آیا سگ‌ها می‌توانند بیماری‌های ذهنی و قلبی انسان را درمان کنند؟

آیا سگ‌ها می‌توانند بیماری‌های ذهنی و قلبی انسان را درمان کنند؟

آیا سگ‌ها می‌توانند بیماری‌های ذهنی و قلبی انسان را درمان کنند؟

آیا رابطه‌ی انسان و حیوان بیشتر از این هم تقویت می‌شود؟ چه شواهدی پشت سلامت ذهنی به کمک سگ‌هاست؟ آیا افراد حساس از نظر روحی به کمک سگ‌ها نیاز دارند؟

در این کارگروه تحقیقاتی در رابطه با این سوال‌‌ها، هم‌چنین درمورد انتظارات غیر معقول انسان‌ها از حیوانات، بررسی پایه و اساس علمی و بررسی گرایش رو به افزایش انسان‌ها به نگهداری سگ‌ها انجام شده ‌است.

حیواناتی که به مدت طولانی با انسان‌ها زندگی می‌کنند، حمایت عاطفی انسان‌ها را به خود جذب می‌کنند. درمورد ماهیت دقیق این رابطه و علمی که پشت این روابط تغییردهنده وجود دارد، اطلاعات زیادی در دسترس نیست.

دانشمندان دانشگاه لا تراب یک مطالعه‌ی آزمایشی برای درک اینکه چطور سگ‌ها توانستند به جانبازان جنگ استرالیایی کمک می‌کنند تا بر استرس پس از سانحه  (PTSD) غلبه کنند، انجام داده‌اند.

افرادی که در این مطالعه شرکت داشتند: پروفسور پائولن بنت، سرپرست دپارتمان مشاوره و روان‌شناسی و دکتر تیفانی هاول محقق که هر دو از دانشگاه لا تراب هستند، جانباز جنگ (کلی ددز) که توسط کوین پیکر از مرکز خدمات و درمان سگ‌ها به مطالعه اضافه شد و میا کوبا معاون تمام وقت اتحادیه‌ی کارگروه پرسش‌های اخلاقی. در نهایت مشارکت کننده‌های اصلی و ستاره‌های این مطالعه، توله سگ‌ها بودند.

درمورد سخنرانان:

 دکتر تیفانی هاول همکار این مطالعه‌ی آزمایشی بود که بودجه‌ی آن توسط دپارتمان امور سربازان تامین شد، تا تاثیر نگه‌داری سگ بر درمان بیماری روحی در جانبازان جنگی مشخص شود. تحقیقات او با همکاری دانشکده‌ی روان‌شناسی و سلامت عمومی انجام شد.

تیفانی هم‌چنین همکار یک پروژه تحت پوشش اداره‌ی بیمه‌ی معلولین ملی به منظور بررسی منابع علمی موجود و مشخص کردن تاثیر کمک سگ‌ها به انسان‌ها درمواردی مثل درمان بیماری‌های  PTSD می‌باشد.

کلی ددز یک افسر سابق ارتش بوده که 22 سال در این شغل خدمت کرده است. او به عنوان یک افسر اطلاعاتی باهوش به افغانستان، عراق، سوریه و هم‌چنین جزایر سلیمان سفر کرده و در آنجا مستقر شده‌است. او در سال 2018 بعد از تشخیص بیماری استرس بعد از سانحه از نظر پزشکی در اوضاع بدی قرار گرفت.

کلی در حال حاضر یک مادر تمام وقت برای سه بچه و  همسر یک کهنه سرباز  است که بیشتر زمانش را برای کارهای دواطلبانه در جامعه‌های مجازی می‌گذراند. او عضو سابق انجمن مشاوران جانبازان ACT، عضو کمیته‌ی زنان جانباز استرلیایی، همکار در پروژه‌ی جانبازان خلاق سال 2018 با هدف فرعی گسترش عمیق درک از آنچه که یک جانباز واقعاً هست، می‌باشد.

میا کوب یک دانشمند رفاه حیوانات است که بر تحقیق روی بهبود رفاه کار و ورزش سگ‌های استرلیایی تمرکز  دارد. . میا رهبری گروه کار با سگ‌ها در استراتژی رفاه حیوانات استرلیا در دولت فدرال را به عهده دارد.

پروفسور پائولن بنت سرپرست دپارتمان روان‌شناسی و مشاوره در دانشگاه لا تراب است. او یکی از دو استرلیایی است که در جامعه‌ی بین المللی آنستزیولوژی که یک جامعه‌ی معروف برای بررسی ارتباط بین انسان و حیوانات است، شناخته شده است.

بخش اعظم کارهای پائولن به تحقیق درمورد چگونگی ارتباط بین سگ‌های آموزش دیده و انسان‌ها که با هدف بهتر گردن شرایط موجودات انجام می‌شود، اختصاص یافته است. او بیش از 3 میلیون دلار بودجه برای کارهای تحقیقاتی‌اش دریافت کرده و بیش از 120 نوشته‌ی علمی در این زمینه به چاپ رسانیده است. هم چنین تعداد زیادی گزارش برای دولت و گروه‌های صنعتی نوشته است.

کوین پیکر مدیر کل مرکز خدمات و درمانی سگ‌ها استرلیا که سگ‌ها را آموزش می‌دهند تا به بهبود کیفیت زندگی مردم کمک کنند و استقلال و مشارکت سگ‌ها را در جامعه را تسهیل کنند.

کوین اولین تجارب را در رابطه با سگ‌های آموزش دیده داشته و به تاسیس یک شرکت آموزش سگ‌ها کمک کرده تا مزایای برنامه‌های مرکز روانشناسی سگ‌ها به دیگران هم برسد.

 

می توانید این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Call Now Button