دور درون مرزی و بین المللی خود را تا اطلاع ثانوی لغو کرد.

کارکنان دانشگاه مک کواری در صورت ضرورت انجام سفر می‌توانند درخواست خود را به مدیر اجرایی بخش خود اعلام کنند. موافقت با درخواست‌ها منوط به نظر معاون دانشگاه می‌باشد. کارکنان دانشگاه در صورت انجام سفر باید از بازگشت خود و داشتن زمان کافی برای رعایت ایزوله شخصی مطمئن شوند. همچنین در صورتی که پس از بازگشت قادر به حضور در محل کار خود نباشند و امکان انجام کار به صورت دورکاری داشته باشند باید با مدیر اجرایی بخش خود هماهنگی‌های لازم را به عمل آورند.

کلام پایانی

آن چه در این مقاله خواندید اهم اقدامات دانشگاه مک کواری استرالیا در دوران کرونا و ویژه‌ترم دوم تحصیلی سال ۲۰۲۰ این دانشگاه است. چنان چه علاقمند به تحصیل در استرالیا و مهاجرت تحصیلی به این کشور هستید، می‌توانید با گروه مشاوره آریا با ۱۵ سال سابقه مفید در زمینه مهاجرت تحصیلی به کشورهایی نظیر استرالیا و کانادا است، تماس بگیرید. همچنین شما می‌توانید به یکی از شعب گروه مشاوره آریا در شهرهای تهران˓ اصفهان مراجعه کنید. ما در گروه مشاوره آریا تمام جوانب را برای موفقیت تحصیلی شما می‌سنجیم و بهترین‌ها را به شما معرفی می‌کنیم.

 

می توانید این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Call Now Button