خوابگاه دانشجویی جدید دانشگاه ملی استرالیا

یکی از جدیدترین اقامتگاه‌های دانشجویی در دانشگاه ملی استرالیا در ترم اول امسال برای دانشجویان افتتاح شد. بالاخره ساخت‌وساز این خوابگاه دانشجویی 731 تختخوابی به پایان رسیده و در حال حاضر یکی از بزرگترین اقامتگاه‌های دانشجویی این دانشگاه محسوب می‌شود. تعداد تخت‌های موجود در پردیس ANU Acton به بیش از 6400 عدد می‌رسد.

نام این اقامتگاه جدید Yukeembruk و مسیر مجاور آن Maliyan Lane نام دارد. این نام‌ها با مشورت برخی از افراد مطرح همانند نگامبری/نگورمال (والگالو)، والابلوآ (نگوناوال)، متولی ویرادیوری (ارامبی)، خانه پل جیراوا و پروفسور عمه آن مارتین، مدیر مرکز آموزش عالی بومی ANU Tjabal انتخاب و برگزیده شده است.

پروفسور برایان اشمیت، معاون دانشگاه ANU گفت که Yukeembruk به پردیس Acton اضافه خواهد شد.

پروفسور اشمیت گفت: “ما می‌خواهیم دانشجویان ما شانس زندگی در محوطه دانشگاه را داشته باشند و این ساختمان‌های جدید فوق‌العاده به معنای 731 فرصت بیشتر برای تجربه زندگی و تحصیل در محوطه زیبای ما هستند.”

او در ادامه اینگونه بیان کرد که در حقیقت ” Yukeembruk” یک نتیجه و اتفاق فوق‌العاده است که توسط ورودی دانش آموزان ما شکل می‌گیرد.

خوابگاه دانشجویی جدید دانشگاه ملی استرالیا

اقامتگاه جدید 731 تخت اضافی را در چهار ساختمان برای دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد، 536 تخت با حمام مشترک، 195 اتاق اختصاصی و آشپزخانه به سبک “مسترشف” در همه ساختمان‌ها فراهم می‌کند. یک دهکده بزرگ نیز بخشی از این توسعه جدید است که این قابلیت وجود دارد که در آن رویدادی با 280 نفر برگزار شود. 

چهار ساختمان مسکونی در اطراف یک آمفی‌تئاتر سبز مشترک بزرگ ساخته شده‌اند و یک جامعه روستایی با چشم‌اندازی از نهر سالیوانز (اولین بار با نام نهر کانبری/کامبری ثبت شد)، کوه سیاه و دریاچه ایجاد می‌کنند. امکانات بیشتر شامل محل امن دوچرخه، چندین اتاق مشترک و فضاهای مطالعه منعطف، تجهیزات ورزشی در فضای باز از جمله زمین بسکتبال و یک فروشگاه کوچک برای مواد غذایی و قهوه است.

پس از بازخورد دانشجویان، دانشگاه، بالکن‌های ژولیت را در طراحی اتاق‌ها و فضاهای مطالعه قرار داد، که حسی باز به اتاق‌ها اضافه کرد و فرصتی را برای دانشجویان فراهم نمود تا از فضای بوته‌نشین اتاق‌ها در امتداد نهر سالیوانز لذت ببرند. تصمیم برای گنجاندن چندین فضای عمومی داخلی و خارجی به تقویت ارتباطات اجتماعی کمک می‌کند، چیزی که دانشجویان در طول مشاوره درخواست کردند.

منبع: anu.edu.au

برای دریافت مشاوره تحصیلی استرالیا این فرم را پر کرده تا کارشناسان ما با شما تماس گرفته و راهنمایی های لازم را به شما ارائه دهند.

می توانید این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Call Now Button