چگونه خانه و همخانه مناسبمان را در استرالیا پیدا کنیم؟

چگونه خانه و هم خانه مناسب خود را در استرالیا پیدا کنیم؟

هنگامی که به عنوان یک دانشجوی بین‌الملل به یک کشور دیگر مهاجرت می‌کنید، پیدا کردن یک اقامتگاه مناسب برای زندگی کار به نسبت سخت و دشواری است. به عبارتی پیدا کردن یک مکان ایده‌آل یکی از چالش‌های دانشجو پس از مهاجرت تحصیلی است. در حقیقت دانشجویان باید بتوانند نوع اسکان خود را با قیمت مناسب پیدا کنند و اگر قصد پیدا کردن یک هم خانه را دارند، با شرایط و قوانین هم خانه داشتن آشنایی کامل پیدا کنند. پیدا کردن هم خانه که بتوانید باهم دوستان مدام‌العمری بشوید کار ساده و آسانی نیست. بنابراین توصیه می‌کنیم با ما در ادامه این مطلب همراه باشید تا مطمئن شوید که حقوق خود را به عنوان یک مستاجر یا هم خانه در کشور استرالیا رعایت می‌کنید.

اجاره خانه در استرالیا

همانطور که در بالا مطالعه کردید، شما به عنوان یک دانشجوی بین‌الملل می‌توانید ملکی را با دوستان یا سایر دانشجویان اجاره کنید و با هم در یک فضای اشتراکی زندگی کنید. البته این فرایند و اخت شدن با یکدیگر به همین سادگی‌هایی که در این مطلب مطالعه می‌کنید نیست و قطعا با چالش‌های بسیاری روبرو خواهید شد.

همچنین علاوه بر پیدا کردن دوست و هم دانشجویی و اجاره مسکن، می‌توانید با خانواده‌های استرالیایی زندگی کنید. در این حالت می‌توانید فرهنگ و جامعه جدید را در خانه تجربه کنید.

 

آژانس معاملات املاک

یکی از گزینه‌ها برای اجاره و پیدا کردن مسکن این است که از طریق مشاور املاک اقدام نمایید. در این حالت آژانس معاملات املاک قرارداد اجاره شما را در طول مدت اجاره مدیریت می‌کند. هنگامی که شما برای اجاره مسکن به یک آژانس معاملات املاک مراجعه می‌کنید به تمامی سوالاتتان پاسخ می‌دهند و از طرف شما با صاحب ملک صحبت می‌کنند.

اجاره‌های خصوصی

برای اجاره خصوصی می‌توانید به جای آژانس املاک و مستغلات به طور خصوصی و مستقیم، خانه را از صاحب خانه معامله کنید. هنگامی که خانه را مستقیما از صاحبخانه اجاره می‌کنید، هیچ قراردادی در املاک به ثبت نمی‌رسد. بنابراین احتیاط در چنین شرایطی لازم است. همه صاحبان املاک باید به شدت از مقررات مربوط به شرایط اجاره و تعمیرات ملک پیروی کنند.

هنگامی که مستقیما با صاحبخانه قرداد امضا می‌کنید، دریافت پاسخ برای نیازهای شما ممکن است با تعویق صورت بگیرد. به عنوان مثال اگر درخواست تعمیرات فوری دارید، ممکن است در مدت کوتاه انجام نشود. بنابراین درباره چنین مواردی از همان ابتدا با صاحب خانه صحبت کنید و بررسی‌های لازم را انجام دهید.

پرداخت وثیقه

اگر خانه‌ای اجاره می‌کنید، باید یک سپرده امنیتی یا “قرضه” بپردازید (که معمولاً معادل چهار هفته اجاره است). همچنین باید مقداری اجاره را از قبل پرداخت کنید (معمولاً برای پوشش چهار هفته اول اجاره خود).

قبل از درخواست اقامت، قراردادهای مرتبط با اجاره، شرایط و ضوابط را به دقت بررسی کنید.

پول اوراق قرضه توسط مقامات دولتی ایالتی یا قلمرو مربوطه نگهداری می‌شود تا به طور بالقوه برای هر گونه خساراتی که شما، هم خانه‌هایتان یا مهمانان خانه ممکن است در طول اجاره خود به ملک اجاره‌ای وارد کنید، بپردازید. در صورتی که خسارتی به غیر از «ساییدگی و پارگی منصفانه» وارد نشده باشد، ممکن است پس از پایان اجاره، مقداری یا تمام اوراق قرضه به شما بازپرداخت شود.

