ورزش و اوقات فراغت دوره تحصیل در استرالیا

حتی اگر دلیل اصلی حضور شما در استرالیا تحصیل باشد، باید مطمئن شوید که فعالیت‌های مختلف و کارهای بزرگی که قادر به انجام آنها در اوقات فراغت خود هستید و همچنین از تمام امکانات موجود استفاده خواهید کرد. اغلب افرادی که در استرالیا تحصیل کردند به دانشجویان دیگر توصیه می‌کنند که از محوطه دانشگاه خارج شده و تمام امکانات ارائه شده توسط این کشور را کشف کنند.

استرالیا کشوری پر رونق با شهرهایی غنی از لحاظ فرهنگی و جاذبه‌های طبیعی شگفت‌انگیزی است که در هیچ نقطه دیگری از جهان نمی‌توانید آنها را پیدا کنید. آیا قصد دارید به جستجو در استرالیا بپردازید و آن را کشف کنید؟ در این مطلب به بررسی برخی از مواردی که باید آنها را بشناسید خواهیم پرداخت.

زندگی در فضای باز و چشم‌اندازهای طبیعی

چشم انداز طبیعی در استرالیا

فرض کنید می‌خواهید به گردش بروید و اکنون در طبیعت قرار دارید. تفریحات زیادی برای انجام‌دادن در استرالیا وجود دارد که هرگز لحظه‌ای از آن‌ها را فراموش نخواهید کرد. در اینجا برخی از فعالیت‌هایی که می‌توانید در طول تحصیل خود در استرالیا انجام دهید، معرفی می‌کنیم. با ما همراه باشد.

  • موج‌سواری
  • پیاده‌روی
  • دوچرخه‌سواری
  • صید ماهی
  • کوهنوردی
  • صخره‌نوردی
  • غارنوردی
  • غواصی
  • قایق‌سواری و قایقرانی
  • کایاک سواری دریایی
  • سفر با قایق در آب سفید
  • چهارچرخه (نوعی وسیله نقلیه)

چشم‌اندازهای طبیعی منحصربه‌فرد، می‌توانند یک تجربه واقعا هیجان‌انگیز باشند. همان‌طور که انتظار دارید، سواحل و کوه‌های زیادی در استرالیا وجود دارند، اما افزون بر آنها، مکان‌های منحصربه‌فردی هم هستند که هنگام اقامت در استرالیا می‌توانید به دیدن آن‌ها بروید. برخی از مکان‌های محبوب برای دانشجویان و بازدیدکنندگان بین‌المللی به شرح زیر است.

ساحل طلایی

ساحل طلایی استرالیا

اگر در کوئینزلند تحصیل می‌کنید، یکی از مکان‌های دیدنی آن ساحل طلایی است. وجود 21 ساحل در این شهر بیش از 35 مایل از خط ساحلی آن را پوشش می‌دهند که برخی از این سواحل برای استراحت بسیار عالی هستند. اغلب افراد علاقه و شوق فوق‌العاده‌ای برای یادگیری موج‌سواری دارند. مهم نیست به کدام‌یکی از سواحل کوئینزلند می‌روید، درهرصورت اگر ساحل را دوست دارید، قطعا از دیدن ساحل طلایی لذت خواهید برد.

Outback اوت بک استرالیا

اوت بک استرالیا

وقتی به استرالیا فکر می‌کنید، احتمالا به یاد علفزارها و حیوانات شگفت‌انگیزی خواهید افتاد که در مناطق دورافتاده این کشور زندگی می‌کنند. Outback استرالیا یک مکان کاملا شگفت‌انگیز محسوب می‌شود که تورهای پیاده‌روی و رانندگی زیادی در آن وجود دارد.

آلپ ویکتوریایی (استرالیایی)

آلپ استرالیا

بازدید از کوه‌های آلپ ویکتوریایی رویای دوستداران طبیعت است. آیا به پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری یا ماهیگیری علاقه دارید؟ حتی اگر به یکی از این فعالیت‌ها علاقه داشته باشید، می‌توانید در این مکان آن را انجام دهید. در زمستان، کوه‌های آلپ ویکتوریا مکان خوبی برای اسکی هستند و در فاصله کوتاهی از شهر ملبورن قرار دارند. اگر قصد داشته باشید تا آخر هفته را در کوهستان بگذرانید، مکان‌های زیادی برای اقامت وجود دارند.

