سبک زندگی استرالیایی

سبک زندگی استرالیایی

استرالیا یک سبک زندگی منحصر به فردی را برای میلیون ها گردشگری که همه ساله از سواحل جذاب آن بازدید میکنند اراپه می دهد. به لطف ترکیبی از آب و هوای آفتابیُ مناظر طبیعی خیره کننده و شهرهای متنوع، بسیاری از استرالیایی ها سبک زندگی آرامی را در پیش گرفته اند که این خود یک عامل جذاب برای دانشجویان و دانش آموزان خارجی است که برای تحصیل به این کشور وارد می شوند. در این مقاله قصد داریم به بخش هایی از این سبک زندگی اشاره کنیم:

زندگی دانشگاهی

استرالیا دارای تعدادی از بهترین دانشگاه ها، کالج ها و موسسات آموزشی معتبر در جهان است که بسیاری از این موسسات برنده جوایز بین المللی و دارای رتبه های بالایی در سطح بین الملل هستند. رتبه های زیر صد تعدادی از این دانشگاه ها در رتبه بندی های بین المللی همچون QS World University و Times Higher Education یک عامل بسیار مهم برای جذب دانشجویان بین المللی شده است.

اگر علاقه مند و البته کمی خوش شانس باشید که در یکی از موسسات آموزشی استرالیا تحصیل کنید، میتوانید انتظار برخورداری از آموزشی در سطح جهانی و استفاده از امکانات آموزشی پیشرفته را داشته باشید. پردیس ها معمولا مجهز به جدیدترین فناوری ها و فضاهای مناسب برای مطالعه و همکاری با دیگر دانشجوها هستند. در خارج از محوطه دانشگاه، کتابخانه های محلی و فضاهای آموزشی بسیاری هستند که در سطح شهر مستقر شده اند و شما میتوانید به راحتی از آنها برای مطالعه و انجام تحقیقات علمی و تعامل با دیگران بهره ببرید.

به جز این، دانشگاه ها و کالج های استرالیا نیز دارای انجمن های دانشجویی و دانش آموزی پرجنب و جوشی دارند که زمینه تعامل گسترده شما را فراهم میکنند. نکته مهم دیگر این که بدون توجه به جایی که برای تحصیل انتخاب میکنید، قطعا رویدادهای اجتماعی بی شمار، باشگاه های ورزشی متنوع و مراکز تفریحی و فرهنگی بسیاری وجود دارند که با شرکت در آنها میتواند بهترین استفاده را از زندگی دانشجویی خود ببرید.

جو فضای آموزشی

استرالیایی ها به خوش برخوردی و داشتن رفتار دوستانه معروف هستند، بنابراین هنگام تحصیل در این کشور مهمان نوازی معروف آنها که در سطح جهانی شناخته شده است را تجربه خواهید کرد. جو حاکم بر فضای یادگیری در موسسات آموزشی در سراسر استرالیا به طور کلی جوی حامی است به این صورت که در اطراف شما جمع کثیری از هم دانشگاهیان واساتیدی هستند که شما را برای رسیدن به هدف آموزشی خود تشویق و همراهی کنند. به همین دلیل در طول تحصیل دانشجویان برای داشتن تعامل و همیاری با یکدیگر تشویق می شوند.

تکالیف اغلب به صورت تیمی انجام می شود که این خود باعث ایجاد مهارت های همکاری و ارتباطات گسترده تر می شود. اگر لازم باشد بر روی پروژه ای به تنهایی کار کنید از آنجایی که یکی از اهداف موسسات آموزشی استرالیا تقویت تفکر مستقل است، لذا از شما انتظار می رود که در کار خود ابتکار عمل به خرج دهید.

فرهنگ و هنر

استرالیا فضاهای فرهنگی و هنری پر رونقی دارد. شما میتوانید در تمام شهرها، حتی شهرهای کوچک این کشور، موزه خانه، گالری های هنری، تئاتر، مکان های سرگرمی و خلاقانه بسیاری را پیدا کنید و متناسب با سلیقه خود از آنها استفاده کنید.

