تحصیل در رشته‌ی MBA بهتر است یا ثروت؟ مسئله این است

تحصیل رشته mba استرالیا

از ثریا تا گور در استرالیا mba بخوان!

مطمئنا نام رشته‌ی MBA زیاد به گوشتان خورده است و تعداد زیادی از اطرافیان شما سعی دارند که در این رشته تحصیل کنند. اما چرا؟‌ چرا باید چنین رشته‌ای بخوانیم و چرا اخیرا به یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدار‌ترین رشته‌ها تبدیل شده است؟ چرا بارها و بارها از اطرافیان می‌شنویم که برای تحصیل این رشته،‌ مهاجرت به استرالیا را انتخاب کرده‌اند؟

در حقیقت MBA ارشد مدیریت کسب و کار است. یعنی به شما چیزی را یاد می‌دهد که تعداد زیادی از افراد از آن سردرنمیاورند و به همین دلیل هم در کار خود شکست می‌خورند. این رشته کلیدی را در دستتان قرار می‌دهد که به کمک آن هر قفلی را باز خواهید کرد! اما قبل از هرچیز،‌ اولین نکته‌ای که باید بدانید این است که آیا شما مدیر خوبی هستید؟ اگر حسابی خجالتی هستید، اهل بیرون رفتن نیستید، ترجیح می‌دهید یک گوشه برای خودتان تایپ کنید،‌ به کارهای دفتری برسید، اصلا و ابدا استرس نکشید و خود را به عنوان یک انسان درونگرا قبول دارید،‌ بهتر است سراغ این رشته‌ی پرجنب و جوش نروید. چون این رشته مخصوص کسانی است که می‌خواهند در آینده‌ای نه چندان دور،‌ به یک مدیر بین‌المللی تبدیل شوند.

اما اگر قصد دارید حضور در بازار پر رقابت کسب و کار را تجربه کنید و در رشته‌ای بین‌المللی به تحصیل بپردازید، رشته‌ی MBA‌ را پیشنهاد می‌کنیم.

رشته‌ای که با تحصیل در آن می‌توانید موقعیت‌های شغلی فوق‌العاده‌ای برای خود مهیا کنید و حتی کسب و کار خودتان را راه بیندازید و دیگر کارمند کسی نباشید! رشته‌ای که آن را می‌توانید در بهترین دانشگاه‌ها در کشورهای مختلف بخوانید و همانجا به راحتی شغل مناسبی پیدا کنید و این همه دردسر نکشید!

البته اگر شما جزو آن دسته از اشخاصی هستید که تحصیل در یک رشته‌ی بین‌المللی را دوست ندارد،‌ از حقوق بالا و دلاری بدش  می‌آید و روی حشرات موجود در استرالیا زیادی حساس است، بهتر است از خواندن این مقاله دست بردارید. البته در مورد آخر به شما حق می‌دهم…حشراتی که در استرالیا وجود دارد…

از حشرات و مارهای بزرگ استرالیا که بگذریم، رشته‌ی MBA از بهترین رشته‌ها برای مهاجرت تحصیلی است! یعنی یکی از رشته‌هایی که دانشگاه‌های اروپایی، استرالیا و کانادا به شدت از آن  استقبال می‌کنند چون این روزها،‌ همه به مدیر مدبر و کار کشته‌ای نیاز دارند که گره از کارشان باز کند و خود کفا باشد. این نکته را به خاطر داشته باشید که در کشورهای خارجی، برای کسی که سعی دارد کسب و کار خودش را راه بیندازد ارزش زیادی قائل هستند و تحصیل در رشته‌ی MBA دقیقا راه و چاه آن را در اختیارتان قرار می‌دهد! (پس خیالتان راحت باشد، جز استرالیا در کانادا هم چنین رشته‌ای وجود دارد و می‌توانید به تحصیل در آن بپردازید).

MBA بخوان و پادشاهی کن!