نکات مهم قابل توجه:

اگر قصد دارید قرارداد خصوصی با صاحب خانه ببندید، مطمئن شوید که پول اوراق قرضه به مقامات اوراق قرضه مسکونی در ایالت یا قلمرو استرالیا شما داده می‌شود و نه مستقیماً به صاحب ملک. مدیر دارایی شما یک فرم رسمی به شما می‌دهد تا آن را تکمیل کنید تا وثیقه خود را ارائه دهید.

چگونه یک ملک اجاره‌ای و هم خانه پیدا کنیم؟

چگونه یک ملک اجاره‌ای و هم خانه پیدا کنیم؟

برای اجاره یک ملک در استرالیا باید به برخی نکات توجه کنید و مرحله به مرحله پیش بروید. برای اجاره ملک در استرالیا مراحل زیر را گام به گام اجرا نمایید:

مرحله اول: قوانین رایج اجاره مسکن در استرالیا را بدانید!

مهاجران قبل از هر مهاجرت باید به زبان انگلیسی اهمیت بدهند و آن را برای مهاجرت به استرالیا به خوبی آموزش ببینند. در این حالت راحت‌تر می‌توانند اقامتگاه خود را پیدا کنید. در استرالیا خانه‌ها را با اسامی مختلفی می‌شناسند. به عنوان مثال، آپارتمان را به عنوان فلت (Flat) می‌شناسند. این در حالیست که منظور هاوس، خانه‌های بزرگ با فضای باز است. واحد Unit بدان معناست که آپارتمان بسیار بزرگ است و ممکن است بیش از یک خواب داشته باشد و در بلوک‌های مختلف و مجتمعی ساخته شده باشد.

مرحله دوم: انتخاب مسکن مورد نیاز

محله زندگی خود را در استرالیا پیدا کنید. در شهرهای استرالیا محله‌های مختلفی وجود دارد که شما می‌توانید با توجه به نیازهای شخصی یک محله را انتخاب کنید. همچنین قیمت هر محله با محله دیگر متفاوت است. بنابراین شما باید محله‌ای را انتخاب کنید که به محل تحصیل یا کارتان نزدیک باشد و بتوانید به راحتی از وسایل نقلیه عمومی یا پیاده خودتان را به دانشگاه یا محل کار برسانید. بنابراین جهت انتخاب محله باید امکانات رفاهی، حمل و نقل و سایر موارد مذکور را بررسی و ارزیابی نمایید. برای پیدا کردن محله مناسب جهت اجاره خانه می‌توانید از آژانس‌های املاک یا جستجو در اینترنت استفاده کنید.

برای پیدا کردن خانه چندین روش وجود دارد که برخی از آنها عبارت است از:

  • بهره از خدمات آژانس‌های املاک
  • روزنامه

برخی از وبسایت‌هایی اجاره مسکن که عبارتند از:

مرحله سوم: بازدید از ملک انتخابی

پس از پیدا کردن چند خانه مورد علاقه، حالا زمان آن رسیده تا تماس بگیرید و یک برنامه بازدید از ملک ترتیب دهید. بسیاری از املاک اجاره‌ای توسط آژانس‌های املاک و مستغلات مدیریت می‌شوند. برای ترتیب بازدید، با آژانس تماس بگیرید و از آن‌ها بخواهید یک وقت ملاقات تنظیم کنند. اطلاعات زیر نیز ممکن است در هنگام بازدید از خانه مفید باشد:

مشخصات آژانس:

  • نام آژانس و شماره تماس آن را داشته باشید.
  • اطلاعات تماس مشاور مسئول را نیز درخواست کنید.

ترتیب بازدید:

  • تایید کنید که آیا آژانس توانایی ترتیب بازدید از چند خانه را در یک زمان دارد یا نه.
  • زمان بازدید را با دقت تنظیم کنید.

تهیه مدارک:

  • تمام مدارک لازم را در زمان بازدید همراه داشته باشید.
  • اگر فردی همراه شماست، مدارک او را نیز آماده کنید.

