استرالیا دو سال به ویزای کار پس از تحصیل اضافه می کند

افزایش مدت‌زمان ویزای کار در استرالیا

از آن جایی که استرالیا دو سال به ویزای کار پس از تحصیل اضافه کرده است، دانشجویان بین‌المللی می‌توانند در 400 رشته منتخب و باتوجه‌به تغییرات به وجود آمده در حقوق ویزای کار پس از تحصیل، به مدت دو سال دیگر در استرالیا بمانند.

طبق تغییرات به وجود آمده اخیر در استرالیا، این کشور تصمیم گرفته تا ۲ سال دیگر به مدت‌زمان ویزای کار دانشجویان بین‌المللی در ۴۰۰ رشته اضافه کند. دولت استرالیا ویزای کار فارغ‌التحصیل موقت (زیر کلاس 485) را برای بیش از 400 رشته کارشناسی، کارشناسی ارشد و تمام رشته‌های دکترا، از جولای 2023 تمدید خواهد کرد.
به بیانی دیگر در حال حاضر دانشجویان کارشناسی در هر یک از این 400 رشته می‌توانند در عوض دو سال، به مدت چهار سال در استرالیا مانده و مشغول به کار شوند. همچنین دانشجویان کارشناسی ارشد که در رشته‌های انتخابی تحصیل می‌کنند، به‌جای سه سال، پنج سال و فارغ‌التحصیلان دکترا نیز در هر رشته‌ای می‌توانند به‌جای چهار سال، شش سال در استرالیا اقامت داشته باشند.

مشاغل مستعد افزایش مدت‌زمان ویزای کار

کار پس از تحصیل استرالیا

دولت استرالیا اعلام کرده است که تمدید مدت‌زمان ویزای کار پس از تحصیل برای فارغ‌التحصیلان واجد شرایط در مشاغل خاصی مانند موارد زیر صورت می‌گیرد:

  • داروسازی
  • روان‌شناسی
  • بینایی‌سنجی
  • داروخانه
  • تعلیم و آموزش
  • مهندسی
  • فن آوری اطلاعات و ارتباطات
  • کشاورزی
  • تکنولوژی غذایی

کشور استرالیا از دانشجویان انتظار دارد تا رشته‌های تحصیلی خود را جهت داشتن شرایط لازم برای افزایش ویزای کار پس از تحصیل، بررسی نمایند.

محدودیت ساعات کاری دانشجویان

طبق گزارش‌های به‌دست‌آمده اخیر، محدودیت ساعات کار برای دانشجویان بین‌المللی در ماه جولای به شرایط سابق بازگردانده می‌شود. البته، این میزان از 40 ساعت به 48 ساعت در هر دو هفته افزایش‌یافته و دولت استرالیا برای مقابله و رفع کمبود نیروی کار در کشور که به دلیل همه‌گیری کووید ۱۹ و بسته‌شدن مرزها به وجود آمده بود، ۱۸ ماه قبل تصمیم به لغو این محدودیت گرفته است.

مدیر اجرایی دانشگاه‌های استرالیا، گفت: در حال حاضر برای مقابله با بحران کمبود نیروی ماهر، کشور به حفظ تعداد بیشتری از دانشجویان فارغ‌التحصیل شده و مهارت‌های آن‌ها، جهت تکمیل نیروی کار داخلی، افزایش بهره‌وری و رشد اقتصادی نیاز دارد.

همچنین در ادامه سخنان خود این مورد را نیز اضافه کرد که: تصمیم دولت برای تمدید و افزایش مدت‌زمان ویزای کار دانشجویان مخصوصا دانشجوهای مقطع دکترا، تقویت قابل‌توجهی در توسعه اقتصاد دانش استرالیا خواهد داشت.

باتوجه‌به گزارش‌های اخیر، دانشجویان بین‌المللی که در استرالیا تحصیل‌کرده و اکنون فارغ‌التحصیل شده‌اند و قصد دارند به‌منظور اشتغال به کار در استرالیا، ویزای کار پس از تحصیل را دریافت نمایند، می‌توانند مدت بیشتری در استرالیا اقامت داشته باشند و در عوض به رشد اقتصادی این کشور نیز کمک کنند.

مطلب زندگی دانشجویی در استرالیا را هم بخوانید

برای دریافت مشاوره تحصیلی استرالیا این فرم را پر کرده تا کارشناسان ما با شما تماس گرفته و راهنمایی های لازم را به شما ارائه دهند.

می توانید این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Call Now Button