جاذبه های گردشگری استرالیا

جاذبه های گردشگری استرالیا

بسیاری از مردم جهان، استرالیا را سرزمین رویاهای خود می‌دانند و بر این باور هستند که این کشور با طبیعت زیبا و صنایع پیشرفته و توسعه‌یافته‌ای که دارد، می‌تواند تمام آمال و آرزوهای افراد مختلف را برآورده سازد. برخی از افرادی که به این کشور سفر می‌کنند، شیفته‌ی جاذبه های گردشگری استرالیا هستند و به طبیعت و حیات وحش این کشور عشق می‌ورزند.

این کشور مساحتی نزدیک به ایالات متحده دارد ولی جمعیت آن به اندازه ایالت نیویورک است. سرزمین استرالیا، منزلگاه نادرترین گونه‌های جانوری است. در این مطلب قصد داریم که به چند مورد از جاذبه های گردشگری استرالیا اشاره کنیم تا علاقمندان بتواند آشنایی بیشتری با کوچک‌ترین قاره و بزرگ‌ترین جزیره‌ی جهان پیدا کنند.

تالار اپرای سیدنی

کافی است نام «سیدنی» را در جایی مطرح کنید، آن موقع خواهید دید که بسیاری از افرادی که سیدنی را دیده‌اند، بلافاصله خاطرات تالار اپرای سیدنی در ذهن‌شان زنده خواهد شد. این تالار به عنوان یکی از بهترین جاذبه های گردشگری استرالیا، از نظر ساختار ظاهری، شباهت زیادی به پوسته‌های بزرگ و بادبان‌مانند دارد. این تالار خاص و منحصر به فرد، یکی از زیبایی‌های منطقه بنلونگ پوینت است که در فهرست میراث جهانی یونسکو نیز قرار دارد.

اگر می‌خواهید با یکی از بزرگ‌ترین نمادهای معماری جهان روبرو شوید، می‌توانید از این تالار بازدید کنید و لذت ببرید. آب از سه جهت این ساختمان شاخص و خیره‌کننده را فراگرفته است و در جنوب آن باغ‌های گیاه‌شناسی سلطنتی قرار دارد.

پارک دریایی دیواره‌ی بزرگ مرجانی

وقتی از بیرون به این دیواره‌ی بزرگ مرجانی بنگرید، با یکی از بزرگ‌ترین ساختارهای زنده‌ی جهان که یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری استرالیا است، آشنا می‌‎شوید و از دیدن آن حیرت‌زده خواهید شد.

این پارک بزرگ در سال 1975 تأسیس شد تا از اکوسیستم سست و آسیب‌پذیر این محوطه محافظت شود. این پارک دارای 3000 صخره‌ی مرجانی، 600 جزیره‌ی قاره‌ای و 300 تپه مرجانی است. این پارک، یکی از عجایب هفت‌گانه‌ی جهان محسوب می‌شود و 2300 کیلومتر در امتداد ساحل شرقی استرالیا (ایالت کوئینزلند) کشیده شده است.

غواصی در آب‌های این پارک دریایی، اوج هیجان است؛ زیرا در آب‌های این پارک بیش از 1600 گونه جانور دریایی از جمله ماهی، کوسه، لاک‌پشت و صدف دارد.

پارک ملی اولورا کاتا جوتا

این پارک در مرکز سرخ استرالیا قرار دارد و یکی از مهم‌ترین و شگفت‌انگیزترین جاذبه های گردشگری استرالیا محسوب می‌شود. اگر نام اولورا کاتا جوتا را بررسی کنیم، اولورا، به معنای مکانی است که سایه دارد. در این پارک، اماکنی به ارتفاع 348 متر وجود دارد و اکثر بخش‌های زیر زمین مخفی است. در این پارک، یک سری صخره گنبدی‌شکل وجود دارد که با نام کاتا جوتا شناخته می‌شود.  وقتی آفتاب به این صخره‌ها می‌تابد، این صخره‌ها از نظر بیننده با رنگی روشن دیده می‌شوند.

