چالش‌های پیش‌ روی دانشجویان بین‌المللی در استرالیا

استرالیا یکی از مقاصد محبوب برای دانشجویانی است که به دنبال آموزشی باکیفیت و آینده‌ای بهتر هستند. طبق آخرین آمار وزارت آموزش‌وپرورش، در حال حاضر 500.000 دانشجوی بین‌المللی در استرالیا تحصیل می‌کنند. با این حال، تحصیل در خارج از کشور به‌طورکلی با چالش‌هایی همراه است که تحصیل در استرالیا نیز از مواجهه با این مشکلات مستثنا نیست. در این مطلب به بررسی برخی از چالش‌های پیش روی دانشجویان بین‌المللی در استرالیا و روش‌های رویارویی با آن‌ها خواهیم پرداخت.

1. موانع زبان

چالش‌های دانشجویان بین‌المللی در استرالیا

یکی از بزرگترین چالش‌هایی که دانشجویان هنگام تحصیل در استرالیا با آن مواجه هستند، مشکلات زبانی است. با وجود اینکه انگلیسی، زبان اصلی در استرالیا است؛ دانشجویان کشورهای غیر انگلیسی‌زبان برای برقراری ارتباط با همسالان و اساتید خود در بعضی موارد با مشکلاتی روبرو هستند. مشکلاتی که منجر به احساس انزوا گشته و مانع عملکرد تحصیلی آنها می‌شود.

برای غلبه بر موانع زبان، بهتر است پیش از شروع تحصیل، در دوره‌های زبان انگلیسی شرکت کنید. دانشگاه‌ها و کالج‌ها اکثراً دوره‌های زبان انگلیسی خاصی را برای دانشجویان بین‌الملل تعریف و طراحی کرده‌اند تا مهارت‌های زبان انگلیسی خود را بهبود ببخشید. همچنین، می‌توانید در برنامه‌های مخصوصی که برای مکالمه و تبادل زبان وجود دارد شرکت کنید یا به باشگاه‌ها و سازمان‌هایی بپیوندید که در آنها زبان انگلیسی را با توجه به زبان مادری خود یاد بگیرید.

2. تفاوت‌های فرهنگی

تفاوت‌های فرهنگی در استرالیا

تفاوت‌های فرهنگی چالش دیگری است که دانشجویان بین‌المللی با آن مواجه هستند. استرالیا کشوری چند فرهنگی است که دانش آموزان و دانشجویانی از نقاط مختلف جهان برای تحصیل، به آن مهاجرت می‌کنند. برای بسیاری از این دانشجویان، سازگاری با فرهنگ محلی دشوار است. در برخی موارد هنجارها، آداب‌ورسوم و سنت‌های اجتماعی با آنچه که به آن عادت کرده‌اند متفاوت بوده و منجر به شوک فرهنگی می‌شود.

برای غلبه بر تفاوت‌های فرهنگی، با رویی گشاده و پذیرا به استقبال مواجهه با تجربیات و فرهنگ‌های جدید رفته و تنوع را بپذیرید. در کنار آن باید تلاش کنید تا فرهنگ، آداب‌ورسوم و سنت‌های استرالیا را بیاموزید و در فعالیت‌ها و رویدادهای فرهنگی این کشور شرکت کنید. این کار نه‌تنها کمک می‌کند تا با فرهنگ محلی استرالیا سازگار شوید، بلکه شما را قادر می‌سازد تا مهارت‌های ارتباطی بین‌فرهنگی را که در دنیای جهانی‌شده امروزی بسیار ارزشمند است، توسعه دهید.

3. چالش‌های مالی

چالش های مالی دانشجویان استرالیا

تحصیل در خارج از کشور در بسیاری موارد با هزینه بالا همراه است و دانشجویان بین‌المللی در استرالیا با چالش‌های مالی قابل‌توجهی روبرو هستند. هزینه‌های زندگی از جمله محل اقامت، غذا، حمل‌ونقل و مراقبت‌های بهداشتی در استرالیا نسبت به بسیاری از کشورها بالاتر است. علاوه بر این، دانشجویان بین‌المللی واجد شرایط دریافت بودجه دولتی مانند وام‌های دانشجویی و کمک‌هزینه نیستند و باید به منابع خود متکی باشند.

برای غلبه بر این دسته از چالش‌های مالی، بهتر است بودجه خود را با دقت برنامه‌ریزی کرده و به دنبال راه‌هایی برای صرفه‌جویی در هزینه‌های خود باشید. اقداماتی چون انتخاب محل اسکان مشترک با دانشجویان دیگر، پختن وعده‌های غذایی به جای تهیه آن از بیرون و استفاده از تخفیف‌های دانشجویی در حمل‌ونقل و سرگرمی بسیار در کاهش هزینه‌ها موثر است. علاوه بر این، شما می‌توانید به دنبال مشاغل پاره‌وقت یا کارآموزی برای تکمیل درآمد خود باشید و تا حدود زیادی مخارج خود را از این راه تامین کنید.

