دانشجویان بین المللی چه کشورهایی را برای تحصیل پیشنهاد می کنند؟

دانشجویان بین المللی چه کشورهایی را برای تحصیل پیشنهاد می کنند؟

دانشجویان بین المللی چه کشورهایی را برای تحصیل پیشنهاد می کنند؟

 

تحقیقی بر روی هزاران فارغ التحصیل بین المللی نشان می دهد که کانادا و نیوزیلند محبوب ترین کشورها برای تحصیل در خارج از کشور در بین دانشجویان بین المللی هستند. تحصیل در استرالیا نیز با فاصله ی بسیار اندکی نسبت به امریکا و اروپا پیشنهاد شده است.

تحقیق جدیدی که توسط Cturtle – یک شبکه ی استخدامی برای فارغ التحصیلان بین المللی که در بریتانیا، ایالات متحده، استرالیا، کانادا و نیوزیلند تحصیل کرده اند – بررسی کرده است که دانشجویان بین المللی در زمان انتخاب دانشگاه چه عواملی را مد نظر قرار می دهند.

وقتی از دانشجویان پرسیده شد که چرا دانشگاهی که در آن تحصیل کرده اند را انتخاب کردند، دو عاملی که بیش از همه به آن ها اشاره شد مکان و رنک آن دانشگاه ها بود. هزینه ها نیز عامل تعیین کننده ای بودند اما مسائلی مانند سهولت دریافت ویزای تحصیلی و میزان ازتباط فارغ التحصیلان با دانشگاه اهمیت کمتری داشتند.

گزارش جهانی The International Student Employment Outcomes and Satisfaction در سال 2020 پاسخ هایی را از 16830 فارغ التحصیل بین المللی از کشورهای چین، هند، هنگ کنگ، سنگاپور، ویتنام، اندونزی، مالزی و تایلند جمع آوری کرده است که طی آن ها این فارغ التحصیلان گفته اند چه چیزی در مورد کشوری که در آن تحصیل کرده اند بیش از همه برایشان خوشایند و راضی کننده بوده و همچنین در آن کشورها چشم انداز شغلی برای دانشجویان بین المللی چگونه است.

در مجموع، فارغ التحصیلان کانادا و نیوزیلند را به عنوان مقاصد خوبی جهت تحصیل در خارج از کشور معرفی کردند و دلیل آن ها اغلب به خاطر محیط گرم و دوستانه و رضایت کاری در این کشور ها بوده است. بریتانیا  آخرین مکانی بود که پیشنهاد شد، اما همچنان امتیاز خوبی برای فرصت های شغلی و رضایت شغلی به دست آورد.

بر اساس این تحقیق دلیل اصلی برای تحصیل در خارج از کشور، پیشرفت در کسب و کار بود. 81 درصد از پاسخ دهندگان به این تحقیق این عامل را به عنوان دلیل اصلی تحصیل در خارج از کشور بیان کردند.

به طور کلی فارغ التحصیلانی که در کانادا و ایالات متحده تحصیل کرده بودند بالاترین رضایت را از فرصت های شغلی که پس از فارغ التحصیلی در در کشور خودشان فراهم شده بود داشتند. در عین حال این فارغ التحصیلان معتقد بودند بازار برتانیا برای کار کردن و اقامت پس از فارغ التحصیلی دشوار ترین بازار بوده است.

از نظر میزان رضایت از هزینه های کلی زندگی، کانادا بالاترین میزان رضایت را داشت و پس از آن نیز اروپا. کانادا همچنین در میزان رضایت از هزینه های اجاره و حمل و نقل عمومی در صدر ایستاده و بریتانیا در پایین ترین مکان ها قرار دارد.

وقتی از شرکت کنندگان درمورد میزان رضایت آن ها از میزان پذیرش از سوی کشور میزبان پرسیده شد، کانادا، نیوزیلند و استرالیا در صدر جدول قرار گرفتند و در این دسته بندی نیز بریتانیا در پایین ترین رتبه بود.

در این تحقیق همچنین مشخص شد که دانشجویان از کشورهای مختلف، زمانی که در مورد کشور محل تحصیل خود صجبت کرده و آن را به سایر دانشجویان پیشنهاد می کردند، برای عوامل متفاوتی اهمیت بسیار زیاد قائل می شدند.

برای مثال دانشجویان از چین، هنگ کنگ و سنگاپور، حس راحتی و پذیرفته شدن را مهم ترین عامل می دانستند، در حالی که دانشجویان از هند معتقد بودند رضایت کلی از کار کردن در کشور محل تحصیل، فرصت های شغلی مرتبط با رشته ی تحصیلی که پس از تحصیل فراهم می شود، و داشتن فرصت های شغلی برابر به عنوان یک دانشجوی بین المللی مهم ترین عوامل هستند.

می توانید این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Call Now Button