پل بندرگاه سیدنی

پل بندرگاه سیدنی یکی از مشهورترین جاذبه های گردشگری استرالیا است که مردم این شهر به آن لقب «جالباسی» را اختصاص داده‌اند. این پل، بزرگ‌ترین پل فولادی قوسی در جهان محسوب می‌شود. این پل در سال 1932، چهل سال قبل از این‎‌که تالار اپرای سیدنی به ارتفاع 134 متر برسد، تکمیل شد.

این پل 500 متر طول دارد و ساحل شمالی سیدنی را به مرکز تجاری این شهر متصل می‌کند. این پل دارای یک مسیر اختصاصی برای پیاده‌روی و دو خط ویژه راه آهن و هشت مسیر مخصوص ترافیک جاده‌ای است.

پارک ملی کوه‌های آبی

این پارک یکی از میراث جهانی یونسکو است که در 81 کیلومتری غرب سیدنی قرار دارد. در صورتی که قصد دارید یک روز زیبا و دیدنی را تجربه کنید، پیشنهاد می‌شود که به دیدن کوه‌های آبی بروید و از دیدن آن‌ها لذت ببرید. این رنگ آبی ناشی از بخار درختان اکالیپتوسی است که در این منطقه وجود دارد.

این پارک ملی که یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری استرالیا محسوب می‌شود، بیش از 664000 آکر صحرا، آبشارهای مختلف، 140 مسیر برای پیاده‌روی و نقاشی‌های بومی روی صخره‌ها را دربرمی‌گیرد.

جاده‌ی اقیانوسی بزرگ

جاده‌ی اقیانوسی بزرگ، یکی از زیباترین و چشم‌نوازترین جاده‌های استرالیا است که در ایالت ویکتوریا قرار گرفته است و یکی از بهترین جاده‌های جهان برای رانندگی محسوب می‌شود. این جاده درست در کنار اقیانوس آرام جنوبی قرار دارد و با حرکت در کنار آن رنگ فیروزه‌ای اقیانوس نگاهتان را جلب خود خواهد کرد. این جاده که 243 کیلومتر طول دارد، از شهر تورکای آغاز و به شهر آلنسفورد ختم می‌شود.

پارک ملی کاکادو

پارک ملی کاکادو که یکی از پربازدیدترین جاذبه های گردشگری استرالیا محسوب می‌شود، از جمله میراث جهانی یونسکو است. این پارک ملی به گفته‌ی بسیاری از متخصصان، بزرگ‌ترین پارک ملی استرالیا و یکی از بهترین نقاط جهان برای دیدن صحرا است.

در این پارک، بیش از 300 گونه‌ی مختلف پرنده، نقاشی‌های بومی روی سنگ، آبشارهای باشکوه، رودخانه‌ها و تنوع بی‌نظیری از حیوانات وحشی به چشم می‌خورد.

جزیره‌ی فریزر

جزیره‌ی فریزر، فاصله‌ی چندان زیادی با خلیج هروی ندارد و در صورتی که این مسیر را با کشتی طی کنید، متوجه کوتاهی آن خواهید شد. این جزیره، بزرگ‌ترین جزیره‌ی شنی جهان و یکی از بخش‌های مهم استرالیا برای گشت و گذار محسوب می‌شود. برای سفر به این نقطه‌ی گردشگری زیبا باید حتماً از خودرو استفاده کنید. برای سفر به این جزیره می‌توانید از کشتی هم استفاده کنید. برای سفر با کشتی می‌توانید از ساحل رین‌باو بیچ و خلیج هروی به سمت جزیره‌ی فریزر حرکت کنید.

در صورتی که قصد بازدید از این جزیره را دارید، بهترین زمان ماه مارس است؛ زیرا این جزیره در ماه مارس، آب و هوای بسیار مطبوع و لذت‌بخشی دارد. در این جزیره، جنگل‌های سرسبز، تنوع بی‌نظیری از حیات وحش، تپه‌های ماسه‌ای و دریاچه‌های آب شیرین به چشم می‌خورد.

