دانشگاه تاسمانی استرالیا

دانشگاه تاسمانی استرالیا
دانشگاه تاسمانی استرالیا
وبسایت دانشگاه تاسمانی استرالیا

 

دانشگاه تاسمانی در زمره‌ی 2 درصدیِ برترین دانشگاه‌های جهان قرار داشته و جوایز متعددی برای آموزش‌های نوین و پیشرفته‌اش دریافت کرده است. تنها در سال 2015، شش آکادمی دانشگاه تاسمانی از «سازمان اهدای جوایز استرالیا برای دانشگاه‌های آموزشی» تقدیرنامه دریافت کردند که این تعداد تقدیرنامه، بیشترین میزان در تمامی دانشگاه‌های استرالیا به شمار می‌رود.

دانشگاه تاسمانی( Tasmania university) که در سال 1890 میلادی افتتاح شده، دارای پیشینه‌ای غنی و غرورآفرین می‌باشد که ما در سال 2015، یکصد و بیست و پنجمین (125) سالروز تأسیس آن را گرامی خواهیم داشت. دانشگاه ما، چهارمین دانشگاه قدیمی استرالیا می‌باشد؛ و این امر، عنوان معتبر «دانشگاه سنگ‌ماسه» (sandstone university) را از آنِ ما کرده است. دانشگاه تاسمانی یکی از کهن‌ترین موسسات آموزشی کشور محسوب می‌شود.

سبک زندگی پیشرفته و در سطوح جهانی در تاسمانی

تاسمانی، دنیای کوچکی از فرهنگ و فعالیت‌های مختلف بوده و دارای برخی از بهترین محصولات غذایی جهان، طبیعت شگفت‌انگیز و زیبا، فرهنگ و هنر در سطوح جهانی و پیشینه‌ای غنی می‌باشد. تاسمانی، ایالتی گسترده و جذاب می‌باشد که دارای سبک زندگی منحصر به‌فرد و نوین جهانی است.

موزه‌ی معروف «هنر کهن و نو»، نقطه‌ی عطفی در پیشینه‌ی فرهنگی و هنری تاسمانی محسوب می‌شود. علاوه بر این، تاسمانی هر ساله میزبان تعداد کثیری جشنواره، فستیوال و رویدادهای فرهنگی می‌باشد که خود بدان معناست که همواره می‌توان در تاسمانی شاهد رخدادهای نو بود.

شاید یکی از مهم‌ترین مواردی که موجب شهرت تاسمانی شده، زیبایی طبیعت آن باشد. از آنجایی که تاسمانی یک جزیره می‌باشد، سواحل و مناطق گردشگری این مکان بی‌پایان است. اما زیبایی‌های تاسمانی در سواحل آن خلاصه نمی‌شود؛ این جزیره همچنین به خاطر کوهستان‌های زیبا و مناظری که چشم هر بیننده‌ای را محسور خود می‌کند نیز شهرت فراوانی یافته است.

نه تنها زندگی بانشاطِ شهری و فرهنگی در تاسمانی جریان دارد، بلکه زیبایی‌های طبیعی این جزیره نیز جلوه‌ی خاصی به آن داده است؛ به راستی که هم زندگی شهری و هم زیبایی طبیعیِ تاسمانی از جمله بهترین‌های خود در سطح جهان هستند. می‌توانید خودتان به تاسمانی آمده و از نزدیک ببینید که چرا این جزیره، چهارمین مقصد گردشگری برتر در فهرست «10 مقصد گردشگری برتر جهان» وبسایت Lonely Planet قرار گرفته است.

 
 

دانشگاه تاسمانی استرالیا

 

در رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان، دانشگاه تاسمانی استرالیا با 13 رتبه جهش، توانست عنوان دویست و نود و دومین (292) دانشگاه برتر جهان را از آن خود کند. این موضوع، دانشگاه تاسمانی را در زمره‌ی 2 درصدیِ برترین دانشگاه‌های جهان قرار داده و شهرت آن را به عنوان یک موسسه‌ی برجسته‌ی تحقیقاتی مستحکم‌تر می‌کند.