مطلب زندگی دانشجویی در استرالیا را هم بخوانید

دیواره بزرگ مرجانی

دیواره مرجانی استرالیا

احتمالا دیواره بزرگ مرجانی تنها مکان دیدنی است که هر توریستی به شما توصیه می‌کند قبل از ترک استرالیا حتما آن را ببینید. دیواره بزرگ مرجانی، بزرگ‌ترین صخره مرجانی جهان و یک جاذبه توریستی شگفت‌انگیز است.

تقریبا هر فعالیت و ورزش آبی از جمله غواصی، موج‌سواری، اسنورکل یا ماهیگیری را می‌توانید در این مکان انجام دهید. به دلیل زیبایی بیش از اندازه شگفت‌انگیز این مکان، فراموش نکنید دوربین خود را نیز همراه داشته باشید.

تفریحات فرهنگی

تفریحات فرهنگی در استرالیا

ازآنجایی‌که دانشگاه‌های استرالیا در سراسر کشور واقع شده‌اند، صرف‌نظر از اینکه کدام یک را انتخاب می‌کنید، شاهد فرهنگ متفاوت و متمایز در آن‌ها خواهید بود. سواحل جنوبی کشور آفتابی است و سواحل شمالی بیشتر تحت تاثیر فرهنگ غذایی آسیایی قرار دارند.

پرث، ملبورن و سیدنی دارای غذاخوری‌های عالی، فروشگاه‌های خرید شگفت‌انگیز، موزه‌هایی در سطح جهانی و سایر جاذبه‌های فرهنگی هستند. اگر می‌خواهید بیشتر با فرهنگ استرالیا آشنا شوید و آن را بررسی کنید، در این مطلب شش مکان معرفی شده که باید قبل از ترک استرالیا حتما به آنها نگاهی بیندازید.

1. خانه اپرای سیدنی

خانه اپرای سیدنی

این خانه اپرای خیره‌کننده که از آن به‌عنوان چهره استرالیا یاد می‌شود، معماری داخلی و خارجی شگفت‌انگیزی دارد. آکوستیک و پیش‌صحنه آن، در مجموع به یک مرکز هنرهای نمایشی عالی تبدیل شده که در سراسر جهان شناخته شده است. می‌توانید برای تماشای یک نمایش به آن جا بروید یا حتی در تورهای پشت‌صحنه آن شرکت کنید.

2. باغ گیاه‌شناسی سلطنتی

باغ گیاهشناسی سلطنتی استرالیا

در انتهای خیابان خانه اپرای سیدنی، باغ‌های گیاه‌شناسی قرار دارند که انواع گوناگون آن به بیش از یک میلیون نمونه می‌رسد. می‌توانید در هر کدام از این باغ‌ها قدم بزنید یا با استفاده از تورهای قطار تمام بخش‌های آن‌ها را ببینید. این باغ‌های گیاه‌شناسی جزو بعضی از جامع‌ترین باغ‌های موجود در جهان به‌حساب می‌آیند.

3. برج سیدنی

برج سیدنی

یکی از بهترین مکان‌های سیدنی برای یافتن غذاهای مدرن استرالیایی با قیمت مناسب، بار و غذاخوری ۳۶۰ یا همان برج سیدنی است. این مکان به دلیل قرارگرفتن در 80 طبقه بالای شهر، تعداد کمی از افراد شهر را در خود جای می‌دهد. می‌توانید علاوه بر صرف‌کردن غذاهای عالی یا کوکتل‌های منحصربه‌فرد آن، شاهد منظره شهر از بالاترین نقطه آن باشید.

4. موزه استرالیا

موزه استرالیا

موزه استرالیا یکی از جامع‌ترین مجموعه‌های جهان را در خود دارد. این موزه به همراه تمام این مجموعه‌ها در سیدنی هم یافت می‌شود. اگر قصد آشنایی بیشتر در مورد استرالیا، دایناسورها، جغرافیا، حیات‌وحش یا مومیایی‌ها را دارید، در این موزه می‌توانید درباره آن‌ها اطلاعات زیادی به دست آورید.

5. مرکز هنرهای معاصر استرالیا

مرکز هنرهای معاصر استرالیا

این مرکز هنری در ملبورن واقع شده که می‌توانید در آن بعضی از جالب‌ترین هنرهای معاصر موجود در استرالیا را ببینید. همچنین خانه تئاتر آن مکانی عالی برای تماشای تئاتر یا ارکسترسمفونیک در ملبورن است.

