رشته های دانشگاهی استرالیا

رشته های دانشگاهی استرالیا

رشته های دانشگاهی استرالیا

قطعا دانشجویانی که تصمیم به تحصیل در استرالیا میگیریند باید رشته های دانشگاهی و مقاطع تحصیلی خود را مشخص نمایند و بدانند که چه رشته هایی در چه مقاطعی در استرالیا در حال تدریس می باشد. پس برای آشنایی بیشتر با رشته های دانشگاهی در این مقاله با گروه آریا همراه باشید.

دکترای پزشکی MD

چنانچه علوم زیستی و مراقبت های بهداشتی از انسانها ، مورد تقاضای شما می باشد ، تحصیل در پزشکی یک انتخاب خوب است.

 شرایط  مورد نیاز جهت ورود :

  • طول زمان دوره دکترای پزشکی MD چهار سال تمام وقت برای کلیه دانشجویان اعم از داخلی و یا بین المللی می باشد.
  • جراحی و علوم بهداشت از گرایشهای این رشته می باشد.

مراحل تحصیل در دکترای پزشکی : بصورت پیوسته

  • برای ورود اشخاص به دانشگاه در رشته ی پزشکی می باید ابتدا درآزمون ورودی شرکت کرده و اخذ حداقل معدل لازم در پیش نیاز کسب اجازه ورود می باشد.

مراحل تحصیل در دکترای پزشکی : بصورت ناپیوسته

  1. بیومدیکال یا کارشناسی خود را انتخاب میکنید که در طی مراحل تحصیل باید آناتومی ، فیزیولوژی و بیوشیمی را به عنوان بخشی از مطالعات پیش نیاز خود بگذرانید.
  2. کسب مدرک GAMSAT یا MCAT برای افرادی که خارج از استرالیا میباشند.
  3. درخواست برای ورود به دوره ی MD به دانشگاه ارسال.
  4. انجام مصاحبه ی کوتاه چند گانه (MMI) :زمان برگزاری مصاحبه در اواخر سپتامبر می باشد.

رشته های مهندسی

با وجود کمبودها و کاستی ها در تمام جهان اکنون تقاضا از مهندسان در زمینه های جدیدی از مشاغل مهندسی ، برای مقابله با چالشهای زیست محیطی و فناوری امروز وجود دارد. مهندسان دارای شرایط در این زمینه ها ، تقاضاهای بیشتر و حقوق بالاتری دارند . مدرک شما حرفه ای و به رسمیت شناخته میشود و ترکیبی ایده آل از مهارتهای فنی مهندسی ، تحلیلی و شخصی میباشد .

شرایط ورود :

شرط مورد نیاز برای ورود به دانشگاه اخذ حداقل معدل مورد نیاز برای تأیید می باشد .

مراحل تحصیل در رشته مهندسی : بصورت ناپیوسته

  • مهندسی در مقطع کارشناسی : درگرایشهای فنی و مهندسی طیف وسیعی از رشته ها را در این زمینه ارائه میدهد .

کارشناسی مهندسی بیو مدیکال ، مهندسی تجارت ، مهندسی محیط و یا سایرعلوم مهندسی را در ملبورن انتخاب کنید و مهندسی را تا درجه تحصیلات تکمیلی دنبال نمایید. به عنوان یک مهندس واجد شرایط برای کامل نمودن تحصیلات خود و اخذ مدرک کارشناسی ارشد اقدام نمایید.

  • از جمله رشته های مهندسی در مقطع کارشناسی ارشد مهندسی نانو الکترونیک ، مهندسی محیط زیست ،مهندسی ارتباطات ، مهندسی پروژه ، مهندسی مدیریت ، مهندسی سازه و سیستمهای انرژی و… میباشند .

1.فنی و مهندسی از طریق کارشناسی بیومدیکال :

تحصیل در سیستمهای مهندسی زیستی در کارشناسی بیومدیکال در نهایت به کارشناسی ارشد مهندسی صنایع پزشکی منجر میشود که مسیری ایده آل برای مهندسان میباشد و افرادی که به دنبال تکمیل مهارتهای فنی خود در زمینه ی دانش پزشکی هستند ، میتوانند مهندسی پزشکی را دنبال کنند.

2.فنی و مهندسی از طریق کارشناسی بازرگانی :

دانشجویان میتوانند مطالعات جامعی برای توسعه ی رشته ی مهندسی در کارشناسی بازرگانی داشته و در مقطع کارشناسی ارشد نیز تحصیلات خود را تکمیل نمایند و به دانشجویان این امکان را میدهد که ترکیب مناسبی از Business و مهندسی را توسعه داده و مهارت حل مسائل مهندسی را بدست آورند .

3.فنی و مهندسی از طریق کارشناسی محیط :

در این زمینه شما امکان انتخاب از بین سه رشته ی سیستمهای عمران ، سیستمهای مهندسی محیط زیست و ژئوماتیک را دارید که تمامی این رشته ها در مقطع کارشناسی ارشد نیز تدریس میشوند .

می توانید این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Call Now Button