آمادگی برای گروهی:

  • در نظر داشته باشید که ممکن است چند نفر به طور همزمان از یک فخانه بازدید کنند.
  • آماده باشید تا ممکن است با دیگران هم‌فکری داشته باشید.

بررسی ملک:

  • توجه داشته باشید که مشاوران املاک ممکن است ملک را بدون حضور مستاجر نشان دهند.
  • سوالات خود را در مورد ویژگی‌ها و شرایط اجاره پرسش کنید.

با انجام این مراحل و تهیه تمام مدارک لازم، آماده خواهید بود تا در صورت انتخاب خانه به امضاء قرارداد بپردازید. اطمینان حاصل کنید که همه شرایط و جزئیات اجاره به صورت کامل در قرارداد ذکر شده و از هر نکته قابل اهمیت مطلع باشید.

مرحله چهارم: آماده‌سازی مدارک مورد نیاز جهت اجاره ملک

قبل از قرارداد باید مدارک مورد نیاز جهت اجاره مسکن را آماده کنید. برخی از مدارک مورد نیاز جهت اجاره ملک عبارت است از:

  • مدارک هویتی
  • آماده‌سازی گواهی درآمد
  • مرجعی برای تایید (در صورتی که اولین خانه‌ای است که در استرالیا اجاره می‌کنید، اگر صاحبخانه قبلی ندارید باید فرد یا مرجع دیگری مانند کارفرما شما را تایید نماید.)
  • جزئیات استخدام (اگر دانشجو هستید باید کلیه مدارک را ارائه کنید و اگر در کنار دانشگاه کار نیز می‌کنید باید جهت اجاره کلیه جزئیات استخدام نظیر حقوق؛ محل کار و سایر موارد را به صاحبخانه ارائه نمایید.)
  • قراردادها و اجاره‌نامه‌های قبلی
  • پیش پرداخت

قرارداد اجاره را امتیاز کنید!

در استرالیا، هیچ قانونی وجود ندارد که مقدار بیعانه را تعیین کند؛ اما به شما توصیه می‌شود که مقداری بیعانه را که به عنوان اوراق قرضه شناخته می‌شود، به صاحب ملک تحویل دهید. معمولاً بیعانه حدود 4 تا 6 هفته اجاره است. این بیعانه به منظور محافظت از مالک در برابر هر گونه آسیب یا قبض پرداخت نشده‌ای اخذ می‌شود. قبل از نقل مکان، مهم است که ملک را برای بررسی هر گونه آسیب بررسی کنید.

آپارتمان‌های غیرمبله ممکن است برخی از وسایل مانند ماشین لباسشویی، خشک‌کن، و یخچال داشته باشند، اما معمولاً چیزی بیشتر از این موارد فراهم نمی‌کنند. مطمئن شوید که این وسایل سالم هستند. اگر آپارتمان مبله است، تمام وسایل موجود را از نظر کیفیت و سلامت فهرست کنید تا بعداً مالک مدعی نشود. برخلاف برخی کشورها، بیعانه توسط یک نهاد مستقل متعلق به دولت نگهداری می‌شود.

اجاره استاندارد و بلندمدت در استرالیا معمولاً بین 6 تا 12 ماه خواهد بود. قبل از امضای قرارداد اجاره، حتماً آن را به طور کامل بررسی کنید. هر دو شما و صاحب‌خانه باید آن را امضا کرده و هر دو طرف معامله باید یک نسخه از قرارداد را نگهداری کنند. یک قرارداد اجاره باید شامل موارد زیر باشد:

  • نام، آدرس، شماره تلفن و شماره ثبت مشاور املاک (در صورت وجود)
  • نام، آدرس و شماره تلفن صاحب‌خانه (در صورت عدم وجود مشاور املاک)
  • نام تمام مستاجرین در قرارداد
  • آدرس محل اجاره
  • مبلغ اجاره به علاوه نحوه و زمان پرداخت آن
  • مبلغ بیعانه
  • دوره اجاره
  • چه کسی هزینه تامین و استفاده از آب را پرداخت می‌کند
  • لیست تمام لوازم خانگی
  • شرایط اضافی مانند وجود حیوان خانگی
  • تاریخ و امضا هر دو طرفین قرارداد

با انجام این مراحل، مطمئن خواهید بود که همه جزئیات مهم در قرارداد اجاره مشخص شده‌اند و هر دو طرف به درستی درک نکرده‌اند.