معمولا اسم مهاجرت به استرالیا که می‌آید،‌ قیافه‌ی دانشجویان از استرس حسابی درهم می‌رود و رنگشان آبی می‌شود. الحق که تحصیل در یک رشته در دانشگاه‌های خارجی شوخی نیست و وقتی فارغ‌التحصیل می‌شوید، مدت زمان کوتاهی در اختیارتان قرار می‌دهند که کار پیدا کنید و اقامت بگیرید. یکی از مزایای تحصیل در رشته‌ی MBA این است که شما دیگر نباید نگران پیدا کردن دانشگاه مناسب یا شغلی مناسب بعد از فارغ‌التحصیلی باشید. همانطور که قبلا گفتیم، امروزه بازار کسب و کار به مدیر قدرتمندی نیاز دارد که در رشته‌ی پیشرفته‌ای  مثل MBA تحصیل کرده باشد.

از دیگر مزایای تحصیل در این رشته این است که شما می‌توانید به صورت پاره‌وقت یا تمام‌وقت در استرالیا تحصیل کنید و مسئولیت پذیری در دنیای واقعی را یاد بگیرید. یعنی یکباره شما را از کاغذ و کتاب به آچار فرانسه هل نمی‌دهد و شما را با بازارکار واقعی آشنا می‌کند.

ـحصیل در استرالیا mba

نابرده رنج گنج بدون MBA میسر نمی‌شود!

شاید از نظر شما در تعریف و توصیه‌ی این رشته زیاده‌روی شده است. ولی وقتی می‌گویم تحصیل در رشته‌ی MBA در حقیقت راجع به سواد و دانش بیشتر هم صحبت می‌کنیم! یعنی این رشته نه تنها شما را در بازار کار موفق می‌سازد و استعداد‌هایتان را شکوفا می‌کند،‌ بلکه دانش و تخصص ذهنی شما را نیز گسترش می‌دهد. بالاخره قرار است این رشته از شما یک مدیر بسازد! پس طبیعتا مغزتان را پر از اطلاعات مختلفی می‌کند تا مدیر بی‌سوادی بار نیایید. خصوصا اگر بخواهید تحصیل در استرالیا یا سایر کشورهای برتر در دنیا را انتخاب کنید و آینده‌ی خود را بیش از پیش تضمین نمایید.

با تحصیل در این رشته شوماخر بازار کار می‌شوید

البته ما نگفتیم کسی که قصدش تحصیل در رشته‌ی معماری، زبان و ادبیات انگلیسی یا هنر است، بازار کار حرفه‌ای نخواهد داشت. هرکس به نوبه‌ی خود می‌تواند تلاش کند و در بازارکار حرفه‌ای شود. اما تحصیل در رشته‌ی MBA به شما این فرصت را می‌دهد تا در یکی از شرکت‌های رویایی (حتی نمایندگی اپل و سامسونگ و …) مدیر موفقی شوید! در حقیقت این رشته برای تمام کارفرماها شناخته شده است و همه می‌دانند که اگر کسی برای کارشناسی ارشد در چنین رشته‌ای تحصیل کند، یعنی مغزی از اطلاعات طلایی دارد که می‌تواند برای کسب و کار آن‌ها، از آن استفاده کند. چون همانطور که گفتیم، تحصیل در این رشته  مثل در دست داشتن شاه‌کلید است. شما در این رشته ایده‌پردازی را به طور حرفه‌ای یاد می‌گیرید و می‌توانید بهترین روش رسیدن به اهداف خود را بررسی کنید.

پس از این رشته تقریبا می‌توانید در هر کسب و کاری که فکرش را بکنید استفاده کنید! از گردشگری گرفته تا تجارت وسایل پزشکی، راه‌انداختن سایت راهنمای خرید و …. .

MBA رشته‌ای برای تنوع طلب‌ها

همانطور که گفتیم، این رشته به شما یاد می‌دهد که چگونه بهترین روش رسیدن به یک هدف را پیدا و بررسی کنید. بنابراین شما به کمک مهارت خود می‌توانید در هر صنعت، کشور و رشته‌ای که می‌خواهید مشغول به کار شوید. یعنی می‌توانید درباره‌ی هر مسئله‌ی پیچیده‌ای که جلوی راهتان قرار می‌گیرد فکر کنید. پس اگر مدت زیادی در یک شرکت مشغول به کار شوید و به هر دلیلی نخواهید آن‌جا کار کنید، شرکت‌های دیگر با آغوش باز منتظرتان هستند (البته این نکته را هم فراموش نکنید که می‌توانید کسب و کار خودتان را داشته باشید).

