تغییرات بیومتریک استرالیا : هر آنچه باید بدانید

هر آنچه باید در مورد تغییرات بیومتریک استرالیا بدانید

تغییرات بیومتریک استرالیا : هر آنچه باید بدانید

زمانی که قصد اخذ ویزای شینگن را داشته باشید، باید موارد بیومتریک را انجام دهید. اما شاید اصلاً در مورد بیومتریک‌ها اطلاعی نداشته باشید و ندانید که چه هستند. بیومتریک همان ثبت اثر انگشت، ثبت شکل عنبیه‌ی چشم و چهره‌نگاری است. نه تنها ایرانیان، بلکه تمام افرادی که قصد اخذ ویزای شنگن را دارند، باید این کار را انجام دهند. اما از 23 ژوئن سال 2019، بیومتریک استرالیا تغییر کرده است. پس اگر قصد اخذ ویزای استرالیا را دارید، با ما همراه باشید تا همه چیز را درباره‌ی تغییرات بیومتریک استرالیا بدانید.

به صورت کامل با تغییرات بیومتریک استرالیا آشنا شوید

همانطورکه اشاره کردیم، تغییرات بیومتریک استرالیا از 23 ژوئن سال 2019 اعمال شده و بسیاری از متقاضیان اخذ ویزا را دچار مشکل کرده است. وزارت کشور استرالیا اعلام کرده که از متقاضیان اخذ ویزا در صورتی که هنگام درخواست در ایران حضور داشته‌اند یا ساکن ایران هستند، باید پارامتر‌های بیومتریک گرفته شود. این وزارت همچنین اعلام کرده که فرایند اخذ پارامتر‌های بیومتریک بسیار سریع انجام می‌شود. در این فرایند تنها یک عکس از صورت متقاضی گرفته می‌شود و سپس باید اثر هر 10 انگشت او را اسکن کنند. متقاضیان ویزا هر بار که قصد دارند برای دریافت ویزا اقدام کنند، باید این پارامتر‌های بیومتریک را همراه خود داشته باشند.

متقاضیانی که بعد از 23 ژوئن سال 2019 درخواست خود را برای اخذ ویزا به سفارت ارائه داده‌اند، باید به مرکز اخذ پارامتر‌های بیومتریک استرالیا که در تهران واقع شده، مراجعه کنند. این پروسه طی 14 روز و پس از ارسال درخواست آن‌ها باید انجام شود. اگر شما خارج از کشور هستید و باید مراحل بیومتریک را انجام دهید، حتماً به وب‌سایت رسمی سفارت استرالیا مراجعه کنید تا اطلاعات لازم را به دست آورید.

نکات مهم در انجام فرآیند بیومتریک

هر چقدر در انجام بیومتریک تأخیر داشته باشید، فرایند اخذ ویزای شما نیز با تأخیر مواجه خواهد شد. در صورتی که بیومتریک شما رد شود، با اخذ ویزای شما نیز مخالفت خواهد شد. تمام کسانی که در حال حاضر ساکن ایران هستند، نیاز به بیومتریک خواهند داشت تا به درخواست ویزای آن‌ها رسیدگی شود. مگر اینکه تحت شرایط خاصی از ارائه‌ی بیومتریک معاف باشند. متقاضی هر بار که قصد دریافت ویزا دارد، باید بیومتریک خود را ارائه دهد. این موضوع اصلاً ارتباطی به این ندارد که متقاضی طی چند سال اخیر ویزا اخذ کرده یا نه. زمانی که از ایران درخواست ویزای استرالیا را داشته باشید (ملیت شما مهم نیست. همین که از ایران درخواست ویزا کنید، باید بیومتریک انجام دهید.)، یک نامه‌ی معرفی به شما داده می‌شود. شما طی 14 روز زمان دارید تا با آن نامه به مرکز بیومتریک استرالیا در تهران مراجعه کنید.

توجه داشته باشید که انجام بیومتریک کاملاً رایگان است و نیازی به پرداخت هزینه ندارید. به یاد داشته باشید که برای مراجعه به مرکز بیومتریک استرالیا در تهران، باید حتماً از پیش وقت گرفته باشید. برای آشنایی با نحوه‌ی وقت گرفتن از مرکز بیومتریک، باید به وب‌سایت آن مراجعه کنید. اگر در مراجعه به وب‌سایت آن دچار مشکل شدید یا به هر صورت قادر به رزرو وقت اینترنتی نبودید، می‌توانید از طریق ایمیل info.australiairan@vfshelpline.com به صورت مستقیم با این مرکز در ارتباط باشید.


بیشتر بخوانید:

مهاجرت آسان به استرالیا

مشاوره تلفنی در زمینه مهاجرت به استرالیا

سفارت استرالیا در ایران

ثبت‌نام سفارت استرالیا

تمدید گذرنامه ایرانی در استرالیا

می توانید این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Call Now Button