سوالی که ممکن است برای شما پیش بیاید: “آیا هنگامی که به استرالیا نقل مکان می‌کنید، باید بیمه اجاره بگیرید؟”

در حقیقت، بیمه اجاره یک گزینه مهم است که مستاجران می‌توانند در نظر بگیرند. این بیمه معمولاً از خسارات ناشی از اقلام خصوصی مستاجران در ملک اجاره‌ای جلوگیری می‌کند. برخی از مواردی که بیمه اجاره ممکن است پوشش دهد عبارتند از:

  • آسیب به دارایی‌های شخصی: اگر وسایل شخصی شما در ملک اجاره‌ای خسارت ببینند یا به سرقت بروند، بیمه اجاره ممکن است هزینه‌های مرتبط با بازسازی یا جبران زیان را تحت پوشش قرار دهد.
  • هزینه‌های مسئولیت: در صورت وقوع حوادث مسئولیت مدنی در ملک اجاره‌ای (مانند خسارت به ملک یا آسیب به دیگران)، بیمه اجاره ممکن است هزینه‌های مرتبط با این مسائل را پوشش دهد.
  • تاخیر در پرداخت اجاره: در شرایط خاص، بیمه اجاره ممکن است پرداخت برخی از مخارج مرتبط با اجاره را در صورت تاخیر در تأمین مالی مستاجر پوشش دهد.

قبل از خرید بیمه اجاره، حتماً شرایط و مقررات آن را با دقت مطالعه کرده و از تحت پوشش قرار گرفتن موارد مهم برای شما اطمینان حاصل کنید. همچنین، می‌توانید با مشاور بیمه یا شرکت‌های بیمه محلی تماس بگیرید تا اطلاعات بیشتری دریافت کنید و بیمه مناسب برای نیازهای خود را انتخاب کنید.

چگونه درخواست اجاره را پر کنم؟

چگونه درخواست اجاره را پر کنم؟

به طور کلی حین اجاره ملک، مشاوره املاکی که در حال تبلیغ و مدیریت ملک شما است، به شما می‌گوید که چه کاری باید انجام دهید. بنابراین مشاور املاک شما را به راحتی در روند تکمیل فرم درخواست کمک می‌کند. او شما را کاملا راهنمایی می‌کند که چه اطلاعاتی را باید در فرم درخواست اجاره ارائه کنید.

بازار اجاره در کشور استرالیا می‌تواند رقابتی باشد، به خصوص در شهرهای بزرگتر، بنابراین ایده خوبی است که به بررسی لیست مکان‌های خالی بپردازید و در اسرع وقت برای مسکن مورد نظر خود درخواست دهید.

در نهایت باید بگوییم جهت پر کردن درخواست اجاره بهتر است از خود مشاورین املاک کمک بخواهید و هیچ موردی را بدون هماهنگی پر نکنید.

مسئولیت‌های مالک و صاحبخانه در زمان اجاره مسکن که باید بدانند!

مالک مسئول مالیات بر دارایی و هزینه‌های خدمات واحد است، در حالی که مستاجر مسئول پرداخت قبوض آب و برق می‌باشد، مگر اینکه در قرارداد خلاف آن ذکر شده باشد. اگر مکانی با استخر یا باغ را انتخاب کنید، ممکن است هزینه‌های نگهداری در اجاره لحاظ شوند. در طول مدت اقامت مستاجر، شما مسئول نگهداری عمومی خانه هستید. مالک موظف است مکان را قابل سکونت نگه دارد و از سالم بودن خدمات ضروری مانند آب و فاضلاب اطمینان حاصل کند.

اگر تعمیرات لازم توسط صاحبخانه به موقع انجام نشده باشند، شما می‌توانید ترتیبی دهید تا خودتان تعمیرات را انجام دهید و پس از آن صورت حساب را برای مالک ارسال کنید. با این حال، مبلغ را از اجاره خود کم نکنید. اگر می‌خواهید قرارداد را زودتر فسخ کنید تا پایان مدت اجاره همچنان مسئول اجاره بها هستید.