موزه‌ی هنرهای مدرن هاید

موزه‌ی هنرهای مدرن هاید، آمیزه‌ای جذاب و زیبا از محصولات و مصنوعات هنر مدرن، موزه‌ی هنر تاریخی و پارک میراث باستانی است. بهترین دلیل برای بازدید از این موزه‌ی منحصر به فرد و خاص، محوطه‌ی زیبا و جذابی است که دارد. این موزه در یک مزرعه‌ی وسیع و سرسبز قرار گرفته است. از آن‌جا که این منطقه یکی از مهم‌ترین بخش‌های جاذبه های گردشگری استرالیا است، بازدیدکنندگان زیادی از این موزه‌ بازدید می‌کنند.

موزه‌ی هنرهای قدیمی و جدید تاسمانی

موزه‌ی هنرهای قدیمی و جدید تاسمانی، یکی از زیباترین و نادرترین جاذبه های گردشگری استرالیا است. در صورتی که قصد دارید از این موزه دیدن کنید، می‌توانید با خودرو، هواپیما یا کشتی به این منطقه سفر کنید. متداول‌ترین و معروف‌ترین محل برای حرکت به سمت این موزه، شهر هوبارت، پایتخت تاسمانی، است. فاصله‌ی زمانی این شهر تا موزه‌ی مذکور، فقط 30 دقیقه است. این موزه به دلیل آثار بومی که در آن وجود دارد، بسیار مشهور و ویژه است.

باغ‌های کارلتون؛ یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری استرالیا

باغ‌های کارلتون و ساختمان نمایشگاه سلطنتی، دو مورد از جاذبه های گردشگری استرالیا هستند که در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارند. این دو جاذبه متعلق به قرن هجدهم میلادی هستند و به همین خاطر دو مورد از قدیمی‌ترین اماکن گردشگری استرالیا هم محسوب می‌شوند. در صورت سفر به استرالیا، حتماً از گل‌های زیبای این باغ بازدید کنید در این باغ، موزه‌ی ملبورن، آثار بومیان و موارد مربوط به عصر ویکتوریا واقعاً دیدنی هستند.

بالن سواری بر فراز دره‌ی یارا

ملبورن، یکی از منحصر به فردترین شهرهای جهان از نظر بالن سواری است. در این شهر، می‌توانید در یک بالن بنشینید و تمام شهر را از فراز آسمان به نظاره بنشینید. یکی از جاذبه های گردشگری استرالیا، بالن سواری بر فراز دره‌ی یارا است. مناظر سرسبز و باغ‌های انگور این منطقه، یاد شادترین لحظات زندگی را در ذهن آدمی روشن نگاه می‌دارد.

دیدن آفتاب صبح در این منطقه، آن هم در هنگام بالن سواری، هر جنبنده‌ای را به خود خیره می‌کند.

پارک آبی دنیای دریایی

این پارک آبی، بزرگ‌ترین پارک دریایی استرالیا محسوب می‌شود که کودکان و بزرگسالان بسیاری را عاشق و شیفته‌ی خود ساخته است. در این پارک می‌توانید به مدت یک روز از لذت شنا بهره‌مند شوید و کوسه‌های کوچک، پنگوئن‌ها و خرس‌های قطبی را هم ببینید.

لذت اسکی در کوه‌های برفی

یکی از جاذبه های گردشگری استرالیا که بسیار جذاب و پرطرفدار به نظر می‌رسد، اسکی در کوه‌های برفی این کشور است. در کوهستان‌های برفی این کشور می‌توانید با یکی از مرتفع‌ترین قله‌های این قاره به نام کوسیوسکو آشنا شوید. در این کوهستان‌ها می‌توانید نهایت لذت را تجربه کنید و ببینید که بازی روی دریاچه‌ی یخ‌زده مجاور این کوهستان‌ها چه لذت بی‌نظیری دارد.

