راهنما برای دانشجویانی که تحصیل در خارج از کشور را برای اولین بار تجربه می کنند

راهنما برای دانشجویانی که تحصیل در خارج از کشور را برای اولین بار تجربه می کنند

راهنما برای دانشجویانی که تحصیل در خارج از کشور را برای اولین بار تجربه می کنند

 

تحصیل در خارج از کشور یکی از بزرگ ترین تصمیمات تحصیلی انسان در طول زندگی است. با وجود اینکه این تجربه می تواند بسیار مثبت باشد، اما اولین ماه های تحصیل و زندگی در خارج از کشور ممکن است چندان هم آسان نباشد. مشکلات مالی، زبان دیگر و تفاوت ها در سیستم آموزشی و سبک تدریس می تواند دشواری هایی بوجود آورد. برای کنار آمدن هرچه آسان تر با این دشواری ها، مواردی که در زیر آورده ایم می تواند بسیار مفید باشد. اگر قصد تحصیل در استرالیا یا هر کشور دیگری را دارید، حتما این مطلب را تا انتها بخوانید.

 

  • از هر فرصتی برای یافتن دوستان جدید استفاده کنید

بهتر است Orientation Week را از دست ندهید. در این هفته که برای وروردی های جدید دانشگاه برنامه ریزی شده است، می توانید با امکاننات و قسمت های مختلف دانشگاه آشنا شوید و همچنین بهترین فرصت است تا با دانشجویان تازه وارد دیگر آشنا شده و دوستان جدیدی بیابید. خودتان را به دیگران معرفی کنید، در چند گروه و کلوپ عضو شوید و شبکه ی دانشجویان بین المللی را بیابید تا بتوانید با دانشجویان دیگری که شرایطی مشابه شما دارند صحبت کنید. به زودی شبکه از از دوستان خواهید داشت که می توانید با آن ها درس بخوانید و تفریح کنید.

 

  • یاد بگیرید چگونه کارها را به طور مستقل انجام دهید

ممکن است تحصیل در خارج از کشور، خصوصا در مقطع کارشناسی، اولین تجربه ی زندگی مستقل برای بسیاری از افراد باشد. و بنابراین شاید برخی به این عادت داشته باشند که کارهایشان توسط فرد دیگری انجام شود! بلدید آشپزی کنید؟ ظرف بشویید؟ لباس شستن چطور؟ تا حالا به بانک رفته اید؟ خرید منزل چطور؟ اگر این کار ها را تا کنون خودتان نکرده اید، بهتر است از همین الان دست به کار شوید و یاد بگیرید. در غیر این صورت روز های سختی در خارج از کشور در انتظارتان است!

 

  • مسئولیت پذیر باشید

همزمان با اینکه بهترین استفاده ی ممکن از فرصت های پیش آمده توصیه می شود، اما در عین حال رفتار مسئولانه نیز اهمیت بسیار زیادی دارد. دقت کنید که خود را در شرایطی قرار ندهید که شما را به دردسر بیندازد یا به نحوی به شما آسیبی وارد سازد.

 

  • زیاد درس بخوانید!

لازم به گفتن نیست که مهم ترین بخش درس خواند در دانشگاه چه در خارج از کشور و چه در داخل، درس خواندن است. یک راه بسیار مناسب برای مطالعه ی موثر این است که به کتابخانه ی دانشگاه بروید و با همکلاسی های خود یک گروه مطالعه تشکیل دهید. از این طریق هم می توانید با همکلاسی های خود نزدیک تر شوید و هم در دروس سخت تر از آن ها کمک بگیرید.

با اینکه عضویت در گروه های و کلوپ های اجتماعی و متفرقه اهمیت دارد، اما باید مراقب باشید این فعالیت های جانبی به مطالعه ی شما صدمه نزند.

 

  • مراقب سلامت خود باشید

گاهی اوقات برای تحصیل در خارج از کشور و جهت اخذ ویزای تحصیلی باید تست های سلامت یدهید. کارهایی که باید برای حفظ سلامت سلامت خود در خارج از کشور انجام دهید را فراموش نکنید. غذای مناسب بخورید، به طور منظم ورزش کنید، خوب بخوابید و زیاد آب بنوشید.

 

  • زبان آن کشور را به خوبی بیاموزید

اگر به کشوری سفر می کنید که زبان آن متفاوت است، بنابراین یادگیری زبان محلی آنان بسیار مفید است. این کار به شما کمک می کند تا با دانشجویان محلی ارتباط برقرار کرده و در سمینارها و کلاس ها راحت تر باشید. علاوه بر این، دانستن یک زبان دیگر در آینده ی شغلی شما بسیار موثر است.

 

  • تحت تاثیر همکلاسی ها و دوستان نباشید!

اگر از شما خواسته شد کاری انجام دهید که به آن حس خوبی ندارید، به غریزه ی خود اعتماد کنید. بهتر است خاطره ی شما از تحصیل در خارج از کشور یک تجربه ی لذت بخش باشد تا به یاد آوری انجام کارهایی که خودتان مایل به انجام آن نبوده اید. بنابراین مراقب آنچه در انگلیسی به Peer Pressure معروف است باشید.

 

  • مراقب مخارج خود باشید

تحصیل در خارج از کشور می تواند بسیار پرهزینه باشد و وام ها یا تخفیف های دانشجویی نیز برای تامین این هزینه ها کافی نباشند. بنابراین، باید شدیدا مراقب هزینه های غیر ضروری باشید. بودجه ی خود را به طور دقیق تعیین کنید و برای اینکه آن را صرف چه مواردی کنید تصمیم گرفته و به تصمیمات خود پایبند باشید.

می توانید این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Call Now Button