در برخی موارد به شما اجازه داده شود فردی را پیدا کنید تا مدت باقیمانده اجاره را بر عهده بگیرد. با حکم تخلیه نمی‌توانید از محل زندگی خود خارج شوید. تنها در صورت نقض قرارداد، به عنوان مثال آسیب رساندن به اموال، عدم پرداخت اجاره بها و سایر، می‌توانید ملک را تخلیه کنید. صاحبخانه نمی‌تواند با برداشتن وسایل شما از محل، تعویض قفل‌ها یا قطع خدمات شما را بیرون کند.

قوانین استرالیا برای اجاره مسکن که باید قبل از اجاره آنها را بدانید!

قوانین استرالیا برای اجاره مسکن که باید قبل از اجاره آنها را بدانید!

قبل از شروع جستجوی خانه، ضرورت دارد که با قوانین و مقررات مرتبط با امور املاک و اجاره خانه در نظر گرفته شده در استرالیا آشنا شوید. مواردی که باید در نظر گرفته شوند عبارتند از:

  1. در استرالیا، اغلب امور مرتبط با خرید و اجاره خانه توسط بنگاه‌های املاک انجام می‌شود و شما تعامل مستقیم با صاحب‌خانه ندارید. اموری مانند دریافت و تحویل کلیدها و هماهنگی تعمیرات از طریق بنگاه املاک انجام می‌شود.
  2. قراردادهای اجاره معمولاً به مدت یک سال منعقد می‌شوند و در صورت عدم تمدید، به صورت خودکار به حالت اجاره ماهانه تبدیل می‌شوند. قبل از تمدید یا لغو قرارداد، شما ملزم به اطلاع‌رسانی به بنگاه املاک در مدت ۲۸ روز قبل از خروج هستید.
  3. در قرارداد اجاره نامه، مواردی مانند مدت اجاره، مبلغ اجاره و زمان پرداخت باید دقیقاً مشخص شوند. همچنین شرایط خاصی مانند نگهداری حیوانات خانگی باید در قرارداد ذکر گردد.
  4. مبلغ ودیعه معمولاً معادل یک ماه تا شش هفته اجاره است و تا زمان تحویل خانه نگهداری می‌شود. پس از تحویل خانه و بازرسی توسط نمایندۀ بنگاه املاک، مبلغ ودیعه بازپرداخت می‌شود. در صورت وجود خسارتی که به دلیل بی‌دقتی شما ایجاد شده باشد، هزینه تعمیر از مبلغ ودیعه کسر می‌شود.
  5. بنگاه املاک به طور دوره‌ای خانه را بررسی کرده و عکس‌هایی از وضعیت آن تهیه می‌کند تا از عدم آسیب به خانه اطمینان حاصل شود.
  6. در صورت اجاره خانه از یک فرد به صورت مستقیم، استفاده از فرم اجاره‌نامه آنلاین توصیه می‌شود تا تمام شرایط و توافقات به‌صورت رسمی ثبت شود.
  7. قبل از امضاء قرارداد اجاره، تمامی امور مرتبط با خانه از جمله تجهیزات، سیستم‌های گرمایشی، اجاق‌گاز و قفل‌ها دقیقاً بررسی شود.
  8. در صورت نیاز به اجاره قسمتی از خانه به شخص دیگر، ضوابط و شرایط مرتبط با این امر در قرارداد اجاره بررسی گردد.

یادداشت پایانی

همانطور که در بالا مطالعه کردید شما برای یافتن مسکن و همچنین اجاره خانه در استرالیا به عنوان یک دانشجوی بین‌الملل باید با قوانین اجاره در استرالیا به خوبی آشنایی داشته باشید. چرا که در صورت عدم رعایت قوانین ممکن است با چالش‌های مختلفی حین اجاره روبرو شوید و سرتان کاملا کلاه برود. بهترین کار برای یافتن و قرارداد بستن، دریافت خدمات از مشاورین املاک و مستغلات در کشور استرالیا است. چرا که در این حالت آنها شما را در مسیر پیدا کردن خانه، بستن قرارداد و ایام زندگی در خانه پس از اجاره کمک خواهند کرد.

برای دریافت مشاوره تحصیل در استرالیا این فرم را پر کرده تا کارشناسان خبره با شما تماس گرفته و راهنمایی های لازم را به شما ارائه دهند.

می توانید این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Call Now Button