با وجود آنکه دو شهر سیدنی و ملبورن به دلیل برگزاری برنامه های فرهنگی و هنری بین المللی در عرصه فرهنگی و هنری بسیار معروف هستند اما باید بدانید دیگر شهرهای این کشور هم حرف های زیادی برای گفتن دارند. مراکز مستقل ایالتی بسیاری در حوزه های مختلف همچون هنر، تاریخ، موسیقی، کمدی، رقص، بازیگری، نویسندگی و دیگر هنرها در این ایالت ها وجود دارد.

غذا

با توجه به جامعه چندفرهنگی استرالیا و وجود محیط متنوع طبیعی، این کشور صحنه ظهور غذاهای محلی فوق العاده متنوعی بوده است. مناطق حاصلخیز روستایی و ساحلی، محصولات تازه و سالمی را به سوپرمارکت های سراسر این کشور عرضه می کنند. در نتیجه در تمام ایام سال مردم این کشور میتوانند از میوه، سبزیجات و غذاهای دریایی تازه را در اختیار داشته باشند.

علاوه بر این از آنجایی که استرالیا میزبان مردم از فرهنگ های متنوعی از سرتاسر جهان است، تقریبا همه غذاهای بین المللی را می توانید در رستوران ها، کافه ها، غذاخوری ها و رستوران های سبز مخصوص گیاهخواران پیدا و امتحان کنید. اما فراموش نکنید که در طول زندگی خود در این کشور غذاهای سنتی استرالیایی مانند لامنیگتون، تیم تامس، آنزاک، خوراک کانگورو و انواع شیرینی و بیسکویت را امتحان کنید.

آخر هفته

در استرالیا همه منتظر آخر هفته هستند. این زمان بهانه ای است برای بیرون رفتن و استراحت با دوستان و خانواده. از آنجایی که بیشتر شهرهای بزرگ استرالیا در امتداد خط ساحلی قرار گرفته اند، بسیاری از مردم برای شنا به ساحل رفته یا برای باربیکیو به پارک می روند.

علاوه براین فرهنگ کافه رفتن در استرالیا بسیار گسترده است، بنابراین اغلب اوقات به ویژه در روزهای شنبه و یکشنبه افراد بسیاری را خواهید دید که برای صرف قهوه و برانچ (ترکیبی از ناهار و صبحانه) در کافه ها دور هم جمع می شوند.

مسابقات کریکت، فوتبال لیگ استرالیا و راگبی از جمله پرطرفدارترین ورزش ها در استرالیا است. بسیاری از مردم استرالیا علاوه بر پیگیری و مشاهده مسابقات ورزشی به ورزش هایی همچون تنیس، شنا، موج سواری، هاکی روی چمن، بسکتبال، فوتبال، نت بال، و دوچرخه سواری مشغول هستند. انجام این ورزش ها در آخر هفته طرفداران بیشتری هم پیدا می کنند.

از آنجایی که استرالیا مملو از مناظر وحشی و بکر است و طبیعت منحصر به فردی دارد، بسیاری از مردم علاقه دارند اوقات فراغت خود را به پیاده روی و کاوش در پارک های ملی و طبیعت بکر کشور بگذرانند.

فرهنگ کاری متعادل

اگر روزی توانستید در استرالیا مشغول به کار شوید، دانستن فرهنگ کاری و آشنایی با آداب و رسوم محل کار خیلی میتواند مفید باشد. گفته می شود تعادل کار و زندگی در استرالیا در مقایسه با دیگر کشورها بسیار متعادلتر است. استرالیایی ها معمولاً برای اوقات فراغت خود ارزش بسیاری قائل هستند و اغلب ساعت 9 صبح به دفتر می رسند و ساعت 5 بعد از ظهر یا کمی بعد از آن به خانه می رسند.

کافه ها مکان های محبوبی برای استراحت پس از یک روز کاری سخت هستند و اکثر استرالیایی ها چیزی را بیشتر از گذراندن وقت با دوستان و نوشیدن قهوه با آنها دوست ندارند. اگر این سبک از گذران اوقات فراغت مورد علاقه شما نیست فرصت های بسیاری برای رویدادهای شبانه و تماشای برنامه های زنده موسیقی و سینما و تئاتر را در اختیار دارید.

 

می توانید این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Call Now Button