4. دلتنگی

دلتنگی در دوران دانشجویی استرالیا

دلتنگی از دیگر چالش‌هایی است که دانشجویان در استرالیا و به طور کلی در هر جای دیگری با آن مواجه می‌شوند. دوری از خانواده و دوستان و زندگی در یک محیط جدید می‌تواند طاقت‌فرسا باشد و احساس تنهایی و انزوا در افراد به وجود آورد.

برای غلبه بر دلتنگی، سعی کنید به طور منظم با عزیزان خود در خانه ارتباط‌های تلفنی و پیامی برقرار کنید. این کار در عدم احساس تنهایی شما بسیار موثر است. ارتباط خود را تا جای ممکن با دوستان و خانواده خود به دلیل دور شدن از آنها قطع یا کم نکنید و در مورد مشکلات، چالش‌ها، احساسات و هیجانات خود با آنها صحبت کنید. همچنین می‌توانید در فعالیت‌ها و رویدادهای اجتماعی در محوطه دانشگاه شرکت کرده و با افراد جدید آشنا و دوست شوید.

5. فشار تحصیلی

فشار تحصیلی

دانشجویان بین‌المللی در استرالیا به دلیل استانداردها و انتظارات علمی دقیق در برخی موارد با فشارهای درسی و تحصیلی مواجه می‌شوند. سیستم آموزشی در استرالیا بسیار رقابتی است و دانشجویان باید در امتحانات و تکالیف خود عملکرد خوبی داشته باشند. علاوه بر این، موانع زبانی و تفاوت‌های فرهنگی نیز می‌تواند بر فشار تحصیلی بیفزاید.

برای غلبه بر فشار تحصیلی، باید به دنبال خدمات پشتیبانی آکادمیک که توسط دانشگاه‌ها یا کالج‌ها ارائه می‌شود، باشید. این موارد معمولا شامل تدریس خصوصی، گروه‌های مطالعاتی و کارگاه‌های نویسندگی دانشگاهی است. علاوه بر این، شما می‌توانید برای بهبود عملکرد تحصیلی، عادات مطالعه خود مانند مدیریت زمان، یادداشت‌برداری و گوش دادن فعال را اصلاح کنید.

6. تعادل کار و زندگی

تعادل کار و زندگی در استرالیا

تحصیل در استرالیا در مواردی، ایجاد تعادل بین زندگی تحصیلی و شخصی را برای دانشجویان چالش‌برانگیز می‌کند. فشار برای عملکرد خوب تحصیلی، همراه با فعالیت‌های اجتماعی و مشاغل پاره‌وقت، می‌تواند منجر به کمبود خواب و استرس در دانشجویان بین‌المللی گردد.

برای غلبه بر چالش‌های تعادل بین کار و زندگی، باید زمان خود را اولویت‌بندی و اهداف واقعی خود را تعیین کنید. می‌توانید برنامه‌ای شامل زمان مطالعه، معاشرت و فعالیت‌های مراقبت از خود مانند ورزش و مدیتیشن تنظیم کنید. علاوه بر این، می‌توانید از همتایان، استادان و مشاوران خود در صورت احساس فشار زیاد کمک بگیرید.

در پایان

تحصیل در استرالیا نیز مانند تحصیل در کشورهای دیگر مشکلاتی به همراه دارد که باید از آن‌ها عبور کرده و روزهای تحصیل را برای خود آسان‌تر کنید. راه‌های زیادی برای غلبه بر مشکلات مالی، زبان انگلیسی، تنهایی و فشارهای ناشی از آن و همچنین قرار گرفتن در محیط جدید وجود دارد که می‌توانید پس از آزمون‌وخطا، بهترین آن‌ها را برای بهتر کردن حال خود انتخاب کنید. در این مطلب به برخی از این مشکلات و راه‌های مواجهه با آن‌ها پرداختیم.

در صورت وجود هرگونه ابهام و سوال در مورد نحوه مهاجرت تحصیلی به استرالیا با مشاوران ما در گروه مهاجرت تحصیلی آریا تماس حاصل نمایید.

برای دریافت مشاوره تحصیل در استرالیا این فرم را پر کرده تا کارشناسان خبره با شما تماس گرفته و راهنمایی های لازم را به شما ارائه دهند.

می توانید این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Call Now Button