دانشگاه تاسمانی در رتبه‌بندی QS دانشگاه‌های جهان، موفق به کسب عنوان دویست و هشتادو هفت (287) شد که خود، گام مثبت دیگری در راستای افتخارات این موسسه است؛ این موضوع موجب شد تا رتبه‌ی دانشگاه تاسمانی با 7 پله ترقی، در میان برترین دانشگاه‌های «سازمان علوم زمینی، دریایی،کشاورزی و جنگل‌داری» قرار گیرد. هفت رشته‌ی تحصیلی دیگر دانشگاه تاسمانی از جمله فلسفه، علوم محیطی، علوم بیولوژیکی، جامعه‌شناسی، آموزش، جغرافیا و پزشکی نیز در رتبه‌بندی QS موفق به کسب عناوین برتر شدند.

عملکرد بی‌نقص و مداوم دانشگاه تاسمانی در رشته‌های تحصیلی مختلف، حاکی از قدرت و گوناگونی پژوهش‌های صورت گرفته‌ی آن است. رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان که توسط سازمان « Times Higher Education» منتشر شد نیز، گواهی بر موفقیت‌های دانشگاه تاسمانی به عنوان طلایه‌دار تحقیقاتی جهان است که آن را در زمره‌ی 350 دانشگاه برتر دنیا قرار داد.

  • کسب بیشترین جوایز آموزشی در میان تمامی دانشگاه‌های استرالیا
  • جز 2% دانشگاههای برتر جهان
  • 4مین دانشگاه قدیمی استرالیا ، جشن 125 سالگی خود را در 2015 گرفت
  • 122 میلیون دلار درامد حاصل از تحقیقات در سال 2015
  • دارای 400 همکار صنعتی در بیش از 117 کشور جهان
  • دارای 1384 دانشجو با مدارج بالا در سال 2016 که از این میان، 36 درصد آنان را دانشجویان بین‌المللی تشکیل می‌دهند
  • 16٫21 رشته‌ی پژوهشی این دانشگاه توسط «کنسولگری پژوهشی استرالیا» با استانداری بالاتر از سطح جهان رتبه‌بندی شدند
  • سازمان QS در سال 2016، دانشگاه تاسمانی را در زمینه‌های علوم زمینی و دریایی در میان 100 دانشگاه برتر جهان قرار داد
  • سازمان QS در سال 2016، دانشگاه تاسمانی را در نه (9) رشته و موضوع به عنوان دانشگاه برتر انتخاب نمود
  • سازمان QS در سال 2016، دانشگاه تاسمانی را در رشته‌های کشاورزی و جنگل‌داری در میان 100 دانشگاه برتر جهان رتبه‌بندی کرد
 

تحقیقات و مطالعات در سطوح جهانی دانشگاه تاسمانی

موقعیت مکانی جزیره‌ی ما، فرصتی ناب و هیجان‌انگیز برای انجام تحقیق و مطالعه فراهم می‌کند که در کمتر جایی یافت می‌شود. در تاسمانی، می‌توانید از مزایای سیستم اجتماعی-بوم‌شناختی جزیره بهره ببرید تا به واسطه‌ی آن به مشاهده و درک برخی از مهم‌ترین چالش‌های پیش روی استرالیا و جهان بپردازید.

موقعیت مکانی ما همچنین، شرایط را برای همکاری نزدیک با دولت مرکزی و نیز سازمان‌هایی مانند CSIRO و «مرکز وابسته به قطب جنوب استرالیا» را فراهم نموده که محیطی مناسب و پژوهشی را در اختیار متخصصان برای دسترسی به تأسیسات مختلف قرار می‌دهد.

ما از پژوهش‌ها و تحقیقاتی که موجب بهبود وضعیت جوامع مختلف می‌شود، استقبال می‌کنیم: پژوهش‌های دانشگاه تاسمانی در سطح جهانی قرار دارد و از وجود متخصصان برجسته‌ی اهل تاسمانی نیز بهره می‌برد.

دانشگاه تاسمانی استرالیا
دانشگاه تاسمانی استرالیا

 

 پردیس دانشگاه تاسمانی (University of Tasmania)

دانشگاه تاسمانی استرالیا دارای چندین دانشکده‌ی مختلف درون سه ناحیه‌ی ایالت تاسمانی است؛ هوبرت در جنوب، لانسستون در شمال و برنی در شمال غرب که همگی آماده‌ی خدمت‌رسانی در سرتاسر جزیره هستند. دانشکده‌های ما تمام بهره‌ی خود را از مناطق جغرافیایی تاسمانی از جمله رودخانه‌ها، کوهستان‌ها و سواحل را می‌برند و به مراکز تجاری و ساختمان‌های عمومی نزدیک هستند. دانشگاه تاسمانی در سال 2006 گسترش یافت که با احداث دو دانشکده در سیدنی، یعنی دارلینگ‌هارست و روزوله همراه بود.