با اسکناس خودتان را باد بزنید

اگر شخص پول دوستی هستید و به درآمد بالا اهمیت زیادی می‌دهید (چه کسی از پول بدش می‌آید؟) تحصیل در این رشته یکی از بهترین گزینه‌هاست. چون به کمک این رشته شما مدیر می‌شوید. پس مطمئنا هر کارفرمایی یک حقوق خوب برایتان در نظر خواهد گرفت و در کنار آن هم مسئولیت‌های زیادی به شما خواهد سپرد.

البته همان ابتدا عرض کردم که اگر درون گرا هستید و حوصله‌ی استرس و جنب و جوش زیاد را ندارید، این رشته برایتان سرسام‌آور خواهد بود، اما اگر اهل چرب‌زبانی، مدیریت و رهبری هستید، می‌توانید به راحتی در آن تحصیل کنید و بهترین درآمد را برای خودتان داشته باشید.

از کجا بفهمیم درون گرا هستیم یا برون گرا؟

با توجه به اینکه این رشته مخصوص اشخاص برون گرا و اجتماعی است، پس حتما باید از این لحاظ خودتان را بشناسید. تشخیص اینکه درون گرا هستید یا برون گرا اصلا کاری ندارد. فقط کافی است ببینید که دوست دارید با دوستانتان، فیلمی را در سینما مشاهده کنید یا پشت لپ تاپ خود راحت‌تر هستید؟

البته عرض نکردم که هر کس با دوستانش به سینما می‌رود می‌تواند مدیر فوق‌العاده‌ای بشود. اما اگر در بین دوستانتان، کسی که برنامه‌ریزی، قرار و مدارها، هماهنگی‌ها و رهبری کل گروه را برعهده دارد، شما هستید،‌ پس در آینده‌ هم می‌توانید مدیر خوبی باشید.

سخن آخر

تحصیل در رشته‌ی بین‌المللی MBA‌ چه در ایران چه در سایر کشورها مزایای بسیار زیادی دارد و از هر لحاظ، شما سود خواهید کرد. اما بزرگترین مزیت این رشته این است که کار شما را برای مهاجرت تحصیلی راحت می‌کند و به راحتی می‌توانید در یکی از بهترین دانشگاه‌های دنیا پذیرش بگیرید و درس بخوانید. علاوه بر این، دردسرهای سایر رشته‌ها را ندارد. برای مثال اگر شما زبان و ادبیات انگلیسی را در ایران خوانده باشید و بخواهید همان را در انگلستان ادامه دهید، احتمال اینکه از تفاوت مطالب قبض روح شوید زیاد است! اما اگر بخواهید در رشته‌ی MBA درس بخوانید،‌ راحت‌تر خواهید بود و به راحتی با اطلاعات مختلف خو می‌گیرید.

می توانید این مطلب را به اشتراک بگذارید

2 دیدگاه دربارهٔ «تحصیل در رشته‌ی MBA بهتر است یا ثروت؟ مسئله این است»

  1. سلام. وقتتون خوش. من خانم هستم و کارشناسی خودم رو در رشته برق دانشگاه خواجه نصیر با معدل 17.13 گرفتم و مقطع ارشد رو با رتبه زیر 50 در دانشگاه امیر کبیر قبول شدم. البته معدل ارشدم اصلا خوب نیست و آموزش محور هم شدم.
    سطح زبانم متوسط رو به بالاست، متاهلم و یک فرزند هم دارم. اصلا نمیتونم هزینه دانشگاه و زندگی در استرالیا یا هر کشور دیگه ای رو بدم. با این اوصاف، بخوایم رک باشیم، شانس قبول شدن من تو یه دانشگاه خارج از کشور برای رشته MBA به صورت بورسیه کامل چه قدر هست؟ اگر اوکی بشه باید تنها برم یا با خانواده؟
    اینکه رشتم برق بوده، ربطی به اینکه با MBA خوب ارتباط بگیرم یا نه داره؟
    ممنون میشم پاسخ رو برام ایمیل کنین

    1. سلام .
      در مورد اینکه شانس شما برای بورسیه چقدر هست المانهای زیادی تاثیر دارند.
      با کارشناسان ما تماس بگیرید تا با توجه به شرایطتون در انتخاب دانشگاه و کشور مورد نظر راهنماییتون کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Call Now Button