فرم ارزیابی رایگان مهاجرت به استرالیا

فرم ارزیابی رایگان مهاجرت به استرالیا

فرم ارزیابی رایگان مهاجرت به استرالیا

در این مقاله و در ادامۀ مبحث فرم ارزیابی آنلاین مهاجرت به استرالیا، سعی خواهیم کرد معیارهای دیگر این فرم و نحوۀ کامل کردن فرم ارزیابی رایگان مهاجرت به استرالیا را مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار دهیم. امید به اینکه محتوای این مقاله مورد توجه و رضایت شما عزیزان واقع شود.

همانطورکه پیشتر نیز ذکر شد، فرم ارزیابی رایگان مهاجرت به استرالیا به منظور تعیین واجدشرایط بودن متقاضیان قبل از هر گونه اقدام جهت اخذ انواع ویزاهای مهارت های شغلی یا نیروی متخصص و تک زیرکلاس ۱۸۸ یا ویزای سرمایه‌گذاری و نوآوری یا به عبارت دیگر، کارآفرینی طراحی گردیده است.

پیشنهاد می کنیم مقالۀ میزان امتیاز مهاجرت به استرالیا را در این راستا مطالعه فرمایید.

از دیگر معیارهای موجود در فرم ارزیابی آنلاین مهاجرت به استرالیا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

مدارک تحصیلی – آموزشی

مدارک تحصیلی - آموزشی
مدارک تحصیلی – آموزشی

 

  • داشتن مدرک دکتری از یک موسسۀ آموزشی در استرالیا یا از هر موسسۀ آموزشی دیگری در استرالیا که یک استاندارد تأیید شده آموزشی داشته باشد برابر با 20 امتیاز
  • داشتن حداقل یک مدرک لیسانس از یک موسسۀ آموزشی استرالیا یا حداقل یک دوره کارشناسی از یک موسسۀ آموزشی دیگر که یک استاندارد تأیید شده آموزشی دارد برابر با 15 امتیاز
  • داشتن مدرک دیپلم یا یک مدرک فنی – حرفه ای (TAFE) از یک موسسۀ آموزشی در استرالیا برابر با 10 امتیاز
  • اخذ یک مدرک یا تقدیرنامه مناسب تأیید شده توسط ارگان ارزیابی کنندۀ مربوطه، برای شغل کاندید شده متقاضی به عنوان مدرک مرتبط با شغل مربوطه برابر با 10 امتیاز

نکته: در مورد مهاجرت از طریق ویزاهای مشمول سیستم امتیاز بندی، فقط برای بالاترین مدرک تحصیلی خودتان امتیاز دریافت خواهید کرد.

نحوۀ تشخیص و تأیید صلاحیت مدارک تحصیلی

نحوۀ تشخیص و تأیید صلاحیت مدارک تحصیلی
نحوۀ تشخیص و تأیید صلاحیت مدارک تحصیلی

 

سازمان های ارزیاب در زمینۀ ارزیابی مهارت های شما می توانند تعیین کنند که آیا مدارک تحصیلی شما امکان معادل سازی با مدرک استرالیایی در آن رشته را دارند یا خیر. ارگان های ارزیاب در استرالیا، بر اساس شغل شما در لیست مشاغل مربوط به متقاضیان واجد شرایط، ارزیابی را انجام داده و شما باید این تأییدیۀ مربوطه را در زمان دعوت شدن برای درخواست ویزا در دست داشته باشید.

درصورتیکه شما مدرک تحصیلی در سطح کارشناسی یا بالاتر دارید و مهارت هایتان توسط ارگان ارزیاب مرتبط، در سطح مناسب و استاندارد تشخیص داده نشود، می توانید با مرکز خدمات آموزش و ارزیابی فنی و حرفه ای ملقب به VETASSESS برای مشاوره تماس بگیرید.

سازمان VETASSESS می تواند ارزیابی سطح تحصیلات تان را در  قیاس با چارچوب مدارک استرالیایی (AQF) انجام دهد. شما باید توصیه های VETASSESS را همراه با درخواست خود برای ارائۀ این خدمات، جهت کسب امتیاز برای سازمان ارزیاب مربوطه ارسال بفرمایید.