هر یک از این دانشکده‌ها به قدر کافی بزرگ هستند که تجربه‌ای منحصر به‌فرد و غنی از محیط آموزشی فراهم کنند؛ اما در عین حال، به اندازه‌ی کافی کوچک و جمع و جور نیز هستند که تعاملی دوستانه بین کارکنان و دانشجویان برقرار شده و تمرکزی قوی بر افراد وجود داشته باشد.

اطلاعات دانشکده‌ی هوبرت

دانشکده‌ی «سندی بی» دانشگاه تاسمانی، در مجموعه‌ای به وسعت 100 هکتار قرار گرفته که متشکل از سواحل سندی بی (Sandy Bay) است و فاصله‌ی آن از مرکز شهر با خودرو، حدود 5 دقیقه می‌باشد. این دانشکده‌ی زیبا و دیدنی مابین «کوهستان ولینگتون» و «رودخانه‌ی دِرونت» واقع شده و بخشی از آن محصور در بوته‌زار است؛ این دانشکده همچنین درون مناطق شلوغ شهری نیز قرار گرفته است. دانشکده‌ی هوبرت فاصله‌ی اندکی با فروشگاه‌ها، وسایل نقلیه‌ی عمومی، هتل‌ها و مکان‌های خدماتی و تفریحی دارد و همچنین فاصله‌ی اندکی از هوبرت و مسیری کوتاه با خودرو از فرودگاه هوبرت دارد.

بسیاری از دانشکده‌های دانشگاه تاسمانی در سیدنی بی واقع شده‌اند و فاصله‌ی اندکی از ماهواره‌ی شهری ما دارند که شامل «هنرستان موسیقی»، «دانشکده‌ی هنر تاسمانی» و «موسسه‌ی مطالعات دریایی و جنوبگان» در آبشار هوبرت، ساختمان پزشکی چند میلیون دلاری Medical Sciences Precinct که «دانشکده‌ی سلامت» نیز در آن واقع شده و «موسسه‌ی تحقیقاتی Menzies» و «دامین» می‌شود.

دانشگاه تاسمانی برنامه دارد تا با احداث «آکادمی صنایع و هنرهای اجرایی» تأسیسات خود را در هوبرت گسترش دهد که قرار است در پارکینگ خودرو، نزدیک «رویال تئاتر» ساخته شود.

دانشکده‌ی علوم، مهندسی و فناوری دارای تأسیسات برون-دانشکده‌ای در جنوب می‌باشد که شامل مزرعه‌ی دانشگاهی در ریچموند است که خود مکانی برای تحقیقات کشاورزی دانشگاه محسوب می‌شود. «رصدخانه‌های دانشگاه» و «موزه‌یGrote Reber Physics» در کمبریج، نزدیک هوبرت واقع شده‌اند.

اطلاعات دانشکده‌ی لانسستون

دانشکده‌ی نیونهامِ دانشگاه تاسمانی، دانشکده‌ای بزرگ به وسعت 50 هکتار است که مشرف به رودخانه‌ی تامار بوده و دارای محیط آموزشی کامب و دوستانه است. دانشکده‌ی نیونهام در فاصله‌ی کوتاهی از مرکز شهر واقع شده است. وسایط نقلیه‌ی عمومی به طور منظم به این دانشکده رفت و آمد می‌کنند. این دانشکده همچنین به مراکز خرید نیز بسیار نزدیک است. تعداد زیادی از اقامتگاه‌های ارزان‌قیمت در نزدیکی این دانشکده وجود دارند که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به آپارتمان‌های مبله‌ی نیونهام و 120 واحد آپارتمان کاملا نوساز در محوطه‌ی دانشکده‌ی «اینورسک» اشاره کرد.

اطلاعات دانشکده‌ی کریدل کوست

دانشکده‌ی کریدل کوست که برنده‌ی جوایز متعددی نیز شده، در سواحل شمال غربی و مناطق روستایی اطراف برنی واقع شده که دارای تأسیسات آموزشی مدرن و ویژه‌ای است. این دانشکده، فضای آموزشی منعطف و گرمی در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد که دارای تأسیسات سرگرمی و ورزشی نیز می‌باشد.

