تحصیل در رشته‌ ‎های علوم انسانی و اجتماعی در استرالیا

تحصیل رشته علوم انسانی و اجتماعی در استرالیا

اگر به دنبال اخذ پذیرش تحصیلی استرالیا هستید و این مطلب را می خوانید، احتمالا برای تحصیل در استرالیا به دنبال رشته هایی هستید که حول موضوعاتی غیر از تکنولوژی، ریاضیات و علوم با تکنیک های بالا باشد.

خوشبختانه علوم اجتماعی و انسانی برای دانشجویانی که به کد‎ها و فرمول ها، آناتومی بدن و بسیاری چیز‎های دیگر علاقه ندارند گزینه بسیار مناسبی است. از طرف دیگر علوم اجتماعی و انسانی از آن جهت جذاب است که به دانشجویان کمک می کند مرز‎های دانش را به وسیله خلاقیت و نوآوری جابجا کنند.

جالب است بدانید که در استرالیا علوم اجتماعی و انسانی بلافاصله پس از مدیریت و تجارت قرار دارند. این را هم در نظر داشته باشید که از آن جایی که علوم اجتماعی و انسانی به عنوان دومین زمینه مطالعاتی در استرالیا با ذهن و رفتار انسان سر و کار دارد، آن قدر‎ها که به نظر می رسد و برای عموم جا افتاده است سهل و آسان نیست.

در این حیطه، تخصص های بسیاری وجود دارد و فرصت های شغلی بی شماری در آینده برای شما وجود خواهد داشت.

علوم اجتماعی و انسانی چیست؟

این حیطه از علوم، در جایگاه خودش بسیار منحصر به فرد است. در این رشته ها شما در مورد خودتان به عنوان یک انسان و رابطه ای که هر فرد با دیگران در جامعه دارد و همینطور در باره محیط خود خواهید آموخت. اگر بخواهیم به زبان ساده بگوییم، علوم اجتماعی و انسانی حیطه مطالعاتی در مورد تجربیات شما است!

اگر بخواهیم تکنیکی تر صحبت کنیم تا ایده اصلی این علوم را بهتر متوجه شویم، باید بگوییم که علوم اجتماعی و انسانی شامل مطالعاتی است که رفتار‎ها و تعاملات ما را در زمینه های مختلفی مانند اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و غیره در بر می گیرد.

همچنین تجربیات ما در سطوح مختلف را به هم ارتباط می دهد و ما را از منظری جهان شمول در معرض امور جاری قرار داده و تلاش می کند راه حل هایی ارائه دهد که نسل های آینده بتوانند از آنها بهره ببرند.

اگر به عنوان کسی که قصد تحصیل در این کشور و قصد ورود به این رشته ها برای بار اول را دارید (و یا قبلا در این زمینه ها تحصیل کرده اید) تحصیل در رشته های علوم اجتماعی و انسانی گزینه ای بسیار مناسب برای کسب تجربه های انسانی بیشتر است.

تحصیل علوم انسانی در استرالیا

تحصیل علوم انسانی و اجتماعی در استرالیا شامل چه مواردی می شود؟

کسانی که قصد تحصیل در کشور استرالیا را دارند، با حق انتخابی بین صد‎ها رشته در زمینه علوم اجتماعی و انسانی در مقاطع مختلف روبرو هستند. در زیر تنها به معرفی بخش کوچکی از این رشته ها می پردازیم:

ارتباطات، روزنامه نگاری و مطالعات مرتبط

در این رشته ها، دانشجویان فرصت منحصر به فردی دارند تا با فعالیت در زمینه رسانه ها و صنایع ارتباطات آشنا شوند. این شاخه از علوم اجتماعی و انسانی به شرایط دوره ای که در آن زندگی می کنیم مرتبط است که در آن بسیاری از سازمان ها و موسسات نیاز شدیدی به متخصصین ارتباطات دارند.

تحصیل حقوق در استرالیا

مطالعه حقوق شامل تعریف روابط، درک حقوق افراد و موسسات و دانستن اینکه چگونه نظم را در جامعه برقرار کنیم می شود. به دانشجویان آموزش داده می شود که چگونه منابع معتبر را بخوانند و تفسیر کنند و برای حل مشکلات راه حل های مختلف را ارزیابی کرده و بهترین آنها را پیشنهاد دهند.

تحصیل زبان، زبان شناسی و ادبیات

اگر به یادگیری زبان‎های دیگر و مطالعه چگونگی کارکرد ارتباطات علاقه دارید، این گزینه بهترین انتخاب شما است. در این رشته ها شما می توانید در مورد مشخصه های زبان ها، این که ساختار آن ها چگونه است و چرا به این شکل است بیاموزید و جالب‎ تر از همه، تغییراتی که زبان ها در طول زمان با آن ها روبرو هستند را مشاهده کنید. در پایان، شما از طریق زبان، با دیدگاهی جدید نسبت به فرهنگ ها روبرو می شوید و به طرز موثرتری می توانید ارتباط برقرار کنید.