شرایط لازم برای متقاضیان دارای مدرک دکتری

شرایط لازم برای متقاضیان دارای مدرک دکتر
شرایط لازم برای متقاضیان دارای مدرک دکتر

 

در صورت داشتن مدرک دکتری، شما می توانید حداکثر امتیاز یعنی 20 امتیاز را از طریق مدرک تحصیلی خود کسب کنید، البته درصورتیکه مدرک دکترای شما در سطح PhD یا درجۀ دکتری در علوم یا دانش های انسانی ارزیابی شود. شما نمی توانید این امتیاز را برای هر مدرک دکترای دیگری که حق استفاده از عنوان دکتر را به شما می دهد کسب کنید، مانند پزشک عمومی، دندانپزشک یا دامپزشک.

مدارک تحصیلی – آموزشی افراد متخصص

مدارک تحصیلی - آموزشی افراد متخصص
مدارک تحصیلی – آموزشی افراد متخصص

 

داشتن مدرک کارشناسی ارشد یا دکترای پژوهش – محور از یک موسسۀ آموزشی در استرالیا که شامل حداقل 2 سال تحصیل در یک زمینه یا رشتۀ دانشگاهی باشد، 5 امتیاز را برای فرد متقاضی به همراه خواهد داشت. این مدرک می تواند در زمینه های علوم، فناوری، مهندسی، ریاضیات و یا فناوری اطلاعات و ارتباطات اخذ شده باشد.

مقالۀ تحصیل کارشناسی ارشد استرالیا را از دست ندهید!

در زیر به ذکر این رشته ها و گرایش های مربوطه می پردازیم:

1- علوم طبیعی و فیزیک شامل:

  • علوم بیولوژیکی
  • علوم شیمی
  • علوم زمین
  • علوم ریاضی
  • فیزیک و نجوم
  • علوم طبیعی و فیزیک
  • سایر گرایش های علوم طبیعی و فیزیک

2- فناوری اطلاعات شامل:

  • علوم کامپیوتر
  • سیستم های اطلاعاتی
  • فناوری اطلاعات
  • سایر گرایش های فناوری اطلاعات 

3- مهندسی و فن آوری های مرتبط شامل:

  • مهندسی و  فناوری هوا – فضا 
  • مهندسی عمران
  • مهندسی و فن آوری برق و الکترونیک 
  • مهندسی ژئوماتیک
  • مهندسی و فناوری تولید
  • مهندسی و فناوری دریایی 
  • مهندسی و فناوری مکانیک و صنعت
  • مهندسی منابع 
  • مهندسی و فن آوری های مرتبط دیگر

برای پی بردن به اینکه آیا مدرک تحصیلی شما برای مهاجرت از طریق ویزاهای مشمول سیستم امتیازبندی مناسب است یا خیر بر روی این لینک کلیک کنید.

شرایط لازم برای کسب امتیاز مدرک تحصیلی در داخل استرالیا

شرایط لازم برای کسب امتیاز مدرک تحصیلی در داخل استرالیا
شرایط لازم برای کسب امتیاز مدرک تحصیلی در داخل استرالیا

 

متقاضی در صورت داشتن مدرک تحصیلی، مطابق با شرایط و ضوابط  لازم تحصیل در استرالیا می تواند 5 امتیاز را به مجموع امتیازات خود بیفزاید. شما باید حداقل یک مدرک تحصیلی شامل دیپلم یا مدرک فنی – حرفه ای (TAFE) از یک موسسۀ آموزشی در استرالیا داشته باشید که مطابق با شرایط لازم تحصیل در استرالیا باشد.  

شرایط لازم برای کسب امتیاز اشتغال در سطح حرفه ای در استرالیا

شرایط لازم برای کسب امتیاز اشتغال در سطح حرفه ای در استرالیا
شرایط لازم برای کسب امتیاز اشتغال در سطح حرفه ای در استرالیا

 

متقاضی در صورت داشتن سابقۀ کاری در سطح حرفه ای به مدت یک سال در استرالیا می تواند 5 امتیاز را به مجموع امتیازات خود اضافه کند. در زمان درخواست دعوت نامه، شما باید حداقل یک سال اشتغال را در سطح حرفه ای در استرالیا به پایان رسانده باشید. به منظور واجد شرایط بودن برای اخذ این امتیازات برای سال شغلی تان باید در رشته های حسابداری، محاسبات / فناوری اطلاعات و ارتباطات یا مهندسی مشغول بوده باشید و:

  1. در شغل کاندید شده یا شغل مرتبط با آن کار کرده باشید.
  2. بیش از یک دورۀ حداقل 12 ماهه را گذرانده باشید.
  3. در طی چهار سال قبل از درخواست ویزا این دوره را در استرالیا گذرانده باشید.
  4. مدرک تان توسط یکی از سازمان های ارزیاب زیر ارائه شده باشد:
  • سازمان انجمن کامپیوتر استرالیا (ACS)
  • سازمان CPA استرالیا 
  • سازمان حسابداران اعتبارسنجی شده استرالیا و نیوزیلند
  • سازمان موسسه حسابداران عمومی که قبلاً تحت عنوان موسسۀ ملی حسابداران شناخته می شد.
  • سازمان مهندسین استرالیا

امتیاز داشتن یک مدرک زبان عمومی معتبر یا NAATI CCL

امتیاز داشتن یک مدرک زبان عمومی معتبر یا NAATI CCL
امتیاز داشتن یک مدرک زبان عمومی معتبر یا NAATI CCL

 

سازمان رسمی تأیید اعتبار مترجمین و مفسرین استرالیا، ملقب به ناتی، آزمونی را جهت بررسی مهارت های مترجمی و تفسیری زبان متقاضیان برگزار می کند. داشتن این مدرک نیز خود 5 امتیاز را برای فرد متقاضی به همراه خواهد داشت. 

امتیاز تحصیل در مناطق خاص استرالیا

امتیاز تحصیل در مناطق خاص استرالیا
امتیاز تحصیل در مناطق خاص استرالیا

 

متقاضی در صورت داشتن حداقل یک مدرک تحصیلی شامل دیپلم یا مدرک فنی – حرفه ای (TAFE) از یک موسسۀ آموزشی در استرالیا، که مطابق با شرایط لازم تحصیل در مناطق خاص استرالیا ‏باشد و در حین زندگی و تحصیل در آن منطقۀ خاص مدرک خود را اخذ کرده باشد، می تواند 5 امتیاز را به مجموع امتیازات خود بیفزاید.

برای واجد شرایط بودن جهت اخذ این امتیاز تحصیل در مناطق خاص استرالیا متقاضی:

  • باید شرایط لازم تحصیل در استرالیا در این مورد خاص را برآورده کرده باشید.
  • در حالی این مدرک را بدست آورده باشد که در یک یا چند منطقۀ خاص در استرالیا زندگی و تحصیل کرده باشد به طوریکه این مناطق به عنوان نواحی منطقه ای کم جمعیت شناخته شده اند و کد پستی منطقۀ خاص و کم جمعیت مشخص شده توسط اداره مهاجرت را داشته باشد.
  • این دوره به صورت آموزش از راه دور ارائه نشده باشد. 

امتیاز مربوط به مهارت های شریک زندگی یا همسر 

امتیاز مربوط به مهارت های شریک زندگی یا همسر
امتیاز مربوط به مهارت های شریک زندگی یا همسر

 

در صورتیکه همسر، نامزد یا شریک زندگی متقاضی حداقل معیارهای سن، زبان انگلیسی و سابقۀ شغلی را  داشته باشد، متقاضی اصلی می تواند 5 امتیاز به مجموع امتیازات خود بیفزاید.

برای اینکه واجد شرایط برای اعطای این امتیاز باشید، شریک زندگی شما باید متقاضی برای یک اخذ یکی از زیرکلاس های مشمول سیستم امتیازبندی بوده و البته نباید دارای اقامت دائم استرالیا و یا یک شهروند استرالیایی باشد. علاوه بر این، همسر شما باید موقع درخواست ویزا در زمان دریافت دعوت نامه موارد زیر را ارائه دهد: 

  • داشتن سن زیر 45 سال 
  • داشتن مدرک زبان در سطح competent یا خوب معادل نمرۀ 6 آیلتس جنرال در همه مهارت ها یا آزمون های معادل مثل PTE و یا TOEFL
  • در یک شغل مرتبط با مدارک تحصیلی خود کاندید، و مدارک او ارزیابی شده باشد که آن شغل در لیست مشاغل مورد نیاز استرالیا باشد.
  • ارزیابی مهارت های مناسب از ارگان ارزیابی کننده مربوطه برای شغل خود را  داشته باشد و البته ارزیابی او برای ویزای زیرکلاس 485 نیز نباشد.