«موسسه‌ی کشاورزی تاسمانی» نیز در دانشکده‌ی کریدل کوست واقع شده است. این موسسه، یک سرمایه‌گذاری مشترک بین دانشگاه تاسمانی و شهرداری این ایالت محسوب می‌شود که در زمینه‌ی پژوهش، توسعه، گسترش، آموزش و تعلیم کشاورزی سرآمد است.

اطلاعات دانشکده‌ی سیدنی

دانشگاه تاسمانی، در سال 2006 دانشکده‌ای در نیو ساوت ولز احداث نمود. دانشکده‌ی سیدنی که به شهر سیدنی، روزوله و غرب دارلینگ‌هارست نزدیک است، دارای آموزش‌های پرستاری و بهیاری برای بیمارستان‌های محلی می‌باشد.

دانشکده‌ی دارلینگ‌هارست

دانشکده‌ی دارلینگ‌هارستِ دانشگاه تاسمانی، در مناطق داخلی شهر سیدنی واقع شده و وسایل نقلیه‌ی عمومی به طور منظم به این مکان رفت و آمد می‌کنند.

رشته‌های پرستاری و مامایی درون ساختمان علوم سلامتی این دانشکده، مدرک کارشناسی پرستاری طی یک دوره‌ی سریع دو ساله با همکاری «خدمات درمانی سنت وینسنت و میتر» را به متقضیان ارائه می‌دهد.

دانشکده‌ی دارلینگ‌هارست دانشگاه تاسمانی در منطقه‌ی «بیمارستان سنت وینست» واقع شده است. این بیمارستان، دومین بیمارستان قدیمی استرالیا بوده و پیشینه‌ای غنی و برجسته در زمینه‌ی آموزش‌های درمانی دارد. بیمارستان سنت وینسنت به طور ویژه در زمینه‌های پیوند قلب و ریه، پیوند مغز استخوان، جراحی قلب، امور سرطانی، خدمات درمانی ایدز، خدمات درمانی تنفسی، سلامت روحی و نیز خدمات مرتبط با مواد مخدر و مشروبات الکلی فعالیت می‌کند.

دانشکده‌ی روزوله

دانشکده‌ی روزوله‌ی دانشگاه تاسمانی در مناطق داخلی حومه‌های غربی سیدنی واقع شده که فاصله‌ی اندکی با مراکز تجاری شهر دارد؛ وسایل نقلیه‌ی عمومی نیز به طور منظم به این مکان رفت و آمد می‌کنند. دانشکده‌ی روزوله بخشی از «پارک کالان پرینسنت» محسوب می‌شود که با عنوان «بیمارستان روانپزشکی روزوله» نیز شناخته می‌شود که اکنون به این منظور (امور روانپزشکی) مورد استفاده قرار نمی‌گیرد. سازمان‌های دولتی متعددی در این مجموعه قرار دارند که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به «مرکز خدمات اورژانسی نیو ساوت ولز» و سازمان‌های آموزشی اشاره کرد.

دانشکده‌ی پزشکی این دانشگاه، مدرک کارشناسی بهیاری را از طریق دانشکده‌ی روزوله به متقضیان ارائه می‌کند که توسط مرکز خدمات اورژانسی نیو ساوت ولز پشتیبانی می‌شود. هدف دانشکده‌ی پزشکی روزوله، فراهم آوردن خدمات درمانی کامل و همه‌جانبه‌ی خارج از بیمارستان، به کمک دانشجویان رشته‌ی بهیاری می‌باشد.

دانشکده‌ی پزشکی دانشگاه تاسمانی دوره‌ی کارشناسی پرستاری سریع دو ساله را با کمک «مرکز خدمات درمانی محلی سیدنی»، «مرکز خدمات درمانی ساوت ولز سیدنی»، «مرکز خدمات درمانی جنوب شرقی سیدنی» و «مرکز خدمات درمانی ایلاوارا شواهاون» به متقضیان ارائه می‌دهد.

برای اطلاع از سایر دانشگاه های استرالیا می توانید روی دکمه زیر کلیک کنید و یا با ما تماس بگیرید.

می توانید این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Call Now Button