تحصیل علوم سیاسی

در علوم سیاسی، می توانید دانش خود را در مورد قدرت و چگونگی تاثیر آن بر مردم، جوامع و سازمان ها عمیق تر کنید. همچنین می توانید در مورد این که دولت ها چگونه کار می کنند یاد بگیرید و قوانین و سیاست های جاری را بفهمید و آن ها را زیر سوال ببرید.

روانشناسی

به عنوان یک دانشجوی روان شناسی،نه تنها دیدگاه بهتری نسبت به رفتارها و انگیزه های مردم پیدا می کنید، بلکه تجربه ارزشمندی در شناخت هرچه بهتر خود نیز به دست خواهید آورد. این بدان معنا نیست که لزوما هر تعاملی که بین افراد رخ می دهد را خواهید آموخت، اما دید بهتر و عمیق تری از آنان خواهید داشت.

هنرهای تجسمی

در هنرهای تجسمی که خود زمینه مطالعاتی گسترده ای است، دانشجویان وسیله ای برای بیان خلاقیت و تخیل خود دارند. در این شاخه از علوم اجتماعی و انسانی تنها طراحی و نقاشی کردن را یاد نمی گیرید، بلکه آموزش های تکنیکی منحصر به فردی به شما ارائه خواهد شد. با تحصیل در این زمینه شانس ارزشمندی خواهید داشت تا آثار خود را در نمایشگاه ها به نمایش گذاشته و با منتقدان هنری آشنا شوید.

 شرایط ورود به رشته های علوم اجتماعی و انسانی در استرالیا

برای تحصیل در رشته های علوم اجتماعی و انسانی، باید در ابتدا شرایط کلی و عمومی شما بررسی شود. البته بهترین کار این است که از ابتدا تصمیم خود را با متخصصین این امر از جمله موسسه اعزام دانشجو آریا در میان بگذارید و از آنها مشاوره‎ی تخصصی بگیرید. شرایطی که در زیر عنوان می شوند تنها شرایط کلی هستند و برای هر رشته و دانشگاه باید شرایط منحصر به فرد آنها را بررسی نمود.

تحصیل در مقطع کارشناسی علوم انسانی

برای ورود به این مقطع در اکثر دانشگاه های استرالیا، حتی اگر سال 12 را در ایران گذرانده باشید، نیازمند گذراندن دوره یک ساله فاندیشن (Foundation) خواهید بود. برای ورود به دوره کارشناسی در رشته های علوم اجتماعی و انسانی در استرالیا، در ابتدا باید دوره فاندیشن مرتبط با این رشته ها را بگذرانید. برای اپلای کردن برای فاندیشن علاوه بر ارائه مدارک تحصیلی مانند ریز نمرات، باید مدارک مالی مناسب و همچنین نمره زبان معادل آیلتس 5.5 داشته باشید. ممکن است نمرات برخی از دروس خاص در دبیرستان اهمیت ویژه ای در روند پذیرش داشته باشد.

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد علوم انسانی و اجتماعی

برای اپلای کردن در این مقطع، باید در مقطع کارشناسی در رشته ای مرتبط فارغ التحصیل شده باشید. در برخی موارد اگر رشته تحصیلی کارشناسی شما مرتبط نباشد، سابقه کار در زمینه علوم اجتماعی و انسانی می تواند به شما کمک کند. علاوه بر مدارک مالی، تحصیلی و احیانا کاری، به مدرک آیلتس حداقل 6 یا معادل آن نیاز خواهید داشت. ممکن است برای برخی رشته ها این نمره بالاتر باشد.

تحصیل در مقطع دکترا رشته علوم انسانی و اجتماعی

با توجه به اینکه اخذ ویزای تحصیلی استرالیا در مقطع دکترا بدون داشتن بورسیه تحصیلی برای ایرانیان بسیار غیر‎محتمل است و با در نظر گرفتن شرایط خاص مورد نیاز در اپلای کردن برای بورسیه برای هر دانشگاه، قبل از اقدام در این مقطع تحصیلی حتما با مشاوران ما مشورت کنید. چیزی که لازم است بدانید این است که برای تحصیل در مقطع دکترا و اخذ بورسیه تحصیلی به آیلتس بالای 6.5 یا معادل آن و مقالات منتشر شده در مجلات تخصصی نیاز خواهید داشت.

دانشگاه های استرالیا در رشته علوم اجتماعی و انسانی

بهترین رشته ها برای تحصیل علوم اجتماعی و انسانی

  • دکترای علوم سیاسی
  • کارشناسی ارشد علوم مالی
  • کارشناسی ارشد اقتصاد
  • کارشناسی ارشد روابط بین الملل
  • کارشناسی ارشد روانشناسی سازمانی
  • دکترای روانشناسی یا روانشناسی بالینی
  • کارشناسی ارشد کاردرمانی
  • کارشناسی ارشد جامعه شناسی

پردرآمد‎ترین مشاغل در رشته علوم اجتماعی و انسانی در استرالیا

  • دانشمند علوم سیاسی
  • اقتصاددان
  • روانشناس صنعتی – سازمانی
  • جامعه شناس
  • جغرافی دان
  • روانشناس
  • طراح شهری منطقه ای
  • تاریخ دان
  • باستان شناس و مردم شناس
  • پژوهشگر آماری 
می توانید این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Call Now Button