پیشنهاد می‌کنیم مقالۀ تحصیل در استرالیا بدون آیلتس یا تافل را حتماً مطالعه فرمایید!

پیشنهاد مؤسسۀ مدیریت مشاورۀ آریا به شما!

پیشنهاد مؤسسۀ مدیریت مشاورۀ آریا به شما!

Arya Group Recommendation!

سه کشور استرالیا، کانادا و نیوزلند از جمله کشورهایی هستند که سالیانه دانشجویان بسیاری را جذب دانشگاه‌های خود کرده و البته متقاضیان زیادی نیز تمایل دارند که تحصیلات خود را در دانشگاه‌های این سه کشور به سرانجام برسانند. امکانات جامع آموزشی، متدهای پیشرفته در زمینۀ آموزش، انواع کمک‌ هزینه‌های مالی و بورسیه‌های تحصیلی و مهمتر از همه، موقعیت‌های شغلی مناسی در آینده برای دانشجویان، باعث شده است که ادامه تحصیل در این کشورها از جایگاه ویژه‌ای برخوردار باشد.

دوستان عزیز، مؤسسۀ مدیریت مشاورۀ آریا، با داشتن کادری مجرب در زمینۀ مشاورۀ دانشجویی و اخذ پذیرش از بهترین دانشگاه های استرالیا، کانادا و نیوزلند، آمادۀ خدمت‌رسانی به شما است.

تا انتها کنارتان هستیم!

تا انتها کنارتان هستیم!

We will carry you through it all!

مشاورۀ صحیح و درست در زمینۀ تحصیل و مهاجرت می‌تواند عاملی بسیار پراهمیت در راستای محقق شدن اهداف مهاجرتی فرد متقاضی باشد. تیم مؤسسۀ مدیریت مشاورۀ آریا افتخار دارد که با تجربه ای بالغ بر ۱۵ سال فعالیت در زمینۀ خدمات دانشجویی یاری‌رسان شما باشد. درصورتیکه قصد اخذ پذیرش از بهترین دانشگاه‌های استرالیا، کانادا و نیوزلند را در هر مقطع و رشتۀ تحصیلی را دارید، مؤسسۀ مدیریت مشاورۀ آریا با داشتن یک تیم حرفه‌ای شامل مشاورین باتجربه و کارآمد می‌تواند شما را در راستای اهداف مهاجرتی خویش یاری رساند. انتخاب کشور، ایالت، استان، شهر و دانشگاه درست در این راستا می‌تواند باعث شود که شما بدون نگرانی از آیندۀ شغلی خود در این مسیر جذاب قدم بردارید.

با ما در ارتباط باشید!

با ما در ارتباط باشید!

Contact us!

درصورتیکه قصد ادامه تحصیل در هر کدام از کشورهای استرالیا، کانادا و یا نیوزلند را دارید، به صفحه خدمات ما مراجعه کنید و از مشاورۀ کارشناسان ما بهره ببرید. شما همچنین می‌توانید با پر کردن فرم مشاوره تحصیلی ما، فرایند اخذ پذیرش از دانشگاه موردنظر خود را به ما بسپارید.

امیدواریم توانسته باشیم در این مقاله تا حدودی اطلاعات شما را در مورد فرم ارزیابی آنلاین مهاجرت به استرالیا در سیستم امتیازبندی ادارۀ مهاجرت استرالیا بالا برده باشیم.

در انتها پیشنهاد می‌کنیم مقالات زیر را نیز مطالعه فرمایید:

فرم ارزیابی آنلاین مهاجرت به استرالیا

راه های مهاجرت به استرالیا

محاسبه امتیاز مهاجرت به استرالیا

محاسبه آنلاین امتیاز مهاجرت به استرالیا

مشاوره رایگان مهاجرت به استرالیا

میزان امتیاز مهاجرت به استرالیا

سازمان مهندسی استرالیا

مهاجرت هنرمندان به استرالیا

ویزای ورزشی استرالیا

می توانید این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Call Now Button