6. گالری هنر مدرن

گالری هنرهای مدرن استرالیا

 اگر اهل هنر هستید، گالری هنر مدرن یکی از بهترین مکان‌های جهان برای بازدید است که در بریزبن ـ کوئینزلند، واقع شده و یکی از بزرگ‌ترین گالری‌ها در سراسر جهان محسوب می‌شود.

آیا به ایده‌های بیشتری درباره انجام فعالیت‌های متفرقه قبل از ترک استرالیا نیاز دارید؟

بدون درنظرداشتن این مسئله که در کدام ایالت یا ناحیه مشغول تحصیل هستید، می‌توانید لیست این فعالیت‌ها را در وب‌سایت‌های مختلفی که دولت استرالیا در صفحه اطلاعات توریستی ارائه می‌دهد، یافته و تمام اطلاعات موردنیاز خود را مطالعه نمایید.

ورزش‌ها

ورزش در استرالیا

ورزش بخش بزرگی از فرهنگ استرالیا را تشکیل می‌دهد. حتی قبل از اینکه استرالیا به مستعمره بریتانیا تبدیل شود، مردم انواع ورزش‌ها از جمله کریکت، اسب‌دوانی، راگبی و فوتبال (قوانین استرالیا) را انجام می‌دادند. در نهایت به دلیل تمام هیجانات موجود و مرتبط در کشور، ورزش به بخشی از هویت ملی استرالیا تبدیل شد.

امروزه لیگ‌های مختلف ورزشی در استرالیا وجود دارند. تعدادی از این لیگ‌های حرفه‌ای که ممکن است در زمان اقامت خود در این کشور با آنها روبرو شوید، عبارتند از:

  • فوتبال قوانین استرالیا (لیگ فوتبال استرالیا)
  • راگبی (لیگ ملی راگبی)
  • سوپر راگبی (اتحادیه راگبی استرالیا)
  • فوتبال (لیگ بانوان)
  • نتزبال (ANZ)
  • بسکتبال (لیگ ملی بسکتبال و لیگ ملی بسکتبال بانوان)
  • بیسبال (لیگ بیسبال استرالیا)

در استرالیا شرکت در اتفاقات ورزشی یک سرگرمی فوق‌العاده محبوب به‌حساب می‌آید. در طول یک‌فصل، برخی از این ورزش‌ها به‌ویژه (فوتبال، راگبی و فوتبال با قوانین استرالیا) بیش از یک میلیون تماشاگر خواهند داشت.

در این کشور تیم‌های زیادی برای المپیک و پارالمپیک گرد هم می‌آیند. افزون بر آن تیم‌هایی را در بازی‌هایی که با هدف و منافع مشترک برگزار می‌شوند، می‌فرستند. همچنین استرالیا دارای تعدادی تیم ملی در ورزش‌هایی مانند کریکت، راگبی اتحادیه، هاکی، فوتبال، سافت‌بال، واترپلو و انواع ورزش‌های دیگر است.

معمولا لیگ‌های ورزشی آماتور بسیار محبوب هستند. اگر به ورزش علاقه دارید، قطعا استرالیا انتخاب خوبی خواهد بود و احتمالا دانشگاهی که در آن تحصیل می‌کنید تیم‌های ورزشی مختلفی داشته باشد که با ملحق شدن به آن‌ها، می‌توانید در کنار گروه بازی کنید.

سخن آخر

آن چه تاکنون ذکر کردیم بخشی از تفریحات و فعالیت‌های گوناگونی است که یک دانشجو می‌تواند در کنار تحصیل خود به آن‌ها بپردازد. اگر درباره زندگی دانشجویی در استرالیا به دنبال اطلاعات بیشتری هستید، سایت Australia.edu می‌تواند به شما کمک زیادی کند. پاسخ هرگونه سوالی در مورد زندگی دانشجویی، اوقات فراغت، ورزش و هر چیز دیگری را می‌توانید در این وب‌سایت پیدا کنید.

برای دریافت مشاوره تحصیل در استرالیا این فرم را پر کرده تا کارشناسان خبره با شما تماس گرفته و راهنمایی های لازم را به شما ارائه دهند.

می توانید این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Call Now Button