سقوط آزاد از آسمان شهر ملبورن

اگر تمایل دارید که هیجان واقعی را تجربه کنید و کاری کنید که روحتان برای چند دقیقه از بدنتان خارج شود، بد نیست که شیرجه در آسمان یا سقوط آزاد از آسمان ملبورن را در خاطرات خود ثبت کنید. در این شهر، مدارس مخصوص آموزش سقوط آزاد از آسمان وجود دارد. در این مدارس می‌توانید این مهارت لذت‌بخش را به صورت کامل آموزش ببینید.

خیابان چاپل در ملبورن

خیابان چاپل، نام دیگری هم در بین ساکنان شهر ملبورن و مسافران دارد. این افراد، خیابان چاپل را به عنوان بهشت دوست‌داران خرید می‌شناسند. وقتی در این خیابان قدم می‌زنید، معنی زیبایی، ظرافت و لوکس بودن را متوجه می‌شوید. در صورتی که علاقمند به خرید هستید، حتماً پس از ورود به استرالیا از این خیابان زیبا و جذاب بازدید کنید. این خیابان یکی از جاذبه های گردشگری استرالیا برای علاقمندان به خرید محسوب می‌شود.

مراکز خرید واقع در خیابان پیت شهر سیدنی

شهر سیدنی تا به حال، عنوان پربازدیدترین شهر توریستی استرالیا لقب گرفته است؛ زیرا مناطق دیدنی زیادی در این شهر قرار دارد که علاقمندان به استرالیا می‌توانند از آن‌ها بازدید کنند. یکی از جاذبه های گردشگری استرالیا، مراکز خریدی است که در این شهر قرار گرفته است. می‌توانید هر چه که دلتان می‌خواهد در این مراکز پیدا کنید و با قیمتی مناسب خریداری نمایید.

مرکز خرید خیابان کوئین در شهر بریزبن

در صورتی که پس از سفر به استرالیا، به شهر بریزبن رفتید، سعی کنید خرید از مرکز خرید کوئین را از دست ندهید. این مرکز خرید، یکی از بهترین و جذاب‌ترین مراکز خرید استرالیا است و بهترین برندهای مد دنیا در این مرکز خرید فعالیت می‌کنند. اگر عاشق خرید هستید، پس از ورود به این بازار دیگری تمایلی به خروج از آن ندارید و خاطره‌ی خرید در این بازار برای همیشه در ذهن شما ثبت خواهد شد.

خیابان کینگ در شهر پرت

شهر پرت یکی از معروف‌ترین شهرهای استرالیا از نظر خرید است. این شهر مجموعه‌ای بهترین بازارهای جهان را در خود جای داده است و می‌توانید تجربه‌ی یک خرید لذت‌بخش را در این شهر در ذهن خود به یادگار حفظ کنید. یکی از خیابان‌های عالی این شهر برای خرید، خیابان کینگ است. اجناس این خیابان معمولاً مقرون به صرفه محسوب می‌شود و ارزش خرید بالایی دارد.

ساحل بوندای

اگر بخواهیم بوندای را به شکلی کوتاه، مختصر و مفید توصیف کنیم، می‌توانیم از آن به عنوان «بهشت روی زمین» یاد کنیم. ساحل بوندای یکی از مشهورترین سواحل کره‌ی زمین است. در این مکان می‌توانید افراد زیادی را ببینید که برنزه شده‌اند و به منزل خود بازمی‌گردند و برخی دیگر در حال لذت بردن از این ساحل رویایی هستند.

در صورتی که قصد دارید به یک تفریح کوتاه‌مدت بروید، پیشنهاد ما به شما رفتن به ساحل بوندای است. در این منطقه شاهد شهروندان و مسافران زیادی خواهید بود که برای سپری کردن یک روز عالی و بی‌نظیر به این ساحل آمده‌اند. رستوران‌ها، کافه‌ها و فروشگاه‌های مختلفی در این ساحل قرار دارد که آماده‌ی خدمت‌رسانی به مشتریان هستند.

 

 


در مورد استرالیا بیشتر بخوانید:

استرالیا در کدام قاره است ؟

همسایگان استرالیا چه کشورهایی هستند؟

بهترین شهر استرالیا برای زندگی

ویزای dama استرالیا


 

می توانید این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Call Now Button