با مدرک کشاورزی چه می توان کرد؟

با مدرک کشاورزی چه می توان کرد؟

 

کشاورزی چیست؟

کشاورزی ترکیب مطالعات تئوریک و کاربرد عملی کشت و کار است، مانند کشت غلات.

از زمان عصر برنز، توسعه ی هلال حاصل خیز در خاور میانه تمدن های مدرن را ایجاد کرد و پیشرفت های کشاورزی از آن زمان پیشرفت بشر را تعریف کرده اند.

در پی اختراعات و نو آوری ها از مته ی بذر گرفته تا بارور کردن محصولات زراعی با پهباد ها، در چند قرن گذشته کشاورزی تبدیل به یک علم شده است.

البته هنوز فرصت های بسیار بزرگی برای تحقیق و توسعه در بخش کشاورزی وجود دارد که این بخش تا امروز بزرگترین کارفرما در کل جهان است. مشاغل حرفه ای در کشاورزی می توانند هم در طرح های کنونی جهت ریشه کن کردن فقر از طریق علوم خاک و روش های کشاورزی خود بسنده شکل گیرند و هم در پیشرفت های خلاقانه در محصولات کشاورزی اصلاح ژنتیکی شده (GMO) و یا حتی در زمینه ی گوشت هایی که به صورت مصنوعی تولید می شوند.

در رشته ی کشاورزی چه خواهید آموخت؟

رشته ای مانند علوم کشاورزی، امر کشت و کار را هم در مقیاس های کوچک و هم در مقیاس های عظیم مطالعه می کند و در حین این کار، راخ حل های اخلاقی و محیط زیستی برای تغذیه ی جمعیت جهان که همچنان رو به افزایش است را جستجو می کند. دوره های کشاورزی می توانند شامل واحد های از جمله علوم مرتع و کشت و یا مواد مغذی گیاه باشند.

زراعت به طور خاص بر علوم خاک و گیاه تمرکز کرده و همراه با بیزینس برای یافتن راه هایی جهت بهینه کردن محصول و رسیدن به کشاورزی پایدار همکاری می کند. در همین حال اقتصاد کشاورزی نیز اقتصاد کاربردی را با تحقیقات عمیق در کشاورزی ترکیب کرده و امور مالی و تاثیر سیستم های مالی مانند تعرفه ها را در صنعت تحلیل کرده و در همین بین راه های به حد اکثر رساندن بهره برداری از منابع طبیعی را نیز بررسی می کند.

اکثر برنامه های درسی در مقطع کارشناسی کشاورزی واحد هایی مانند سیاست عمومی، تحلیل داده و پایداری محبط زیست را با واحد هایی اختیاری همچون اقتصاد سنجی کاربردی یا علوم تولید دام ترکیب می کنند.

یک مدرک کارشناسی در رشته ی کشاورزی سه یا چهار سال به طول خواهد انجامید و تحقیقات کاربردی در این حوزه را می توان تا مقطع دکترا ادامه داد. این رشته به شدت با صنایع محلی همکاری کرده و حتی ممکن است سک مزرعه ی بسیار کوچک نیز برای دانشجویان مهیا باشد.

دانشجویان می توانند در سال سوم با مهارت هایی که در این دوره آموخته اند به کار آموزی بپردازند و آن ها را به صورت عملی اجرا نمایند. همچنین کارآموزی در موسساتی در کشور های دیگر نیز در دوره های کشاورزی بسیار رایج شده است  که به دانشجویان این فرصت را می دهد تا در مورد محیط های قابل کشت مختلف و رویکرد های مختلف کشاورزی در سراسر جهان نیز بیاموزند و تجربیات ارزشمندی در یک محیط جهانی کسب نمایند.

 

برای آموختن کشاورزی باید چه بخوانیم؟

مطالعه ی علوم هسته ی اصلی هر رشته ی کشاورزی است و دانشجویان باید در مبانی شیمی و ریاضی از پیش قوی باشند. اقتصاد نیز می تواند بخش مهمی از کشاورزی باشد و دوره ای مانند مطالعات کسب و کار می تواند به دانشجویان مهارت هایی را بیاموزد که در مطالعات آتی آن ها بسیار کاربردی خواهند بود.

مهم ترین بخش از علوم که می توان پیش از تحصیل در رشته ی کشاورزی آموخت، بیولوژی است که عنصر مهمی در حوزه هایی مانند تمام شدن زندگی گیاهی و نیاز های رژیمی مردم است.

حوزه ی دیگری که بهتر است پیش از اپلای کردن برای رشته ی کشاورزی و یا انتخاب گرایش در این رشته مطالعه شود، جغرافیا است. زیرا دوره هایی که شامل مهارت هایی همچون جمع آوری داده و توپوگرافی هستند، در این رشته کاربرد خواهند داشت.

کشاورزی ترکیبی از کار عملی و آکادمیک است و به همین دلیل افرادی که زمانی را صرف کار و حتی حضور در یک مزرعه کرده باشند، می توانند رزومه ای را داشته باشند که به نسبت سایر دانشجویان برای آن ها مزیتی رقابتی ایجاد خواهد کرد.

 

پس از در رشته ی کشاورزی چه می توان کرد؟

احتمالا واضح ترین شغلی که برای یک فارغ التحصیل در رشته ی کشاورزی به ذهن می رسد، مدیریت یک مزرعه ی سنتی  و یا مدیریت یک واحد تخصصی در یک مزرعه باشد. نقش های نظارتی در تولید غذا در جامعه و آموختن مهارت های نظارت بر یک تیم  بسیار حیاتی بوده و می توانند در تمامی قسمت های بخش کشاورزی به کار گرفته شوند و البته مشاغلی با درآمد های بسیار خوب بوجود می آورند.

بخش بیوتکنولوژی هم بسیار وسیع بوده و مسیر های شغلی متعددی را به فارغ التحصیلان کشاورزی ارائه می دهد. مشاور یک مزرعه ی بزرگ می تواند یک انتخاب باشد. با داشتن پیش زمینه ی علمی قوی تر می توان در اموری مانند محصولات زراعی اصلاح ژنتیکی شده مشغول به کار شد و همچنین مهارت و دانش در زمینه ی بیزینس می تواند در تجارت و مذاکرات تجاری مفید باشد.

مشاغل در زمینه ی صنایع کشاورزی چند ملیتی و بیوتکنولوژیک نیز اغلب بسیار مرسوم بوده و پوزیشنی مانند حسابرس که بر تبعیت این بخش ها از قوانین و مقررات و استاندارد های اخلاقی نظارت دارند نیز برای فارغ التحصیلان این رشته گزینه ی دیگری است.

داشتن دانش تخصصی در صنعتی میلیارد دلاری نیز می تواند به فرصت های کارآفرینی منجر شود، مانند ارتقا دادن محصولاتی که از قبل وجود داشته اند. بسیاری از انتشارات تجاری نیز بر صنعت کشاورزی و زندگی روستایی تمرکز دارند، بنابراین فارغ التحصیلان رشته ی کشاورزی که دستی در زبان و ادبیات داشته و مهارت های تحقیقاتی بالایی دارند نیز می توانند در زمینه ی روزنامه نگاری و نویسندگی نیز کار کنند.

می توانید این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Call Now Button